پایگاه اینترنتی «اینساید گاورمنت»، اطلاعات کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، شامل بیانیه‌ها، ‌نظرات ثبت شده و سخنرانی‌های کمپین آن‌ها را جمع‌آوری کرده و سپس آن‌ها را از چندین منظر بررسی کرده است.

به گزارش مشرق، این پایگاه اینترنتی باتوجه به موضع نامزد‌ها در قبال موضوع‌های بررسی شده، امتیازی بین ۱ تا ۴۰ را به آن‌ها اختصاص داده و در ‌‌نهایت کاندیدا‌های انتخابات ۲۰۱۶ را به ترتیب از لیبرال‌‌ترین (۴۰) تا محافظه‌کار‌ترین (۱)، مشخص کرده است. نتایج این بررسی به شرح زیر است:

۱. جیل استاین:

jill_stein

پزشک فارغ‌التحصیل هاروارد و کاندیدای احتمالی سبزها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، با نمره ۳۹ به عنوان لیبرال‌ترین نامزد در مسابقه انتخاباتی مشخص شد.

2

۲. برنی سندرز:

Bernie-Sanders

سناتور ایالت «ورمونت» و کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، با نمره ۳۷ در این بررسی، به عنوان دومین نامزد لیبرال انتخاب شد.

2

۳. هیلاری کلینتون:

هیلاری کلینتون

همسر رییس‌جمهوری اسبق آمریکا و وزیر خارجه سابق این کشور، تقریبا در تمامی نظرسنجی‌های انتخاباتی حزب دموکرات از رقبای خود جلو‌تر بوده و به احتمال زیاد وی در ‌‌نهایت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این حزب معرفی شود. کلینتون با نمره ۳۲ در جای سوم قرار گرفت.

3

 

 

۴. لینکلن چافی:

 

 

LincolnChafee2013_640

فرماندار پیشین ایالت «رود آیلند» و عضو سابق حزب جمهوری‌خواه که اکنون از سوی حزب دموکرات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ شده است، با امتیاز ۲۷ در جایگاه چهارم قرار گرفت.

2

۵. جیم وب:

jim-webb

سیاستمدار و نویسندهٔ آمریکایی که به عنوان سناتور ایالات متحده از «ویرجینیا»، وزیر نیروی دریایی، معاون وزیر دفاع، کارمند کنگره و افسر تفنگداران دریایی مشغول به کار بوده، اکنون از سوی حزب دموکرات نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ شده است. وی با ۲۶ امتیاز در این تقسیم بندی پس از چافی قرار گزفت.

3

۶. مارتین اومالی:

OMalley

فرماندار سابق ایالت مریلند که از سوی حزب دموکرات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شده است، در این بررسی ۲۵ امتیاز کسب کرد تا مشخص شود که به نوعی میانه‌رو است.

4

۷. کارلی فیورینا:

2016ScoutingReportCarlyFiorina

مدیرعامل اجرایی «هیولت پاکارد» و از مدیران سابق شرکت تلفن و تلگراف آمریکا و چندین شرکت دیگر، توانسته به تازگی در میان نامزد‌های جمهوری خواه انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری این کشور، محبوبیت کسب کرده و خود را به جمع مدعیان برساند. وی در این بررسی امتیاز ۱۱ را کسب کرد.

5

۸. جان کاسیچ:

john

فرماندار ۶۳ ساله اوهایو و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، مانند هم حزبی خود، فیورینا، در این بررسی ۱۱ امتیاز دریافت کرد.

6

۹. رند پاول:

rand-paul

سناتور ایالت کنتاکی و از اعضای جنبش «تی پارتی»، یکی دیگر از کاندیداهای پرشمار جمهوری‌خواه است. وی نیز امتیاز ۱۱ را کسب کرد.

7

۱۰. بن کارسون:

ben-carson

جراح مغز و اعصاب و رئیس سابق بخش جراحی مغز و اعصاب کودکان در بیمارستان «جانز هاپکینز»، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و نزدیک‌ترین فرد در نظرسنجی‌ها به «دونالد ترامپ»، در این بررسی نمره ۹ گرفت.

8

۱۱. جب بوش:

102414251-RTR4O8YM.530x298

فرماندار سابق ایالت فلوریدا، فرزند دوم جورج واکر بوش و برادر کوچک‌تر جورج دابلیو بوش، با امید به ادامه دادن راه پدر و برادرش وارد مسابقه انتخاباتی ۲۰۱۶ شد اما تاکنون نتوانسته حمایت شمار قابل توجهی از رای‌دهندگان را به خود جلب کند. وی در این بررسی نمره ۸ گرفت.

9

۱۲. مایک هاکبی:

RTR4XVOP-1024x683

کشیش، مولف چند کتاب‌ پرفروش، مجری برنامه‌های سیاسی رادیویی، خواننده و سخنران، که پیش از این در صحنه سیاست به عنوان فرماندار ایالت «آرکانزاس» و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸، حضور داشته است. هاکبی در این بررسی نمره ۶ گرفته است.

101

۱۳. مارکو روبیو:

150410_MarcoRubio_ImWithMarco_FBLink

سناتور ایالت فلوریدا که در تاریخ ۱۳ آوریل با اعلام نامزدی خود در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، عدم کاندیدا شدن برای انتخاب مجدد در سنا از فلوریدا را اعلام کرد. وی در این بررسی امتیاز ۵ را کسب کرد.

102

۱۴. تد کروز:

ted-cruz-interview

سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگراس از سال ۲۰۱۳ بوده و از سال ۲۰۰۳ تا ماه می ۲۰۰۸ مشاور حقوقی دولت بوده است. وی نخستین مشاور حقوقی اسپانیایی‌تبار دولت در تگزاس و جوان‌‌ترین فردی است که در کل ایالات متحده آمریکا عهده‌دار این سمت بوده است. کروز با نمره ۴ یکی از محافظه‌کار‌ترین نامزدهای انتخابات ۲۰۱۶ است.

103

این مطالعه از پرداختن به نامزدهایی که عملا شانسی برای پیروزی در انتخابات درون حزبی ندارند، پرهیز کرده است.

سخنان و موضع گیری‌های «دونالد ترامپ» میلیاردر و مجری تلویزیونی مطرح آمریکا که در نظر سنجی‌های انجام شده در میان نامزد‌های حزب جمهوری خواه همواره پیشتاز بوده است، برای استفاده کردن در این بررسی مناسب نبوده و در تحقیق مشابه پایگاه اینترنتی «کراود پک»، ترامپ امتیاز ۱۸ را کسب کرده است.

هیلاری و ترامپ همچنان پیشتاز ماراتون کاخ سفید

آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در آمریکا در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور در جداول زیر منعکس شده است.

حزب دموکرات:

ss

حزب جمهوری خواه:


ddd
منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناشناس ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا کنه این یارو ترامپ رییس جمهور بشه یکم بخندیم... تصور کنید یک دلقک بشه رییس جمهور یانکی ها.. 4 سال سوژه خنده جور شده
  • افشین تهران ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله.برای ایران هیچ فرقی نداره چون در هر صورت مرگ بر امریکا نباید از یاد بره.اینهمه ظلمی که بمکا این کشور وحشی مستکبر کرده با وجود جمهوریخواهان و دموکراتها بوده .
  • امیر ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پیشنهاد میدم که جدولی مشابه ولی با موضوعاتی که برای ما ایرانی ها مهم است برای کاندیداهای مهم انتخابات مجلس این اسفند ماه ارایه و مواضع آنها انجام شود .
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    و البته دیوانه ای افسارگسیخته .
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    فقط ترامپ
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خدا کنه حزب دموکراتشون بیاد بالا اگه جمهوری خواهاشون رای بیارن که پدر خاومیانه رو در میارن مخصوصا ترامپ
  • شهرام ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    رییس جمهور آمریکا هر کس که اتنخاب شود خارج شرایط حاکم بر جهان عمل نخواهد کرد و تبلیغات آنها فقط در محدوده شرایط جهان و در ادامه روند تغییرات جهان است ای تغییرات جهان بر سیاستهای حاکم در ایران هم تاثیر گذاشته و فضای جامعه ایران نیز رو به تغییر و تحول و بهبود است
  • مهدی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    فقط بن کارسون خیروانسان دوست
  • فاطمه ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    فقط کلینتون به نظرم دموکراتارای بیارن خیییییییییییییلی بهتره وگرنه جمهوری خواه ها تمام این برجام مرجام رو ازبین میبرن قربون رهبرمون برم که گفت اگه اونا پاره کنن ما آتیش میزنیم منظورش به همون ترامپ احمق بود اگه ترامپ رای بیاره واقعا میفهمم که آمریکایی ها دیوانن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • فاطمه ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    فقط کلینتون به نظرم دموکراتارای بیارن خیییییییییییییلی بهتره وگرنه جمهوری خواه ها تمام این برجام مرجام رو ازبین میبرن قربون رهبرمون برم که گفت اگه اونا پاره کنن ما آتیش میزنیم منظورش به همون ترامپ احمق بود اگه ترامپ رای بیاره واقعا میفهمم که آمریکایی ها دیوانن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • فاطمه ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مثل اینکه شما خیلی دوست داری خاورمیانه رو نابود کنن خود ترامپ بود که توی یه برنامه یتلویزیونی گفت من از بمب هسته استفاده میکنم البته در خاورمیانه
  • فاطمه ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    بله همین طوره که شما میگید اما متاسفانه بن کارسون ازانتخابات کنارکشید
  • فاطمه ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    شدیدا باهات موافقم
  • پیمان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    تو ایران هشت سال چه وضعیتی داشتیم. دقیقا هون وضعیت پیش میاد. چیز جدیدی نیست
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    فکر کردین کلینتون بیاد بهنره این ترامپه اون همه چیو میگه ولی کلینتون سیاستمدار دقل بازه
  • qasem ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    هرکی نمیخواد بشه به حال ما فرقی نمیکنه اینها هیچ کدومشون اهل خیر وصلاح نیستن
  • مصطفی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    به نظر من هیچ فرقی به حال ما نمیکنه آمریکا دشمن ماست مرگ بر امریکا
  • مصطفی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    به نظر من هیچ فرقی به حال ما نمیکنه آمریکا دشمن ماست مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس