کد خبر 485437
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹

وقوع انفجار در دو مسجدی در شمال شرق نیجریه دست کم ۵۵ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش مشرق و به نقل از فرانس ۲۴، شاهدان می گویند حمله اول در مایدوگوری مرکز ایالت بورنو انجام گرفته است که به گفته شاهدان دست کم ۲۸ نفر در این حمله انتحاری کشته شدند.

مایدوگوری در شمال شرق نیجریه که محل استقرار شورشیان بوکوحرام است واقع شده، بوکوحرام در سال ۲۰۰۹ در این منطقه شورش مسلحانه اعلام کرد که بعد از آن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته شدند و ۲.۵ میلیون نفر دیگر کوچ کردند.

حمله دوم در شهر یولا به وقوع پیوست که در نتیجه آن نیز دست کم ۲۷ نفر در مسجدی که به تازگی افتتاح شده بود، کشته و ۹۶ نفر دیگر زخمی شدند.

حملات در شهرهای مایدوگوری، یولا و کیراوا نشان دهنده تهدید ناشی از عناصر افراطی است که تهدید علیه امنیت ملی این کشور و کشورهای مجاور به شمار می رود. این در حالی است که ارتش نیجریه از پیروزی های گسترده خود علیه شورشیان خبر می دهد.

افراد مسلح اواخر هفته گذشته نیز به سه روستا در شمال شرق نیجریه حمله کردند که طبق اعلام ساکنان ایالت بورنو در این حمله ۶۸ نفر در حمله به روستای بانو و ۱۱ نفر در حمله به دو روستای مجاور کشته شدند.

گفتنی است بوکو حرام فعالیت خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد و اولین حمله را در سال ۲۰۰۴ انجام داد. مقر اصلی این گروه شورشی در شمال شرقی نیجریه در اطراف شهر مایدوگوری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس