کد خبر 485139
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

رسانه‌های صهیونیستی، با ناگهانی و غیر مترقبه خواندن سفر «بشار اسد» به روسیه، آن را نشانه‌ای از تداوم حمایت‌های مسکو از دمشق دانستند که پیام‌های متعددی برای آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس، داشت.

به گزارش مشرق، چندی پیش، رژیم صهیونیستی، گزارش راهبردی خود در قبال سوریه را منتشر کرد که لزوم برکناری بشار اسد و تضعیف ایران و حزب‌الله و روی کار آمدن دولتی میانه رو در سوریه، از نکات این گزارش راهبردی بود.

پس از سفر ناگهانی «بشار اسد» به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، پایگاه خبری رأی الیوم، در گزارشی از واکنش رسانه‌های اسرائلی نوشت:

خنده‌های اسد پاسخی به اسرائیل

رسانه‌های اسرائیلی سفر «بشار اسد» به مسکو و دیدار با پوتین را ناگهانی و غیر مترقبه یاد می‌کنند.

بنا به نوشته این رسانه‌ها، از نظر برخی مقامات بلندپایه در تل آویو، خنده‌های بشار اسد مقابل دوربین در کنار پوتین، نوعی پاسخ به اسرائیل بود؛ اسرائیلی که از روسیه خواسته بود تا دست از حمایت بشار اسد بردارد.


ضمانت روسی برای اسد

بنا به گزارش شبکه 2 اسرائیل، «بشار اسد» در دیدار با پوتین، از وی ضمانت آینده خود را در سوریه گرفت؛ سفری که سریع تمام شد اما نتایج آن باعث شده بود تا بشار اسد بخندد و رئیس‌جمهور سوریه با روحیه بالایی به دمشق بازگردد.

شبکه 10 اسرائیل نیز با ناگهانی خواندن سفر بشار اسد به مسکو، بر توجه بیشتر به گرمی روابط بین مسکو و دمشق تأکید کرد و این سفر را حاصل پیامی به دشمنان سوریه، به خصوص آمریکا دانست.

استقبال از اسد مانند پادشاهان

این شبکه در ادامه گزارش داد: رئیس‌جمهور روسیه، از بشار اسد همانند پادشاهان استقبال کرد که این نیز پیامی برای همه داشت، پیامی که می‌گفت، بشار اسد رئیس‌جمهور قانونی سوریه است. علاوه بر این برای تمام کسانی که به دنبال دلیلی برای چرایی حمایت روسیه از سوریه هستند، تأکید می‌کند که صاحبخانه جدید سوریه، شخصی است به نام پوتین.

اهداف روسیه از دید تلویزیون اسرائیل

تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع سیاسی که نامی از آن‌ها نبرد، اعلام کرد، ولادیمیر پوتین با دو هدف در سوریه وارد شده است:1- حمایت از منافع روسیه در سوریه 2- تضمین بقای بشار اسد.

منابع سیاسی در تل آویو، همچنین تأکید می‌کنند که هیچ یک از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی عربی و غربی نتوانستند تا انجام این سفر، از آن آگاه شوند، تا اینکه خود کرملین آن را اعلام کرد و این نشان دهنده این است که روسیه بخوبی توانسته تا دستگاههای راداری غربی را دور بزند.

شبکه 10 اسرائیل تصاویری را منتشر کرده است که از ماهواره «ایروس بی»  گرفته شده و این تصاویر مربوط به پایگاه هوایی روسیه در فرودگاه «حمیمیم» در نزدیکی شهر لاذقیه است که نشست و برخاست هواپیماها و هلی‌کوپترها را نشان می داد و «ایروس بی» که به کار جاسوسی از فعالیت هسته‌ای ایران اختصاص دارد، روز گذشته فعالیت خود را بر فعالیت نظامی روسیه در سوریه متمرکز کرده بود.


پایگاه خبری اسرائیلی «والا» (WALLA) اسرائیل نیز سفر بشار اسد به مسکو را نقطه تحول اساسی در جنگ داخلی سوریه دانست و نوشت: تصمیم برای سفر به روسیه، تصمیمی بیهوده نبود بلکه پیام‌های سیاسی متعددی را به جامعه جهانی، مخصوصا کشورهای خلیج [فارس]، مخابره کرد تا از فکر هر گونه دخالت نظامی در سوریه، به دور باشند.

این پایگاه خبری ادامه می‌دهد: بشار اسد، خوشحال از پیروزی‌های اخیر نظامی‌اش در سوریه، به مسکو رفت و خوشحال‌تر نیز بازگشت.

پایگاه «والا» می افزاید: پوتین، سیاستی را بنا نهاده است که طبق آن اعلام می‌کند، در صورت سقوط بشار اسد، «داعش» بر سوریه حکمرانی خواهد کرد و رئیس‌جمهور روسیه، سعی در اقناع آمریکا و کشورهای خلیج [فارس] دارد تا آن‌ها نیز چنین نگرشی داشته باشند.

«والا» در انتها می‌نویسد: پیام روسیه در مورد سوریه، به گوش بسیاری از کشورها رسیده و‌ آن‌ها اقدام به تغییر موضع خود در قبال سوریه کرده‌اند و دیگر خبری از سخنان آتشین علیه بشار اسد چندان به گوش نمی‌رسد و خواهان بقای او در دوره انتقالی هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس