رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه هدف تجاوزات صهیونیست ها تغییر هویت و تاریخ شهر قدس و یهودی سازی آن است، تاکید کرد که آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین مسئولیت همگانی است.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: خالد مشعل طی سخنانی در یکی از مساجد منطقه اراسمیا واقع در مرکز آفریقای جنوبی گفت: تصور کنید عده ای آمده اند و مسجد شما را به دو قسمت تقسیم کرده و قسمتی را برای عبادت خود اختصاص داده اند، این یعنی تقسیم مکانی.

وی افزود که هدف از تجاوزات صهیونیست ها تغییر هویت و تاریخ شهر قدس و یهودی سازی آن است و همه برای آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین مسئولیت فردی و جمعی دارند.

مشعل که بنا به دعوت حزب کنگره ملی آفریقا به پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی سفر کرده است، بر اهمیت ایفای نقش مصر در منطقه تاکید کرد و افزود: هیچ عذر و بهانه ای برای استمرار محاصره غزه و تعطیلی گذرگاه رفح به جز در برخی روزها، وجود ندارد.

وی بر عدم دخالت در امور داخلی مصر و یا هر کشور دیگری تاکید کرد.

از سوی دیگر «نعیم جینا» رئیس مرکز آفریقا و خاورمیانه در آفریقای جنوبی تصریح کرد که هدف از سفر مشعل به این کشور تقویت روابط بین حماس و حزب کنگره ملی است.

وی به وجود روابط تاریخی بین حزب کنگره ملی و سازمان آزادی بخش فلسطین اشاره کرد و گفت که این حزب تصمیمی درباره حمایت از تمامی احزاب فلسطینی اتخاذ کرده است.

اظهارات مشعل درباره آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین در حالی است که انتفاضه قدس امروز وارد بیست و یکمین روز خود شده است و خروش مردمی علیه تجاوزات صهیونیست ها در کرانه باختری و قدس اشغالی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست روز گذشته نیز 5 فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رساندند که با شهادت این 5 نفر شمار شهدای انتفاضه طی 21 روز گذشته به 51 نفر رسید.

انتفاضه قدس از اوایل اکتبر جاری (20 روز پیش) با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    نه بابا، تاحالا کجا بودی خائن . اقای خالد مشعل چه خبر از نیروهای معارض سوری چه خبر از داعش و ... پس تازه به فکر فلسطین افتادی پس گوش کن عمده ترین کسانی که امام حسین ع را کشتند انهایی بودند که سر سفره یزید نشستند و حرام خوردند راستی چه خبر از قطر و ترکیه راستی چقدر سر سفره این خائنین غذا کوفت کردی که الان باید فلسطینیان تاوان تو منافق را پس بدهند ای خائن
  • امیر ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    وای چقدر من از این مشعل بدم میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس