کد خبر 483053
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

امام خمینی (ره) همیشه بر تاثیر سیاسی عزاداری امام حسین علیه السلام تاکید فرموده اند و اعتقاد داشتند یکی از رموز پیروزی انقلاب، تاثیر فرهنگ عاشورا بر انقلاب اسلامی ایران است .ایشان می فرمایند : ما از اين اجتماعات استفاده مى‌‏کنيم. ما از آن «اللَّه اکبر» ها، ملت ما از آن «اللَّه اکبر» ها استفاده کرد. آن «اللَّه اکبر» ها را بايد حفظ بکنيم.

سرویس دین مشرق- امام خمینی (ره) همیشه بر تاثیر سیاسی عزاداری امام حسین علیه السلام تاکید فرموده اند و اعتقاد داشتند یکی از رموز پیروزی انقلاب، تاثیر فرهنگ عاشورا بر انقلاب اسلامی ایران است .ایشان می فرمایند : انقلاب کرديم که شعائر اسلام را زنده کنيم، نه اینکه شعاير اسلام را بميرانيم. زنده نگه داشتن عاشورا يک مساله بسيار مهم سياسى - عبادى است. عزادارى کردن براى شهيدى که همه چيز را در راه اسلام داد[ه‏]، يک مساله سياسى است؛ يک مساله‌‏اى است که در پيشبرد انقلاب اثر بسزا دارد.
 
امام خمینی: ما ملت گریه سیاسی هستیم+فیلم
ما از اين اجتماعات استفاده مى‌‏کنيم. ما از آن «اللَّه اکبر» ها، ملت ما از آن «اللَّه اکبر» ها استفاده کرد. آن «اللَّه اکبر» ها را بايد حفظ بکنيم. اين مظاهر و شعائر و امورى که در اسلام در آن سفارش شده بايد فکر کنيد که اينها يک مساله سطحى نبوده است که می خواستند جمع بشوند و گريه کنند، خير. ما ملت گريه سياسى هستيم، ما ملتى هستيم که با همين اشک ها سيل جريان می‌‏دهيم و خرد مى‏ کنيم سدهايى را که در مقابل اسلام ايستاده است .
{$sepehr_media_1194599_400_300}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    صلوات تقدیم به روح امام خمینی ره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس