کد خبر 491751
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱

با نزدیک شدن زمان برگزاری کنفرانس سران گروه بیست در آنتالیا، پلیس ترکیه 20 نفر از همکاران احتمالی داعش را در این شهر دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، پلیس ترکیه در فاصله 9 روز مانده به برگزاری کنفرانس سران "گروه 20" در آنتالیا واقع در جنوب ترکیه، امروز جمعه به محافل عناصر افراطی در این شهر حمله کرده و 20 نفر از کسانی را که مشکوک به وابستگی به گروه تروریستی داعش بودند را دستگیر کرد.

داعش این روزها در آنتالیا به دنبال چیست؟

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس با این حمله در این شهر و در شهرهای آلانیا و منافغات 20 نفر را به طور موقت بازداشت کردند. خبرگزاری دوغان هم تاکید کرده این افراد با عناصری از گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق در ارتباط بودند.

این خبرگزاری افزود: پلیس در این حمله تعدادی دستگاههای الکترونیکی را کشف و ضبط کرده است.

گفتنی است شهر آنتالیا در روزهای 15 و 16 نوامبر (24 و 25 آبان) میزبان کنفرانس سالانه سران بیست کشور ثروتمند جهان خواهد بود. بررسی مسائل مربوط به تروریسم و مبارزه با گروه تروریستی داعش در دستور کار این اجلاس است.

رؤسای جمهور امریکا و روسیه یعنی باراک اوباما و ولادیمیر پوتین از مهمترین شرکت کنندگان در این اجلاس هستند. این در حالی است که نیروهای روسیه تقریبا از یک ماه پیش به منظور مبارزه مستقیم با تروریسم وارد سوریه شده اند.

از زمان وقوع حمله انتحاری در آنکارا در روز دهم اکتبر که 102 کشته بر جای گذاشت، پلیس ترکیه حملات خود به مقرهای گروههای افراطی را شدت داده است.

شایان ذکر است که آنکارا، تعداد ترکهایی را که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند بین هزار تا 1300 نفر برآورد کرده است که تعدادی از آنها به ترکیه برگشته یا همچنان در سوریه سرگرم جنایت هستند.

کنفرانس سران گروه هشت در آنتالیا، اولین نشست مهمی است که پس از پیروزی حزب حاکم ترکیه به رهبری اردوغان در انتخابات پارلمانی روز یک شنبه گذشته، به ریاست اردوغان برگزار خواهد شد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    احتمال زیاد دنبال ایرانی هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس