اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به منظور اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس اقدام به تولید کتاب صوتی و نمایش «آن بیست و سه نفر»، «دختر شینا»، «فرنگیس» و «بال‌های خیس» کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، طی مراسمی به منظور اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس، مفاد همکاری میان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بررسی شد.

در این مراسم، محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه  به ایجاد کارگروه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در رادیو نمایش، بیش از پیش به تولید آثار نمایشی در این حوزه خواهیم پرداخت.

وی در ادامه به تولید کتاب صوتی و نمایش «آن بیست و سه نفر»، «دختر شینا»، «فرنگیس» و «بال‌های خیس» اشاره کرد و افزود: تقویم دفاع مقدس و بازخوانی عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس در قالب نمایش رادیویی و بررسی ارتباط دفاع مقدس با سایر حوزه‌های فردی و اجتماعی، دستمایه نمایش‌های رادیویی خواهد بود و این آثار در قالب روایت، نمایش رادیویی، کتاب صوتی و مستند نمایشی به صورت مستمر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

ایرج نژاد رسول، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت انتقال صحیح مفاهیم دفاع مقدس، به ضرورت اشاعه و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در تمامی زمینه‌ها پرداختند و نمایش‌های رادیویی را بستری مناسب برای بازخوانی رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس دانسته و انعکاس و بیان زوایای پنهان دفاع مقدس را در قالب نمایش‌های رادیویی بهترین سوژه برای تولید بر شمردند.

در پایان بر لزوم همکاری دو سویه تأکید و مقرر شد: محصولات تولید شده رادیو نمایش در حوزه دفاع مقدس به منظور انتشار در نمایشگاه ها و کاروان‌های راهیان نور در اختیار بنیاد حفظ  آثار و ارزش های دفاع مقدس قرار گیرد، همچنین تولید کتاب‌های صوتی و نمایش های رادیویی از کتب منتشر شده بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس  و تولید مستندهای نمایشی از خاطرات دوران دفاع مقدس در دستور کار اداره کل هنرهای نمایشی رادیو قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس