یکی از فاتحان لانه جاسوسی گفت: اگر تعدادی از افراد که در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشتند امروز پشیمان شده‌اند به این معنا نیست که مسیری که طی شده درست نبوده است.

به گزارش مشرق، عبدالحسین روح‌الامینی از فاتحان لانه جاسوسی سابق آمریکا در ویژه برنامه سفارت نفوذ و افتتاح باغ موزه 13 آبان که عصر امروز برگزار شد ضمن بیان خاطراتی از اتفاقاتی که بعد از انقلاب رخ داد، گفت:‌ بعد از انقلاب اتفاقاتی رخ داد که باعث شد جنبش دانشجویی به این فکر بیفتد که نیاز است به دلیل توصیه‌های آمریکا اقدامی انجام دهند.
 
وی افزود: به همین دلیل هماهنگی‌هایی بین دانشجویان مختلف دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی صورت گرفت و قرار است روز 13 آبان با حضور در مقابل سفارت آمریکا اعتراض خود را به گوش مسئولان این کشور برسانیم که با توجه به اتفاقاتی که در آن زمان رخ داد باعث شد تا لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان فتح شود.  
 
روح‌الامینی ادامه داد: عده‌ای ما را متهم می‌کنند که از دیوار سفارت بالا رفتیم ولی اینگونه نبود و من قسم می‌خورم که ما خیلی محترمانه قفل‌های سفارت را باز کردیم و وارد لانه جاسوسی شدیم.
 
وی در رابطه با اظهارات برخی افراد که از تسخیر لانه جاسوسی اظهار پشیمانی می‌کنند، گفت: در سال‌های گذشته من با آقای اصغرزاده صحبت کردم و گفتم که چرا در مراسم‌های مختلف حاضر نمی‌شوید و در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی صحبت نمی‌کنید و وی معتقد بود که او را برای این مراسم‌ها دعوت نمی‌کنند و هیچ گونه اظهار پشیمانی نکرد. هیچ سندی هم در سال‌های 58 ندیده‌ام که در رابطه با احساس پشیمانی کسانی باشد که لانه جاسوسی را فتح کردند ولی متأسفانه بعد از آن برخی‌ها بنابر دلایلی اظهار پشیمانی کردند.
 
روح‌الامینی اضافه کرد: نگاهی به روزنامه‌های سال 58 بیندازید و ببینید چه موضع‌گیری‌هایی در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی توسط افرادی که امروزه اظهار پشیمانی می‌کنند وجود دارد، حتی برخی‌ها که دو رویی آنها بعد از تسخیر لانه جاسوسی رو شد هم در آن زمان موضع‌های بسیار محکمی در رابطه با تسخیر این لانه داشتند.
 
وی اظهار داشت:‌ برخی کسانی که اظهار پشیمانی می‌کنند و این مسیر را زیر سوال می‌برند می‌گویند با توجه به شرایط امروز چنین اظهاراتی را دارند کما اینکه امروز هم لانه جاسوسی انگلیس را تحمل می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: اگر تعدادی از افراد که در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشتند پشیمان شده‌اند دلیل نمی‌شود که این مسیری که طی شده درست نبوده است.
 
روح‌الامینی افزود: در زمانی که ما به سمت سفارت آمریکا حرکت کردیم هیچکس نمی‌دانست چه اتفاقی قرار است رخ دهد و معلوم نبود که آمریکایی‌ها تسلیم می‌شوند و یا اینکه دانشجویان به شهادت می‌رسند. همه دانشجویان خود را برای شهادت آماده کرده بودند.
 
روح‌الامینی تصریح کرد: شعار مرگ‌ بر‌ آمریکا بوده و هست تا هر زمانی که آمریکا کوتاه بیاید هر زمانی که آمریکا کوتاه آمد، آن وقت می‌شود در رابطه با این شعار بحث کرد.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: آمریکا هنوز خوی استکباری خود را دارد و امروز بیشتر از گذشته تلاش می‌کند به انقلاب ضربه بزند و ما باید مراقب توطئه‌های آنها باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس