کد خبر 491294
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

خودکفایی از علت‌های مهم پیشرفت عمل نانو در کشور ماست.

به گزارش مشرق، دکتر اکبری، قائم مقام دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه پیام‌نور، با داشتن 4هزار عضو هیئت علمی و هفتصد و پنجاه هزار دانشجو، از بزرگترین واحدهای دانشگاهی دولتی در ایران است.

وی درباره استعدادهای کشور مادر زمینه علم نانو نیز می‌گوید: کشور ما حدوداً 1 درصد از جمعیت کل جهان را شامل می‌شود، اما از نظر تولید علم ما در جایگاه خوبی قرار داریم و طبق آمارهای سال‌های گذشته ما حدوداً 5/1 درصد از علم جهان را تولید می‌کنیم که بسیار خوب است.

وی در باره مشکلات پیش رو نیز توضیح داد: متأسفانه علمی که ما تولید می‌کنیم، چندان کاربردی نیست مارهآو ارائه‌ی مقالات و نشریات به تولید محصول نمی‌انجامد و برای دست‌یابی به محصول نهایی هنوز کامل نیستند.

وی ادامه می‌دهد: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بینان به تعداد فراوانی ایجاد شده است و اخیراً مراکز رشد نیز به مراکز تولید علم اضافه شده‌اند و امیدواریم این سازمان ها سر و شکل بهترین بگیرند تا بتوانیم علوم را کاربردی تر کنیم و با کمک یکدیگر به خودکفایی در تمام زمینه‌ها برسیم.

وی در پایان درباره جشنواره خوارزمی گفت: باید دانشجویان فکر خوبی برای این جشنواره داشته باشند و با ایده‌های خوبی که دارند، طرح‌های خود را در معرض دید ملی و حتی بین‌المللی بگذارند تا سرمایه‌گذاری‌های لازم برای آن‌ها انجام شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    اگه امکانات دانشگاه ها رو زیاد کنند میتونیم اول شیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس