اگر ما را خوش نمى‌داريد و اين حقّ را براى ما نمى‌شناسيد، كه در اين صورت اين نظر شما برخلاف آن چيزى است كه نامه‌هاى شما به من مى‌گويد.

مشرق- امام حسين عليه‌السلام در خطبه خود خطاب به كسانى كه براى محاصره او به كربلا آمده بودند ـ : امّا بعد، اى مردم! اگر شما تقوا در پيش گيريد و حقّ را براى اهلش شناسيد خدا از شما خشنودتر خواهد گشت.
و ما خاندان محمّد به داشتن ولايت اين امر بر شما شايسته‌تر هستيم از اين مدّعيانى كه از آن بى‌بهره‌اند و در ميان شما به ظلم و تجاوز مى‌گردند.و اگر ما را خوش نمى‌داريد و اين حقّ را براى ما نمى‌شناسيد، كه در اين صورت اين نظر شما برخلاف آن چيزى است كه نامه هاى شما به من مى‌گويد و پيكهاى شما به من گفته‌اند، پس من از نزد شما برمی‌گردم.

متن حدیث:

لإمام الحسين عليه السلام ـ في خُطبَتِهِ لِمَن جاءَ إلى مُحاصَرَتِهِ بِكَربَلاءَ ـ: أمّا بَعدُ ، أيُّهَا النّاسُ، فَإِنَّكُم إن تَتَّقوا وتَعرِفُوا الحَقَّ لِأَهلِهِ يَكُن أرضى للّه ِِ عَنكُم، ونَحنُ أهلُ بَيتِ مُحمَّدٍ أولى بِوَلايَةِ هذَا الأَمرِ عَلَيكُم مِن هؤُلاءِ المُدَّعينَ ما لَيسَ لَهُم، والسّائِرينَ فيكُم بِالجَورِ والعُدوانِ. و إن أبَيتُم إلاّ كَراهِيَةً لَنا و الجَهلَ بِحَقِّنا فَكانَ رَأيُكُمُ الآنَ غَيرَ ما أتَتني بِهِ كُتُبُكُم و قَدِمَت بِهِ عَلَيَّ رُسُلُكُم، انصَرَفتُ عَنكُم.


«الإرشاد، ج 2،ص 79- وقعة الطفّ، 170- الكامل في التاريخ،ج2،ص 552 »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    یا حسین (ع)
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    هزار بار لعنت به اونایی که اهل بیت پیامبر (ص) رو کشتند و یا علیهشون قدم برداشتن :(
  • سید محسن ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام من بر آن کلام تو....سلام من به شعار هل من ناصر....تو سلام من بر آن بوسه گاه جده تو ..حسین جان شب سوم محرم تو از خدا بخوا .بعد ازمرگمان .این دوستی وعشق به شما را از ما نگیرد.
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    ما هم در حال حاضر نباید ولی الهی خود را تنها بگذاریم. ولایت فقیه باید توسط ما حمایت شود با جان و مال و اگر این گونه نباشد ما هم یزیدی می شویم.
  • حسین ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    خداوندا اونی که منفی داده را اگه قابل هدایته هدایتش من و اگر ن الساعه نیست و نابودش بگردان و با یزیدیان محشورش کن
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    لعنت خدا و همه کائنات بر دشمنان و قاتلان امام حسین علیه السلام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس