کد خبر 492236
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

در حالی که مقرر بود فروش بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین امسال از ساعت 8 صبح امروز 16 آبان‌ماه آغاز شود، ظاهراً شرکت‌های هواپیمایی با مشکلاتی در اخذ مجوز پروازی مواجه شده‌اند، دفاتر فروش هم از این موضوع بی‌اطلاع هستند و این به سرگردانی زائران در روز اول فروش انجامید.

به گزارش مشرق، پیش از این مقرر شد در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت و فعالیت واسطه‌گران در پروازهای اربعین امسال،‌ سازمان هواپیمایی کشوری با هماهنگی ایرلاین‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌ نرخ ثابتی برای بلیت پروازهای عتبات در ایام اربعین حسینی مشخص کنند.

‌‌بر این مبنا نرخ بلیت هر صندلی هواپیما برای مسیر تهران - نجف - تهران 950 هزار تومان و تهران - بغداد - تهران 850 هزار تومان مصوب شد، همچنین نرخ بلیت هر صندلی هواپیما در مسیر مشهد - نجف - مشهد برای این ایام یک میلیون و 200 هزار تومان و در مسیر مشهد - بغداد - مشهد یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد.

همچنین اعلام شد برخی از شرکت‌های هواپیمایی هم از شهرهای خرم‌آباد، تبریز و یا اهواز پرواز به عتبات عالیات برقرار می‌کنند که نرخ بلیت آنها مشابه نرخ‌های تهران خواهد بود، نرخ‌های تعیین شده در قالب سقف نرخ‌ها مشخص شده است و مشمول عوارض مربوطه و کمیسیون‌ها نیز است اما شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با نرخ‌های پایین‌تر نیز بلیت عتبات را برای ایام اربعین به فروش برسانند.

‌دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره گفته بود که با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت پروازهای عتبات در ایام اربعین فقط از 3 ‌طریق «دفاتر فروش ایرلاین‌ها»، «آژانس‌های دارای مجوز بند الف» و «سایت شرکت‌های هواپیمایی» خواهد بود.

بنا به گفته مقصود اسعدی سامانی‌ فروش بلیت از طریق سایت‌های دیگر و یا واسطه‌ها به هیچ عنوان معتبر نیست و زائران سراغ روش‌های غیر نروند همچنین شرکت‌های هواپیمایی موظف به نظارت بر نرخ‌ها هستند؛ سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان هواپیمایی کشوری کنترل و پایش بازار را در این ایام انجام می‌دهند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ‌این را هم گفت که طبق هماهنگی فروش بلیت پروازهای عتبات از ساعت 8 صبح روز شنبه 16 آبان ماه 94 به صورت همزمان توسط شرکت‌ها انجام خواهد شد.

پس از آن بود که امروز 16 آبان، آدرس و نام مراکز فروش بلیت پروازهای عتبات برای اربعین اعلام شد.

این در حالی است که متقاضیان و زائران، امروز با مراجعه به هر پنج مرکز معرفی شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی، هیچ پاسخی دریافت نکردند.

پیگیری‌ها از مراکز اعلام شده فروش بلیت عتبات برای اربعین حسین حاکی از بی‌اطلاعی متولیان و فروشندگان بلیت و باز نشدن سایت پروازهای اربعین دارد.

در تماس با دفتر فروش ایران‌ایر، متصدی فروش بلیت این‌چنین ‌می‌گوید: فعلاً که سایت پروازهای عتبات برای اربعین باز نشده است‌.

این متصدی فروش ایران‌ایر در پاسخ به این گفته که قرار بود امروز فروش بلیت پرواز به بغداد و نجف برای اربعین آغاز شود، گفت: انجمن شرکت‌های هواپیمایی از طرف خودش اطلاع‌رسانی کرده است، فعلاً که قرار شده است از روز چهارشنبه هفته جاری فروش بلیت عتبات برای اربعین آغاز شود.

در تماس با دفتر فروش تابان نیز متصدی فروش اعلام کرد: فعلاً که سایت پروازهای عتبات برای اربعین باز نشده است؛ اگر هم باز شود، فروش پروازهای خارجی ما از طریق این شماره و آدرس اعلام شده نیست بلکه دو آژانس پروازهای خارجی تابان را می‌فروشد؛ اینجا اصلاً پرواز نجف روی سیستم نداریم.

پیگیری خبرنگار فارس از دفتر فروش هواپیمایی ماهان هم فقط به اعلام ‌آدرس‌‌ و ساعات کاری دفتر مرکزی ماهان توسط اپراتور و قطع مکالمه خلاصه می‌شود.

در تماس با یکی از شماره‌‌های اعلام شده هواپیمایی معراج (61954) متصدی فروش اعلام می‌کند شماره ما به اشتباه برای فروش بلیت پروازهای اربعین اعلام شده و شماره دیگری (63266) را بگیرید.

همچنین شماره تلفن درج شده برای شرکت هواپیمایی نفت نیز فقط به بوق‌های ممتد انتظار ختم می‌شود و بس.

بنابراین گزارش دولت وعده داده بود در اربعین امسال برای جلوگیری از بروز مشکلات سال‌‌های اخیر برای زائران و ممانعت از ایجاد بازار سیاه بلیت، با برنامه‌ریزی مشخص و نظارت دقیق، نرخ بلیت را مصوب کرده و نظم خاصی در سفر‌های اربعین ایجاد کند، امیدواریم این وعده در حد شعر باقی نماند، کمی کمتر از 25 روز فرصت باقی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس