کد خبر 484328
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

معاون پزشکی قانونی استان تهران در مورد جزئیات بررسی اجساد حجاج قربانی حادثه منا توضیح داد.

به گزارش مشرق، دکتر علی‌بخشی در نشست خبری روز سه‌شنبه در مورد جزئیات پرونده قربانیان منا در پزشکی قانونی تهران، گفت: در روزهای اول آمار درستی نداشتیم، اما تمام همکاران را به صورت آماده‌باش نگه داشتیم تا اینکه در ۵ مرحله متوفیان از عربستان به ایران آمدند.

وی افزود: برخی از اجساد به دلیل فساد نعش قابل بررسی نبودند، به همین علت با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی و نمونه‌برداری DNA توانستیم ۱۴۴ جواز دفن در تهران و ۲۲۲ جواز دفن در ۱۷ استان دیگر صادر کنیم، ۲۲ جسد هم مجهول هستند، برای همین از خانواده‌هایی که عزیزانشان مفقود هستند خواستیم DNA خود را در اختیار پزشکی قانونی قرار دهند و قرار است یک هیات ۵ نفره به عربستان اعزام شده و نمونه‌ها را مطابقت دهند که هنوز این کار انجام نشده است.

معاون اجرایی پزشکی قانونی تهران گفت: به غیر از ۳۸۸ جسد، ۲۰ جسد دیگر که ربطی با حادثه منا نداشتند برای ما آمد که سه نفر از این افراد در حادثه جرثقیل و مابقی در حوادث غیر حادثه‌‌ای فوت کرده بودند؛ یک مورد هم مصدوم داشتیم که بعد از ورود به ایران فوت کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد در میان اجساد مجهول‌الهویه افراد غیر ایرانی باشند، گفت: امکانش ضعیف است.

علی‌بخشی همچنین اظهار داشت: تمامی اقدامات پزشکی قانونی در مورد قربانیان منا رایگان انجام شده است، این در حالی است که یک آزمایش ژنتیک در بخش خصوصی بیش از ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس