گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

مک‌دونالد و کی‌اف سی را بچسب بی‌خیال گرانی دلار پس از توافق!

در میان هیاهوهای سیاسی و تبلیغاتی مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال، قیمت دلار طی چند روز اخیر بدون سر و صدا از مرز 3500 تومان گذشته است.

پیش از این طی یکی دو سال اخیر ادعا شده بود حصول توافق هسته‌ای باعث رونق اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی می‌شود اما دلار در همین چند ماه به طور تدریجی افزایش قیمت از 2900 تومان را تجربه کرده و در روزهای اخیر به قیمت 3515 تومان رسید.
به گزارش نامه نیوز افزایش قیمت دلار این اتفاق در حالی رخ داد که طی ماه‌های اخیر بسیاری از فعالان بازار با در نظر گرفتن تحولات سیاسی و به خصوص توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 قیمت دلار در مدار نزولی قرار بگیرد اما این اتفاق رخ نداد.
گفته می‌شود برخی دلالی‌ها در این میان بی‌تأثیر نبوده و البته یکی در بانک خصوصی نزدیک به دولت در این آشفته‌بازار از برخی رانت‌های هنگفت ناشی از دریافت و عرضه دلار به بازار بهره‌مند شده‌اند.
با وجود این واقعیت تلخ رسانه‌های مدعیان اعتدال و اصلاح‌طلبی طی هفته‌های اخیر مشغول بازارگرمی برای سوژه‌هایی نظیر مذاکره مجدد با آمریکا، دست دادن اتفاقی ظریف با اوباما، رفت و آمد هیئت‌های خارجی، افتتاح شعبه ساندویچی مک‌دونالد و کی‌اف‌سی و... بوده‌اند.
روزنامه جام جم در گزارشی، گران شدن ارز را مهندسی شده خوانده و نوشته است: قیمت دلار در چند روز اخیر بی‌سر و صدا رو به افزایش گذاشت و با آغاز هفته جاری ناگهان با جهش و رسیدن به بالای 3500 تومان ثابت کرد که برخلاف تصور، هنوز هم میل به افزایش دارد و به دنبال خود قیمت سکه را نیز صعودی کرد. اما پرسش اینجاست که چرا برخلاف تصورها و با وجود نزدیک شدن زمان اجرایی شدن برجام و همچنین افق‌های روشن اقتصادی، دلار همچنان روی پله صعود قرار گرفته و میل به افزایش دارد؟
کارشناسانی که جام جم با آنها گفت‌وگو کرد، تصریح کردند، بیشتر میل افزایشی قیمت دلار در روزهای اخیر به خاطر معاملات دلالی و مانورهای سؤال‌برانگیز برخی صرافی‌های بانک‌هاست که عامل بانک مرکزی در توزیع ارز در بازار هستند.
به گفته آنان، بانک مرکزی قیمت فروش ارز به صرافی‌های مجاز را افزایش داده و همین امر همراه برخی دلالی‌های غیرقانونی، رشد قیمت ارز در بازار را رقم زده است.
عباس مسعودی، رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان سکه و صرافان استان تهران گفت: بانک مرکزی از طریق صرافی بانک پارسیان اقدام به توزیع ارز در بازار می‌کند. به طوری که هر صرافی مجاز می‌تواند تا صد هزار دلار از این صرافی ارز دریافت کند. اما مسئله اینجاست که خود بانک مرکزی قیمت فروش ارز به صرافی‌ها را افزایش داده است. اکنون عوامل بانک مرکزی در بازارچه معروف خیابان منوچهری «افشار» اقدام به فروش ارز می‌کنند که این یعنی رسمیت دادن به بازار غیررسمی ارز در کشور است.
روزنامه اصلاح‌طلب شهروند هم از «دستکاری دولت در بازار ارز و غافلگیر شدن بازار» خبر داد. همچنین روزنامه اصلاح‌طلب بهار نوشت «دولت به واسطه بازی» با قیمت ارز برای خود درآمدزایی می‌کند» شرق نیز معتقد است «دلار فعلاً جای پای خود را روی قیمت 3500 تومان محکم کرده است.»


رونق واردات لوازم آرایش در مسیر رنگ کردن افکار عمومی!

3 ماه بعد از سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران، شرکت آرایشی سفورا (SEPHORA) شعبه‌هایی را در ایران افتتاح می‌کند.

خبرگزاری‌های فرانسه و رویتر در گزارشی نوشتند: شرکت لوازم آرایشی فرانسوی «سفورا» قرار است همزمان با آغاز سال 2016 میلادی چند فروشگاه در ایران افتتاح کند. ایران دومین مشتری لوازم آرایش در خاورمیانه است. «سفورا» متعلق به کمپانی تولید لوازم آرایش «ال‌وی‌ام‌اچ» است که با رفع تحریم‌ها در ایران و گشوده شدن بازار این کشور در آنجا سرمایه‌گذاری کند.
خبرگزاری فرانسه نوشت: سفورا در حال نهایی کردن توافقات با شریک ایرانی خود است. براساس آمار «یورو مونیتور» فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران سالانه 5/3 میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده سه برابر شود.
به گفته میشل مکینسکی، مدیر اجرایی مؤسسه مشاوره بین‌المللی «آگرومیس» تهران یکی از مشتریان بزرگ اتومبیل‌های پورشه در جهان نیز است.
رونق واردات چند میلیارد دلاری خودروهای لوکس و لوازم آرایشی در چند سال اخیر در حالی است که آقای روحانی رئیس جمهور 12 مرداد امسال مقارن با سفر لوران فابیوس به تهران، در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفته بود: من در دیدار با فابیوس تأکید کردم که ما با هر کشوری که حاضر باشد سرمایه و تکنولوژی به ایران بیاورد خوش آمد می‌گوییم. وی نیز در جواب من گفت: «اتفاقاً قبل از اینکه به ایران بیایم به شرکت‌های فرانسوی گفتم که دوره‌ای که در گذشته در ایران داشته‌اید تمام شده و شما باید سرمایه و تکنولوژی به این کشور ببرید.»
روحانی با اشاره به جلسات ویژه اقتصادی دولت خاطرنشان کرده بود: من مخصوص این کار (بررسی شرایط اقتصادی کشور بعد از رفع تحریم‌ها) با ستاد اقتصادی کشور جلسه گذاشته‌ام که هر زمان این توافق عملیاتی شود ما چه کاری باید انجام دهیم و اولویتمان چیست؟ و بارها هم تأکید داشته‌ام که باید حواسمان باشد که تنها هدف ما ورود سرمایه است.
وی یکی از دلایل مذاکره با 1+5 را ورود سرمایه و افزایش اشتغال در کشور نامیده و گفته بود: بعضی‌ها فکر می‌کنند ما برای رفت و آمدهای خارجی دلمان لک زده! نه؛ آنچه که می‌خواهیم اشتغال جوانان و رونق اقتصادمان است.


دشمنان امام(ره) چه خوابی برای سید حسن دیده‌اند

ارگان رسانه‌ای کارگزاران ویژه نامه‌ای را برای سید حسن خمینی منتشر کرد.

نشریه صدا که از سوی نایب رئیس کمیته سیاسی کارگزاران اداره می‌شود تمام صفحه اول خود را به تصویر حسن خمینی و تیتر «خمینی جوان، کلید خبرگان» اختصاص داد و صفحاتی را در این زمینه به واسطه مصاحبه و تحلیل قلمی کرد. کارگزارانی‌ها و برخی طیف‌های مشابه چند سال است بازی خاصی را با سید حسن خمینی شروع کرده و طبق یک دستورالعمل حزبی عناوینی نظیر «آیت‌الله» و «علامه» را برای سید حسن خمینی خرج می‌کنند. این حرکت در حالی است که پیش از این محمد هاشمی معاون سیاسی مستعفی کارگزاران علت جدایی خود از این حزب را جذب برخی اعضای جدید (که محمد قوچانی نیز از اصلی‌ترین آنهاست) عنوان کرده و گفته بود: من نگرانم سرنوشت حزب مشارکت برای کارگزاران تکرار شود. من مقلد خط امام هستم و نمی‌توانم بپذیرم که حزب را لیبرال یا دنباله‌رو بازرگان معرفی کنند.
تظاهر به تکریم نوه امام خمینی از سوی نشریات زنجیره‌ای و جریان نفاق جدید در حالی است که این طیف به ویژه از دوره اصلاحات به بعد، پنهان و آشکار به دشمن علنی یا تحریف مبانی و اصول خط امام(ره) و اسلام ناب محمدی (ص) پرداخته‌اند. این طیف در فتنه و آشوب نیابتی سال 88 که از سوی سرویس‌های جاسوسی سیا، موساد و ام‌آی‌سیکس راه‌اندازی شده بود، فعال بودند.
جریان نفاق جدید در اوج رادیکالیسم و حماقت‌های کور مدعی شدند خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت و باید ختم انقلاب را گرفت.
متأسفانه سید حسن خمینی در قبال بسیاری از تحرکات طیف مذکور با انفعال و بدون مرزبندی روشن عمل کرده است.


شگفتی کارشناسان از نحوه اعلام نرخ رشد اقتصادی

نرخ رشد اعلامی مرکز آمار، تعجب کارشناسان را موجب شده است.

مرکز آمار ایران روز گذشته پس از یک سال و نیم غیبت در اعلام نرخ رشد اقتصادی، دست به کار شد و بدون آنکه نامی از  میزان رشد سال 93 ببرد، نرخ رشد اقتصادی در شش ماه نخست امسال را یک درصد اعلام کرد. به دنبال انتشار آمار نرخ رشد اقتصادی از سوی مرکز آمار ایران برخی از کارشناسان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز آمار منتشر شده را حاوی ابهاماتی دانستند و از مرکز آمار ایران خواستند به برخی از پرسش‌ها در این خصوص پاسخ دهد.
به گفته این کارشناسان تمام شواهد و قرائن موجود در کشور نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه نخست امسال بین 1/5- تا صفر درصد بوده و بانک مرکزی هم در محاسبه‌های اولیه خود به این رقم دست یافته اما از انتشار آن خودداری کرده است. حال مرکز آمار بر اساس کدام روش‌ها توانسته نرخ رشد اقتصادی کشور را با نفت یک درصد اعلام کند، مورد تردید این کارشناسان قرار گرفته است.
از سویی دیگر کارشناسان می‌پرسند چرا مرکز آمار پس از اعلام رشد سه ماه نخست سال 93 از سوی رئیس‌جمهور و بانک مرکزی سکوت کرد و وظایف حاکمیتی خود را در انتشار آمار رشد نادیده گرفت؟ چرا با اینکه نرخ رشدی در حدود نیم درصد را برای اقتصاد کشور محاسبه کرده بود، آن را اعلام نکرد اما حال که بانک مرکزی در این‌باره سکوت کرده اقدام به انتشار آمار شش‌ماهه کرده است.
این کارشناسان درخواست دارند که بدانند محاسبات مرکز آمار ایران درخصوص نرخ رشد اقتصادی در سال 93 چه رقمی را نشان می‌دهد و چرا کماکان نرخ رشد منفی 2 درصدی مربوط به سال 92 روی خروجی سایت این نهاد دولتی قرار گرفته است. چرا جزئیاتی از نرخ رشد اقتصادی سال 93 از سوی مرکز آمار ایران منتشر نمی‌شود.

اگر کس دیگری جای هاشمی بهانه دست نتانیاهو داده بود

اگر کس دیگری جز هاشمی بهانه دست دشمن داده و گفته بود دنبال بازدارندگی اتمی بودیم، با او چه برخورد و معامله‌ای می‌شد.

روزنامه وطن امروز در تحلیلی نوشت: بیایید با هم فکر کنیم یکی از منتقدان برجام، یا یکی از اصولگرایان یا یکی از رسانه‌های منتقد دولت درباره اینکه «زمانی به این فکر می‌کردیم که کشور باید عوامل بازدارنده هسته‌ای داشته باشد» صحبت می‌کرد. در این هنگام از سوی دولت با چه واکنشی مواجه می‌شد؟ رسانه‌های دولتی چه واکنشی نشان می‌دادند؟ بگذارید اولین پاسخ را به نقل از هاشمی بیاوریم که ماه‌ها تلاش کرد نقدهای مستدل منتقدان توافق بد را تخطئه کند. هاشمی رفسنجانی اسفند ماه سال گذشته در همایش الگوی توسعه پایدار گفت: «در مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره‌کننده است و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو همنوا شده‌اند.
نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا رفته و اوباما را تحریک می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم؛ نمی‌دانیم این چه سری است؛ آنها هم از شیطان هستند.
قطع به یقین مطرح کردن عباراتی که در فراز اول این یادداشت آمد از سوی دولت با برخورد قهری و انتظامی مواجه می‌شد و هر آن‌که این سخن را گفته بود؛ کمتر از 24 ساعت به جرم اقدام علیه امنیت ملی کشور دادگاهی شده بود و روزنامه یا رسانه منتشرکننده آن امروز در دوران توقیف و تعلیق و جریمه به سر می‌برد؛ آن هم با نوع نگاه انتظامی و امنیتی که در دولت حاضر وجود دارد. و از سوی رسانه‌های بزک‌کننده آمریکا، دولتی و حامی آن نیز قطعا ناقل این سخن به عنوان عاملی که می‌خواهد «چوب لای چرخ مذاکرات بگذارد» یا «مذاکرات و توافقات غرورآفرین را با شکست مواجه کند» یا از جمله افراطی‌هایی که با تندروهای اسرائیلی و آمریکایی جزو «اقلیت ناخرسند از توافق در جهان» هستند، معرفی می‌شد.
اما ناقل این سخن در چند روز گذشته از سوی دولت یا رسانه‌های آن، از سوی اصلاح‌طلبان و طرفداران آن و از سوی هیچ کدام از طوایف اطراف دولت مورد نقد قرار نگرفت، کما اینکه بسیاری دیگر از ویژه‌خواری‌ها و امتیازات ویژه اطرافیان ناقل مثل هفت‌تیرکشی یا پدرسوخته‌بازی خواندن حکم زندان مهدی هاشمی مورد نقد قرار نگرفت، چرا که آقای هاشمی رفسنجانی این سخن را گفته بود! بله هاشمی چند روز قبل در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای مدعی شده بود: «در سفر پاکستان می‌خواستم با عبدالقدیرخان دیدار کنم اما به من نشان ندادند. او معتقد بود کشورهای اسلامی باید بمب اتم داشته باشند.» در سال 61 ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم» و «درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته‌ای را نداریم ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است.»
وطن امروز می‌افزاید: این جملات رئیس مجمع تشخیص مصلحت(!) تیتر یک همه رسانه‌های ضد انقلابی است که دنبال بهانه برای حمله به ایران می‌گردند. این صحبت‌ها باعث شده روزنامه صهیونیستی هاآرتص بگوید «رئیس‌جمهور پیشین ایران اعتراف کرد ایران همواره به طور پنهانکارانه‌ای به دنبال بمب اتم بوده است. اکبر هاشمی هدف از برنامه هسته‌ای ایران را بازدارندگی در سایه جنگ طولانی مدت با عراق اعلام کرده است.»
رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی با عنوان «گزارشات نشان می‌دهد یک رئیس‌جمهور سابق اعتراف کرده ایران به دنبال بمب هسته‌ای است» نوشت «رفسنجانی در مصاحبه‌ای گفت برنامه هسته‌ای ایران با قصد کسب قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای شروع به کار کرده است و گفته که «اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم.»
البته این نخستین بار نیست که سخنان هاشمی تیتر یک رسانه‌های ضد انقلاب می‌شود اما حقیقتا اگر این حرف‌های ضد امنیت ملی از سوی شخص دیگری هم زده می‌شد، باز با بی‌تفاوتی و عدم برخورد مواجه می‌شد؟

** وطن امروز

کدام مقام آمریکایی در مذاکرات گریه کرد؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان، با اشاره به برخی نرمش‌های ظاهری مسؤولان آمریکا در مذاکرات، از گریه یکی از مسؤولان آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای وین سخن گفتند. اما کدام چهره آمریکایی مد نظر رهبر انقلاب بود؟!

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، چندی قبل در نشستی در آمریکا به جزئیاتی از جلسه ایران و 1+5 در سازمان ملل اشاره کرد که ماجرای مورد اشاره رهبر انقلاب در آن جلسه رخ داده است. وی با تشریح جزئیات این جلسه گفت: در نشست نهایی ایران و 1+5، پیش از کنفرانس مطبوعاتی، من این افتخار را داشتم که با وزیر خارجه همراه باشم. زمانی که تمام عکاسان و خبرنگاران از اتاق بیرون رفتند، تمام حاضران از جمله وزیر خارجه ایران سخنانی را ایراد کردند، تمام این نطق‌ها تکان دهنده بود، چراکه علنی نبود. شرمن که بغض کرده بود، افزود: جان کری آخرین نفری بود که صحبت کرد، او گفت «زمانی که ۲۲ ساله بودم، به جنگ رفتم.» اما سپس بغض کرد، همانطور که من چند دقیقه پیش بغض کرده بودم. معاون وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: کری نمی‌توانست کلمات را ادا کند اما در نهایت بغض خود را فرو خورد و گفت: «من به جنگ رفتم و برایم روشن شد که دیگر هیچ وقت نمی‌خواهم به آنجا بروم.» وی افزود: کل توافق به همین معناست، حل مسائل از طریق ابزار مسالمت‌آمیز. پس از سخنان کری، همه در آن اتاق کوچک اشک درچشمان‌شان حلقه زده بود و همه دست زدند، از جمله مذاکره‌کنندگان ایرانی.

جلیلی: پیاده نظام آمریکا مردم را از تحریم می‌ترسانند

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز (سه‌شنبه) در دانشگاه تهران در همایش «زنده باد مرگ بر آمریکا»، با بیان اینکه کسانی که ملت را از تحریم و قطعنامه‌های آمریکا می‌ترسانند،
پیاده نظام تروریسم آمریکا هستند، افزود: هدف آنها از مکانیزم ماشه، نگاه داشتن اهرم ترساندن و سایه ترس بر سر ملت ایران است. جلیلی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست با گفت‌وگو توان هسته‌ای ما را مختل کند و انقلاب اسلامی را مهار و وحدت ما را از بین ببرد ولی نامه مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشت. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه رهبری فصل‌الخطاب شروع تجمیع و هم‌افزایی همه نیروهای انقلاب برای رصد هوشیارانه حرکت دشمن و مقابله با آن است.

شکایت آمریکا از سپاه به دادگاه لاهه

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت آمریکایی‌ها از سپاه پاسداران به دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند. دریادار علی فدوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سپاه به یمن کمک می‌کند یا خیر، گفت: هر جا که نفس انقلاب اسلامی بدمد، قبراقی و سرزندگی در آنجا به وجود می‌آید و نیازی نیست که ما در آنجا کمکی کنیم. چند وقت گذشته نیز 2 ناو سعودی و یک ناو اماراتی توسط نیروهای یمنی منهدم شدند که ارزش یکی از این ناوها 800 میلیون دلار بود. فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا از سپاه به دادگاه لاهه شکایت کرده و ما نیز هرآنچه در اختیار داریم برای انهدام ناوهای جنگی آمریکا استفاده خواهیم کرد. سپاه پاسداران ناامنی از طرف هیچ کشوری را تحمل نخواهد کرد.

«مرگ بر آمریکا» در دانشگاه شریف

ظهر دیروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، مراسم گرامیداشت سالگرد یوم‌الله 13 آبان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، محور اصلی این مراسم باشکوه، راهپیمایی دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف از مسجد دانشگاه به سمت سالن تربیت بدنی (حرکت از جنوب تا شمال دانشگاه) بود که با استقبال فوق‌العاده‌ای همراه شد. دانشجویان و اساتید در این راهپیمایی با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «هیهات منا الذله»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است»،  انزجار خود از سیاست‌های استکباری آمریکا را بیان کردند.  در بخش دیگری از این برنامه، از خانواده شهید سردار همدانی که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف توسط سردار فدوی تقدیر به عمل آمد.

** خراسان

اولتیماتوم فوری درباره خلافی پلاک قرمزها

بر اساس بخشنامه جدید یک مقام مسئول به تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، تاکید شده است که با توجه به این که راهور ناجا شماره گذاری و ارائه کلیه خدمات خودرویی به اتومبیل های دولتی را منوط به تسویه کامل خلافی آنها دانسته، دستگاه های مربوطه باید خلافی کلیه خودروها اعم از متوقف و فعال را ظرف مدت یک هفته از زمان ابلاغ این دستور پرداخت کنند و عواقب حاصل از خسارات وارده ناشی از عدم اجرای آن، بر عهده مدیر واحد مربوطه خواهد بود.

درخواست برخی وزرا برای ابطال یک مصوبه عجیب دولت سابق

در حالی که بر اساس قانون مقررات صادرات و واردات، به دولت اختیار داده شده در هر یک از مناطق مرزی که ایجاد بازارچه مرزی را مفید تشخیص می  دهد با رعایت اولویت هایی چون ضرورت اشتغال و توسعه روابط تجاری با کشور همسایه نسبت به ایجاد آن اقدام کند، طبق مصوبه ابتدای سال 86 دولت نهم، مقرر شده بود در یکی از شهرستان ها که فاصله ای قابل توجه از مرز دارد، بازارچه ایجاد شود که پس از گذشت 8 سال، با درخواست تعدادی از مسئولان اقتصادی دولت، مقرر شده این مصوبه باطل شود.

** رسالت

کي اف سي  به دليل نداشتن مجوز پلمب شد

نايب رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينکه هيچ شرکت يا برند فست فود آمريکايي مجوزي از اتحاديه هاي صنفي کشور براي بازگشايي فست فود نگرفته است گفت: مغازه هايي که تابلوي فست فود آمريکايي برسر در خود نصب کنند بلافاصله پلمب مي شوند.
محمود شکري در گفتگو با تسنيم با اعلام اين خبر اظهار کرد: اتحاديه‌هاي ما به هيچ وجه براي برند هاي فست فود آمريکايي براي حضور در ايران مجوز نداده اند.
وي افزود:هر شرکت و برند خارجي براي حضور در ايران بايد در مراجع قانوني ثبت شود، بعد به دبيرخانه اتحاديه نظارت مراجعه کرده و مجوز بگيرد و سپس به اتحاديه هاي صنفي ما مراجعه کند.
اين مقام مسئول گفت: اگر مغازه هايي با چنين تابلوهايي اقدام به بازگشايي در کشور کنند مطمئن باشيد که مجوزي دريافت نکرده اند و کسي که مجوز دريافت نکرده است بايد بلافاصله پلمب شود.

نسخه قمي ها براي وزيرخارجه سعودي

پس از اظهار نظرهاي مختلف و عجيب وزير امور خارجه عربستان سعودي، بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي قم با تشکيل کميسيون پزشکي، به بررسي بيماري عادل الجبير پرداختند. به گزارش راه دانا، اين کميسيون، بيماري عادل الجبير را سايکوز يا روان پريشي تشخيص داده و پس از نوشتن نسخه وي، داروهاي لازم را به نسخه ضميمه کرده و به سفارت عربستان بردند. اين دانشجويان با حضور در مقابل سفارت عربستان اقدام به تحويل اين بسته شامل نسخه و دارو به اين سفارت کردند که مسئولين اين سفارتخانه از دريافت اين بسته ممانعت کردند.

بي ‌تفاوتي نسبت به وام 25 ميليوني خريد خودرو

نمايشگاه‌ داران و فروشندگان خودرو معتقدند که شرايط بي ‌سابقه‌اي در بازار خودرو نسبت به سال‌هاي گذشته حاکم است و خريد و فروش در اين بازار به حداقل رسيده است. خبرآنلاين نوشت: در حال حاضر فعالان بازار، عدم استقبال و تمايل براي خريد خودرو را قيمت‌هاي موجود در بازار عنوان مي‌کنند و تاکيد دارند که نبود همخواني ميان کيفيت و قيمت توليدات داخلي باعث شده که اعتماد مشتريان به بازار خودروهاي توليد داخل کاهش يابد. در اين شرايط، دولت براي تحريک بازار خودرو، در صدد پرداخت وام 25 ميليون توماني است و به نظر مي‌رسد تنها راه خروج اين بازار از رکود را تحريک تقاضا و افزايش قدرت خريد مردم دانسته است. اگرچه هنوز پرداخت وام 25 ميليون توماني آغاز نشده است، اما بنا به گفته کارشناسان بازار خودرو، با توجه به اقساط و سود احتمالي پرداختي براي اين وام، احتمالا استقبال از اين وام زياد نخواهد بود.


فقط خدا از آينده قيمت نفت با خبر است

معاون وزير نفت در امور پتروشيمي و مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي، افزايش قيمت نفت را به نفع ايران دانست و گفت: افزايش قيمت نفت به رسيدن گاز به جايگاه واقعي خود کمک مي کند، اما درمورد آينده قيمت نفت تنها خداوند مي داند چه اتفاقي مي افتد. عباس شعري مقدم در گفتگو با جماران، با اشاره به اينکه قيمت نفت به طور غير مستقيم بر صنعت پتروشيمي اثر دارد، تصريح کرد: به دليل فراواني گاز در کشور خواهان افزايش قيمت نفت هستيم.

مرگ بر آمريکا تا مرگ آمريکا

حجت الاسلام احمد پناهيان گفت: جک استراو انگليسي اين روزها در ايران چه کار مي کند؟ همين ها به برخي مجالس پول مي دهند و به آنها مي گويند شما نام امام حسين (ع) را ببريد اما عکس شهدا، امام و رهبري را در مجالستان نزنيد و نامي از آمريکا و اسرائيل در مجالستان نياوريد. به گزارش فارس، اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح کرد: با همين کارها وقتي جوانان از شهدا فاصله بگيرند ديگر به مجلس امام حسين (ع) هم نخواهند رفت؛ خداوند در قرآن مي فرمايد من شهادت را فقط به گروهي مي دهم که دست از مبارزه با استکبار برنمي دارند. وي گفت: به حسين (ع) قسم ما تا انتقام خون حسين بن علي را از آمريکا، اسرائيل، انگليس و تابعين آنها نگيريم پا پس نمي کشيم؛ ما فرزندان همان حسيني هستيم که به امام سجاد (ع) فرمود : علي جان، خون من از جوشش نمي افتد تا مهدي انتقام مرا بگيرد. وي در ادامه افزود: حال جک استراو بيايد و بگويد ايران در حال تغييرات است و اينها که به مسند رسيده اند اهل تعادل و تعامل بوده و اهل مبارزه نيستند؛ والله قسم اين ملتي که در پاي صندوق هاي انتخابات، 22 بهمن، عاشورا و روز قدس حماسه رقم زده اند، تا مرگ آمريکا را نبينند از مرگ بر آمريکا دست برنخواهند داشت. هر وقت از اللهم العن اباسفيان و معاويه دست برداشتيم از مرگ بر آمريکا، اسرائيل، انگليس، اوباما و سگ هاي نجس انگليسي هم دست برمي داريم.


واردکنندگان خودرو با ارز دارو در آستانه محاکمه

با صدور کيفرخواست پرونده واردات خودرو با ارز دارو، شرکت‌هاي واردکننده خودروي متخلف در يک قدمي محاکمه قرار گرفته‌اند. ايسنا نوشت: سال 1391 بود که مرضيه وحيد دستجردي - وزير وقت بهداشت و درمان - از تخلف صورت گرفته مبني بر واردات خودرو با ارز دارو، پرده برداشت. اين موضوع در چند سال اخير مورد انتقاد کارشناسان مختلف از نمايندگان مجلس تا اساتيد دانشگاه قرار داشت و منتقدان خواستار معرفي و برخورد با شرکت هايي بودند که با استفاده از ارز دارو، خودرو وارد کرده‌اند. اين انتقادات ادامه داشت تا اينکه اعلام شد که پرونده واردات خودرو با ارز دارو در دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم کارکنان دولت در دست رسيدگي است و کيفرخواست آن نيز صادر شده است. صدور کيفرخواست در اين پرونده به اين معناست که ارتکاب جرم واردات خودرو با ارز دارو براي دادستان محرز شده و منجر به صدور کيفرخواست شده است. بنا بر اين، شرکت هاي وارد کننده‌اي که ارز دارو را دستمايه سودجويي خود قرار داده ‌اند، در يک قدمي محاکمه قرار گرفته‌ اند و بر اين اساس بايد دادگاه اين پرونده برگزار و حکم متهمان صادر شود.

درخواست يک مسئول براي خريد پنج شاسي بلند تشريفاتي

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس درخواست رسمي يک مقام مهم اجرايي از هيئت وزيران، پيشنهاد شده است که با توجه به اهميت و نياز دولت، مجوزهاي لازم براي صدور دستور خريد پنج دستگاه خودروي شاسي بلند به منظور استفاده در ناوگان خودروهاي تشريفاتي دولت صادر شود که اين درخواست، فعلا براي بررسي ضرورت و بار مالي آن، به تعدادي از وزيران و کارشناسان نهاد رياست جمهوري ارجاع شده است.

سخت است اصلاح طلبان به نفع هم کنار بروند

ايلنا به نقل از تابش نماينده اردکان نوشت: براي اينکه بتوانيم اکثريت کرسي‌هاي مجلس را از آن خود کنيم، به حرکتي اخلاقي و منطقي در جبهه اصلاحات نياز داريم. وي افزود: بر اين اساس، افرادي كه مي‌خواهند از سوي اصلاح‌ طلبان در انتخابات نامزد شوند، بايد مصالح ملي را بر مسائل فردي ترجيح دهند و افرادي كارآمد، متخصص و دلبسته به نظام باشند و هر جا به اين نتيجه رسيدند كه فرد ديگري صلاحيت بيشتري دارد، ميدان را براي او خالي كنند كه چنين كاري بسيار سخت است.

ايوبي استعفا بدهد

بهروز افخمي در يگ گفتگوي تفصيلي با فارس در باره برنامه هفت که اجراي آن را برعهده دارد، خواستار استعفاي ايوبي شد. وي گفت: برنامه ما 15 ميليون بيننده دارد، اگر اين قضيه تثبيت شود و بتوانيم همين بيننده را سه چهار ماه نگه داريم و بالاتر هم نرويم درآمد تبليغاتي خودمان هم به پنج ميليارد تومان مي رسد و اين پنج ميليارد در سال 250 ميليارد تومان مي شود. مسخره نيست که يک برنامه تلويزيوني در باره سينماي ايران پنج برابر کل سينماي ايران درآمد داشته باشد؟! اين يعني بلافاصله ايوبي استعفا بدهد و يک آدم کارآمد جايش را بگيرد.

علم ‌الهدي رئيس دولت اصلاحات را ساده‌ لوح خواند

به گزارش تابناک، حجت الاسلام علم الهدي امام جمعه مشهد با اشاره به سخنراني ساموئل هانتينگتون نظريه پرداز بزرگ آمريکايي خاطرنشان کرد: چندين سال قبل آقاي هانتينگتون، مشاور ارشد کاخ سفيد، گفته بود قرن 21 قرن جنگ تمدن هاست و با اين نظريه خود، برنامه مدوني براي براندازي اسلام ارائه داد. اما در همان دوران به جاي پاسخ گفتماني و قوي به اين نظريه، يک فرد ساده لوح عامي پيدا شد و گفت ما به دنبال گفتگوي تمدن ها هستيم!

يک سوم نمايندگان در رأي گيري شرکت نمي کنند!

کوثري، نماينده مردم تهران با اشاره به اينکه يک سوم نمايندگان در رأي گيري هاي مجلس شرکت نمي کنند از نمايندگان خواست شأن مجلس را رعايت و در رأي گيري ها مشارکت کنند. به گزارش ايرنا، اسماعيل کوثري در جلسه علني مجلس در تذکري با استناد به ماده 24 آيين نامه داخلي اظهار داشت: متاسفانه ما از صبح امروز شاهد بوديم بيش از يک سوم نمايندگان رأي نمي دهند. شأن مجلس بالاتر از اين است که نمايندگان در رأي گيري ها شرکت نمي کنند. بسياري از شنوندگان و بينندگان اين موضوع را دنبال مي کنند و براي مجلس خوب نيست که نمايندگان اين گونه عمل کنند و بهتر است شأن مجلس رعايت شود.

** جمهوری اسلامی

بارش باران در اهواز حدود 17 هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

«در پی بارش اولین باران پاییزی در خوزستان، 17 هزار نفر از مردم اهواز و برخی شهرهای استان با مشکل شوک تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه نمودند که اکثریت آنها درمان و تعداد کمی هم بستری شدند که هیچ مورد فوتی وجود نداشت.» دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام این خبر گفت: «علل این پدیده آلاینده‌های گازی با منشا صنعتی و آلاینده‌های طبیعی از نوع پوشش گیاهی است.» تاکنون مسئولین رده بالای استان هیچگونه علت قطعی برای این پدیده عجیب ذکر نکرده‌اند. این پدیده تنفسی همراه با اولین باران پاییزی سه سال است در خوزستان برای مردم مشکل ایجاد کرده است. متاسفانه این مشکل و پدیده گردوغبار، خوزستان را با نوعی مهاجرت اهالی به سایر استان‌های کشور مواجه کرده است که به گفته کارشناسان اثرات نامطلوب اجتماعی در پی خواهد داشت.» خوشبختانه آمادگی قابل تحسین تمام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و واحدهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مسئولین آن در خوزستان باعث شد که بحران بطور قابل توجهی کنترل و مهار شود. انتظار مردم رسیدگی مسئولین کشوری به این معضل بصورت دقیق و کارشناسانه است.

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت دینی مغرب


گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت دینی مغرب و نبود مسجدی برای شیعیان در این کشور، واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است. به گزارش العالم، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره جمعیت شیعیان در مغرب اعلام کرده بود که تعداد شیعیان در این کشور بین سه تا هشت هزار نفر است که اغلب تابعیت خارجی دارند و از کشورهای سوریه، لبنان و عراق هستند و فقط تعداد کمی از آنان شهروند مغربی هستند. در این گزارش آمده است که شیعیان به دلیل نداشتن مسجد، امکان انجام شعائردینی خود را ندارند. «کمال الغزالی» سردبیر روزنامه «المواطن الرسالی» درباره این بخش از گزارش وزارت امورخارجه آمریکا گفت از نظر مبنایی، در مغرب هم مانند کشورهای دیگر ساخت مساجد توسط شیعیان مشکلی ندارد. سایت مغربی هسپرس به نقل از الغزالی نوشت: مساله فقط به مجوز ساخت یا عدم ساخت مساجد برای شیعیان در مغرب محدود نمی‌شود و زمینه بسیاری برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع وجود دارد. به گفته وی، سخن گفتن از صدور مجوز ساخت مساجد بدون وجود شرایط یاد شده، بی‌فایده است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار عقب‌ نشینی ایران از سوریه شد


دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار عقب‌ نشینی ایران از سوریه و مذاکره تهران درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مورد ادعای امارات شد. عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفت‌وگویی با شبکه «العربیه» ایران را به شکایت در دادگاه لاهه تهدید کرد. الزیانی در حاشیه اجلاس امنیتی سالانه منامه بدون اشاره به حمایت کشورهای عربی از گروه‌های مسلح در سوریه، گفت ایران باید از سوریه عقب بنشیند. وی درباره روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران گفت: فرصت صلح در دسترس است زیرا دولت‌های خلیج (فارس) دائما به دنبال آن هستند و دست‌های ما به سمت صلح دراز است، امیدواریم ایران فرصت صلح را مغتنم شمارد، حسن نیت خود را اثبات کند و به یک گفت‌وگوی جدی برای حل مساله جزائر اماراتی – به تعبیر وی - فرا بخواند وگرنه به دادگاه جنایات کیفری رجوع خواهیم کرد. وی با تکرار ادعاهای همیشگی گفت: تهران همچنین از مداخله در امور کشورهای عربی و حمایت از حزب‌الله دست بردارد. الزیانی در پایان بدون آنکه حدود هشت ماه حمله همه‌جانبه عربستان و متحدانش به یمن را محکوم کند خواستار راه‌حل سیاسی برای مساله یمن شد و هیچ اشاره‌ای به جنایات داعش و سایر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و حمایت ارتجاع عرب از آنها نکرد.

** آرمان

اعتراض شديد علي دايي به پرايد

شنیده شد که بهترين دفاع چپ تاريخ فوتبال آلمان در تهران با آقاي گل فوتبال جهان ديدار و گفت‌وگو كرد. روز دوشنبه پل برايتنر، اسطوره باشگاه بايرن مونيخ كه در راس يك هيات تجاري به ايران آمده است، با استقبال علي دايي كه زماني بازيكن تيم فوتبال بايرن مونيخ بود، روبه‌رو شد. دايي در اين ديدار ضمن خوشامد به برايتنر براي حضور در ايران از وي درباره فعاليت‌هايش سوالاتي كرد. اين دو برخورد گرمي با يكديگر داشتند. پيشكسوت فوتبال آلمان با يك خودرو پرايد فرودگاه را ترك كرد كه اين مساله باعث اعتراض شديد علي دايي شد كه چرا يك اسطوره فوتبال را با اين خوردو منتقل كرده اند؟
 
تغيير كاربري سالانه ۲۰۰ هكتاراراضي مازندران

شنیده شد که مديركل بازرسي استان مازندران بابيان اينكه در يك سال و نيم اخير تغيير كاربري غيرمجاز اراضي در استان متوقف‌شده است گفت: سالانه ۲۰۰ هكتار از اراضي استان تغيير كاربري مجاز داده مي‌شد. حسن ميري قلعه سري بابيان اينكه اراده مسئولان در يك سال و نيم گذشته بر جلوگيري از تغيير غيرمجاز كاربري قرار گرفت، گفت: اگر بخواهيم مي‌توانيم تغيير كاربري را متوقف كنيم. وي ادامه داد: همچنين در حال حاضر سطح تغيير كاربري‌ها به حداكثر ۳۰۰ مترمربع كاهش‌يافته است و ميزان درآمدي كه از تغيير كاربري حاصل مي‌شود ۶۵ برابر افزايش‌يافته است. 
 
موسوي حاضر نشد بعد از انتخابات به تلويزيون بيايد

شنیده شد که رئيس سابق صدا و سيما در گفت‌وگويي به بازخواني سال 88 پرداخت و گفت: حرفي كه من به آقاي موسوي زدم و اصلا قبول نداشت اين بود كه گفتم شما اگر حرفي داريد به تلويزيون بياييد و حرف‌هاي خود را بزنيد كه حاضر نشد، بيايد و شخص ديگري نيز كنار او بنشيند تا اگر مطلبي مي‌گويد او هم توضيح دهد، مي‌گفت من يك بيانيه دارم مي‌خواهم آن را براي ملت بخوانم! كجاي دنيا اين كار را مي‌كنند؟ فارس نوشت؛ عزت‌ا... ضرغامي ادامه داد: اگر اين كار را كرده بوديم آيا خيانت بزرگي به ملت نشده بود؟ آيا اين يك خطاي بزرگ راهبردي نبود؟ چون آقاي موسوي اصلاً فكر هم نمي‌كرد كه پيروز نشود، چون شب قبل به او گفته بودند كه شما رأي آورده‌ايد و تمام است و ساعت 11 شب آمد، اعلام كرد كه من برنده شده‌ام. 
 
تحویل بيانيه كمپين فاجعه منا به سازمان ملل

شنیده شد که در آستانه چهلمين روز واقعه ناگوار حج امسال، بيانيه كمپين فاجعه منا با بيش از دو و نيم ميليون امضا به صورت رسمي به «گري لوييز»، نماينده مقيم سازمان ملل متحد در ايران تحويل داده شد. انتخاب نوشت؛ اين اقدام به وسيله نمايندگان منتخب مردمي، «فاطمه عظيمي» از خانواده‌هاي جانباختگان، رضاكيانيان از سوي جامعه هنري و «محمدرضا تقي‌پور» و «حسني سعدي» از سوي جامعه ايثارگران و موزه صلح تهران انجام گرفت. دفتر سازمان ملل متحد در تهران اين متن را دراختيار خبرگزاري‌ها قرار داده است.  
 
برانكو مصاحبه كرد؛ جريمه شد!

شنیده شد که كميته انضباطي راي خود را درباره مصاحبه‌هاي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم پرسپوليس اعلام كرد. سايت فدراسيون فوتبال نوشت؛ برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم پرسپوليس با انجام مصاحبه‌هاي متعدد شبهات و اتهاماتي را به فدراسيون فوتبال و كميته داوران وارد كرده است. در همين راستا كميته انضباطي با ارسال نامه‌اي از وي درخواست كرد تا مستندات و مدارك خود را درباره صحبت‌هاي انجام شده در مدت يك هفته به اين كميته ارائه كند كه در اين مدت هيچ نامه و مستنداتي به كميته انضباطي ارائه نشد. علاوه بر اين وي در تاريخ 26 مهرماه مطالب خلاف واقع را نسبت به مسئولان فدراسيون و كميته انضباطي بيان و نسبت‌هاي كذبي به آنها ابراز كرد. با توجه به اينكه مطالب بيان شده توسط سرمربي باشگاه پرسپوليس فاقد هرگونه استدلال مستند بوده است، برهمين اساس طبق ماده 72 آيين نامه انضباطي، برانكو ايوانكوويچ به پرداخت يكصد ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. 
 
روحاني به سمنان نمي‌رود

شنیده شد که استاندار سمنان از تعويق سفر رئيس‌جمهوري به اين استان و انجام آن در زمان مناسب خبر داد. تابناك نوشت؛ محمد وكيلي افزود: فشردگي برنامه‌هاي رياست محترم جمهوري در هفته‌هاي آتي، تغييرات مكرر در پيش بيني آب و هوايي و احتمال شرايط نامناسب جوي در 19آبان ماه و پرهيز از به زحمت افتادن مردم، از دلايل درخواست براي تعويق سفر رئيس‌جمهور بوده است. وي تاكيد كرد: البته اين تعويق فرصت بهتري را به مديريت استان مي‌دهد تا در تهيه و تنظيم برنامه‌هاي توسعه‌اي اقدامات موثرتري را به‌عمل آورند. 
 
گشوده نشدن مرزخسروي در اربعين

شنیده شد که رئيس ستاد اربعين گفت: زائران كربلا در مراسم اربعين ۹۴ مي‌توانند از نقاط مرزي مهران، شلمچه و چزابه به داخل و خارج كشور تردد كنند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ حسن پلارك افزود: مرز خسروي به علت مسائل امنيتي و به خاطر ناامن بودن مسير به هيچ‌وجه گشوده نخواهد شد. بنابراين هموطنان مرزهاي ديگر را براي شركت در مراسم اربعين انتخاب كنند. رئيس ستاد اربعين در پايان خاطرنشان كرد: سال گذشته نيز مرز خسروي بسته بود، اگرچه عده‌اي به صورت قاچاق از طريق اين مرز به كشور عراق رفتند، اما امسال تدابير لازم براي جلوگيري از ورود و خروج غيرقانوني از اين مرز ديده شده است. 
 
بازداشت تبعه آمريكايي - لبناني در ايران

شنیده شد که منابع آگاه اعلام كردند: به‌تازگي يك تبعه آمريكايي - لبناني به نام نزار - زاكا در ايران بازداشت شده است. خبرگزاري صدا وسيما نوشت؛ اين منابع آگاه گفتند: نزار- زاكا پيوندهاي عميقي با جامعه اطلاعاتي و نظامي آمريكا دارد. برخي عكس‌هاي منتشر شده از نزار - زاكا، وي را در لباس ارتش آمريكا، در پايگاه نظامي «ريور سايد» در آمريكا، نشان مي‌دهد. برخي منابع با اشاره به ارتباطات بسيار ويژه نزار- زاكا با جامعه اطلاعاتي و نظامي آمريكا، از وي به عنوان يك «گنج پنهان» ياد مي‌كنند. 
 
باز هندوانه ايراني برگشت خورد

شنیده شد که در حالي كه آمارهاي گمرك نشان مي‌دهد ايران در شش ماه گذشته حدود 111 تن هندوانه را از امارات به كشور وارد كرده است مسئولان گمرك اعلام كردند محموله‌هاي هندوانه برگشتي بوده‌اند نه وارداتي. ايسنا نوشت، در حالي كه واردات 111 تن هندوانه از امارات به ارزش حدود 72 ميليون تومان به تيتر اخبار رسانه‌ها تبديل شده بود، گمرك جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه محموله هندوانه وارد شده به كشور هندوانه ايراني صادر شده به امارات بوده كه از سوي اين كشور برگشت خورده است. بنابراين توضيحات اين محموله از طريق يكي از شركت‌هاي تعاوني مرزنشين از بندرلنگه به كشور بازگشته است. اما از آنجايي كه گمرك آمار محموله‌هاي برگشتي را نيز در فهرست واردات خود محاسبه مي‌كند، اين خبر به اشتباه در برخي رسانه‌ها به عنوان واردات هندوانه منتشر شده است. 

** قانون

سفر معاون وزیر خارجه‌ سوریه به تهران

 ايسنا    فیصل مقد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌، معاون وزیر خارجه سوریه صبح (سه‌شنبه) وارد‌‌‌‌‌‌ تهران شد‌‌‌‌‌‌ و قرار است د‌‌‌‌‌‌ر این سفر با تعد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ی از مقامات کشورمان از جمله حسین امیرعبد‌‌‌‌‌‌اللهیان، معاون وزیر خارجه و محمد‌‌‌‌‌‌ جواد‌‌‌‌‌‌ ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین تعد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ی د‌‌‌‌‌‌یگر از مقامات کشور د‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌ار و گفت‌وگو کند‌‌‌‌‌‌.

شهد‌‌‌‌‌‌ای ایرانی «عمليات محرم» به ۳۴ نفر رسید‌‌‌‌‌‌

مشرق د‌‌‌‌‌‌وشنبه شب خبر شهاد‌‌‌‌‌‌ت د‌‌‌‌‌‌و تن د‌‌‌‌‌‌یگر از فرزند‌‌‌‌‌‌انِ اسلام د‌‌‌‌‌‌ر «عملیات محرم» منتشر شد‌‌‌‌‌‌.خون پاک «سید‌‌‌‌‌‌ سجاد‌‌‌‌‌‌ حسینی» و «عزت ا... سلیمانی» د‌‌‌‌‌‌ر جریان «عملیات محرم»، به د‌‌‌‌‌‌ست «مزد‌‌‌‌‌‌وران سعود‌‌‌‌‌‌ی» و «پیروان اسلام آمریکایی» بر زمین ریخت.به این ترتیب، با احتساب «شهید‌‌‌‌‌‌ حمید‌‌‌‌‌‌رضا فاطمي‌اطهر» که روز 10 آبان ماه، بال د‌‌‌‌‌‌ر بال ملايک گشود‌‌‌‌‌‌، تعد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ شهد‌‌‌‌‌‌ای ایرانی «عملیات محرم» به 34 نفر رسید‌‌‌‌‌‌.

بیانیه شورای نگهبان برای روز 13 آبان

تابناك شورای نگهبان د‌‌‌‌‌‌ر بیانیه‌ای 13 آبان و روز د‌‌‌‌‌‌انش آموز را گرامي‌د‌‌‌‌‌‌اشت.متن بیانیه این شورا به شرح ذیل است،13آبان ماه یکی از ایام ا... است چرا که سه واقعه مهم تاریخی د‌‌‌‌‌‌ر این روز، استکبارستیزی مرد‌‌‌‌‌‌م غیور ایران اسلامي‌را به اثبات می‌رساند‌‌‌‌‌‌. اولین حماسه را امام امت د‌‌‌‌‌‌ر واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون رقم زد‌‌‌‌‌‌ و رژیم منحوس پهلوی برای ممانعت از افشاگری، حضرت امام خمینی (س) ایشان را تبعید‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌.د‌‌‌‌‌‌ومین حماسه توسط د‌‌‌‌‌‌انش آموزان و د‌‌‌‌‌‌انشجویان د‌‌‌‌‌‌ر سال 1357 رقم خورد‌‌‌‌‌‌ و زمینه سقوط رژیم منحوس پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامي‌مرد‌‌‌‌‌‌م استکبارستیز ایران را فراهم آورد‌‌‌‌‌‌. سومین حماسه د‌‌‌‌‌‌ر اولین سال پس از پیروزی انقلاب به وقوع پیوست و مرد‌‌‌‌‌‌م غیور ایران اسلامي‌با تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ، بار د‌‌‌‌‌‌یگر بر ظلم ستیزی و استکبارستیزی خود‌‌‌‌‌‌ تأکید‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌.

برخی د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌اخل قد‌‌‌‌‌‌رت انقلاب اسلامي‌را قبول ند‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌

فارس فرماند‌‌‌‌‌‌ه نیروی د‌‌‌‌‌‌ریایی سپاه ماهیت منازعه میان ایران و آمریکا را منازعه حق و باطل عنوان کرد‌‌‌‌‌‌ و گفت: این د‌‌‌‌‌‌عوا تا آخر اد‌‌‌‌‌‌امه خواهد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اشت.د‌‌‌‌‌‌ریاد‌‌‌‌‌‌ار علی فد‌‌‌‌‌‌وی اظهار د‌‌‌‌‌‌اشت: عد‌‌‌‌‌‌م انفعال و قبراق بود‌‌‌‌‌ن‌ و از موضع ابتکار عمل وارد‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌ن، از مشخصه‌های ایامي‌مثل 13 آبان است به‌خصوص که پای آمریکایی‌ها د‌‌‌‌‌‌ر میان باشد‌‌‌‌‌‌.فد‌‌‌‌‌‌وی افزود‌‌‌‌‌‌: اگر به ماهیت انقلاب اسلامي‌و ماهیت آمریکا توجه نشود‌‌‌‌‌‌ اشتباه محاسباتی صورت می‌گیرد‌‌‌‌‌‌؛ چیزی که الان هم بعضا د‌‌‌‌‌‌چار آن هستیم.وی اد‌‌‌‌‌‌امه د‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌: اگر ماهیت این د‌‌‌‌‌‌عوا، اقتصاد‌‌‌‌‌‌ی و سیاسی و نفوذ د‌‌‌‌‌‌ر غرب آسیا بود‌‌‌‌‌‌، تا الان تمام می‌شد‌‌‌‌‌‌ با توجه به اینکه این موضوع، موارد‌‌‌‌‌‌ مشابه نیز د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌نیا د‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌.فرماند‌‌‌‌‌‌ه نیروی د‌‌‌‌‌‌ریایی سپاه د‌‌‌‌‌‌ر عین حال تاکید‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌: ماهیت این د‌‌‌‌‌‌عوا، منازعه حق و باطل است و تا آخر نیز اد‌‌‌‌‌‌امه خواهد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اشت. افراد‌‌‌‌‌‌ی د‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌اخل د‌‌‌‌‌‌ر جایگاه و مقامي‌هستند‌‌‌‌‌‌ که این را قبول ند‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌. چیزی که باید‌‌‌‌‌‌ به آن اعتقاد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اشته باشند‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌شمن هم به آن اقرار می‌کند‌‌‌‌‌‌ را قبول ند‌‌‌‌‌‌ارند‌‌‌‌‌‌.فد‌‌‌‌‌‌وی با بیان اینکه حضرت امام(س) از ابتد‌‌‌‌‌‌ا به اصل موضوع یعنی شیطان بزرگ پرد‌‌‌‌‌‌اخت نه به شیطان‌های کوچک تصریح کرد‌‌‌‌‌‌: ایشان یک نظریه‌پرد‌‌‌‌‌‌از بود‌‌‌‌‌‌ که به حرکت د‌‌‌‌‌‌ر این مسیر تا آخر اعتقاد‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اشت و هرچند‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌شمن مسیر مقابله سخت با انقلاب را د‌‌‌‌‌‌ر پی گرفت ولی ابتکار عمل به‌د‌‌‌‌‌‌ست انقلاب بود‌‌‌‌‌‌.

اعلام برائت حماس از مخالفان اسد‌‌‌‌‌‌

الاخبار یک عضو عالیرتبه حماس ضمن تکذیب آموزش نیروهای رئیس‌جمهور فراری یمن افزود‌‌‌‌‌‌ هیچ نیرویی از حماس د‌‌‌‌‌‌ر صفوف معارضان سوری نیست.این مقام عالیرتبه حماس (که نامش فاش نشد‌‌‌‌‌‌ه) ضمن تکذیب برخی اخبار مبنی بر اینکه این جنبش تعد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ی از اعضای گرد‌‌‌‌‌‌ان‌های «القسام» شاخه نظامي‌حماس را به سوریه برای آموزش حامیان عبد‌‌‌‌‌‌ربه منصور‌هاد‌‌‌‌‌‌ی فرستاد‌‌‌‌‌‌ه، افزود‌‌‌‌‌‌: برخی اعضای حماس که به صفوف معارضان سوری پیوسته‌اند‌‌‌‌‌‌، ابتد‌‌‌‌‌‌ا یعنی قبل از انتقال د‌‌‌‌‌‌فتر سیاسی حماس از جنبش ما جد‌‌‌‌‌‌ا شد‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌ (و سپس به معارضان پیوسته‌اند‌‌‌‌‌‌) و ما اسامي‌آنها را د‌‌‌‌‌‌ر اختیار حکومت سوریه گذاشته‌ایم.
وی د‌‌‌‌‌‌رباره بازد‌‌‌‌‌‌اشت «مأمون بشر الجالود‌‌‌‌‌‌ی» محافظ شخصی خالد‌‌‌‌‌‌ مشعل، رئیس د‌‌‌‌‌‌فتر سیاسی حماس د‌‌‌‌‌‌ر سوریه نیز گفت: ما پیش‌تر به حکومت سوریه اعلام کرد‌‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌‌یم که وی از حماس جد‌‌‌‌‌‌ا شد‌‌‌‌‌‌ه است.گمانه‌زنی‌ها د‌‌‌‌‌‌رباره آموزش برخی نیروهای عبد‌‌‌‌‌‌ربه منصور‌هاد‌‌‌‌‌‌ی د‌‌‌‌‌‌ر صحرای سینا توسط حماس پس از آن آغاز شد‌‌‌‌‌‌ که اخباری مبنی بر کشته شد‌‌‌‌‌‌ن تعد‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌ی از افراد‌‌‌‌‌‌ مسلح یمنی طرفد‌‌‌‌‌‌اری منصور‌هاد‌‌‌‌‌‌ی (که از یمن فرار کرد‌‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌) د‌‌‌‌‌‌ر یکی از ارد‌‌‌‌‌‌وگاه‌های «النصره» د‌‌‌‌‌‌ر سوریه منتشر شد‌‌‌‌‌‌.

مجلس تا 24آبان تعطيل شد‌‌‌‌‌‌

ايسنا د‌‌‌‌‌‌ر پایان جلسه علنی د‌‌‌‌‌‌يروز مجلس و با اعلام باهنر مجلس شورای اسلامي‌تا 24 آبان ماه یعنی بیش ازیک هفته جلسه علنی ند‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌ و نمایند‌‌‌‌‌‌گان فرصت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را خواهند‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌اشت. مجلس بارها د‌‌‌‌‌‌ر زمان بررسي پروند‌‌‌‌‌‌ه‌هسته اي نيز كار خود‌‌‌‌‌‌ را تعطيل كرد‌‌‌‌‌‌ و برخي تند‌‌‌‌‌‌روها به اين حركت معترض بود‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌.

** ایران

روایت ضرغامی از عذرخواهی سیما از مردم

رئیس سابق صدا و سیما درباره حوادث سال 88 گفت: «ما براساس همان روالی که داشتیم، اطلاع‌رسانی کردیم و دادگاه‌ها را نیز آن طور که بر اساس قانون بود و می‌توانستیم آن را منتشر کنیم، پخش کردیم. ما سخنرانی آقای احمدی‌نژاد که رئیس‌جمهوری وقت کشور بود را نیز پخش کردیم و ایشان در آن شرایط کلمه خس و خاشاک را به کار برد که در آن شرایط نادرست بود چراکه در فضای ملتهبی که یک عده معترض هستند کلمات بار خاص خود را دارد البته آقای احمدی‌نژاد توضیح داد که منظورش از خس و خاشاک عده قلیلی بود که اموال عمومی را آتش زدند اما به نظر بنده بار رسانه‌ای یک کلمه در فضای خاص می‌تواند نتیجه دیگری داشته باشد.»
عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با «فارس» افزود: «از سوی دیگر یک عده شعار تند دادند، چون برنامه به‌صورت مستقیم پخش می‌شد علیه آقای هاشمی رفسنجانی نیز شعار داده شد و با وجود تلاش همکاران ما، این شعارها از تلویزیون پخش شد، بلافاصله رهبری معظم انقلاب به ما پیغام دادند که این کار درست نبوده و شما حتماً این را تصحیح کنید. از این ‌رو من متن عذرخواهی را خودم نوشتم و در آخرین لحظه به بخش 21 خبری اعلام کردیم که همان اول عذرخواهی و تأکید کنند این مطلبی که درباره آقای هاشمی پخش شده، مورد تأیید ما نیست، یعنی ما شاهد عذرخواهی رسانه ملی هم بودیم.»

چند بازداشت توسط اطلاعات سپاه

«تسنیم» با اعلام اینکه «سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی هفته جاری، چند نفر از اعضای شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی را که در فضای مجازی و مطبوعات کشور فعال بودند بازداشت کرد»، افزود: اقدامات و تحولات بعدی در این حوزه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در همین حال؛ خبرگزاری«ایلنا» از بازداشت عیسی سحرخیز خبر داد. «تسنیم» هم دوشنبه گذشته خبر بازداشت احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه «فرهیختگان» را منتشر کرده بود. خبرگزاری «صدا و سیما» نیز به نقل از «منابع آگاه» دستگیری یک تبعه امریکایی- لبنانی به نام «نزار- زاکابا» در ایران را رسانه‌ای کرد و نوشت: «برخی منابع با اشاره به ارتباطات بسیار ویژه «نزار- زاکابا» با جامعه اطلاعاتی و نظامی امریکا، از وی به عنوان  یک «گنج پنهان» یاد می‌کنند.»

رفیقدوست: من هم بودم با «اوباما» دست می‌دادم


محسن رفیقدوست درباره مقایسه رویکرد مذاکراتی تیم جلیلی و دولت احمدی‌نژاد  با ظریف و دولت روحانی گفت: «آن زمان، زمان فحش دادن علنی دولت به دیگران بود که من آن روش را نه تنها نمی‌پسندیدم بلکه معتقدم فایده‌ای هم نداشت و حرف‌های بی‌خودی بود ولی این شیوه دولت روحانی را قبول دارم. یعنی رفتن و رو در رو پای میز مذاکره نشستن و مذاکره کردن  که قطعاً باید با رهبری هماهنگ باشد.»
وزیر پیشین سپاه درباره دست دادن ظریف و «اوباما» هم تصریح کرد: «آن زمان معلوم نیست چه اتفاقی افتاده، اوباما آمده دستش را دراز کرده ظریف پشتش را بکند و برود؟ منم جای ظریف بودم، دست می‌دادم. با یک دست دادن اتفاقی نمی‌افتد.» رفیقدوست در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به «خبرآنلاین» گفت: «خدا نکند احمدی‌نژاد به سیاست برگردد! آن دوره تمام شد و دیگر برنمی‌گردد. مردم هم فهمیدند که دیگر نباید به آن دوران بازگشت. حتی معتقدم در فضای سیاسی هم اقبالی به آن تفکر وجود ندارد. از اول معلوم بود که ایشان خیلی پایبند به ولایت فقیه نیست. تا جایی دوام آورد، اما بعد دستش رو شد. از آن سفره استفاده کرد اما در بزنگاه رفوزه شد.»

** شرق

واکنش محمد هاشمی به زاکانی

ایلنا: محمد هاشمی درخصوص اظهارات اخیر زاکانی مبنی‌بر اینکه باید توبه کنیم که چرا با مردم درباره هاشمی‌رفسنجانی حرف نزده‌ایم و اینکه هاشمی هوش و حواس و توانمندی‌هایش را از دست داده، گفت: ما در ادبیات فارسی شعری داریم که می‌گوید هر کسی در کودکی ادب نشود٬ در بزرگی از او خطا برمی‌خیزد. ریشه خیلی از توهین‌ها را باید در ادب و تربیت افراد جست‌وجو کرد، شاید برخی‌ها از ابتدا ادب نشده‌اند. او افزود: برخی نمی‌دانند که نقد و توهین دو مقوله جداست٬ راحت می‌توان انتقاد کرد اما نمی‌توان به‌راحتی به دیگران توهین کرد. هاشمی همچنین درباره علت بیان چنین مطالبی نیز گفت: بالاخره روزی پرده‌ها کنار می‌رود و برای همه مشخص خواهد شد که افرادی مثل زاکانی و سایر توهین‌کنندگان به کجا وابسته هستند که این‌گونه به‌راحتی به شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله هاشمی توهین می‌کنند.

تحویل بیانیه کمپین فاجعه سرزمین منا به دفتر سازمان ملل

شرق: در آستانه چهلمین روز واقعه ناگوار حج امسال، بیانیه کمپین فاجعه سرزمین منا با بیش از ٥/٢ میلیون امضا به‌صورت رسمی به «گری لوییس»، نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، تحویل شد. این کار به وسیله نمایندگان منتخب مردمی، انجام شد. در تاریخ ٢ مهرماه ١٣٩٤ تعدادی از حجاج در مکه به دلیل ازدحام بیش‌ازحد جان خود را از دست دادند. تعداد قطعی کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست. در بخشی از متن این بیانیه آمده: «ما ایرانیان بدین‌وسیله همدردی و پشتیبانی خود را از همه بازماندگان اندوهگین فاجعه سرزمین منا در مناسک آیینی حج امسال اعلام کرده و از شما درخواست داریم تا با دخالت مستقیم و مسئولانه خود تمامی ابعاد این فاجعه را شفاف‌سازی نمایید. با امید جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در آینده برای همه بشریت».

وضعیت احزابی که یک‌باره منحل شده‌‌اند، قابل بررسی است

خانه ملت: امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، روز گذشته در نشستی خبری به سؤالات خبرنگاران درباره اصلاحات قانون جدید احزاب، اصلاح قانون انتخابات مجلس و همچنین اصلاح قانون شوراهای شهر و روستا پاسخ داد. خجسته در پاسخ به سؤالی درباره محدودیت پنج‌ساله برای فعالیت احزاب منحل‌شده در طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، تصریح کرد: این پنج‌سال از زمان صدور حکم انحلال حزب محاسبه می‌شود. او همچنین افزود: وضعیت سایر احزابی هم که بدون طی‌کردن فرایند انحلال و به صورت یک‌باره منحل شده‌‌اند، قابل بررسی است. خجسته در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه اصلاح قانون استانی‌شدن انتخابات به انتخابات اسفندماه سال جاری نمی‌رسد، تصریح کرد: اما با مدیریت یکپارچه شهری، مدیریت شهرها به شورای شهر به‌عنوان پارلمان‌های شهری سپرده می‌شود و زمینه استانی‌شدن انتخابات برای انتخابات آتی به وجود می‌آید. خجسته که ریاست کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را نیز برعهده دارد، در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به بررسی ۳۰هزار مورد مستندات در جریان تحقیق و تفحص انجام‌شده، ادامه داد: ازاین‌میان ۵۰۰صفحه گزارش آماده شده است که البته تدوین اینها باعث جدل‌هایی میان ما و برخی مسئولان بنیاد شهید شد و در آینده نزدیک من این مشکلات را به صورت صریح و شفاف بیان خواهم کرد. او همچنین درباره زمان نهایی‌شدن این گزارش گفت: گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۴ آبان‌ماه امسال در کمیته تخصصی قطعی می‌شود و ۲۵ آبان در کمیسیون اجتماعی تصویب خواهد شد و پس از آن در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

شهادت ٢ مدافع حرم

ابنا: یکی دیگر از مدافعان حرم در حین مأموریت مستشاری و در جریان عملیات «انتقام سخت» در سوریه، به مقام رفیع شهادت نائل آمد. شهید «عزت‌الله سلیمانی» از جمله فرماندهان مستشاری ایران بود که از استان چهارمحال‌وبختیاری عازم سوریه شده بود. آخرین سمت وی در مدت زمان حضورش در ایران، فرماندهی گردان تکاور تیپ ٤٤ حضرت قمربنی‌هاشم(ع) شهرکرد بود. او در محور حلب به شهادت رسید. همچنین «حمید فاطمی (ممبینی)»، از اهالی شهرستان باغملک در استان خوزستان، در سوریه به شهادت رسید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    درود بر سپاه پاسداران
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    خدایا همه ما را عاقبت به خیر بفرما
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    آمریکای جنایتکار را نابود خواهیم کرد
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    رشد اقتصادی را به چشم نمیبینیم
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    نگران نباشیدشیب ملایم است دلا ر2900یواش شده 3500 یه کم شیب دارتر منتقدهم بره به جهنم چون بیسواده اخ ادم باید بره تو کشور روباه پیردرس بخونه که باسواد بگن گاهن امریکاهم بدنیست هرکی اینجاهانباشه بیسواده البته یادمون نره فرزندانمونم باید هم اکنون تو اتریش وانگلیس باشن تانریم جهنم قابل توجه ,,,,مشرق این چندمین باره نظرات منو انعکاس نمیدی
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    صحبت هاشمی در مورد قصد داشتن ایران برای ساخت بمب اتم در زمان جنگ بسیار نسنجیده بود و باعث سوء استفاده رژیم صهیونستی و دشمنان کشور شد .
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    والله قسم اين رو از ته دلم ميگم: خدا يه عقلي به شما بده يه پولي به من

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس