دولت آمریکا پس از گذشت سه سال از درخواست ایتالیا پیرامون مسلح کردن دو فروند پهپاد، با این درخواست موافقت کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) به نقل از رویترز نوشت: دولت آمریکا با درخواست ایتالیا مبنی بر مسلح کردن دو فروند پهپاد مدل 'General Atomics MQ-9 Reaper' به موشک های زمین - هوا و بمب های با کنترل لیزری موافقت کرد.
انسا افزود: ایتالیا دومین کشور پس از انگلیس است که موافقت دولت آمریکا برای مسلح کردن پهپادهایش را بدست اورده است. انگلیس از سال 2007 پهپادهای خود را مسلح کرده است.
براساس این گزارش، پنتاگون نیز کنگره آمریکا را از فروش این پهپادهای مسلح به ارزش بیش از 129 میلیون دلار مطلع کرده است. منابع نظامی ایتالیا نیز ضمن تایید این خبر اعلام کردند ایتالیا از سال 2012 این درخواست را کرده بود.
انسا نوشت: ترکیه نیز چنین درخواستی از امریکا کرده است. فروش تسلیحاتی آمریکا به ایتالیا شامل موشک های نوع 'AGM-114R2 Hellfire II' ساخت شرکت Lockheed Martin Corp و همچنین بمب های با کنترل لیزری از نوع GBU-12 و مهمات از نوع GBU-38 می شود.
خبرگزاری انسا توضیح بیشتری از جزئیات این درخواست ایتالیا نداده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    خوش به حال خودمون که توی تحریم پهپاد ساختیم اونم از این پیشرفته تر، و دو سال منتظر اجازه کدخدا برای مسلح کردن فقط 2 تا پهپاد نموندیم
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    می شه بگی کدوم پهباد ما در حد MQ-9 یا MQ-1 هست؟!! این پهبادا خودشون اثبات کردند، پهبادا ما در حد اسباب بازی هستند و مسلح هم نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس