سخنگوی دولت گفت: سیزده آبان روزی تاریخی است و ما هیچ گاه مسئولیت آمریکا را جهت پشتیبانی‌هایی که از شاه داشت فراموش نمی‌کنیم و کینه و نفرتمان را نسبت به آن عملکرد حفظ خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: شورای اقتصاد سرمایه گذاری مستقیم 6 میلیارد دلاری را برای اجرا تصویب کرد.

سخنگوی دولت بر همین اساس افزود: یک شرکت اروپایی برای احداث 4 نیروگاه سیکل ترکیبی و یک نیروگاه بادی با وزارت نیرو قرارداد بست.

وی همچنین قیمت خرید تضمینی گندم برای هر کیلو را 1270 تومان اعلام کرد که از طرف شورای اقتصاد تصویب شد.

نوبخت با بیان اینکه مرکز آمار رشد اقتصادی در 6 ماهه اول سال را مثبت یک درصد اعلام کرده است یادآور شد: مثبت 5.7 درصد در بخش کشاورزی، منفی1.1 در صنعت و مثبت 0.9درصد خدمات شامل این آمار است.

وی افزود:‌دو ماموریت برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای افزایش پرداخت عمرانی و بانک مرکزی برای تسهیلات با نرخ ترجیحی 12 و 16 درصد در نظر گرفته شده است در روزهای آینده اعطای تسهیلات به صورت هدفمند به صنعت آغاز می‌شود. اکنون 14 هزار و 218 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شده و با کمکی که انجام می‌شود تا تاریخ 7 آبان به ی20 هزار و 455 میلیارد تومان می‌رسد.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره پرونده بابک زنجانی یادآور شد: در حال حاضر بخشی از اموال ملت ایران در اختیار این فرد است و این پرونده روی میز دادگاه قرار دارد و نگاه منصفانه ریاست این دادگاه روی این پرونده است. در خصوص اینکه آیا بهتر است پول بگیریم یا اموال باید گفت قطعا ما الان به ارز نیاز داریم و مشکلات ما مشکلات ارزی است.

نوبخت خاطر نشان کرد: بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلاراز اموال عمومی و دارایی‌های ملت در اختیار این فرد بوده و وزارت نفت موظف است در خصوص استیفای حقوق مردم اقدام کند. مگر می‌شود پول رابه حساب شاکی پرداخت کند و شاکی از این مساله امتناع کند؟رئیس دادگاه وجود حساب بانکی شاکی را تایید کرده است، اما گفته می‌شود اگر این پول پرداخت شود امکان برداشت از آن نیست. امااین پول باید واریز شود حتی اگر ما نتوانیم از آن برداشت کنیم. زیرا پس از اجرای برجام این مشکل حل خواهد شد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اضافه شدن املاک به وزارت نفت چیزی را حل نمی‌کند گفت: ما در حال حاضر به دلار نقد نیاز داریم.

وی در ادامه سخنان خود درباره نرخ ارز نیز یادآور شد: تلاش ما این است که قدرت خرید پول ملی را حفظ کنیم و تصمیمی نداریم که نرخ ارز را افزایش دهیم.

نوبخت با اشاره به تفاوت هایی که بین آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران وجود دارد گفت: طبق قانونی که در حال حاضر در کشور وجود دارد تنها مرجع رسمی آمارها و اطلاعات انتشاری مرکز آمار ایران است. البته این موضوع آمارهای سایر مراکز مانند بانک مرکزی را نفی نمی‌کند.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وارد سومین سال از عمر دولت یازدهم شده‌ایم اما هنوز برخی از مطالبات مردم محقق نشده و این دولت همچنان مشکلات را به عهده دولت قبل می‌اندازد نظر شما در این راستا چیست گفت: این حرف هم درست است و هم نادرست. ممکن است 10 سال بگذرد و اسم این دولت آورده شود اما اینکه الان بگوییم هر اتفاقی بیفتد حتما به عهده دولت قبل بوده به این شکل نیست و باید بگویم من نگفتم دلیل سیل ایلام دولت قبل بوده بلکه یک نظر کارشناسی را مطرح کردم.

وی افزود: یکی از دلایل وقوع این سیل این بود که سریک رودخانه پوشانده شده و آسفالت شده و رودخانه نتوانسته آب را از خود عبور دهد این کار به هر حال اشتباه است و هر دولتی که این کار را انجام بدهد اشتباه است.البته هم درست نیست که هیچ مشکلی را به دولت قبلی مرتبط نکنیم . ما اکنون همه پول های خود را صرف طرح هایی می‌کنیم که در دولت قبل با صلوات و کف و سوت به تصویب رسیده است. ما اکنون با دو هزار و 900 طرح ناتمام روبرو هستیم . از سویی ما باید در طول سال 42 هزار میلیارد تومان یارانه بدهیم. وقتی ما دو میلیون نفر را کم کردیم رسانه ها چه واکنشی نشان دادند.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری درباره یوم الله 13 آبان نیز خاطرنشان کرد: سیزده آبان روزی تاریخی است و ما هیچ گاه مسئولیت آمریکا را جهت پشتیبانی‌هایی که از شاه داشت فراموش نمی‌کنیم و کینه و نفرتمان را نسبت به آن عملکرد حفظ خواهیم کرد.

وی در عین حال یادآور شد: باید خود را در برابر امریکا مصون کرد و تقویت بنیه دفاعی خود نیز یک سیاست بازدارنده است؛ مواضع ما نسبت به جهان و آمریکا روشن است.

نوبخت درباره تشکیل شورای نظارت بر برجام تصریح کرد: این مسأله در حوزه صلاحیت شورای عالی امنیت ملی است.

وی درباره روند تهیه برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: تهیه این برنامه از سال 92 آغاز شد و پیش نویس آن هم تهیه شده است اما فرایند آنکه این پیش نویس به مجمع تشخیص رفته و پس از بررسی به دفتر رهبری داده شود، نسبتا طولانی بود.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه مجلس برای انتخابات آماده می‌شود و ما هم آذرماه بودجه را به مجلس می دهیم اظهار کرد: بررسی بودجه زمان بر است بنابراین باید تلاش کنیم که برنامه ششم زودتر تصویب شود. تصویب احکام و مواد برنامه ششم زمان بر است و انتظار می رود مجلس زودتر این احکام را تصویب کند . من از همکاران خودخواسته ام تا قسمت دیگر برنامه ششم را تهیه کرده تا همراه بودجه آن را به مجلس تقدیم کنیم تا برنامه ششم زودتر تصویب شود.

وی درباره حضور برخی از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به کشور نیز یادآور شد: از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی که در چارچوب منافع ملی جمهوری اسلامی در این کشور سرمایه گذاری کنند استقبال می‌کنیم. البته تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اجازه ندهیم کالاهای مصرفی داخل کشور بیاید را رعایت خواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره موضوع برجام نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه قرار شده موافقان و مخالفان نظر بدهند و در نهایت نیز مورد تائید مجلس، شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و قرار شد با رعایت موارد اجرا شود.

وی در ادامه با اشاره به نامه چندحقوق‌دان درباره‌ی برچیده شدن سانریفیوژها گفت: برجام به تصویب شورای عالی امنیت ملی و مجلس رسید و رهبر انقلاب اجرای آن را باملاحظاتی بیان کردند. برجام نه برای ما و نه برای طرف مقابل ایده‌آل نبود. اکنون باید کار به عهده‌ی نهادهای قانونی گذاشته شود و دیگرسه نفر حقوق‌دان نمی‌توانند نظر دهند. ما مشاهده می‌کنیم که نهادهای غیر قانونی جعل شده و به جای نهادهای قانونی اظهار نظر می‌کنند.

وی تاکید کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب درباره دغدغه‌هایشان در این زمینه بیان کردند منطقی است چرا که ایشان از جایگاه رهبری صحبت می‌کند اما این را هم باید گفت که ایشان فرمودند نباید این کار به دو دستگی تبدیل شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه ما نیز نسبت به بحث نفوذ حساسیم یادآور شد: در جایی که بخواهد نفوذ ایجاد شود که عمدتا فرهنگی هم هست جلوی آن را می گیریم. اما اینکه هر سرمایه گذاری بیاید و بگویند نفوذی است اینگونه نباید باشد.

سخنگوی دولت همچنین درباره داعش گفت: تفکر و نگاه این پدیده جز تخریب اسلام عزیز نیست و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه داعش را تائید نمی‌کند.

نوبخت در ادامه سخنان درباره سوریه نیز گفت: ملت بزرگ سوریه خود نسبت به دولتشان اظهار نظر می‌کنند اگر بشار اسد رای بیاورد ادامه خواهد داد و اینگونه نیست که 4 نفر بخواهند تعیین کنند.

نوبخت همچنین درباره حادثه دیدگان منا نیز تصریح کرد: برای حقوق حجاج، مفقودان و مجروحان حادثه منا اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    درود بر دولت یازدهم
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    از حذف یارنه بگیران چه خبر؟
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    تا نگرفتن تعهد محکم از غربیها یک پیچ هم نباید از سانتریفیوژها باز شود
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    ملت ایران دشمنی های امریکا را فراموش نخواهد کرد
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    الموت لامریکا
  • سعید ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    :|
  • مریم ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    باید برای زمستانی سخت آماده شویم
  • ali ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    فقط پیشتیبانی از شاه را فراموش نمی کنیم یا همه ی ظلم های آمریکا از جمله تحریم ها را هم فراموش نمی کنیم و نیز تلاش هایی که هم اکنون در حال انجام آن می باشد
  • یوحنا ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    حالا اگه دولت بعدی بیاید بگوید دولت قبل انجام داده است چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس