کد خبر 482590
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: در دو سال گذشته در بخش های زیرساختی بیش از هزار میلیارد تومان برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است.

 به گزارش مشرق، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درحاشیه گردهمایی فارغ التحصیلان دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه امیرکبیر افزود: شبکه ملی اطلاعات در سطوح مختلف اجرا می شود که در سطح اول ، اهداف کلان تعیین شده را به اعداد مهندسی و ماموریت های کمی در شبکه تبدیل کردیم و در سطح بعدی، وارد طراحی های تفصیلی شدیم که نیازمند جمع آوری اطلاعات عمومی از سراسر کشور است.

وی گفت: بستر انتقال اطلاعات در کشور مبتنی بر شبکه صوت بوده و ما نیاز داریم تا شبکه جدید از اساس مبتنی بر دیتا طراحی شود و در حال تغییر همه معماری شبکه انتقال اطلاعات، به رویکرد اینترنت هستیم.

جهانگرد گفت: درحال حاضر آمادگی لازم را داریم تا گزارشی مفصل از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی ارائه دهیم.

بهره برداری از اینترنت ملی در سال 88 در هیات وزیران تصویب و با توجه به الزامات سند چشم انداز بیست ساله در سال 89 موضوع شبکه ملی اینترنت با نام جدید شبکه ملی اطلاعات در ماده چهل و شش برنامه پنجم توسعه مطرح شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    والا ما که چیزی ندیدیم از اینترنت مخابرات استفاده می کنم به صورت اجبار خیلی از سایتا باز نمیشه روزانه میانگین 20 بار قط میشه خداوکیلی زشته ما این همه از پیشرفت دم میزنیم ولی یه اینترنت درست درمون در حد افغانستان نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس