کد خبر 492286
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

اتوبوس ایدز با همکاری وزارت بهداشت، شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و سمن پیام آوران همراه به منظور ارائه آموزش‌های جنسی برای مقابله با ابتلا به ویروس ایدز و نیز انجام تست رایگان در غرب تهران مستقر می شود.

به گزارش مشرق به نقل از وب دا، به منظور افزایش آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به راه‌های پیشگیری به ویروس اچ. ای. وی؛  پایلوت «اتوبوس ایدز» به مدت 18 شب در مناطق مختلف غرب تهران مستقر می‌شود و در هر پایگاه تعیین شده به مدت دو شب به ارائه آموزش و انجام تست ایدز می‌پردازد.

با توجه به این که اطلاع رسانی در مورد این ویروس اقدامی جدید نیست، در این پروژه بسته آموزشی و تلاش برای شناسایی بیماران جدید انجام می‌شود.

لذا یک پزشک، روانشناس و پرستار این اتوبوس را همراهی می‌کند تا هم مشاوره‌ای که در مراکز مشاوره رفتاری ارائه می‌شود را به مراجعه کنندگان ارائه دهد و هم آزمایش برای افرادی که رفتارهای پرخطر دارند، انجام و جواب آن در زمان 10 تا 20 دقیقه به آنها اعلام کند.

این تست رایگان  و با استفاده از تجهیزات قابل استناد صورت می‌گیرد در نتیجه جواب آن کاملا معتبر است.

با امکانی که برای انجام تست ایدز مهیا شده، کمپینی به نام «من هم آزمایش می‌دهم» تشکیل شده است.

گفته می‌شود در سال‌های اخیر ضمن این که عدد مبتلایان به ایدز در میان معتادان روند رو به شد خود را دارد شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ایدز بر اساس رفتارهای پرخطر جنسی هستیم.

این اتوبوس  آموزش‌های جنسی مورد نیاز را در صورت نیاز توسط مدرسین حرفه‌ای آموزش دیده انجام می‌دهد و ارجاعات مناسبی را نیز در دستور کار دارد. به این معنی که اگر یک شخص به هر دلیل نیاز به تکرار آزمایش یا پیگیری وضعیت داشت؛ این روند نیز انجام می‌شود.

بنابراین گزارش وزارت بهداشت، سازمان رفاه شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و سمن پیام آوران همراه به عنوان همراهان و همکاران این طرح شناخته می‌شوند.

در مراحل بعد قرار است اتوبوس ایدز به سایر مناطق تهران نیز برود و در زمینه افزایش آگاهی عمومی مردم در زمینه شناخت بیماری ایدز و نحوه پیشگیری از آن، اطلاع رسانی کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس