خسرو حیدری هافبک راست آبی‌ها مصدوم شد تا شاید دربی شماره 81 پایتخت را از دست بدهد و سریال بدبیاری های وی در دربی ادامه داشته باشد.

گروه ورزشی مشرق - مدافع- هافبک ملی‌پوش استقلال دقایقی قبل از دیدار تیمش برابر استقلال‌صنعتی در جریان گرم کردن پیش از مسابقه- آسیب دید تا کادرفنی آبی‌ها را نگران کند.

حیدری در این مورد سبوق به سابقه است و طی 6 فصلی که پیراهن آبی را بر تن کرده، سابقه از دست دادن دربی‌ها را به دلایل مختلف داشته است. البته اگر جمعه هفته جاری، این اتفاق روی دهد، خسرو رکورد هت‌تریک غیبت در دربی‌ها را به خاطر مصدومیت ارتقا خواهد داد.

ستاره استقلال در آستانه از دست دادن ششمین دربی

* 3 تساوی و یک شکست

خسرو حیدری از ابتدای لیگ هشتم به استقلال پیوست. این مدافع هافبک خوش‌تکنیک با سانترهای کم‌نقص خود خیلی زود به یکی از ارکان اصلی برنامه‌های هجومی آبی‌ها تبدیل شد.

خسرو اولین دربی فوتبالی خود در پایتخت را جمعه 12 مهرماه سال 1387 پشت‌سر گذاشت. 7 سال و 23 روز قبل آرش برهانی (47) گل اول بازی را برای استقلال زد اما علی کریمی (87) این گل را جبران کرد تا تجربه نخست حیدری از شهرآوردها به تساوی منتهی شود.

خسرو طی دو فصل هشتم و نهم در هر چهار دربی لیگ برتری سرخابی‌ها حضور 90 دقیقه‌ای داشت و البته هیچ‌وقت در مقطع یادشده رنگ برد را ندید.

سرخابی‌ها در دو بازی رفت و برگشت لیگ هشتم به تساوی یک یک رضایت دادند و البته این نتیجه در دیدار رفت لیگ نهم در حضور حیدری- تکرار شد.

استقلال و پرسپولیس‌ در ایستگاه 26 لیگ نهم با گل‌های فرهاد مجیدی (17) و هادی نوروزی (37) مساوی بودند که کریم باقری (87) با شوت از راه دور خود معادلات را به سود قرمزها برهم زد.

این‌طوری بود که خسرو حیدری 5 سال و 8 ماه و 23 روز قبل (چهارشنبه 14بهمن 88) نخستین شکست خود در دربی‌های تهران را تجربه کرد.

* گلزنی برابر پرسپولیس‌ با پیراهن زرد

خسرو ابتدای لیگ دهم همراه با امیر قلعه‌نویی‌ به سپاهان رفت تا در دو بازی هم با پیراهن زرد نصف‌جهانی‌ها مقابل پرسپولیس‌ قرار بگیرد. حیدری 180 دقیقه برابر قرمزها به میدان رفت.

ستاره استقلال در آستانه از دست دادن ششمین دربی

در دیدار اول سپاهان قلعه‌نویی‌ پیش چشم هواداران پرسپولیس‌ (هفته شانزدهم) 4 گل به علیرضا حقیقی زد. دوشنبه 8 آذرماه سال 89 ابراهیم توره، عقیلی، خسرو حیدری (72) و رضا عنایتی گل‌های سپاهان را وارد دروازه پرسپولیس‌ کردند. سپاهان با خسرو در بازی برگشت (هفته 33) به تساوی بدون گل برابر قرمزها رضایت داد و البته که درنهایت قهرمان لیگ دهم شد.

* اولین و آخرین پیروزی با پیراهن آبی

حیدری پس از آن دوباره به استقلال پیوست. خسرو طی ادوار یازدهم تا چهاردهم لیگ برتر 4 بازی برابر قرمزها انجام داد تا همواره در یکی از دربی‌های فصل غایب باشد.

حیدری در 4 دیدار یادشده یک بار پیروز شد، یک مرتبه باخت و 2 بار طعم تساوی صفر صفر را چشید.

مدافع- هافبک آبی‌ها در ایستگاه 7 لیگ یازدهم 90 دقیقه برابر قرمزها به میدان رفت. جمعه 25 شهریورماه سال 90 استقلال با گل‌های فرهاد مجیدی (15) و مجتبی جباری (81) پرسپولیس‌ را شکست داد. 4 سال و یک ماه و 10 روز قبل خسرو اولین پیروزی خود مقابل پرسپولیس‌ را با پیراهن آبی استقلال- جشن گرفت.

* نصف دربی‌ها از دست رفت

حیدری در مقطع دوم استقلالی شدنش طی ادوار یازدهم تا چهاردهم لیگ برتر، 8 مرتبه در لیگ و 2 بار در تورنمنت ولایت و جام‌حذفی شانس بازی برابر پرسپولیس‌ را داشت اما علنا 5 دیدار را از دست داد.

خسرو بازی هفته 24 سرخابی‌ها را به‌خاطر 3 اخطاره شدن از دست داد. در واقع کارت زردی که محسن ترکی در دیدار استقلال برابر تراکتورسازی به حیدری داد سبب شد تا این هافبک مدافع در دربی معروف پنجشنبه 13 بهمن ماه سال 90 نباشد.

همان دربی که آبی‌ها تحت هدایت مظلومی با 2 گل میداوودی و زندی پیش افتادند و بعد به پرسپولیس‌ 10نفره و گل‌های ایمون زاید (81، 83، 91) باختند.

حیدری در دربی رفت لیگ دوازدهم نیز به دلیل مصدومیت غایب بود. این بازیکن هفته قبل از دربی دقیقه 6 دیدار برابر ملوان- آسیب دید تا شریک تساوی صفر- صفر سرخابی‌ها در دیدار جمعه 3 شهریورماه سال 91 نباشد.

ستاره استقلال در آستانه از دست دادن ششمین دربی

خسرو قبل از این بازی حذفی دو تیم در یک‌چهارم نیمه‌نهایی سال 90 را هم به دلیل مصدومیت از دست داده بود. در دیدار جمعه 18 آذرماه سال 90 استقلال با گل‌های جباری (95 و 99 پنالتی) و شریفات (107) پرسپولیس‌ را 3 بر صفر شکست داد، در شرایطی که خسرو نبود.

حیدری در دربی شماره 72 هم مثل سایر ملی‌پوشان استقلال غایب بود تا چوب‌خط غیبت‌هایش در دربی‌ها به عدد 4 نقش ببندد. در جام ولایت سال 90 پرسپولیس‌ و استقلال به تساوی 2-2 رضایت دادند.

خسرو البته در لیگ چهاردهم طلسم را شکست و بعد از 4 سال بالاخره در هر دو دیدار رفت و برگشت دربی حضور داشت. هرچند که در حضور 164 دقیقه‌ای او استقلال 2بر یک و یک بر صفر به رقیب سنتی‌اش باخت. خسرو اگر جمعه این هفته دربی شماره 81 را از دست بدهد برای ششمین مرتبه شهرآوردهای پایتخت را تجربه نخواهد کرد، درحالی که در غیبت‌هایش در بازی مذکور به دلیل مصدومیت- به رکورد 4 دیدار خواهد رسید.

* آخرین پاسور آبی، پر

استقلال 11ماه و سه روز است که به پرسپولیس گل نزده. آبی‌ها آخرین‌بار در دربی شماره79 تهران روی پاس خسرو حیدری و ضربه سر سجاد شهباززاده(44) موفق به گلزنی در دربی شدند.

یکشنبه دوم آذرماه سال93 استقلال امیر قلعه‌نویی امیدوار بود تا با پیروزی در ایستگاه15 لیگ14 شرایطش در جدول را سروسامان بدهد. با این حال گل‌های محمد نوری(74) و امید عالیشاه(82) شکست استقلال را رقم زد. آن روز خسرو حیدری 90دقیقه برای تیم قلعه‌نویی بازی کرد.

در دیدار برگشت دیگر نه از پاس گل حیدری خبری بود و نه از هنرنمایی سجاد شهباززاده. جمعه 25اردیبهشت‌ماه سال94 تک‌گل علی علیپور(65) آب سردی بود به پیکر استقلال ژنرال. پنج ماه و 11روز قبل خسرو حیدری 74دقیقه در زمین حضور داشت و پس از آن جای خود را به کریمی داد.

حیدری اگر دربی شماره81 را از دست بدهد، استقلال پاسور خود در راه رسیدن به آخرین گلش را به همراه نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    دربی، ستاره، ژنرال، سلطان، شش تایی، چهارتایی و ... . از این الفاظ مسخره ی شوتبالی که بجز سرکار گذاشتن مردم، هیچ فایده ای ندارد، متنفرم.
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    به نامها نباید تکیه کرد.حیدری واسه استقلال کلا بازیکن موثری بود.همچنین مصدومیت های بی موقعش در هفته های پایانی سالیان قبل استقلال رو تو کورس قهرمانی عقب انداخت.من به شخصه غیر یه بازی بازیهای خوبی از خسرو تو دربی ندیدم.امروز هم نبودش تو اصفهان کمک کرده به برد ابی پوشان.اعتماد به جوانها و امیدها سرعت تیمی استقلال رو بالا برده .واقعا امیدوار شدم به اعتماد مظلومی به بازیکنان خوب و اینده داری مثل اسماعیلی برزای انصاری و...به امید تداوم
  • محسن ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    خسرو واقعا بازیکن فوق العادییه...هم ازنظر شخصیت بسیار مودب و خوش اخلاقه هم از نظر فوتبالی خیلی کم نقص و کم اشتباه ظاهر میشه...امیدوارم این ستاره چه تو استقلال چه تیم ملی تو اوج باشه....
  • میلاد ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    کسی مجبورت نکرده اخبار فوتبالی رو دنبال کنی جناب ناشناس!
  • علیرضاموسوی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    ار هوا دارای پرسپلیس بی غیرت تر خودشونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس