پیام مقام معظم رهبری درباره «برجام» باعث غرور ملی و نقشه راه فعالیت‌های آینده است.

 به گزارش مشرق، نامه امروز مقام معظم رهبری به رئیس شورای عالی امنیت ملی درباره دید‌گاه ایشان در مورد برجام حاوی نکاتی است که برخی ابهامات و نگرانی‌ها را درباره اقدامات مشترک در مورد توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 6 کشور غربی را رفع کرده است.

موافقان و مخالفان «برجام» در انتهای خط موافقت یا مخالفت با این طرح قرار داشتند و نوعی تضاد عمیق در آن به چشم می‌خورد و اقشار مختلف جامعه از یک‌ط‌رف نگران ادامه رکود اقتصادی و از طرف دیگر زیرسئوال رفتن بخشی از عزت ملی خود بودند و با نگاهی به شعار‌های عمومی و دولتی و علمی درباره لزوم بهره‌مندی از توانمندی‌های هسته‌ای و نیز شهادت تعدادی از دانشمندان هسته‌ای بر خدشه‌دار شدن غرور ملی با تکرار ادعاهای کشور‌های غربی به ویژه سخنان نا‌مناسب مقامات امریکایی مانند «وندی شرمن» و «اوباما» افزود.

سخنان تند برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر علیه توافق هسته‌ای و موافقت جمعی دیگر با آن بر پیچیدگی ماجرا افزود که نامه مقام معظم رهبری به رئیس شورای عالی امنیت ملی همراه با غرور ملی و پشتیبانی اصول و ارزش‌های انقلابی و ملی توسط فردی سیاستمدار، شجاع و متعهد را به نمایش گذاشت.

تقدیر از مذاکره‌کنندگان دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی در موضوع انرژی هسته‌ای و نگاه محبت‌آمیز به مذاکره‌کنندگان اخیر که علاوه بر سختی مذاکره باید برخی نامهربانی‌های داخلی را هم تحمل می‌کردند بخشی از این پیام بوده است.

نگاهی به تاریخ معاصر ایران نشان داده است که دولت‌های غربی همواره منافع خود را بر منافع سایر کشور‌ها، حقوق بشر، آزادی‌های مدنی و شرافت انسانی ترجیح داده‌اند که سرگردانی محمد‌رضا پهلوی پس از سقوط که به «هلندی سرگردان» معروف شد با حمایت بی‌چون و چرای آمریکا تا روز‌های پایانی آن حکومت هم به طول انجامیده بود و یا تبعید رضاشاه به جزیره موریس توسط انگلستان و کودتا‌های مختلف و تحمیل جنگ 8 ساله و تحریم‌های مختلف و جنگ نرم بخشی از دشمنی‌های دشمنان کشور با وجود ظاهری دوستانه انجام شد که تعبیر «پنجه چدنی در زیر دست‌کش مخملی» از تعابیر مقام معظم رهبری درباره دوستی غربی‌ها است.

تاکید مقام معظم رهبری بر اخذ قوی‌ترین تضمین‌های ممکن از طرف غربی و آمریکایی و عدم ایجاد تحریم‌های جدید در طول 8 سال اجرای برجام و ایجاد راه‌کار لازم برای امکان استفاده بهینه از توان هسته‌ای از جمله نکات برجسته مورد نظر مقام معظم رهبری درباره فرجام برجام بود.

بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی از جمله موضوعاتی است که بیانگر آینده‌نگری شرف و اعتقاد عمیق ایشان به تکیه بر داشته‌های بومی است.

در موضوع امنیت ملی با دو کلید‌واژه «آسیب» و «تهدید» مواجه‌ایم که آسیب‌ها، درونی و تهدیدات خارجی است و توازن بین آن‌دو امنیت نام دارد و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای حادثه‌خیز سکان‌دار کشوری است که با آرمان‌های خود، اصول سبک زندگی غربیان را به چالش کشیده است و این سبک زندگی آنان، ارتباط مستقیمی با اقتصاد و سیاست و فرهنگ آنان دارد و شاهرگ حیاتی آنان به این سبک زندگی وابسته است که در متن نامه مقام معظم رهبری بر دشمنی محتوای گفتمان نظام جمهوری اسلامی با متن سبک زندگی و سیاست‌‌های آنان اشاره شد.

نامه مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن «برجام» نگاهی از بالا بر کشور‌ها و سازمان‌های طرف مقابل جمهوری اسلامی است که این موضوع موجب غرور ملی و همدلی و هم‌زبانی عمیق‌تر دولت و ملت را به دنبال دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    خداوند ایشان را برای این ملت حفظ کند امام عزیز تشکر
  • ابوالقاسم سلطانی شاهرخت ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    به نام خدا چه غرور آفرین بود دوباره سرزنده شدم
  • محمد ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خامنه ای رهبر برای ما نگه دار از عمر ما بکاه و بر عمر او بی بیافزای امین
  • زمانی ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    خدایا چگونه میتوانیم به واسطه نعمتهای بیکرانت که به ما عطا نموده ای علی الخصوص وجود نازنین رهبری عزیزمان شکر تورا به جا بیاوریم؟
  • محمد ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    امام من ،دوستت دارم ،ان شالله پرچم از دست مبارکتان نقدیم حضرت صاحب الزمان شود .
  • مجتبی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    (تعبیر «پنجه چدنی در زیر دست‌کش مخملی» از تعابیر مقام معظم رهبری درباره دوستی غربی‌ها است.) آفرین به این تعبیر بسیار هوشمندانه اصطلاح چدن به جای آهن استفاده شده که نشان هنر سخنوری و سیاستمداری ایشان است،چدن محکم است اما شکننده
  • رضا ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    من حزب اللهی و بسیجی نیستم اما به اقتدار و بینش ایشان بخصوص در عرصه سیاست خارجی آفرین میگم .
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    خدا حافظش و نگهدارش با شه سایه اش از سرمان کم نشه
  • محمود ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    درود بر رهبر معظم حضرت آيت الله خامنه اي مد ظله العالي دست خدا بر سر ماست خامنه اي رهبر ماست
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    ای آزاد ه مرد و ای مرد بحران ها ، ای عزیز عزت آفرین و کوه استوار پاینده باشی و سربلند ، که سربلندی و عزت این مملکت و شیعه مدیون درایت و تدبیر و هوشیاری و سرافرازی توست به تو می بالیم و برایت دعا می کنیم و گوش و چشممان به فرمان توست ای رهرو حسین (ع)
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    برادر عزیزم! کاش حزب اللهی و بسیجی بودی و آنوقت لذت شراب اتصال به دریای ولایت را بهتر درک می کردی.
  • مهدی ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    رهبری حواسشون به همه چی هست وقتی تیم مذاکره کننده میبینه رهبری حمایتشون میکنه با انگیزه بیشتری برای حفاظت و صیانت از حق ملت ایران کار میکنند وجود رهبری یکی از بزرگترین نقاط قوت کشورماست
  • حسین ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    خداوند رهبر عزیزمان را حفظ کند جانم فدای رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس