کد خبر 482481
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از مصمم‌تر شدن این نیروها برای نابودی تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام مناطق خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح همچنان به ماموریت ملی خود  ادامه می‌دهند و مصمم‌تر از هر زمانی هستند تا با نابودی تروریسم، امنیت و ثبات را به تمام مناطق کشور بازگردانند.

این سخنگو افزود عملیات نظامی تشکیلات مختلف نیروهای مسلح در رویارویی با گروه‌های تروریستی همزمان با حملات هوایی ارتش و حملات جنگنده‌های روسی ادامه دارد.

به گفته وی، عملیات در سه روز گذشته بر مناطق جنوبی، مرکزی و حومه لاذقیه، حومه شمالی و شمال غربی حماه متمرکز بود.

در منطقه جنوبی، یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه، عملیات نظامی را در جوبر وحرستا در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق آغاز کردند و  توانستند تمام تپه‌های مشرف به دوما،حرستا،شرکت آب ریما، 25 مجتمع ساختمانی در حرستا و برخی ساختمان‌های جوبر را به کنترل خود درآورند و مقرهای فرماندهی و مراکز ارتباطاتی تروریست‌ها را منهدم کنند که طی آن شمار زیادی از آنها از پای درآمدند.

سخنگوی ارتش سوریه افزود نیروهای مسلح سوریه همچنین در محور قنیطره وارد درگیری‌های شدیدی با تروریست‌های جبهه النصره شدند و توانستند تپه‌های راهبردی القبع واحمر، مزارع و مانع الامل را به کنترل کامل خود درآورند.

در بیانیه این سخنگو آمده است نیروهای مسلح سوریه ساختمان السیریاتیل و 9 مجتمع ساختمانی در محله المنشیه در درعاالبلد و برخی مواضع و نقاط مهم در شمال شرقی شهرک الشیخ مسکین را هم از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرده و شمار زیادی از آنها را کشتند.

نیروهای مسلح سوریه همچنین تجمعات تروریست‌ها در جنوب شرقی ساختمان شرکت برق در درعاالمحطه، محله المنشیه، محله البجابجه،محله الحمادین، شرق ساختمان السیریاتیل، اطراف گمرک قدیم در درعاالبلد، الحراک،رخم، الشیخ مسکین و غرب شهرک طفس در حومه درعا را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست و انهدام تعدادی از خودروهای زرهی و خودروهای مجهز به تیربار آنها منجر شد.

بر اساس بیانیه سخنگوی ارتش سوریه، یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه از صبح روز پانزدهم اکتبر(پنجشنبه 23 مهر)عملیات نظامی را در حومه شمالی حمص آغاز کردند که طی آن  توانستند بر خالدیه الدارالکبیره و بخش‌هایی از شهرک‌های تیرمعله،جوالک و سنیسل مسلط شده و ضمن محاصره شهرک الدارالکبیره، ضربات کوبنده‌ای به تجمعات تروریست‌ها در الغنطو، غجرامیر، تلبیسه،دیرفول، الزعفرانه،ام شرشوح و الحلموز وارد کنند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و مقرهای فرماندهی آنها در تلبیسه و تیرمعله منهدم شد.

بر اساس گزارش سانا، در بیانیه سخنگوی ارتش سوریه آمده است اعضای یک گروه تروریستی در کمین محکم نیروهای ارتش در نزدیکی السمعلیل گرفتار شدند که همگی به هلاکت رسیدند که عمارالخضر سرکرده این گروه تروریستی، خالد ابوانس چچنی الاصل و ابوبکر الشیشانی از جمله مهمترین تروریست‌هایی هستند که در این حمله کشته شدند. نیروهای ارتش سوریه همچنین تجمعات تروریست‌های داعش را در  نزدیکی مثلث تدمر و منطقه السعن شمالی و السعن الاسود در تلبیسه و روستای ام شرشوح، شرق روستای عنق الهوی، البرغوثیه و کفرلاها در حومه حمص و جنوب منطقه البیارات در حومه تدمر هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، در حملات نیروی هوایی به تجمعات تروریست‌ها و مخفیگاه‌های آنها در اطراف میدان شاعر و رسم الصوانه، الحیوانیه و رسم الارنب، شمار زیادی از آنها کشته و یا زخمی شدند.تعداد زیادی از جنگ‌افزارها و خودروهای تروریست‌ها هم در این حملات منهدم شد.

اوضاع میدانی حومه لاذقیه

سخنگوی ارتش سوریه درباره اوضاع میدانی حومه لاذقیه هم گفت نیروهای مسلح سوریه همچنان تجمعات تروریست‌ها را در اطراف جب الاحمر و ناحیه الربیعه هدف قرار می‌دهند و مناطق نفوذ و سیطره خود را در اطراف شهرک سلمی گسترش دادند که به کشته شدن 34 تروریست منجر شد که بیشتر آنها غیر سوری از جمله چچنی،تونسی و ترکیه‌ای بودند.

به گفته این سخنگو، نیروهای مسلح سوریه پس از هلاکت شماری ازتروریست‌ها، بر شهرک‌های فورو و الصفصافه مسلط شدند.همچنین اعضای یک گروه تروریستی در شهرک السرمانیه از پای درآمدند و مقر فرماندهی تروریست‌ها در التمانعه و یک خودروی حامل مهمات در منطقه التنمیه در حومه شمال و شمال غربی حماه منهدم شد.

اوضاع میدانی حلب و حومه آن

بر اساس بیانیه سخنگوی ارتش سوریه، نیروهای مسلح سوریه با همکاری گروه‌‌های دفاع مردمی، عملیات نظامی خود را در سمت جنوبی شهر حلب آغاز کردند که پیش از این عملیات، مواضع تروریست‌ها هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای سنگین قرار گرفت.نیروهای مسلح سوریه توانسنتند پس از حمله به مواضع تروریست‌ها از چندین محور طی مدت کوتاهی بر شهرک‌های عبطین،حدادین غربی، منطقه الکسارات، المداجن و تپه الصهریج مسلط شدند و تلفات و خسارت‌های زیادی به تروریست‌ها وارد کنند.

به گفته این سخنگو، عملیات نظامی در این مناطق همچنان ادامه دارد و نیروهای مسلح به تعقیب بازماندگان گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است یگان‌هایی از ارتش سوریه، شهرک الناصریه، تپه نعام و روستای نعام را پس از وارد کردن خسارت‌ها و تلفات سنگین به گروه تروریستی داعش به طور کامل در کنترل خود قرار دادند.

این سخنگو افزود نیروهای  ارتش سوریه همچنین تجمعات تروریست‌ها را در اطراف دانشکده هوایی، مرکز پژوهش‌های علمی، اللیرمون، خان العسل، العامریه،الراشدین، کفرحمرا، میدان النعناعی، بنی زید، شرق السفیره، کفرداعل، المنصوره، عندان، تل الضمان، تل سبعین، تل الطبل، الزربه، جب الصفا، رسم العبد، قصیر الورد و حویجینه هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی ازتروریست‌ها و انهدام سلاح‌ها و مهمات آنها منجر شد.

سخنگوی نظامی ارتش سوریه در پایان بیانیه خود آورده است جنگنده‌های ارتش سوریه تجمعات تروریست‌های داعشی را در المریعیه و شرق فرودگاه دیرالزور بمباران کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر از تروریست‌ها کشته و یا زخمی شدند. همچنین یک مخفیگاه سرکردگان داعشی در شمال شرقی الرقه منهدم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس