کد خبر 491237
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۶

به گزارش رسانه های روسی، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که علت سانحه هواپیمای مسافربری روسی در مصر ممکن است انفجار بمب یا مواد منفجره در داخل هواپیما باشد.

به گزارش مشرق، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا روز چهارشنبه به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس نوشتند: به دنبال سانحه هواپیمای روسی ایرباس 321، تمام پروازها از شرم الشیخ مصر به مقصد انگلیس به تاخیر می افتد تا سازمان های اطلاعاتی بتوانند سطح ایمنی این پروازها را ارزیابی کنند.
بر اساس این گزارش در بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس آمده است: کارشناسان انگلیسی بر این باورند که مقام های این کشور هیچگاه بدون دلیل قانع کننده این گونه نتیجه گیری نکرده و چنین تدابیری را اتخاذ نمی کنند.
این ادعای انگلیس در حالی مطرح می شود که با گذشت چهار روز از سقوط هواپیمای روسی ایرباس «ای 321» بر فراز شبه جزیره سینا در مصر و تحقیقات گسترده در این زمینه مقام های پزشکی قانونی روسیه اعلام کردند هیچ آثاری ناشی از مواد منفجره در اجساد قربانیان وجود ندارد.
خبرگزاری ایتارتاس روز چهارشنبه به نقل از نماینده مرکز پزشکی قانونی روسیه اعلام کرد: بررسی اجساد انتقال یافته از مصر، در برگیرنده هیچ علائم و آثاری از وجود مواد منفجره نیست.
کارشناسان مصری و روسی نیز پس از بازرسی محل سقوط هواپیمای شرکت هوایی کوگالیم اویا (متروجت) با رد تروریستی بودن این واقعه احتمال داده اند متلاشی شدن آن در آسمان بر اثر ایجاد اختلال آنی در سیستم بسته هوا، نفوذ بیرونی و تغییر ناگهانی دمای هوای داخل کابین باشد.
کارشناسان به این امر توجه می کنند که چرا قطعات لاشه هواپیما در گستره ای به طول هشت و عرض چهار کیلومتر پراکنده شده و حتی برخی اشیا دورتر از این مسافت فرود آمده است.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مقر رئیس جمهوری روسیه نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره احتمال تروریستی بودن سقوط هواپیمای روسی، گفته است: نباید حتی یک گزینه را بعید بدانیم اما هنوز در باره درستی یا نادرستی هر یک از فرضیه ها تا زمان دریافت نتایج تحقیقات اولیه نمی توانیم نظر بدهیم.
مسکو و قاهره به صورت مشترک ادعاهای منتسب به تروریست ها مبنی بر هدف قرار گرفته شدن هواپیما را رد و اعلام کردند تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد یافت و هرگونه احتمال در هر زمینه ای حتی تروریستی بودن واقعه را بررسی خواهند کرد تا به نتیجه نهایی کارشناسی برسند.
روز شنبه گذشته و پس از سقوط هواپیمای روسی، رسانه ها گزارش دادند منطقه سانحه در شمال شبه جزیره سینا در 60 کیلومتری شهر نخل از دو سال پیش شاهد فعالیت گروه های مسلح و تروریست ها بوده و ارتش مصر مبارزه ضد تروریستی خود را در این منطقه گسترش داده است.
همچنین انتشار یک فیلم تایید نشده و مبهم در شبکه های اجتماعی که نشان می دهد یک هواپیمای مسافری با شلیک موشک تروریست ها هدف قرار گرفته، سبب اهمیت این احتمال شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس