کد خبر 491852
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱

پیمان قانع گفت: یک سینمای دهه 60 را طراحی کردیم که برای همه حالت نوستالژی داشته باشد.

به گزارش مشرق، پیمان قانع طراح دکور برنامه «هفت» در خصوص دکور این برنامه سینمایی گفت: در تمام قسمت‌های قبلی برنامه‌ «هفت» کار طراحی دکور را انجام داده‌ام به جز یک مرتبه که در برنامه حضور نداشتم.

دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس
وی افزود: در همه دوره‌ها مشکل اساسی ما برای دکور استودیو بوده است که با توجه به فضای کوچکی که به ما اختصاص داده می‌شد، نمی‌توانستیم کار خاصی انجام دهیم، اما در سری جدید «هفت» شرایط بهتر شده است از ابتدا که با بهروز افخمی صحبت داشتیم ایده‌هایمان خیلی به هم نزدیک بود، سعی کردیم با طراحی مناسب، دکور را به فضا و موضوع برنامه نزدیک کنیم.

دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس
وی در خصوص جزئیات دکور اظهار داشت: ما یک سینمای قدیمی دهه 60 را طراحی کردیم که برای همه، حالت نوستالژی داشته باشد. طراحی دکور از سینمای دهه شصتی گرفته شده و به دلیل آنکه صنعت سینما ابتدا از اروپا آغاز شده یک معماری فرانسوی و غربی را با آجر و فرم‌های خاص به معماری ایرانی نزدیک کرده‌ایم.


دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس
وی ادامه داد: با توجه به موضوع هر برنامه، پوسترهای به کار برده شده در فضای کار تغییر خواهد کرد یعنی هر پوستر از بهترین فیلم‌های دنیا و کشورمان که متناسب با موضوع مورد بحث در برنامه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس

همچنین سر در سینما «برنامه هفت» راجع به تمام فیلم ها است که با بازیگر و کارگردان فیلم در خصوص آن صحبت می‌کنیم. در یک طرف سالن ورودی سینما گیشه داریم و در سوی دیگر کافه‌ای طراحی کرده‌ایم که دوستان برای نقد و بررسی فیلم در آنجا گردهم می‌آیند.

دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس

وی عنوان کرد: مایل بودم موقعیتی فراهم شود تا بتوانیم چنین دکوری را طراحی کنم اما به خاطر کمبود فضا این کار میسر نشد. طراحی دکور «هفت» بخشی بنابر ذهنیت من و بخش دیگر ایده‌های بهروز افخمی شکل گرفته است. مانند کارهای قبلی سعی کرده‌ام مشورتی کار کنم چرا که معتقدم کارهایی که با همفکری همکاران و دوستان انجام شود نتیجه بهتری را درپی خواهد داشت.

دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس

قانع تصریح کرد: در حال حاضر با بیشتر تهیه‌کنندگانی که کار می‌کنم از نظر رده سنی به هم نزدیک هستیم، این اتفاق باعث شده تعامل بسیار خوبی بین ما شکل بگیرد، البته به آن منظور نیست که عقیده و سلیقه آنان تحمیل شود بلکه آنها نیز هرچه در توان دارند را ارائه می‌کنند.


دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس
قانع خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر ساخت دکور در نزدیک برج میلاد کار را برای عوامل برنامه راحت کرده است به شکلی که بدون نیاز به ساخت دکور ویژه برای جشنواره فجر تمام مدعوین به برنامه «هفت» به راحتی در برنامه حضور یافته تا احتیاجی به طراحی دکور مجزا نباشد.در برنامه هفت هرچه در توان داشتیم انجام داده‌ایم تا بینندگان از دیدن آن لذت ببرند و امیدوارم اینگونه باشد.

دکور برنامه «هفت» یک سینمای دهه 60 است+عکس
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    خیلی هم دهه شصتی نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس