کد خبر 494952
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

کاخ کرملین از دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهوری روسیه با صدراعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران گروه 20 در ترکیه با تمرکز بر تحولات اخیر در اوکراین و سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، «یوری یوشاکوف» دستیار رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» قرار است در چهارچوب اجلاس سران گروه 20 در آنتالیای ترکیه با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیدار و درباره تحولات اخیر در سوریه و اوکراین و نیز برخی جوانب تعاملات دوجانبه دو کشور بحث و گفت‌وگو کند.

این دیپلمات روس در کاخ کرملین با اشاره به این که در دیدار پیشین سران دو کشور که صرفا به موضوع اوکراین پرداخته بود، افزود: این دیدار در تاریخ 15 نوامبر (24 آبان ماه) برگزار خواهد شد و امیدواریم که برخی مسائل که شامل تعاملات دوجانبه نیز می شود در کنار برخی دیگر از مسائل مهم بین المللی – نه تنها اوکراین بلکه سوریه – نیز در این دیدار پوشش داده شود.

این مقام روسی در ادامه همچنین از دیدار رئیس جمهوری روسیه با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست سران گروه 20 در ترکیه خبر داد و گفت: در نهایت، گفت‌وگوهای پوتین و کامرون بر ارتقاء بیشتر مذاکرات سیاسی و نیز چشم‌انداز همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور متمرکز خواهد شد.

وی افزود: البته در سطح بین‌المللی نیز انتظار داریم سران دو کشور به تبادل نظرات در خصوص بحران اوکراین و نیز دستیابی به راه حلی موثر در سوریه بپردازند.

نشست سران گروه جی20 قرار است به میزبانی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و با شرکت سران 20 کشور جهان از جمله «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در روزهای 15 و 16 نوامبر (24 و 25 آبان ماه) جاری در منطقه آنتالیا در ترکیه برگزار شود

کشورهای جی-20 از 20 کشور صنعتی و پیشرفته جهان تشکیل شده‌اند که 20 درصد جمعیت جهانی و 80 درصد تجارت جهانی را تشکیل می دهند. ریاست دوره ای این گروه که دبیرخانه ای ندارد، هر سال بر عهده یکی از کشورهای عضو نهاده می شود. در این چارچوب، ترکیه در روز اول دسامبر 2014 ریاست ادواری جی20 را بر عهده گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس