کد خبر 486018
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

چهار جشنواره فیلم کلمبیایی هم به موج تحریم فرهنگی اسرائیل پیوستند.

به گزارش مشرق، در حالی که رژیم صهیونیستی موجی جدید از کشتار مردم مظلوم فلسطین را آغاز کرده آزادگان دنیا هم صدا با فلسطینیان مظلومیت را فریاد می کنند. اخیرا چهار جشنواره فیلم کلمبیایی هم به موج تحریم کنندگان فرهنگی رژیم اشغالگر قدس پیوسته اند. گروه محلی BDS اعلام کرده این تازه آغاز حرکت خواهد بود. آنها انتظار دارند با شروع این حرکت در کلمبیا هنرمندان و گروه های فرهنگی بیشتری علیه «آپارتاید اسرائیلی» به جنبششان بپیوندند.

کمپین فلسطینی تحریم فرهنگی و آکادمیک اسرائیل این اقدام کلمبیایی ها را تحسین کرده است. پروفسور حیدر عید استاد دانشگاه الاقصی در غزه با اشاره به حرکت گروه BDS در کلمبیا می گوید:« حمایت گروه BDS از آمریکای لاتین در این مقطع زمانی بسیار مهم است تا بتوانیم فشار بیشتری روی رژیم اسرائیل بیاوریم که به انزوای آنها بینجامد و تا وقتی که با قوانین بین المللی مطابقت داشته باشد.»

جشنواره های «گلوبال بوگوتا»، «Derecho a Ver»، «Muestra Arrecheras Heterodisidentes» و فستیوال بین المللی «Cortometrajes y Escuelas de Cine El Espejo» چهار جشنواره ای هستند که هفته گذشته به جنبش بایکوت فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی پیوسته اند. جمعه گذشته جشنواره بین المللی بوگوتای امسال با پیوستن به این حرکت افتتاح شد. این جشنواره که مربوط به آثار مستند می باشد در آلمان تاسیس شده اما از سال 2011 به بوگوتا آمده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس