کد خبر 490798
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مدت انتظار اغلب بیماران برای دریافت پیوند کبد به کمتر از سه ماه کاهش پیدا کرده است، گفت: در سال گذشته ۸۸ پیوند کبد توسط مرکز پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفت.

به گزارش مشرق، محسن نصیری طوسی دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد تهران، در رابطه با سومین کنگره پیوند کبد تهران، اظهار داشت: این کنگره از امروز تا جمعه 15 آبانماه برگزار می‌شود و مهمانان داخلی و خارجی به ایراد سخنرانی در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) می‌پردازند.

وی افزود: این کنگره توسط مرکز تحقیقات پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای سنت برگزاری هر دو سال یکبار، تازه‌ترین اطلاعات در زمینه‌های بحث‌انگیز و در حال تحول پیوند کبد و بیماری‌های هپاتوپانکرا کیکو بیلیاری از جمله داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی، تومور نورواندوکرین، نارسایی حاد کبدی، جراحی پانکرا، پرومبوز وریدی پورت، مزانتر و همچنین اخلاق در پیوند کبد را برای متخصصین جراحی، گوارش و کبد، بیهوشی، رادیولوژی، آسیب‌شناسی و پرستارانی که در مراقبت و درمان هپاتوپانکرا کیکو بیلیاری و پیوند کبد فعالیت دارند را به ارمغان می‌آورد.

دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد تهران، ادامه داد: گروه هپاتوپانکرا کیکو بیلیاری (HPB) و پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران در دو سال گذشته به پیشرفت قابل توجهی در تعداد پیوند کبد از اجرا کنندگان مرگ مغزی و جراحی‌های کبد و پانکرال و مجاری صفراوی رسیده است.

نصیری‌طوسی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدت انتظار اغلب بیماران برای دریافت پیوند کبد به کمتر از سه ماه کاهش پیدا کرده است، بیان داشت: در سال گذشته 88 پیوند کبد در این مرکز انجام شده و با مجموع 380 پیوند کبد انجام شده تاکنون، از سال 90 این مرکز در زمره مراکز با حجم بالای پیوند در خاورمیانه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به چشم‌انداز بیش از 100 پیوند کبد در سال و افزایش تعداد جراحی‌های بزرگ کبد و پانکرال، همچنین مجاری صفراوی از یک بخش جدید و مجهز با تعداد بیشتر تخت بستری و بخش با پرستاری ویژه، همچنین سیستم پرونده‌های پزشکی الکترونیکی بهره‌گیری کرده‌ایم.

دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد تهران گفت: با توجه به تسهیلات جدید و تعداد رو به رشد پیوند کبد و جراحی‌های پانکرال و کبد، این مرکز آمادگی اجرای برنامه پلوشیپ پیوند کبد و جراحی HPB برای آموزش بیشتر جراحان و پزشکان جهت پاسخگویی به نیازهای آینده کشورمان را دارد.

نصیری طوسی افزود: فضا و امکانات جدید قادر به توسعه تحقیقات آزمایشگاهی پایه و بالینی، همچنین درک بهتر پاتوبیولوژی بیماری‌های کبد و بدخیم‌های کبد و سیستم صفراوی می‌کند.

دبیر اجرایی سومین کنگره پیوند کبد تهران، خاطرنشان کرد: در این کنگره، ضمن گنجاندن سخنرانی‌های جذاب در دو روز اول، پیش‌بینی می‌شود به علت جدید بودن مباحث و نحوه ارائه عملی کارگاه‌های پایش‌ بیهوشی، رادیولوژی و پاتولوژی و پرستاری نیز از جذابیت و استقبال خاصی برخوردار باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس