کد خبر 493198
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

معاون سازمان اوقاف گفت: همزمان با شب اول ماه صفر همایش بزرگ «منشور عزت» در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار می‌شود.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون سازمان اوقاف اظهار کرد: روز پنجشنبه 21 آبان ماه، همزمان با شب اول ماه صفر مصادف است با ورود کاروان اهل بیت (ع) به شام و خطبه خوانی حضرت سجاد (ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید و محکومیت خاندان بنی‌امیه، قاتلین و عاملین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بویژه شخص منحوس یزید، لذا به همین مناسبت همایش بزرگ «منشور عزت» با هدف معرفی این حماسه پیام آور عاشورا در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اول ماه صفر با روز جمعه و نماز جمعه همزمان است، همایش مذکور به جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی به عصر روز پنج شنبه موکول شده است.

شرفخانی با بیان این‌که «این همایش در عصر روز پنجشنبه 21 آبان ماه برگزار می‌شود» گفت: سخنرانی و تشریح خطبه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در کاخ اموی، قرائت قرآن، خطبه خوانی و مدیحه سرایی از برنامه‌های پیش بینی شده در این همایش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از شاعران مطرح آیینی کشوری و استانی خصوصاً شاعران حماسه سرا برای ایجاد فضای حماسی در این همایش دعوت شده است.

وی با بیان این‌که «محور و محتوای این دو خطبه مملو از برائت از ظالمان و مبارزه با دستگاه ظلم و جور و رسوا کردن مظاهر تزویر و ریاست» تصریح کرد: در این همایش مباحثی همچون ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی که در عصر حاضر آمریکای جنایتکار، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، تشریح خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در همایش «منشور عزت» از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران بویژه خانواده معظم شهدای مدافع حرم، مانند شهید سردار همدانی و سایر شهدای شاخص مدافع حرم در هر استان تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش «شعار لبیک یا حسین (ع)» و «شعار لبیک یا زینب (س)» در امامزادگان و بقاع متبرکه طنین‌انداز خواهد شد.

شرفخانی در پایان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های انتظامی جهت تامین امنیت همایش، راهنمایی و رانندگی در خصوص تسهیلات عبور و مرور، اتوبوسرانی جهت انتقال عزاداران به محل همایش، هلال احمر، آتش نشانی و سایر دستگاه‌های مرتبط صورت پذیرفته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس