کد خبر 492173
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

حاج میثم مطیعی با شعری از شاعره انقلابی و پرآوازه بحرینی، خانم «آیات القُرمزی» اثری جدید درباره اربعین ارائه کرد.

 گروه دین مشرق - محرم که از راه می رسد  و خیمه های عزای اباعبدالله(ع) برپا می گردد، دل های عاشورائیان در بین الحرمین و صحن و سرای امام حسین(ع) پر می زند و آرزو می کنند زائر آن سرزمین مقدس شوند. حالا چند سالی است که ایام اربعین و  پیاده روی کم نظیر عزاداران حسینی از نجف تا کربلا، فرصتی شده تا عده ای به این آرزوی قلبی شان نائل شوند. حضور گسترده هموطنان در این آئین به حدی گسترده شده و به عنوان برنامه ای فراگیر در آمده که رهبر معظم انقلاب با اشاره به این مراسم، ضمن قدردانی «از دولت عراق، ملّت عراق، عشایر عراق که در این آزمون بسیار مهم فداکاری کردند، خدمت کردند، کَرم و بزرگواری نشان دادند» آنرا «حرکتی عظیم و حادثه ای عجیب» خواندند که «جمعی از مسلمانها – اعم از شیعه و سنی– در آن شرکت کردند و در دنیا انعکاس پیدا کرد، آنرا تعظیم کردند؛ تجلیل کردند».
شاعران مبارز جهان اسلام و نوحه های عربی مطیعی
قطعا پیاده روی اربعین، فرصت تبلیغی منحصر به فردی است که به شیوه های مختلف باید از آن در جهت انتشار معارف ناب دینی و نیز اندیشه انقلابی بهره گرفت. مسائل اخیر جهان اسلام و حضور جریانات تکفیری در بخشی از کشورهای اسلامی خصوصا عراق، شور انقلابی و انگیزه جهاد را در میان جوانان شیعه تقویت نموده است. همچنین از فرصت کنار هم قرارگرفتن عاشقان اهل بیت(ع) از ملیت های مختلف باید برای ارتباط گیری و نزدیکی قلوب استفاده حداکثری کرد.

در این شرایط حاج میثم مطیعی که در سالهای گذشته با ارائه مداحی های فارسی و عربی متناسب با مضامین روز و حوادث جهان اسلام، به ویژه با توجه به اربعین حسینی، آثار متعددی را ارائه نموده است، امسال هم بنا دارد به این مهم توجه جدی داشته باشد.

علاوه بر چند مداحی ۲ زبانه ای که میثم مطیعی در دهه اول محرم امسال خواند، وی هفته گذشته در هیئت شهدای گمنام تهران با اثری جدید حال و هوای اربعین را در میان عاشقان ثارالله تشدید کرد. در شعر عربی این مداحی که شاعره انقلابی و پرآوازه بحرینی، خانم «آیات القُرمزی» سروده است، با اشاره به «شوق و اشتیاق بسیار برای زیارت کربلا»، شاعر تاکید می کند «بالأربعين... لو قَطَّعوا منّا اليدين نأتيك زحفاً يا حسين» (اگر دو دست ما را جدا کنند، باز هم در اربعین با سر به سوی تو می‌آییم یا حسین). القرمزی در ادامه ملتمسانه می نویسد «خُذني لكربلاء يا حسين/حيثُ الحياةُ فِيَّ تَعود» (ای حسین مرا با خود به کربلا ببر/جایی که زندگی به من باز می‌گردد).

شعر فارسی این مداحی را هم دکتر محسن رضوانی، مداح جوان و خوش استعداد کشورمان سروده است. رضوانی می نویسد «با هر قدم، دوباره می تپد دلم/به شوق دیدن حرم». شاعر با اشاره به تنوع بسیار شرکت کنندگان در این پیاده روی بی نظیر می گوید «هرکس ز گوشه ای آمده/اما شبیه یکدیگریم» و تاکید می کند«دور از نژاد و رنگ و زبان/گویا همه ز یک مادریم». وی گریزی هم به اثرگذاری میدانی این حضور باشکوه و گسترده می زند «این سیل جاری جمعیت/کابوس هر شب دشمن ست».

گفتنی است شاعره جوان این اثر، از بانوان مجاهده بحرینی است که به دلیل اشعار انقلابی و ضدحکومت دیکتاتوری آل خلیفه به ویژه در تجمعات میدان اللولوء، توسط ماموران این رژیم بازداشت شده و تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفته و تا مرز شهادت پیش رفت. پدر وی نیز که شاعر است از مبارزین قدیمی این کشور است که به دلیل اشعار ضد آل خلیفه بارها زندانی و شکنجه شده است.

لازم به ذکر است این مداحی اولین کار از آثار اربعینی حاج میثم مطیعی در محرم امسال است و در روزهای آتی مداحی های دیگری در همین زمینه از وی منتشر خواهد شد. مجالس عزاداری مطیعی در محرم و صفر روزهای یکشنبه در هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق(ع) و پنج شنبه در هیئت شهدای گمنام برقرار خواهد بود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زهرا ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 2
    خدا کند تورا بلال امام زمان ببینیم یا بلبل خوش آهنگ امام عصر (عج)که آقا اگر صدایتان را نشنود سراغتان را بگیرد
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    1 1
    جونم میثم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس