کد خبر 482603
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

ارتش سوریه با حمایت هوایی جنگنده های سوری و روسی در حومه جنوبی حلب به پیشرویهای مهمی دست یافته است و مرحله اول عملیات در حلب با موفقیت پایان یافت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، این پیشرویها در چارچوب عملیاتی که ارتش سوریه با حمایت هوایی جنگنده های سوری و روسی آغاز کرده به دست آمده است.
 
علی بدوی گزارشگر المنار در گزارشی گفت : به موازات عملیات نظامی ارتش سوریه در حومه های حمص و حماه ، ارتش این کشور در حومه جنوبی حلب نیز به عملیات گسترده به سمت روستاهای تحت کنترل گروههای تروریستی در حومه‌های غربی و جنوب غربی حلب اقدام کرده است.
 
عملیات از چهار محور خان طومان ، جبل  عزان ، وضیحی و تل شغیب در میان پشتیبانی هوایی جنگنده های روسی و سوری و همزمان با آتشبار توپخانه ای به مکانهای استقرار افراد مسلح آغاز شد.
 
ارتش سوریه در ساعات اولیه موفق شد کنترل مقر گردان تانکها ، قلعه نجم ، مرغداری زیتونه ، پادگان کبدار ، روستاهای حدادین و ملیحه و ابطین را در حومه جنوب غربی حلب به دست بگیرد و پایان موفقیت آمیز مرحله اول را اعلام کرد.
 
سخنگوی ارتش سوریه گفت:« نیروهای مسلح در حال اجرای مأموریت ملی خود هستند و عزم و اراده آنان برای عقب راندن تروریسم و بازگرداندن ثبات به کشور بیش از پیش شده است.»
 
ستاد هماهنگی افراد مسلح از آتشبار سنگین ارتش سوریه و پیشروی آن در حومه جنوبی حلب خبر داد.
 
گفتنی است روستاهای واقع در چارچوب عملیات نظامی ارتش سوریه در کنترل گروهکهای احرار الشام ، جبهه النصره و تیپهای صقور الشام و لشکر شام است.
 
از طرف دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی سوریه در حومه شمالی حماه  به پیشرویهای چشم گیری در روستاهای جوالک ، سناسل  و منطقه مشاریع در غرب دار الکبیره دست یافتند.
 
همزمان نیروهای سوری با گروههای مسلح درگیر شدند که شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.
 
همچنین العالم اعلام کرد ارتش سوریه با تروریست های مسلح در جبهه جنوب غرب شهر  تلبیسه در حومه شمالی حمص درگیر شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس