گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

شب‌نشینی‌های شبه انتخاباتی در خانه سرحلقه افراطیون

یک روزنامه زنجیره‌ای نوشت تعدادی از اصلاح‌طلبان در جلسات انتخاباتی و شب‌نشینی در خانه عبداله نوری شرکت می‌کنند.
اعتماد نوشت: پس از تشکیل هیأت رئیسه موقت شورای عالی سیاست‌گذاری، ترکیب تصمیم‌سازان اصلاح‌طلب نیز تا حدودی روشن شد. به همین دلیل اصلاح‌طلبان نیز رایزنی‌های خود را آغاز کردند تا فرآیند انتخابات را منسجم‌تر از قبل به سمت شکل‌گیری مجلسی با اکثریت اصلاح‌طلب هدایت کنند. در همین راستا هفته گذشته علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دو جلسه انتخاباتی با محمدرضا عارف برگزار کرد. در این جلسات دو طرف ضمن تأکید بر لزوم حفظ انسجام اصلاح‌طلبان از آخرین مواضع یکدیگر آگاهی یافتند. شکوری‌راد همچنین طی دیداری با عبدالله نوری، مواضع حزب اتحاد در انتخابات پیش‌رو را برای وی تشریح کرد.
عبدالله نوری پس از دیدارهای جداگانه‌ای که هفته گذشته با برخی چهره‌های اصلاح‌طلب داشت از چند چهره مؤثر این جریان دعوت کرد تا طی جلسه‌ای در منزلش به بررسی آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان بپردازد. بر اساس اخبار دریافتی «اعتماد» نوری از برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نظیر غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حسن رسولی و چند چهره اصلاح‌طلب دعوت کرده تا چهارشنبه‌شب پس از صرف شام در منزل وی حضور یابند.
با توجه به ارایه برخی پیشنهادات از سوی کرباسچی در جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یکی از محورهای این شب‌نشینی انتخاباتی بررسی دلایل کرباسچی برای ارایه پیشنهاداتش بوده است. نوری که چندی است دیدارهای منظمی با بزرگان اصلاحات دارد این بار می‌خواهد نقش متفاوت و مؤثری داشته باشد. او طی ماه‌های گذشته با حضور منظم در جلسات دفتر رئیس دولت اصلاحات در جریان آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.
یادآور می‌شود نوری بهمن 92 در جلسه محفلی افراطیون در مشهد گفته بود: دولت گرفتاری‌های خودش را دارد مثلاً همین آقای جهانگیری تا قبل از این که معاون اول رئیس جمهور شود هر بار که به قم می‌آمد به دیدار آقای صانعی می‌رفت اما حالا که معاون اول شده وقتی به دیدار ایشان می‌رود اعتراض می‌شود و حتی مسئله برکناری وی مطرح می‌شود که نشان از وجود موانع دارد.
نوری با تأکید بر اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفته بود: در خبرگان ما اصلاً به دنبال این نیستیم که افرادی را به داخل این مجلس بفرستیم که حکومت و ارکان آن احساس خطر کنند بلکه ما فقط نفی برخی افراد تندرو را مد نظر داریم. می‌شود در انتخابات خبرگان از افراد معقولی که حکومت نیز نسبت به آنها حساسیت نداشته باشد حمایت کرد و در انتخابات مجلس نیز باید همین روش را در پیش گرفت و نباید از کسانی حمایت کرد که حکومت فکر کند قرار است مجلس ششم تکرار شود.
وزارت کشور در دوره وزارت عبدالله نوری، یکی از مراکز اصلی پمپاژ تشنج و افراطی‌گری در کشور بود. شورای شهر اول نیز که ریاست آن برعهده نوری بود، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، سرنوشتی بهتر از انحلال توسط دولت اصلاحات پیدا نکرد.

آمریکا: اشتباه نکنید سیاست ما درباره ایران تغییری نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دعوت از ایران به نشست وین به معنای تغییر سیاست‌های ما نیست. سیاست‌های ما در قبال ایران هیچ تغییری نکرده است.
جان کربی در جمع خبرنگاران و در پاسخ این سوال که آیا دعوت از ایران به معنی تغییر در سیاست‌های آمریکا به شمار می‌آید؟ گفت: به هیچ روی اینگونه نیست. ما به حمایت ایران از تروریسم چشم نبسته‌ایم، از قدرت خود برای مقابله با این اقدامات استفاده کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم. کسی صحبت از تغییر سیاست در قبال فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه نمی‌کند. چیزی که جان کری در آستانه توافق با ایران نیز گفت.
کربی اضافه کرد: درخصوص سوریه، همانطور که صحبتش نیز شد، چیزی که در اینجا تلاش می‌شود این است که فضایی برای انتقال سیاسی در این کشور ایجاد شود. در همه این مدت، ایران به میز گفت‌وگوها دعوت نشده بود و نیازی به حضور این کشور نیز وجود نداشت ولی اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که به این نتیجه رسیده‌ایم که آنان می‌بایست باشند. به خاطر نفوذ طولانی مدت و حمایت طولانی مدت آنان از رژیم اسد، ما از چند ماه پیش نیز گفته بودیم که می‌بایست با آنان گفت‌وگوهایی صورت گیرد و خواهیم دید که گفت‌وگو با آنان چه میزان سازنده است و چه میزان در تلاش برای نقش‌آفرینی در انتقال سیاسی، جدی هستند. اگر آنان جدی باشند و راهی مناسب نیز پیش رو بگذارند، این را بار دیگر بگویم که هیچ تغییری در سیاست ما درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایرانیان که هم‌اکنون نیز ادامه دارد، صورت نگرفته و ما نیز از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آنان که در منطقه دارند، چشم‌پوشی نمی‌کنیم.
از سوی دیگر نیکلاس برنز معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفت: در نشست وین باید ایران و روسیه تحت فشار قرار بگیرند. آمریکا باید از موضع بالا در وین مذاکره کند. ایران و روسیه باید در وین خودشان را ثابت کنند. آنها از اسد و حزب‌الله حمایت می‌کنند.
با وجود علاقه مقامات آمریکایی به اعمال فشار و تغییر سیاست منطقه‌ای ایران، روزنامه یواس‌ای‌تودی تأکید کرد: مذاکرات سوریه در وین تنها به افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران خواهد انجامید چرا که بحران سوریه بسیار پیچیده است.
پایگاه اینترنتی آیریش تایمز نیز تصریح کرد: دعوت از ایران به مذاکرات وین، نشان از شکست سیاست رقبای ایران و بلندپروازی‌های آنها در منطقه دارد. تصمیم آمریکا که با حمایت عربستان اتخاذ شده، نشان از شکست‌ رقبای ایران دارد. ایران حامی و بازیگر اصلی در سوریه است و نمی‌توان واقعیت نفوذ ایران را نادیده گرفت.
همچنین عبدالباری عطوان‌ سردبیر روزنامه‌های القدس العربی و رأی الیوم در تحلیلی  خاطر نشان کرد: ایران بازیگری اصلی در پرونده سوریه و دعوت از این کشور برای حضور در نشست امروز وین درباره سوریه اذعان به این نقش‌آفرینی است.
ایران بازیگری اصلی در پرونده سوریه است و ظرف 5 سال گذشته پشتیبانی چشمگیری از نظام سوریه کرد و نقش مهمی در پایداری ارتش این کشور و خنثی‌سازی تلاشها و نقشه‌های عربی و غربی برای براندازی نظام سوریه و جلوگیری از تکرار سناریوی لیبی و عراق و با درجه کمتری، مصر ایفا کرد. تونی بلینکن معاون وزیر خارجه‌ آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فرانس 24» برای اولین‌بار اعتراف کرد: «دشوار است که بتوان تصور کرد حل بحران سوریه بدون مشارکت ایران امکانپذیر است». این اعتراف اگر‌چه خیلی دیر و با چهار سال تأخیر صورت گرفت اما مهم است.
عبدالباری عطوان با اشاره به ناراحتی عربستان از حضور ایران در نشست وین نوشت: حضور ایرانی‌ها در میز مذاکرات در نشست وین، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان را دچار سوءهاضمه خواهد کرد.

گاف هاشمی رفسنجانی صهیونیست‌ها را ذوق‌زده کرد

اظهارات مخدوش و مغلوط هاشمی رفسنجانی درباره برنامه هسته‌ای، با استقبال گسترده محافل صهیونیستی و ضدانقلاب مواجه شد. این در حالی است که آقای هاشمی پیش از این چندین بار درباره منتقدان مذاکرات گفته بود: دلواپسان با صهیونیست‌ها همنوا شده‌اند.
هاشمی در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای مدعی شده بود: «در سفر پاکستان می‌خواستم با عبدالقدیرخان دیدار کنم اما به من نشان ندادند.  او معتقد بود کشورهای اسلامی باید بمب اتم داشته باشند»، «در سال 61 ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم» و «درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته‌ای را نداریم، ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند و یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است.» معلوم نیست این اظهارات مخدوش و مغلوط با چه انگیزه‌ای عنوان شده است.
در پی این سخنان روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: رئیس جمهور پیشین ایران اعتراف کرد که ایران همواره، به طور پنهانکارانه‌ای به دنبال بمب اتمی بوده است. اکبر هاشمی هدف از برنامه هسته‌ای ایران را بازدارندگی در سایه جنگ طولانی مدت با عراق اعلام کرده است.
به گزارش جام نیوز، پایگاه رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی با عنوان «گزارشات نشان می‌دهد یک رئیس‌جمهور سابق اعتراف کرده ایران به دنبال بمب هسته‌ای است» نوشت: «رفسنجانی در مصاحبه‌ای گفت که برنامه هسته‌ای ایران با قصد کسب قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای شروع به کار کرده است و گفته که «اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم.»
آروتز شوا نوشت: با وجود آن که رفسنجانی می‌گوید «اساس دکترین ما استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای بود» اما وی در مقابل تأکید کرده است «گرچه هیچ وقت از ذهن ما بیرون نمی‌رفت که اگر روزی بنا باشد خطری ما را تهدید کند و ضرورتی باشد، امکان اینکه به طرف دیگر هم برویم، داشته باشیم.»
وبگاه رادیو اسرائیل همچنین نوشت: رفسنجانی همینطور فاش کرد، چگونه ایران به دنبال کمک گرفتن از دانشمند بدنام و فریبکار هسته‌ای پاکستان عبدالقدیر خان بوده است که معتقدند فناوری هسته‌ای را به ایران، کره شمالی و لیبی فروخته است. رفسنجانی می‌‌گوید: «گویا خود آقای عبدالقدیر خان اعتقاد داشت که دنیای اسلام باید بمب هسته‌ای داشته باشد و به این کار عقیده داشت و بمب هسته‌ای پاکستان را هم او ساخت. هرچند طول کشیده بود تا بمب را بسازند. به هر حال حاضر شدند تا یک مقدار به ما کمک کنند.»
در ادامه واکنش‌های رسانه‌های صهیونیستی به سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز با انتخاب این تیتر که «یکی از سران پیشین ایران اعتراف کرده ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بوده» نوشت: «براساس گزارشات رسیده، آنها، این برنامه را در حین جنگ با عراق برای ایجاد بازدارندگی شروع کردند.»

توصیه ویژه سولانا به آمریکا انتخابات پارلمانی ایران مهم است

مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مشورت دادن به آمریکایی‌ها گفت انتخابات پارلمانی ایران در ماه فوریه مهم است.
خاویر سولانا که پیش از کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه بود، اکنون عضو مؤسسه بروکینگز است. وی ضمن سخنرانی در این مؤسسه گفت: اکنون که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه رسیده، این سؤال مطرح است که در حال حاضر در ایران اوضاع به چه صورت است. باید دید در داخل این کشور چه اتفاقهایی در حال رخ دادن است؟ به نظر من، اتفاق عجیبی که در حال رخ دادن است، به مسائل سیاسی داخل ایران مربوط می‌شود. همانطور که می‌دانید روحانی رئیس جمهور حمایت همه بخش‌های نظام را برای توافق هسته‌ای نداشت. اما حفظ نظام، هزینه دارد و هزینه‌ای که نظام ایران می‌پردازد، رسیدن به توافق با جامعه بین‌المللی بوده است بطوری که براساس آن بتواند به صورت خاص، از تحریم‌هایی خلاص شود که مشکلات زیادی را در مسیر توسعه اقتصادی ایران بوجود آورده است. اگر به فضای سیاسی داخلی ایران در فضای امروزی نگاه کنیم به بسیاری از تنشها و اختلافها بین حسن روحانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پی می‌بریم. نحوه بحث درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مجلس ایران مصداق آشکار این مسئله است. درست است که برجام در مجلس ایران با آرای زیادی به تصویب رسید اما بحث‌هایی که در این خصوص در مجلس ایران مطرح شد، بسیار جدی و شدید بود.
سولانا افزود: «در این میان باید به انتخابات مجلس ایران نیز توجه داشت که قرار است در ماه فوریه (اسفند ماه) برگزار شود. این انتخابات نشان خواهد داد که مردم ایران درباره توافق هسته‌ای چه نظری دارند و آیا از روند حرکت حسن روحانی و دولت او در زمینه توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها حمایت می‌کنند یا خیر. بی‌تردید روند برداشته شدن تحریم‌ها بر فضای سیاسی داخلی ایران و فضای انتخابات این کشور و نوع نگاه مردم به انتخابات تأثیر خواهد گذاشت. اگر برداشته شدن تحریم‌ها به سرعت اتفاق بیفتد، اقتصاد ایران به اندازه‌ای در مدتی کوتاه رشد خواهد داشت که در فضای انتخابات مجلس به نفع طرفداران توافق هسته‌ای تمام شود. اما اگر این اتفاق به سرعت رخ ندهد و تحریم‌ها به سرعت برداشته نشود، تأثیر آن بر انتخابات ایران محسوس خواهد بود، زیرا مردم ایران در فضای انتظار برای رفع تحریم‌ها، در فضای انتخابات ظاهر خواهند شد. بنابراین، این مسئله بسیار حائز اهمیت است. نکته دیگری که درباره انتخابات ایران بسیار اهمیت دارد به وجود نهادی بسیار پیچیده به نام شورای نگهبان مربوط می‌شود. شورای نگهبان نهادی است که صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کند. این نهاد، صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس را برای ماه فوریه نیز بررسی خواهد کرد. در این میان باید به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز توجه داشت قرار است در ماه فوریه برگزار شود. این انتخابات نیز بسیار مهم است. نکته جالب توجه اینکه قرار است در انتخابات آتی مجلس خبرگان، حسن خمینی نوه خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت کند. حسن خمینی فردی است که در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرده است. اینکه چنین فردی در مجلس خبرگان حضور پیدا کند، بسیار حائز اهمیت است.
این سخنان سولانا در حالی است که ظریف سال گذشته در شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود 16 ماه دیگر انتخابات در ایران برگزار می‌شود و مردم فرصت خواهند داشت با توجه به نتایج مذاکرات تصمیم بگیرند. یک سال بعد (امسال) جان کری در همان شورا گفت نگران سرنوشت روحانی و ظریف در انتخابات پارلمانی است چرا که آنها برای مذاکرات هزینه زیادی کرده‌اند.
خاویر سولانا در نشست مؤسسه بروکینگز همچنین گفته است تحول دیگری که در عرصه داخلی ایران رخ می‌دهد و به موازات حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران حائز اهمیت است، آزمایشهای موشکی و توان موشکی این کشور است. سرعت گسترش توان موشکی ایران بویژه در ماههای اخیر بسیار اهمیت دارد. گسترش توانمندی‌ها و قابلیتهای موشکی ایران و رسیدن به توانمندی پرتاب موشک که در آینده به دست خواهد آورد بسیار حائز اهمیت است. ایران توانسته است توانمندی موشکی خودش را بسیار افزایش بدهد، دقت موشکهای ایران و ظرفیت و توان لیزری ایران نیز بسیار ارتقاء پیدا کرده است. ما باید توجه به این مسئله و رشد این فناوری را همچنان در دستور کار خود داشته باشیم، زیرا براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، انجام چنین فعالیتهایی محل سؤال است. اگر ایران به این فعالیت‌ها ادامه بدهد، مشخص نیست که چه وضعی پیش خواهد آمد.
یادآور می‌شود سولانا اولین مذاکره کننده اروپایی با حسن روحانی در مذاکرات هسته‌ای 12 سال پیش بود.

** وطن امروز

دفاع جان کری از منافقین!

همانطور که انتظار می‌رفت، آمریکایی‌ها بلافاصله به حمله راکتی به لیبرتی واکنش نشان دادند و هلاکت تروریست‌های رجوی را بشدت محکوم کردند! کری که در وین به سر می‌برد و دیداری نیز با جواد ظریف داشت، بلافاصله به این حمله واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از دولت عراق به خاطر کوتاهی در حراست از منافقین، خواستار ارائه بهترین تجهیزات و امکانات پزشکی به منافقین شد.  وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن حمله به کمپ  لیبرتی را بشدت محکوم می‌کند. به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه جان کری آمده است: «ایالات متحده حمله به کمپ لیبرتی را که به کشته و مجروح شدن شماری از ساکنان آن منجر شد، بشدت محکوم می‌کند. ما ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، آرزوی شفا برای زخمی‌های این حادثه داریم».  کری گفته است با مقامات ارشد عراقی تماس گرفته تا از ارائه کمک‌های پزشکی و اضطراری به مجروحان این حملات اطمینان حاصل کند. وزیر خارجه آمریکا اضافه کرده است که در تماس با مقامات عراقی خواستار افزایش تدابیر امنیتی گروهک منافقین در این اردوگاه شده است.  جان کری همچنین گفته است از مقامات عراقی خواسته است ضمن پایبندی به اجرای تعهدات این کشور براساس توافق دسامبر ۲۰۱۱، مسببان این حادثه را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دهند.

ردی از رکن‌آبادی پیدا شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که شواهد جدیدی از زنده بودن غضنفر رکن‌آبادی، سفیر سابق ایران در بیروت پیدا شده و او را زنده در حال انتقال به بیمارستان دیده‌اند. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی ظهر دیروز (جمعه) با اشاره به ابعاد فاجعه بزرگ منا، گفت: این حادثه ضایعه‌ای برای کشور بود و برای تعیین سرنوشت مفقودان در حال پیگیری هستیم تا تعیین تکلیف شود. وی درباره وضعیت رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان نیز گفت: آقای رکن‌آبادی را به بیمارستان منتقل کرده‌اند که عربستان این موضوع را رد کرد، البته ردی از آقای ‌رکن‌آبادی پیدا شده است. لاریجانی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، گفت: از طریق این کمیته در حال پیگیری هستیم و همچنین از طریق بین‌المجالس کشورهای اسلامی، سازمان ملل متحد و... هم دنبال می‌کنیم تا ابعاد حادثه مشخص شود.

برخی کشورها می‌خواهند مرزهای مشترک ایران و پاکستان ناامن باشد

دبیر شورایعالی امنیت ملی از پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و لجستیکی برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای از اشرار، تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر برای ناامن‌سازی مرزهای مشترک ایران و پاکستان ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی شمخانی در دیدار وزیر کشور پاکستان گفت: نباید اجازه دهیم مرزهای 2 کشور به پناهگاه امن گروه‌هایی که هیچ هدفی جز بی‌ثبات‌سازی منطقه، باج‌گیری و شرارت سازمان‌یافته ندارند، تبدیل شود. شمخانی در این دیدار با اشاره به امضای موافقتنامه امنیتی میان 2 کشور اظهار داشت: فعال‌سازی ظرفیت‌های این موافقتنامه و تداوم رایزنی‌های برنامه‌ریزی‌شده میان مقامات امنیتی و نظامی 2 کشور نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد هماهنگی‌های ضروری برای برقراری امنیت در مرزهای مشترک دارد.

** خراسان

راز تصمیم 2500 میلیاردی کابینه مشخص شد


در حالی که بر اساس مصوبه اوایل مهرماه هیئت دولت، تاکید شده بود که گمرک موظف است همچنان به ترخیص کالاهایی که طبق شرایط مقرر قانونی، از حقوق ورودی و سود بازرگانی معاف هستند، اقدام کند، بر اساس گزارش یک نهاد ذی ربط به تعدادی از مسئولان، اعلام شده است که علت این مصوبه مبهم دولت آن است که علی رغم درج رقم 6 هزار میلیارد ریال در جدول شماره 9 قانون بودجه امسال به عنوان سقف ثبت تخفیف گمرکی، تا اواخر شهریورماه بیش از 8500 میلیارد ریال معافیت و تخفیف حقوق ورودی کالاهای وارداتی اعمال شده است.


دستور دولت به استانداران درباره دولت الکترونیک


بر اساس نامه یک مقام مسئول اجرایی به تعدادی از استانداران سراسر کشور، تاکید شده است که با توجه به برنامه دولت جهت توسعه سریع شبکه زیر ساخت های ارتباطی کشور که جهت پیاده سازی دولت الکترونیک مد نظر قرار گرفته، ضمن هماهنگی لازم در سطح استان با سازمانهای نظامی، انتظامی و امنیتی، شرایط اجرای هرچه بهتر و سریعتر این پروژه مهم و ملی با کمک این دستگاهها فراهم شود.


** جمهوری اسلامی

آیا کشف حجاب بازیگر زن باعث پخش نشدن سریال آمین شد؟

رحمان سیفی آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما گفت:همان‌طور که شب پنجشنبه از طریق زیرنویس به اطلاع مردم رساندیم، مجموعه «آمین» به خاطر ایجاد اشکال فنی به پخش نرسید و دلیل دیگری هم برای این موضوع وجود ندارد. به گزارش انتخاب، وی همچنین در پاسخ به این سئوال که برخی سایت‌های خبری اعلام کرده‌اند حضور و ایفای نقش یکی از بازیگرانی که به تازگی در خارج از کشور کشف حجاب کرده، دلیل پخش نشدن سریال در شب گذشته بوده، افزود: «بله متاسفانه در فضای مجازی شایعه شده که حضور صدف طاهریان سریال آمین را به پخش نرسانده اما این موضوع صحت ندارد. او اصلا در سریال حضور نداشته و حتی به پشت صحنه کار هم نیامده است.» صدف طاهریان (بازیگری که اخیرا کشف حجاب او جنجال‌های بسیاری برانگیخته) هفته گذشته وعده داده بود که بزودی در مصاحبه‌ای از چیزی که او در پیامی به دوستش «کثافات سینمای ایران» خوانده بود، پرده بردارد. وی بالاخره در مصاحبه با یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور از پدیده‌های غیراخلاقی سینمای ایران پرده برداشت. این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگوی خود با صراحت اشاره کرده که برخی موسسات و شرکت‌های سینمایی و حتی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان برای بازی دادن او در فیلم‌های خود از وی درخواست‌های شرم آور می‌کردند. به گفته وی یکی از افراد یادشده حتی به او وعده داده که «اگر یک ماه با وی رابطه داشته باشد»، او را وارد بسیاری از طرح‌‌های مهم سینمایی خواهد کرد.


فقیهه سلطانی حرف های صدف طاهریان را تایید کرد!

فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با تایید بخشی از سخنان صدف طاهریان- که به تازگی کشف حجاب کرد و از ایران رفت - نوشت: «خانم صدف طاهریان..حرفهای شما در مورد عده زیادی از دست اندرکاران سینمای ما متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه، کاملا درست و مورد تایید هست!...اما ایکاش با گذاشتن عکسهای بدون پوشش ات چشم و دل این افراد ناپاک رو که روز بروز بر تعدادشان در سینما و حتی پروژه‌های تلویزیونی افزوده میشه، سیر نمیکردی و باعث خدشه‌دار شدن تصویر خودت در ذهن مردم عزیزمان نمیشدی...در اینصورت اکثر هنرمندانی مثل من که سالیان سال در این حرفه بودنمان را شرافتمندانه حفظ کرده‌ایم و حتی یک لبخند باج به کسی نداده ایم،کاملا از تو حمایت میکردیم..اما شک نکن، که ما بانوان سینمای ایران شرافتمندانه در مقابل این عده ناپاک می‌ایستیم، میجنگیم.. تا روزیکه پشت صحنه سینمای ما نیز به معنای واقعی کلمه اسلامی،شریف، پاک و پاکیزه گردد.»


** ایران

فراخوان پویش مردمی «منا نباید فراموش شود»

پویش مردمی «منا نباید فراموش شود» از هموطنان خواست برای یاری رساندن به بازماندگان فاجعه «منا» به این پویش بپیوندند.
گروه های مختلف مردم با امضای نامه‌ای برای دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پیگیری آن سازمان در شفاف‌سازی ابعاد واقعه «منا» و اتخاذ تدابیری برای تکرار چنین فجایعی شدند. در بین امضاکنندگان این نامه اسامی چهره‌های هنرمندان مطرحی همچون عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد، احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا و همچنین شماری از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان منا، جانبازان، کارکنان و داوطلبان موزه صلح تهران، گروهی از آزادگان معروف به گروه «آن 23 نفر»، نویسندگان، شاعران، استادان دانشگاه، پزشکان، اصحاب رسانه و اهالی ورزش به چشم می‌خورد.

افشاگری «رویترز» از آمار جان‌باختگان «منا»

رویترز خبر داد در سرشماری کشته‌شدگان حادثه حج امسال، به رقم 2 هزار و 70 نفر رسیده است. این تعداد، حدود سه برابر رقمی است که مقام‌های عربستان سعودی اعلام کردند و بر آن اصرار دارند. ریاض شمار کشته‌شدگان این حادثه را ۷۶۹ نفر و نیز ۹۳۴ نفر زخمی اطلاع‌رسانی کرده بود. اما این آمار، از دو روز پس از حادثه، دیگر به روز نشده است.
پیش‌تر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که دست‌کم 2 هزار و 110 نفر در حادثه «منا» کشته شده‌اند. به گزارش ایسنا، رویترز و آسوشیتدپرس این دو خبرگزاری غربی، برمبنای گزارش‌های رسانه‌ای و بیانیه‌های ۳۰ کشوری که شهروندان‌شان در حادثه «منا» کشته شده‌ بودند، جداگانه‌ به این رقم‌ها رسیده‌اند.

نامه مشترک کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی به روحانی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از نامه دو کمیسیون امنیت ملی و فرهنگی مجلس به رئیس جمهوری درخصوص لزوم اقدامات عاجل برای مدیریت فضای مجازی خبر داد. محمدحسن آصفری به مهر گفت: امروز بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور از تلگرام استفاده می‌کنند. نماینده اراک ادامه داد: متأسفانه جمهوری اسلامی برای  مدیریت این فضا دیر بیدار شده  است.
وی با انتقاد از برنامه‌های دولت برای گسترش فضای مجازی بدون تولید و مدیریت محتوا، گفت: این موضوع به عنوان یک تهدید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد. نماینده اراک افزود: مقرر شد نامه‌ای توسط کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی درخصوص لزوم اقدامات لازم برای مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا به رئیس جمهوری نوشته شود. آصفری تصریح کرد: در این نامه تأکید شده است صرفاً با فیلترینگ نمی‌توان فضای مجازی را مدیریت کرد، بلکه باید با تولید محتوا در برنامه‌ریزی از این فضا در راستای اهداف و آرمان‌های نظام استفاده کرد.

بحرین به موسویان ویزا نداد


دولت بحرین از صدور ویزا برای حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران برای شرکت در کنفرانس امنیت خلیج فارس در منامه خودداری کرد. به گزارش ایرنا، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با بیان اینکه «سال گذشته هم از ایران تنها من شرکت کرده بودم»، افزود: وزیران کشورهای عربی خلیج فارس و کشورهای غربی فضای کنفرانس سال گذشته را صد درصد علیه ایران شکل دادند لکن من در مقابل هر سخنرانی که علیه ایران صحبت می‌کرد، وقت می‌گرفتم و جواب او را محکم می‌دادم. وی گفت: امسال دولت بحرین با خودداری از صدور ویزا و با توجه به اینکه مقامات ایران هم شرکت نمی‌کنند، خواسته فضای کنفرانس را صد درصد ضد ایرانی کند و کسی هم نباشد که پاسخ آنها را بدهد.

** شرق

پاسخ فرمانده سپاه ايلام به سخنگوي دولت


شرق: در پی وقوع سیل در استان ایلام، «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه «حسین فریدون» دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، به این استان سفر کردند تا در جریان چگونگی امدادرسانی به سیل‌زدگان قرار بگیرند. به گزارش «دانا» به نقل از سایت محلی «ایلام بیدار»، «نوبخت» در نشست مشترک شورای بحران و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: «امکانات زیرساختی و تجهیزاتی استان ایلام نسبت به دیگر استان‌ها کمتر است و با به‌کارگیری تجهیزات دیگر استان‌ها تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر وضعیت را ساماندهی کنیم». او با انتقاد از دولت نهم و دهم گفت: «زیرساخت‌های استان ایلام متعلق به دولت قبل است و متأسفانه در دولتی که رفتارهای عوام‌فریبانه‌ای داشت عملا هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت زیرساختی استان ایلام صورت نگرفت». نوبخت با اشاره به احتمال ادامه بارش‌ها و کاهش دما تأکید کرد: «اسکان آسیب‌دیدگان و تأمین نیازهای ضروری آنها باید تا جمعه‌شب انجام شود و در نشست یکشنبه هیأت دولت شرایط استان ایلام را به‌طور ویژه موردارزیابی قرار داده و اعتبارات موردنیاز را برای جبران خسارت‌های وارده تخصیص می‌دهیم». سخنگوی دولت با قدردانی از تلاش همه ارگان‌ها و دستگاه‌های کشوری و لشکری در حادثه سیل اخیر در ایلام افزود: «هنوز نتوانسته‌ایم انتظارات بحق مردم آسیب‌دیده را تأمین کنیم ولی تمام مسئولان و نهادهای اجرائی پای کار هستند تا هر چه سریع‌تر مشکلات ایجادشده را برطرف کنیم».در ادامه این نشست سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌ها و امکانات معطوف به دولت قبل نیست، گفت: «در این کمبودها دو دولت اصلاحات و سازندگی نیز دخیل هستند». او ادامه داد: «همه دولت‌ها در وضعیت خراب استان ایلام شریک هستند و بهتر است به جای اینکه این موضوع را سیاسی کنید، به مشکلات مردم رسیدگی کنید». فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تأکید کرد: «مردم ایلام با صبوری خود کمک بسیار بزرگی به مسئولان کرده‌اند و درحالی‌که منازل آنها زیر شلاق باران‌های اخیر آسیب دیده، فقط انتظار کمک و رسیدگی به وضعیت خود را دارند». سردار حسینی گفت: «همه دستگاهای استان ایلام باید با توان حداکثری خود به میدان بیایند تا مشکلات مردم را مرتفع کنند». او افزود: «سپاه بر خود وظیفه می‌داند تا به مردم آسیب‌دیده کمک کند و در این راستا تلاش‌های ویژه‌ای صورت گرفته و هر آنچه در توان داریم به کار گرفته‌ایم تا بخشی از مشکلات به‌وجودآمده رفع شود».

حمله موشکی به کمپ «لیبرتی» در بغداد


فارس: «وثیق البطاط»، رهبر «جیش المختار»، حمله پنجشنبه به پایگاه لیبرتی را برعهده گرفت. در این عملیات حدود ٢٠ عضو منافقین کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است. «وثیق البطاط» در همین رابطه گفت: گروه «جیش‌المختار» که متشکل از خانواده‌های قربانیان انتفاضه شعبانیه است، بارها به سران گروهک منافقین اعلام کرده بود که باید هرچه‌سریع‌تر خاک عراق را ترک کنند اما آنها باوجود تسهیلات درنظرگرفته‌شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی، اصرار بر اشغال بخشی از خاک ما را دارند که این موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است. او به سران منافقین هشدار داد، اگر زودتر خاک عراق را ترک نکنند، احتمال تکرار این عملیات‌ها وجود دارد. روز پنجشنبه ٢٥ فروند موشک «کاتیوشا» به اطراف فرودگاه بغداد شلیک شد. یک منبع امنیتی عراق که نخواست نامش فاش شود، گفت: این موشک‎ها از منطقه «البکریه» از توابع شهرستان ابوغریب شلیک شدند. این منبع امنیتی به پایگاه خبری «السومریه‌نیوز» گفته که موشک‎های کاتیوشا به سمت پادگان «لیبرتی» (مقر منافقین) در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد در غرب پایتخت عراق شلیک و در پی آن چندین‌نفر کشته و زخمی شدند. کمپ «لیبرتی» محل حضور عناصر برجای‌مانده از منافقین است که پس از تعطیل‌شدن پادگان اشرف به آنجا منتقل شدند. حسین ابریشمچی، از اعضای منافقین؛ یعنی برادر مهدی ابریشمچی و مریم ابریشمچی، همسر مسعود رجوی و همچنین برخی از سران منافقین در بین کشته‌شدگان هستند. همچنین «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، حمله به گروهک منافقین در عراق را محکوم کرد. 

مصباح‌یزدی: متأسفم که برخی خود را رقیب ولی‌فقیه می‌دانند


فارس: حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره جزئیات دیدار اعضای این جبهه با آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت: ایشان در این دیدار به اعضای جبهه پایداری گفتند برخی افراد که اهل تقوا و مجاهدت‌های بسیاری هم هستند اما خواسته‌هایی که در قلب آنها وجود داشته است کمتر بروز می‌کند و بر سوابقشان غلبه می‌یابد. همچنین به گزارش «تسنیم» آیت‌الله مصباح‌یزدی در این دیدار گفته است: متأسفم که برخی، سوابق دوران انقلاب را نادیده گرفته و خود را رقیب ولی‌فقیه می‌دانند.


** قانون

د‌‌‌‌يد‌‌‌‌ار رئيس‌مجلس با مراجع

ايسنا     علی لاریجانی با حضور د‌‌‌‌ر بیوت آیات عظام و علمای شهر قم همچون محمد‌‌‌‌ یزد‌‌‌‌ی، مکارم شیرازی، نوری همد‌‌‌‌انی، وحید‌‌‌‌ خراسانی و مومن با‌ ايشان د‌‌‌‌ید‌‌‌‌ار و گفت‌وگو کرد‌‌‌‌. 
رئیس مجلس شورای اسلامي‌با حضور د‌‌‌‌ر بیت آیت‌ا... محمد‌‌‌‌ یزد‌‌‌‌ی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با وی د‌‌‌‌ید‌‌‌‌ار و گفت‌وگو کرد‌‌‌‌.رئیس مجلس شورای اسلامي‌با ارائه گزارشی از عملکرد‌‌‌‌ اخیر مجلس، گفت: طرح جد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ی د‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌ انتخابات د‌‌‌‌ر مجلس مطرح بود‌‌‌‌، همچنین بررسی برجام را د‌‌‌‌ر د‌‌‌‌ستور کار د‌‌‌‌اشتیم.
وی با اشاره به‌اينکه د‌‌‌‌ر راستای اجرای برجام، هم‌ايران و هم طرف غربی اقد‌‌‌‌اماتی انجام د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ند‌‌‌‌، افزود‌‌‌‌: اروپا و آمریکا د‌‌‌‌ر خصوص لغو تحریم‌ها احکامي‌صاد‌‌‌‌ر کرد‌‌‌‌ند‌‌‌‌ و زمان اجرایی آن منوط به ارائه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمي‌از اقد‌‌‌‌امات‌ايران است که پس از ارائه گزارش آژانس، تحریم‌ها لغو خواهد‌‌‌‌ شد‌‌‌‌.لاریجانی با بیان‌اينکه اجرای برجام باید‌‌‌‌ به طور مستمر زیر ذره‌بین باشد‌‌‌‌، گفت: طرف غربی برای لغو تحریم‌ها باید‌‌‌‌ ضوابطی را تد‌‌‌‌وین کند‌‌‌‌ ولی د‌‌‌‌ر کل مراحل اصلی برجام انجام شد‌‌‌‌ه است.

سازمان انرژي اتمي اد‌‌‌‌عاي كيهان را رد‌‌‌‌ كرد‌‌‌‌

مهر سازمان انرژی اتمي‌د‌‌‌‌ر پی مصاحبه سخنگوی‌اين سازمان با شبکه تلویزیونی ITV و برد‌‌‌‌اشت ناد‌‌‌‌رست برخی رسانه‌های د‌‌‌‌اخلی، توضیحاتی ارائه د‌‌‌‌اد‌‌‌‌.د‌‌‌‌ر‌اين مصاحبه که به زبان انگلیسی انجام شد‌‌‌‌ه و تصویر و صوت آن نیز موجود‌‌‌‌ است، هیچ‌گونه صحبتی از اجازه آژانس برای مصاحبه حضوری با د‌‌‌‌انشمند‌‌‌‌ان هسته‌ای کشورمان د‌‌‌‌ر میان نیامد‌‌‌‌ه بلکه اشاره شد‌‌‌‌ه که همانند‌‌‌‌ گذشته د‌‌‌‌ر راستای شفاف سازی و پاسخ به ابهامات و سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمي‌هرگونه سوال و ابهام به‌صورت مکتوب د‌‌‌‌ریافت شد‌‌‌‌ه، سپس پاسخ آن تهیه و ارائه می‌شود‌‌‌‌. 
حتی گفته شد‌‌‌‌ه که پاسخ‌ها لزوماً توضیحات افراد‌‌‌‌ مورد‌‌‌‌نظر آنها نیست.همچنین د‌‌‌‌ر گزارشات غیر د‌‌‌‌قیق و بلکه ناصحیح یکی د‌‌‌‌و رسانه د‌‌‌‌اخلی، تیترهای گمراه‌کنند‌‌‌‌ه و د‌‌‌‌ور از واقعیت مانند‌‌‌‌ مصاحبه با د‌‌‌‌انشمند‌‌‌‌ان هسته‌ای و بازد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ از سایت‌های هسته‌ای نقل شد‌‌‌‌ه، لازم به ذکر است خبرنگار تلویزیون ITV با اجازه سازمان انرژی اتمی، تصویر برد‌‌‌‌اری مختصری از رآکتور تهران د‌‌‌‌اشته و د‌‌‌‌ر نتیجه‌اين اقد‌‌‌‌ام هیچ‌گونه اتفاق غیر متعارف، برخلاف ملاحظات حفاظتی و امنیتی  یا خطوط قرمز نظام صورت نگرفته است.لازم به ذکر است صحبت‌های رسمي‌و رسانه‌ای مسئولان کشور و سازمان انرژی اتمی‌ايران د‌‌‌‌ر چارچوب توافقات برجام و با د‌‌‌‌ر نظر د‌‌‌‌اشتن خطوط قرمز نظام صورت می‌گیرد‌‌‌‌. نقل مطالب ابهام آمیز و تشویش برانگیز نظیر اخبار مورد‌‌‌‌ اشاره د‌‌‌‌رباره مصاحبه با د‌‌‌‌انشمند‌‌‌‌ان هسته‌ای می‌تواند‌‌‌‌ به اعتبار بین‌المللی کشور صد‌‌‌‌مه وارد‌‌‌‌ کند‌‌‌‌. روزنامه كيهان روزپنجشنبه د‌‌‌‌ر گزارشي اد‌‌‌‌اعا كرد‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌ كه با د‌‌‌‌انشمند‌‌‌‌ان هسته‌اي كشورمان مصاحبه خواهد‌‌‌‌ شد‌‌‌‌.

پیام همد‌‌‌‌رد‌‌‌‌ی و تسلیت روحانی به اشرف غنی

تسنيم حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی‌ايران د‌‌‌‌ر پیامي‌به «محمد‌‌‌‌ اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، با ابراز تاثر از وقوع زلزله د‌‌‌‌ر بخش‌هایی از‌اين کشور، با ملت و د‌‌‌‌ولت افغانستان اظهار همد‌‌‌‌رد‌‌‌‌ی كرد‌‌‌‌.
 د‌‌‌‌ر متن پیام روحانی آمد‌‌‌‌ه است:خبر تاسف بار وقوع زلزله د‌‌‌‌ر بخش‌هایی از افغانستان که موجب وارد‌‌‌‌ آمد‌‌‌‌ن خسارات جانی و مالی به مرد‌‌‌‌م مسلمان و براد‌‌‌‌ر آن کشور گرد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ ، سبب تاثر و تالم ملت و د‌‌‌‌ولت جمهوری اسلامی‌ايران شد‌‌‌‌.

پاسخ موسویان به وزیر د‌‌‌‌فاع فرانسه د‌‌‌‌ر منامه

خبرآنلاين سید‌‌‌‌حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره کنند‌‌‌‌ه هسته‌اي‌ايران د‌‌‌‌ر اجلاس منامه پاسخ کوبند‌‌‌‌ه‌اي به اد‌‌‌‌عاهای وزیر د‌‌‌‌فاع فرانسه د‌‌‌‌اد‌‌‌‌.سفیر اسبق کشورمان د‌‌‌‌ر آلمان که د‌‌‌‌ر اجلاس منامه موسوم به «Manama Dialogue » حضور د‌‌‌‌ارد‌‌‌‌، د‌‌‌‌ر پاسخ به اظهارات ژان- ایو لود‌‌‌‌ریان، وزیر د‌‌‌‌فاع فرانسه که‌ايران را تهد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ی برای امنیت جهانی قلمد‌‌‌‌اد‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌، گفت:آقای وزیر! شما‌ايران را تهد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ی د‌‌‌‌ر راستای اشاعۀ سلاح‌های هسته‌اي د‌‌‌‌انستید‌‌‌‌. شما مي‌د‌‌‌‌انید‌‌‌‌ که‌ايران بمب هسته‌اي ند‌‌‌‌ارد‌‌‌‌ و هیچ نشانه‌اي مبنی بر انحراف برنامه هسته‌اي‌ايران به سمت ساخت بمب مشاهد‌‌‌‌ه نشد‌‌‌‌ه است. شما مي‌د‌‌‌‌انید‌‌‌‌ که اسراییل تنها کشوری است د‌‌‌‌ر خاورمیانه که بمب هسته‌اي د‌‌‌‌ارد‌‌‌‌ و حقیقت امر‌اين است که 400 بمب هسته‌اي اسراییل صلح و امنیت خاورمیانه را تهد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ مي‌کند‌‌‌‌.سفیر پیشین کشورمان د‌‌‌‌ر اد‌‌‌‌امه با طرح‌اين پرسش از وزیر فرانسوی که:«چرا شما یک کلمه د‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌‌اين واقعیت صحبت نکرد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ و نمي‌کنید‌‌‌‌؟»افزود‌‌‌‌:آقای وزیر! شما بهتر مي‌د‌‌‌‌انید‌‌‌‌ که هد‌‌‌‌ف اول معاهد‌‌‌‌ه ان‌پی‌تی، خلع سلاح هسته‌اي است. پنج قد‌‌‌‌رت بزرگ مذاکره کنند‌‌‌‌ه با ‌ايران د‌‌‌‌ارای 22000 بمب هسته‌اي هستند‌‌‌‌ و 40 سال است که معاهد‌‌‌‌ۀ ان‌پی‌تی را زیر‌پا‌گذاشته و نقض کرد‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌.


** آرمان

دروغ عجيب در تلگرام درباره خواهر وزير!

شنیده شد که زهرا فاني خواهر وزير آموزش و پرورش، اعلام شماره تلفن خود و حضور در شبكه اجتماعي تلگرام را براي حل مشكلات فرهنگيان تكذيب كرد. وي گفت: اعلام شماره تلفن اينجانب در خبرگزاري‌ها، عملي غير اخلاقي بوده و من شخصا از اين خبرگزاري‌ها شكايت خواهم كرد. برخي سايت‌ها و خبر‌گزاري‌ها در خبري اعلام كرده بودند خواهر وزير آموزش و پرورش با اعلام شماره تلفن خود، گفته همكاران فرهنگي مي‌توانند مشكلات خود را با بنده در ميان بگذارند و در گروه‌هاي تلگرامي‌نيز حضور دارم. زهرا فاني افزود: ‌بنده بازنشسته هستم و هم‌اكنون هيچ سمت و مسئوليتي در آموزش و پرورش ندارم. خواهر وزير آموزش وپرورش گفت: به دليل تماس‌هاي مكرر پس از انتشار اين خبر كذب در خبرگزاري‌ها مجبور شدم تلفن همراه خود را قطع كنم. 
 
كتك‌كاري دانشجويان دانشگاه شيراز

شنیده شد که همايش چالش‌هاي اصلاحات اجتماعي در ايران در حالي با حضور دكتر مصطفي معين در دانشگاه شيراز برگزار شد كه جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان با حاشيه‌هايي همراه بود. ايرنا نوشت؛ در پايان جلسه معين با بيان اينكه من بهترين سال‌هاي عمر خود را در شيراز و در دانشگاه گذرانده‌ام و آخرين حضور من در شيراز مربوط به 10 سال گذشته است كه در اين مدت به دليل نوع نگاه‌ها در دولت گذشته كه يك پديده كم نظير در قرن 21 بود، اجازه سخنراني به من داده نمي‌شد به صحبت‌هاي خود پايان داد. پس از آن اين همايش با شعارهاي «بسيجي واقعي، همت بود و باكري» از سوي دانشجويان اصلاح‌طلب و شعارهاي «مرگ بر فتنه گر» از سوي دانشجويان اصولگرا پايان يافت. همزمان با پايان اين جلسه، درگيري بين دانشجويان اصولگرا و اصلاح‌طلب حاضر در سالن ايجاد شد كه با ورود نيروهاي حراست دانشگاه و حفاظت فيزيكي كنترل شد. 
 
بحرين به موسويان ويزا نداد

شنیده شد که دولت بحرين از صدور ويزا براي حسين موسويان در كنفرانس امنيت خليج فارس در منامه خودداري كرد. عضو پيشين تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران گفت: امسال قرار بود درباره توافق هسته‌اي و سياست‌هاي منطقه‌اي ايران در اين كنفرانس صحبت كنم. وي با بيان اينكه سال گذشته هم از ايران تنها من شركت كرده بودم، افزود: وزراي كشورهاي عربي خليج فارس و كشورهاي غربي فضاي كنفرانس سال گذشته را صددرصد عليه ايران شكل دادند ليكن من در مقابل هرسخنراني كه عليه ايران صحبت مي‌كرد وقت مي‌گرفتم و جواب او را محكم مي‌دادم. موسويان گفت: امسال دولت بحرين با خودداري از صدور ويزا و با توجه به اينكه مقامات ايران هم شركت نمي‌كنند، خواسته تا فضاي كنفرانس را صددرصد ضد ايراني كند و كسي هم نباشد كه پاسخ آنها را بدهد. 
 
جعل ويزاي ايران در افغانستان

شنیده شد که دادستان عمومي‌و انقلاب كرمان با اشاره به دستگيري 14 تبعه خارجي به اتهام جعل ويزاي ايران در افغانستان بيان كرد: اين افراد اقدام به جعل ويزاي ايران در كابل و امارات متحده عربي مي‌كردند. دادخدا سالاري تشريح كرد: ماموران پليس در فردوگاه كرمان به فردی از مسافران ورودي از دبي مظنون شدند و در بررسي‌هاي به‌عمل آمده مشخص شد كه ويزاي صادره براي تبعه مذكور جعلي است. ميزان نوشت؛ وي بيان كرد: با بررسي‌هاي بيشتر ماموران مشخص شد كه افرادي به طرز ماهرانه‌اي اقدام به جعل ويزا نموده‌اند و اين كار به صورت گروهي و سازمان يافته انجام شده است. سالاري همچنين گفت: در ادامه تحقيقات 13 متهم ديگر دستگير كه در مجموع 14 نفر به همراهي ويزاي جعلي دستگير و روانه زندان شدند. 
 
ايران با روسيه مواد غذايي تهاتر مي‌كند

شنیده شد که براي حذف سلطه دلار، ايران و 3 كشور تركيه، هند و چين با روسيه مواد غذايي تهاتر مي‌كنند. فارس به نقل از اسپوتنيك نيوز نوشت؛ الكسي الكسينكو ناظر كشاورزي روسيه اعلام كرد ايران، تركيه، هند و چين، ‌تهاتر مواد غذايي با روسيه را با هدف حذف دلار از مبادلاتشان پيشنهاد داده‌اند. الكسينكو گفت: ايران پيشنهاد داد در مقابل واردات غلات، محصولات لبني، ماهي و گوشت به ما بدهد. همچنين تركيه هم صادرات گوشت، شير، ماهي و تخم‌مرغ به روسيه را پيشنهاد داده است. بعد از تحريم‌هاي آمريكا و اتحاديه‌اروپا عليه روسيه، اين كشور هم واردات محصولات غذايي و كشاورزي از اتحاديه اروپا را ممنوع كرد. 
 
جزئياتي از جلسه انتخاباتي احمدي‌نژاد

شنیده شد که محمود احمدي‌نژاد اخيرا در ديدار با برخي فعالان رسانه‌اي و انتخاباتي هوادار خود به القاي خط ناكارآمدي دولت يازدهم اقدام كرده است. او كه در سخنان خود از تعابير فوتبالي استفاده زيادي داشته است، افزوده: قبلا به من توصيه شده بود مناظره نكنم، اما با مناظره به جاي باخت 0-3 (در صورت عدم شركت در مناظره)، 0-6 برنده شدم! او همچنين در ادامه تعابير فوتبالي‌اش، دولت خود را با برزيل و رقبايش را با مالديو مقايسه كرد. اخيرا جريان‌هاي هوادار رئيس‌جمهور سابق و نيز مديران سابق دولت او در جبهه پايداري و جبهه يكتا، با بزرگ نمايي برخي اختلافات ميان مقامات دولتي، سعي در ناكارآمد نشان دادن دولت يازدهم دارند. 
 
13 شهر جديد در راه است

شنیده شد که عضو هيات‌مديره شركت عمران شهرهاي جديد از ساخت 13 شهر جديد خبر داد و گفت: سرمايه‌گذاران از ايجاد نسل نو شهرهاي جديد استقبال قابل توجهي دارند. سيد محمود ميريان افزود: در برنامه‌هاي توسعه‌اي شهرهاي جديد، ايجاد نسل نو اين شهرها را در دستور كار داريم. وي با اشاره به ايجاد13 شهر جديد تحت عنوان نسل نو شهرهاي جديد اظهاركرد: اين شهرها شامل كوش، سيراف، پارس، طيس، هورا، شهرك طوسان، خوارزمي، تابناك، ايوانكي، پرنيان و لارستان مي‌شوند و بالغ بر 10هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري براي ايجاد اين شهرها تعريف شده است. 
 
يك ايراني در تركيه به قتل رسيد

شنیده شد که يك شهروند ايراني در بندر يالواي استان بورسا در غرب تركيه و كناره درياي مرمره به قتل رسيد. خبرگزاري آناتولي روز پنجشنبه گزارش داد، ادعا شده است اين ايراني از سوي هم خانه خود به ضرب چاقو به قتل رسيده است. بنابر اين گزارش، اين دو ايراني در خانه‌اي در حومه يالوا باهم زندگي مي‌كردند كه يكشنبه گذشته بين آنها كه گويا از مواد مخدر نيز استفاده مي‌كرده‌اند، مشاجره شده و سلمان ب. (25 ساله) هم خانه خود را به ضرب چاقو به قتل مي‌رساند. پليس يالوا در ادامه تحقيقات خود براي روشن كردن حادثه، هم خانه مقتول (آ. ج. 18 ساله) را روز پنجشنبه در حالي كه توسط يك فروند قايق مي‌خواست از طريق بندر چشمه ازمير به يونان متواري شود، دستگير مي‌كند. متهم به دستور دادگاهي در يالوا، بازداشت و روانه زندان مي‌شود. 
 
مسكن كره‌اي در راه ايران!

حامد مظاهريان با اعلام اينكه بازار مسكن در شش ماه سال افت و خيز نخواهد داشت و روند قيمت‌ها مانند شش ماه گذشته است، گفت: هفته آينده شركت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در بخش مسكن به ايران وارد خواهند شد كه بيشتر از كشور كره جنوبي است. تسنيم نوشت؛ وي با اشاره به بحث سرمايه‌گذاري خارجي‌ها در بيش از 100 طرح مرتبط با مسكن و ساختمان كه مي‌تواند در قالب ايجاد شهرها و شهرك‌هاي جديد متبلور شود، گفت: شركت‌هاي خارجي در ساخت و‌سازمسكن مهر حضور دارند؛ ضمن اينكه هفته آينده نيز شركت‌هاي سرمايه‌گذار كره‌اي به ايران مي‌آيند و مذاكراتي در اين باره خواهيم داشت. 
 
سمنان 19 آبان ميزبان روحاني

مشاور معاون اجرايي رئيس‌جمهوري اعلام كرد: سفر رئيس‌جمهوري به استان سمنان 19 آبان ماه در قالب بيست و چهارمين سفر كاروان تدبير و اميد انجام مي‌شود. علي اصغر احمدي ضمن عذرخواهي از اعلام اشتباه تاريخ سفر رئيس‌جمهوري به استان سمنان گفت: سفر رئيس‌جمهوري صبح سه شنبه 19 آبان انجام مي‌شود. هيات دولت در بيست و سومين سفر استاني به مازندران سفر كرده بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    امان از سیاسی کاری
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    مرگ بر آل سعود
  • کریمی ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    سر حلقه افراطیون!؟
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    روحانی مچکریم
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    وضعیت رکن آبادی باید هرچه سریع تر مشخص بشه
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    من دیگه حرفی ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس