رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: مرمت و بازسازی گنبد حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف به این ستاد سپرده شد.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی در آیین تجلیل از مواکب و فعالان اربعین حسینی با عنوان همایش عشاق الحسین (ع) در سرسرای اداری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: اجرای همه مراحل بازسازی و طلاکاری گنبد حرم مطهر امام علی (ع) بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: هزینه های این طرح ، به طور کامل از سوی مردم ولایت مدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تامین خواهد شد و در هیچ شرایطی از اعتبارات دولتی استفاده نخواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ، کار طلاکاری و مرمت گنبد حرم مطهر حضرت علی (ع) را افتخاری دیگر برای مردم ولایی خوزستان توصیف کرد و افزود:هم اکنون کار طلاکاری و مرمت ایوان طلای حرم حضرت علی (ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان مراحل نهایی و پایانی را می گذراند.

حجت الاسلام موسوی افزود: طرح طلاکاری و مرمت ایوان حرم مطهر حضرت علی (ع) ۱۲۰میلیارد ریال هزینه دربر داشته که از محل هدایا و نذور (طلا و پول) مردم استان تامین شده است.

وی افزود: ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان از سال ۱۳۹۲ کار مرمت و نوسازی حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) شروع کرد و هم اکنون این دو طرح مراحل نهایی را می گذرانند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از اعزام بیش از ۴۰۰ نیروی فنی و متخصص بومی بنا برای کمک به بازسازی حرم های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه خبر داد.

وی ساخت شش در حرم امامین عسکریین (ع) با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال را از دیگر طرح های این ستاد در شهرهای مقدس عراق عنوان کرد و افزود: به لطف الهی این درها به تازگی برای نصب به سامرا انتقال یافته اند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به در پیش بودن اربعین حسینی و اعزام بیش از یک میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: کمیته جذب و مشارکتهای مردمی وظیفه دارد هدایا و کمک ها و نذور مردم را جمع آوری، مدیریت و به سمت موکب های پذیرایی هدایت کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: امام جمعه، فرمانداران و موکب داران در هر شهرستان باید نذور و کمکها را جمع آوری و در موکب شهرستان خود هزینه کنند و پیشنهاد شده که هر خوزستانی پذیرایی یک نفر از زائرین اربعین حسینی را به عهده بگیرد.

وی بیان کرد: در اربعین حسینی امسال مانند سال های گذشته همه زیرساخت ها آماده شده و روحانیون نیز به عنوان مبلغ در پایانه های مرزی و موکب ها مستقر می شوند.

در این آیین با حضور جمعی از مسئولان استانی، جمعی از موکب داران و فعالان اربعین حسینی مورد تقدیر قرار گرفتند.

بنا به این گزارش ۱۰روز قبل از اربعین حسینی ، حرکت زائران از سراسر کشور به سمت مرزهای چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز ، شلمچه در ۱۶کیلومتری غرب خرمشهر و مرز مهران در استان ایلام برای شرکت در همایش اربعین در کربلا شروع می شود.

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    فداي عاشقان اهل بيت
  • از مهران ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    قابل توجه مردم استان خوزستان که مرزمهران امن ترین ونزدیکترین مرزبه عتبات می باشدکه بیش از70درصدزوارازاین مسیرحرکت میکنند
  • US ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    فقط شما نبودید اینقدر خود پسند نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس