کد خبر 481828
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک و ایام شهادت سید و سالار شهدا امام حسین(ع)، بسته کتابشناسی آن حضرت را شامل چهار عنوان کتاب معرفی و مطالعه آنها را در این ایام پیشنهاد می‌کند.

به گزارش مشرق، به‌نقل از روابط‌عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، آشنایی با سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) به عنوان چراغ راه و راهنما زندگی بشر امروز، همواره یکی از دغدغه های آموزشی و ترویجی محسوب می‌شود.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی مجموعه کتاب‌شناسی خود را شامل چهار عنوان از کتاب‌های سیره مربوط به سومین اختر آسمان امامت و ولایت را همزمان با فرارسیدن ماه محرم معرفی و پیشنهاد می‌کند.

کتاب «حکمت‌های حسینی» ششمین جلد از سلسله کتاب‌های «راه زندگی» است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر درآمده که طی آن به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسین(ع)پرداخته است.

از ویژگی‌های این کتاب که در سال 1393 توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ سوم رسیده، می‌توان به تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لابه لای مطالب اشاره کرد.

کتاب زندگانی امام حسین(ع) از مجموعه چهارده جلدی «چهارده اختر تابناک» نوشته احمد احمدی بیرجندی که در قطع جیبی برای نخستین بار توسط به نشر چاپ و منتشر شده است، یکی دیگر از این بسته کتاب محسوب می‌شود.

«سیره حسینی» از مجموعه کتاب «چراغ راه»، ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام حسین(ع) نوشته جواد محدثی است که برای نخستین بار در سال 1390 توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده است.

نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث از ائمه(ع) پرداخته است موضوع احادیث شامل موضوعات اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای ساده و نیز توضیح و تفسیر مختصری است که گاهی از اشعاری متناسب در لابه­لای مطالب استفاده کرده است.

«مصباح‌الهدی» نیز عنوان یکی از جلدهای مجموعه کتاب چهل حدیث است که توسط محمدجواد غفورزاده (شفق) سروده و به همت انتشارات آستان قدس رضوی تا کنون چهار نوبت در قطع جیبی منتشر شده است.

این کتابچه مجموعه‌ای است از حکمت‌ها، اندیشه‌ها و پیام‌های روشنی ‌بخش سیدالشهداء، امام حسین(ع) که هر قلبی را شیفت خود ساخته است.

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب‌ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس