با توجه به توانایی های رونمایی شده در سال 90، این شهرهای موشکی می توانند به سیلوهای موشکی زیرزمینی سپاه نیز متصل باشند و نیازمندی سیلوهای موشکی سپاه که عمدتا در فاصله نزدیک تری از سطح زمین قرار دارند، از این شهرهای زیر زمینی تهیه شود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، از زمان ورود موشک های بالستیک به خدمت در زمان جنگ دوم جهانی تا به امروز، یکی از چالش های بزرگ برای دارندگان این موشک ها حفظ آن از حملات پیش دستانه و متقابل موشکی و هوایی دشمن است؛ چالشی که از همان ابتدا باعث به وجود آمدن خلاقیت ها و پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژیک در حوزه های مختلف شده است.

اولین سایت ثابت پرتاب موشک بالستیک در کشور فرانسه و توسط آلمان نازی که این کشور را اشغال کرده بود، ساخته شد. آلمانی ها سایت La Coupole را در شمال فرانسه به منظور ساخت و پرتاب موشک های V-2 به سمت انگلستان ساختند. البته در طراحی این سایت موشکی آلمانی ها مرتکب اشتباه مرگباری شدند و آن هم این بود که سایت مورد نظر دارای سقف گنبدی شکل از جنس بتون بود که باعث می شد به راحتی توسط یگان های شناسایی متفقین کشف شود.

این سایت در حمله بمب افکن های انگلیسی در سال 1944 میلادی شدیدا آسیب دیده و هیچ وقت به معنای واقعی عملیاتی نشد. آلمان ها بیشتر پرتاب های وی 2 خود را از لانچرهای متحرک انجام دادند.

شهرهای زیرزمینی موشکی سپاه؛ دردسر جدید برای مهاجمان چشم آبی+عکس
گنبد بتونی تاسیسات La Coupole در فرانسه

رقابت غول های موشکی جهان در زیز زمین

با آغاز جنگ سرد، دو ابرقدرت شرق و غرب به سرعت وارد یک رقابت موشکی شده و به طراحی و آزمایش موشک های گوناگون پرداختند. در ابتدا بسیاری از موشک های قاره پیمای آمریکا و شوروی سابق از روی پرتابگرهای ثابت شلیک و بعد از مدتی پرتابگرهای متحرک و زیردریایی های حامل موشک های بالستیک نیز وارد کار شدند.

اما با توجه به حجم بالای تهدید دو طرف علیه یک دیگر و نیاز به ذخیره حجم بالایی از موشک، در دهه 1960 میلادی دو طرف ساخت سیلوهای موشک زمین پرتاب را آغاز کردند. این سیلوها در آمریکا در اختیار نیروی هوایی این کشور و در شوروی سابق و روسیه فعلی در اختیار واحدی موشکی استراتژیک قرار دارد.

شهرهای زیرزمینی موشکی سپاه؛ دردسر جدید برای مهاجمان چشم آبی+عکس
موشک آمریکایی Minuteman در سیلو

 البته آمریکا و شوروی سابق با درس گرفتن از اشتباه آلمان نازی، سیلوهای زیر زمینی خود را به خوبی استتار کرده و در جغرافیای وسیعی پخش کردند. عمده این سیلوها با عامل طبیعی مثل چمن، خاک و یا سنگ پوشیده شده و حتی در صورت نزدیک شدن فرد به آن ها هم تا زمان باز شدن درب برای شلیک، امکان تشخیص آنها به نوعی غیر ممکن است.

شهرهای زیرزمینی موشکی سپاه؛ دردسر جدید برای مهاجمان چشم آبی+عکس
سیلوی موشک قاره پیمای روسی

در ادامه بحث تونل های وسیع نگهداری موشک ها و سیستم های مرتبط به آنها و قطارهای حامل موشک با قابلیت پرتاب از آن ها نیز در آمریکا و شوروی سابق به وجود آمد. البته قطارهای پرتاب کننده موشک عمدتا بعد از پایان جنگ سرد از خدمت خارج شدند.

کشور چین نیز از دهه 1970 با تشکیل یگانی موسوم به "سپاه دوم توپخانه" فعالیت های موشکی نظامی خود را به این یگان سپرده است. چینی ها علاوه بر سیلوهای زیرزمینی، چیزی در حدود 5000 کیلومتر تونل زیر زمینی نیز در کشور خود حفر کردند که بخش زیادی از تاسیسات موشکی این کشور را در خود جای داده است.

در سالهای اخیر صحبتهایی مبنی بر ساخت سیلوهای زیر زمینی موشک در کره شمالی نیز به گوش می رسد که هنوز تصویری از آن منتشر نشده و به نوعی قابل تایید نمی باشد.

ورود ایران به یک باشگاه بسیار خاص

در تمام این دوران سه کشور آمریکا، روسیه و چین به عنوان تنها دارندگان رسمی تاسیسات پرتاب موشک زیرزمینی شناخته می شدند که هر 3 کشور نیز از قدرتهای برتر موشکی جهان هستند. تا اینکه در سال 1390 شمسی، این باشگاه بسیار کوچک عضو جدیدی پیدا کرد. در تیرماه سال 1390 و در جریان رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6، نیروی هوافضای سپاه پاسداران از سیلوهای پرتاب موشک های بالستیک ایرانی رونمایی کرد.

شهرهای زیرزمینی موشکی سپاه؛ دردسر جدید برای مهاجمان چشم آبی+عکس
سیلوی پرتاب موشک سپاه

بنا بر اعلام فرماندهان ایرانی، تعداد بالایی از این سیلوها در نقاط مختلف کشور ساخته شده و موشک های ایرانی در آنها آماده پرتاب هستند. این سیلوها بقاء پذیری موشک های ایرانی در برابر هر گونه حمله اولیه را شدیدا افزایش می دهند. شناسایی این سیلوها شدیدا مشکل بوده و از لحظه باز شدن درب پرتاب گرها تا زمان شلیک موشک چند ثانیه بیشتر طول نخواهد کشید.

شهرهای زیر زمینی؛ خانه جدید بالستیک های ایرانی

این سیلوها از زمان نمایش رسمی تاکنون، همواره یکی از نمادهای اقتدار موشکی و توانایی رزم نیروهای مسلح کشورمان در شرایط مختلف بوده اند اما سپاه پاسداران روز چهارشنبه جلوه جدیدی از توانایی های نیروی موشکی خود را برای دوستان و دشمنان به نمایش گذاشت.

شهر موشکی سپاه که در عمق 500 متری تاسیس شده و برای اولین بار تصاویری از آن در رسانه ملی پخش شد، شامل تونل ها و بخش های متعدد و وسیعی بود که تعداد بسیار زیادی از پرتابگرهای موشکی در آن مستقر بوده و در شرایط آماده برای شلیک، به سر می بردند.

شهرهای زیرزمینی موشکی سپاه؛ دردسر جدید برای مهاجمان چشم آبی+عکس

شهرهای زیرزمینی موشکی سپاه؛ دردسر جدید برای مهاجمان چشم آبی+عکس

شهرهای زیرزمینی موشکی سپاه؛ دردسر جدید برای مهاجمان چشم آبی+عکس
پرتابگرهای موشکی سپاه در شهر زیرزمینی

در صورت لزوم این پرتابگرها با خروج از پایگاه زیر زمینی مورد نظر، موشک های خود را به سمت اهداف مورد نظر شلیک کرده و می توانند به سرعت موقعیت مورد نظر را ترک کنند. نکته بسیار مهم درباره این شهر موشکی و شهرهای مشابه آن که به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در مناطق مختلف کشور و به تعداد زیاد وجود دارد این است که عمقی که برای این تاسیسات در نظر گرفته شده است احتمال شناسایی شدن آنها توسط ماهواره های دشمن را اگر نگوییم نا ممکن، بسیار بسیار مشکل می کند.

در عین حال نفوذ بسیاری از بمب ها و موشک های شناخته شده در دنیا به این عمق نیز غیر ممکن است. برای نمونه بمب GBU-57 آمریکایی که بیش از 13 تن وزن دارد و یکی از سنگین ترین بمب های نیروی هوایی آمریکا محسوب می شود نهایتا می تواند در 60 متر نفوذ کند.

عمق بالا، به همراه خروجی های متعدد که به احتمال فراوان در این مراکز استراتژیک تعبیه شده است، امکان خروج پرتابگرهای موشکی سپاه از راه های خروجی مختلف و در نقاط گوناگون را فراهم می کند. البته بنا بر مسائل حفاظتی تنها بخش کوچکی از این شهر زیر زمینی رسانه ای شده است و مسلما بخش های زیادی برای زندگی پرسنل و همچنین بازبینی و نگهداری محموله های موشکی در این شهرها وجود دارد.

همچنین احتمال بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به توانایی های رونمایی شده در سال 90، این شهرهای موشکی به سیلوهای موشکی زیز زمینی سپاه نیز مرتبط باشند و بخشی از نیازمندی های سیلوهای موشکی سپاه که عمدتا در فاصله نزدیک تری از سطح زمین قرار دارند از این شهرهای زیر زمینی تهیه شود.

آنچه که مشخص است نصب موشک های بالستیک سپاه بر روی پرتابگرهای متحرک، بقاء پذیری این موشک ها را شدیدا افزایش داد و حال با حضور این لانچرهای آماده به شلیک در عمق 500 متری، کشف و انهدام آن ها به کاری ناممکن بدل شده است. جمهوری اسلامی ایران با نمایش این اقدام مهم، نشان داد که در بخش تاسیسات موشک های بالستیک زمین پرتاب، کاملا در حد و اندازه های یک ابرقدرت جهانی ظاهر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 270
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 62
  • بسکابادی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    28 12
    سلام دمتون گرم نیروهای عزیز سپاه من که کیف کردم امیدم دو چندان شد مطمءنم مردم ایران لذت بردند و عشق ورزیدند
  • سید محمد ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    22 10
    حتی اگر مختصات چنین پناهگاه هایی هم بدست آمریکا بیفتد ، هیچ بمبی توان نابودی آن را ندارد ، خدا قوت برادران عزیز در سپاه
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    14 7
    دمشون گرم ولی خدایی جای همه چی با موشک نمیشه کار کرد ساخت جنگنده و ناوشکن و تانکم در حد کیفیت موشکی باید برسونیم سرعت پیشرفت پایینه سرمایه گذاری بیشتر میطلبه
  • حسین ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    16 15
    احساس افتخار کردم .آفرین بر سپاه
  • اهوازی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    30 2
    خدا روح سردار شهید حسن تهرانی مقدم و یارانش را به حرمت این شب ها ارتقا درجه بدهد.جاوید باد ایران ولایی.
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    10 4
    مرحبا خدا قوت
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    11 5
    ای ول
  • محمد ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    11 3
    خیلی هم عالی؛ دست شما درد نکنه. نکته مهم مبهم، نحوه خروج این کامیون ها از این عمق زمین هست: 1- آسانسورهای بزرگ؟ (مشابه چیزی که اروپایی ها برای عراقی ها در جنگ ساختند برای هواپیماهای جنگنده شون) 2- مسیرهای شیبدار؟ (که طبیعتا باید طولانی باشه) 3- مسیرهای مارپیچ؟ (مشابه پارکینگ های طبقاتی)
  • رضا ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    16 2
    اگر ما امروز امنیت داریم بخاطر همین تلاشها و رشادتها و شهدا هست نه دست دادن با کدخدا
  • حسین ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    8 1
    الله اکبر خداوند به دست و بازو و فکر همه آنهایی که برای کشور اسلامی ایران تامین امنیت می‌کنند، برکت دهد
  • جواد ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    11 5
    قابل توجه ظریف که گفت موشک های امریکا برسه بدبختیم
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 3
    ماشاالله
  • علی روندی ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 1
    بر همه مدافعان این مرز و بوم در سنگر دفاع نظامی و دفاع رسانه ای درود بیکران باد
  • Kia ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    9 2
    همه ی دنیا می دونن این شهر بقول شما زیر زمینی کجای ایران قرار داره،و حتی سالیان قبل اسرائیل گفته بود اگر اینوبدست بیاریم خیلی راحت میشه ایرانو گرفت،ولی ایران در یکی از جوابیه هاش گفت این کوچکترین پادگان این چنینیه که ما داریم.
  • يوسف ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    6 1
    گر چپ نگاه كردي به ايران بترس اي امريكا كه هر لحطه اماده شليكند اين موشكها گر ببالي به گزينه هاي روي ميز ما هم داريم گزينه هاي زير ميز
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    9 2
    اسرائیل!!اسرائیل!!ما داریم می‌آئیم...!!!
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    7 4
    اسرائیل!!اسرائیل!!ما داریم می‌آئیم...!!!
  • سید ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    8 2
    دمشون گرم دمت گرم سردار قابل توجه کسایی که هی میگن سپاه فلان
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 2
    ایول .
  • پرهان ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    8 3
    حال کردم. بدونید چقدر پایگاه دارن که حاضر شدن از یکی از اونها یک چنین گزارشی تهیه کنن. حتی عمقش رو اعلام کردن. هیچ سلاحی در دنیا نمیتونه این پایگاه رو در این عمق منهدم کنه حتی سنگین ترین بمب سنگرشکن با کلاهک اتمی هم نمی تونه. تازه این ها قدیمی شدن که نشون میدن. امریکا برو بمیر...
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 8
    اگه بخوتییم اینها رو بفروشیم چند میخرن اینها رو؟
  • سعید061 ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 3
    مشرق جان مادرت پخش کن... چند ماه پیش آقای ظریف وزیر امور خارجه گفته بود که قدرت نظامی ما در حد آمریکا نیست و با یه بمب از کار میوفته... تا در این مملکت سپاه هست 100 تا آمریکا هم هیچ غلطی نمیتواند بکند و این تصاویر و خوب نگاه کن !!!!!
  • سعید061 ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 3
    مشرق جان مادرت پخش کن... چند ماه پیش آقای ظریف وزیر امور خارجه گفته بود که قدرت نظامی ما در حد آمریکا نیست و با یه بمب از کار میوفته...اول اینکه آقای ظریف برای امثال شما متاسفم دوم اینکه تا در این مملکت سپاه هست 100 تا آمریکا هم هیچ غلطی نمیتواند بکند و این تصاویر و خوب نگاه کن !!!!!
  • عبدالله المسکین ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    3 2
    الله اکبر سلام خدا ند بر شما مجاهدین اسلام
  • kamoli ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 2
    دروود بر شرفتان سپاه حق بخدا پر غرورم احساس شعف میگنم خدا یارو یاورتان باد چشم دشمنان اب و خاکمان کور باد
  • ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    3 4
    ماشاءالله به رزمندگان سپاه حضرت مهدی(عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای(دامت برکاته) و ماشاءالله به یگان موشکی لشگر مولا ماشاءالله به مدیریت جهادی امام خامنه ای و سردار جعفری و سردار سلیمانی و سردار حاجی زاده و تمام سرداران و رزمندگان سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و تمام نیروهای مومن انقلاب اسلامی
  • ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 3
    امام خمینی قدس سره : «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» پیروزی ملت ما در هر نبردی با دشمن بعد از حمایت و پشتیبانی خدا حاصل شده و میشود و لاغیر. و حمایت و پشتیبانی خدا از ما هم فقط و فقط و فقط از راه ایمان+پایبندی به ولایت اهل بیت(ع) یعنی پشتیبانی از ولایت فقیه حاصل شده و میشود و لاغیر.
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 3
    janam faday iran
  • بابا ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    4 3
    الله اكبر مرگ بر اسرائيل مرگ برامريكا
  • ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    دمشون گرم ...
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 2
    ميمونه موشکهای زیردریایی پرتاب که همت نیروی دریایی رو میطلبه.
  • alireza ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 3
    با فرض اینکه یکی از برادران گرامی توی یه شبکه اجتماعی عضو باشه و بشه با ابزارهای تشخیص هویت و جاسوسی شناسایی بشه و راحت میشه ردیابی کرد و مشخص کرد کجا میرن و جاسوسها میتونن از محل رفت و امد انها و محل های محرمانه را مشخص کنن. یعنی موضوع به این مهمی در نظر گرفته نشده. خیلی ریسک بزرگی
  • قاسم ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 3
    کاش آقای ظریف را هم می بردید از نزدیک این توانمنیها را می دید.
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    3 2
    اوباما حواستو جمع کت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی خان ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 5
    شنیدم اطراف دفتر سایت مشرق نیوز هم،صدها موشک و تک تیرانداز برای حفاظت از سردبیر و کارکناش،کار گذاشتند.
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 3
    درود بر دلیران یا علی یا امام خامنه ای
  • حسین ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    با سلام خدمت همه نظامیان کشور عزیزم ایران از ارتش و سپاه وبسیج نیروهای انتظامی ودلاور مردان غیور نیروی دریایی و هوایی وهمچنین مرزبانان غیور و جان برکف خداوند به همه شما سلامتی و طول عمر با عزت عطا فرماید. خسته نباشید.
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    از این شهرها و سیلوها زیاد داریم....خدا با ماست...
  • عطارروشن ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    درود بر دلاور مردان سپاه
  • یه دانشجو ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    کاملا حق با شماست ولی موشک ها برای ما مسئله ای استراتژیک هستند و بسیار مهمتر از بقیه... یواش یواش داریم به سمت طراحی و ساخت جنگنده و ناو حرکت میکنیم
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 3
    خدا قوت به سپاه
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    اشتباه شما همین جاست دیگه. کسی حق بردن گوشی به چنین مقرر هایی رو نداره، حتی فرمانده هوا فضای سپاه،
  • ناشناس ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 5
    مشرق نیوز تحلیلت آبکی یود: اولا بمبهای خلا براحتی این نوع پایگاهها را نابود می کند. دوما با توجه به زمان پرواز طولانی و مسیر مشخص بالستیکی این نوع از موشکها براحتی توسط رادارها ردیابی و توسط پدافند هوایی دشمن ساقط می شوند. سوما جرم سرجنگی ها ی موشکهای تولیدی پایین است و حتی اگر به زمین دشمن نیز برسد تلقاتی ایجاد نمی کند. همانطور که قبلا آقای ظریف فرمودند اینها بیشتر فشفشه است.
    • علی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 0
      انشاالله یک روزی پیش ببنی و تحلیل غلط شما. و آقای ظریف غلط در می آید و همه چیز مشخص خواهد شد
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 4
    دمتان گرم واقعا به سپاهیان اسلام افتخار کردم
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 7
    آگه این موشکها درست کار می کردن تا حالا هزهر بار تو سوریه استفاده شده بود
  • سیدمهدی مصباحی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 3
    اونوقت ...(برای تعامل سازنده)
  • رامین قلی زاده ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    3 2
    یاشاسین ایران یاشاسین سپاه. دمتون گرم با دیدن این تجهیزات دلگرم میشیم و با آرامش خاطر زندگی می کنیم.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    گزارش خوبی بود دم شما و سپاه گرم در مورد موشک عماد هم یک گزارش بنویسید لطفا
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 7
    اولین موشک اتمی رو که بخورید توهمتون خوب میشه!!!خخخخخخ
  • صلواتی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 4
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم درودو سلام خدا بر حضرت امام رحمه الله علیه وشهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای موشکی بویژه طهرانی مقدم ویارانش که با توکل وتوسل وصلوات چنین یادگاری برای جمهوری اسلامی باقی گذاشته اند برای پیروزی اسلام بر کفر جهانی در تحت امر ولی زمان امام خامنه ای 14 صلوات هدیه مینمائیم اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم در ضمن طبق سفارش حضرت آیه الله خوشوقت :صلوات را بر روی سلاحهایتان بنویسید تا به هدف اصابت کنند نهضت جهانی صلوات
  • گمنام ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 2
    دشمنان بدانند قبل از اینکه بخواهند نابودی مارو ببینند خودشان نابود خواهند شد
  • فرزند شهيد ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 2
    اگرسپاه نبود كشور هم نبود امام خميني عزيز
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    دوست عزیز مگر یکی دوتا هست من در جنگلهای بلوط غرب جاهایی از عظمت دفاعی ایران دیدم که انسان حیرت می کند
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    خدا قوت روح شهیدا شاد
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 5
    خدا قوت روح شهیدا شاد
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 3
    دقت کردین، یه بشر نحس، عقده ای و خود کم بین از اون اول شروع کرده به منفی دادن، البته در بیشتر موارد فقط تونسته زر خودشو بصروت تنها بزنه ولی در چند مورد چند ...باهاش هم پیاله شدن آدم اگه بوی دین هم به مشامش نرسیده باشه باید به این قدرت و اقتدار افتخار کنه، چه برسه به یک مسلمان یا شیعه خدا همشونو حفظ کنه، گور پدر هرچی آل سقوط و آل یهود بگو بیشمار
  • سرباز وطن ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    خدا رو شکر .واقعا احساس افتخار و مباهات میکنم به ایران اسلامی بزرگ. ان شاء الله تقویت کنید ببینیم کی باید پرتاب بشن به قصد محو رژیم اشغالگر و خبیث اسرائیل و سگ پاچه خوارش سعودی وحشی نجس.
  • رهگذر ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    دمه سپاه گرم خدا بهشون قوت بده . فقط نميدونم چرا رنگ كاميون ها چرا سفيده ؟؟ مگه نبايد استتار شده باشن؟
  • حسن ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 2
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل """ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"""
  • حبیب الله ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    درود بر شرف و غیرتتان سربازان ولایت . منتظریم کی شب حمله فرا می رسد / امر ز فرماندهی کل قوا می رسد !
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 1
    وقتی همچین تصاویر و فیلم هایی از قدرت دفاعی کشورم میبینم ، افتخار میکنم که ایرانیم . درودبر همه جان بر کفان نظام جمهوری اسلامی .
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    شهید سرافراز سردار حسن تهرانی مقدم : روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی هست که می خواست اسرائیل را نابود کند. اینها همه از تفکر و اندیشه انقلابی پدر موشک ایران بود و هست. ما عاشق مبارزه با صهیونیست هستیم
  • فاطمه سادات ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    واقعا بعد اخبار بده برجام تنها چیزی ک ارومم کرد این تصاویر بود
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    ای کاش بعضی از مسئولین محترم به جای لبخند به دشمن ، جلوی دشمن بایستند مثل سرداران و سربازان سپاه پاسداران و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران
  • ایرانی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    درود بر ایران و ایرانی دورد بر غیرت ایرانی درود بر سپاه امام زمان و امام زمانه ما امام خامنه ای
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    با سلام افتخار کردم
  • سهراب ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    كيف كردم بايد به توان خودمان اضافه كنيم هرچند فكر ميكنم با ديدگاه پاكي كه داريم و به هيچ كشوري حمله نميكنيم ولي ساير كشور ها بايد بدانند كه توان مقابله با....داريم
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    زیاد voa and BBC می بینی مغزت گندیده
  • علی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    6 3
    اولا امریکا با سیستم اتمی 7 بار تمام کره زمین رو میتونه شخم بزنه . دوما نشان دادن این موشکها باعث شد ترلیونها دلار پول کشورهای مسلمان عربی منطقه بابت خرید سیستم گنبد آهنین از غرب به جیب امریکا و اسرائیل سرازیر شود . و بر دشمنی بین اعراب و فارسها دامن زده شود . دولت اگر در اثر فشار اقتصادی مردم را از دست بدهد موشکها کار ساز نخواهد بود . لطفا فکر کنید و جو گیر نشوید .
  • مهدی ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    درود بر امام خامنه ای عزیز و فهیم . خداییش لذت میبرم صحبت میکنند بدون ترس و با اعتماد به نفس بالا و سنجیده و مودب خدا حفظشون کنه .
  • مهدی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    انشالله یه روزی امریکا ,اسرائیل و آل سعود خائن رو نابود خواهیم کرد.
  • مهدی خان ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    بعضی دوستان ابله متأسفانه دست مدد امام زمان(عج) بر سر ملت ایران را نمیبینند و از بمب اتم امریکا میترسند.
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    شما ناراحت این موضوع نباش، اونی که باید فهمه میفهمه که این موضوع چطوری حل میشه!!!!
  • حسین ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    دراین دنیای تجملات که هر کس به فکر این هست که گلیم خودش رو از آب بیرون بکشه هستند جوونهای با غیرت ونخبه کشورم که مواظب هستن قدرت دفاعی ما بیشتر وبیشتر باشه اشک درچشمانم حلقه زد از شما ممنونم وخدا را بخاطر داشتن چنین جوونهای خوب و خلاق وبا غیرت ومدیران وفرماندهان لایق سپاسگذارم ما جنگ طلب نیستیم اما جلوی تجاوز وجنگ دیگران را خواهیم گرفت
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    خسته نباشید
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    عزت، سربلندی و افتخر همیشه نصیبتان و دعای اهل بیت (ع) یاورتان
  • ياور ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 4
    حرف این برادرمان كاملن درست است. باید به طور موازی در ساخت شناورهای بزرگتر از كلاس سینا و كمان هم كار كنیم. شناور موشك انداز خیلی مهم است.
  • ياور ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 2
    اشتباهی بهت مثبت دادم.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    1000 مرتبه صلوات بر شما بنده هم سرباز سپاه بودم
  • سید دکتر محمود ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 3
    برو منوچهری قیمت کن
  • ایمان ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    3 1
    درود و ظفر و نصرت خدا بر سپاه پاسداران
  • ياور ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 2
    انصافن بهترین كامنتی كه تا اینجا خوانده‌ام همین بوده
  • ياور ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    قبل از اینكه عازم چنین جایی بشود موبایل و فلان تعطیل. از چند ساعت قبل و چند ساعت بعدش هم حق روشن كردن موبایل را ندارند تا تخمین مسافت نشود. خیالت راحت باشد اخوی آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند.
  • داود ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 2
    عالي بود اما بهتر بود ميگفتي فلسطين... فلسطين ... ما داريم مياييم
  • ياور ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    ان‌شاءالله با جدت محشور شوی سید. يك ربع خندیدم
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    مرد باش غیرت داشته باش به خودت بیا عزیزم
  • ياور ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    مشرق آیدی‌ات را دارد الان گرا میدهد میزنند پودرت میكنند. مهدی خان.
  • a ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    داريم ميبينيم چجوري عربستان داره با سامانه دفاعي كه اخرين سيستمشو امريكا همين 1 2 سال پيش داد به عربستان جچوري داره موشكهاي بالستيك زپرتي يمن كه ساخت روسيه برا 30 سال پيشه رو ميگيره ؟ هر كدوم كه شليك كردن از سپر دفاعي عربستان رد شد خورده به هدف !
  • یاسین ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    سلام بنظر میرسه اگر میخواهیم دست و اهداف دشمن را از برجام و همچنین کاستی هایی که در برجام مذاکره کنندگان ما مرتکب شدند را بیشتر برای مردم بشناسانیم و همچنین ضعف برجام و محدودیتها و ناتوانی هایی که برای ما ایجاد میکند بهترین مدل که به لطف خدا برامون ایجاد شده همین آزمایش موشکی هست؛ به نظر حقیر در این یکی دو ماهی که به اجرای برجام مونده کشور ما باید پشت سر هم آزمایش موشکهای بالستیک انجام بده؛ این موشکها ، تعیین کننده بعد برجام هست دست 5+1 با این آزمایشها بیشتر رو میشه و بد عهدی آنها که آقا فرمودند
  • ياور ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    عشق من سپاه بعد هم ندسا و نداجا البته بقیه را هم همیشه دعا می‌كنم اما عشق و علاقه‌ام به سپاه يك چیز دیگر است.
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    اگه این موشک ها درست کار نمیکردن اسراییل از حزب الله شکست نمیخورد راست میگی تو سوریه نمیشه از موشک استفاده کرد چون جنگ چریکیه سواد نظامیتو بالا ببر عزیزم
  • ياور ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    اولن و دومت كه خيلی چرت بود سومن‌ات: واقعن فكر می‌كنی داخل اینها تی‌ان‌تی است؟ از مواد منفجره شدیدالانفجار چیزی میدانی؟ موادی كه چند برابر تی‌ان‌تی قدرت انفجار دارند.
  • ياور ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    بر خر مگس معركه لعنت بگو بیش باد
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    پس جرا موشک حزب الله رو نتونستن بزننه؟؟؟؟؟
  • داود ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    خاك بر سر وطن فروش . بزدل . ترسو ما اگه دست خالي و تعدادمان كم باشد در جنگ عاشورا را تكرار ميكنيم.در صورتي كه به اميد خدا وتلاشهاي رهبري و نظاميان مان دستمان خالي نيست
  • ياور ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    خ و خیار خ و خویج خ و خندوانه خ و خوشك قاره پیما بهایی نجس.. با قاشق ایرانی, اسراییلی میخوری؟
  • داود ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    بدبخت ترسو
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    فایده اش برای اقتصاد چیه ؟
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    آمریکا مرده، اگه نمرده بود با ما سر میز نمی نشست
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    بوی تعفن برخی مطالب مشرق، بهترین حفاظتشون هست!!!
  • علی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    در پاسخ به اونایی که میخواستن این توانمندی ها رو کمرنگ کنن: اگه این ها چیز کمی بود؛ دشمنان اینهمه به توانمندی موشکی ما گیر نمیدادن و به بهانه های مختلف توی مذاکرات هسته ای بحث رو به موشکهای بالستیک نمیکشوندن: درضمن اگه اینها هم نبود باز ما از دشمنان نمیترسیدیم؛ ما طی هشت سال ثابت کردیم که با دست خالی هم میشه در مقابل دنیا ایستاد: در کل آمریکا و کلیه دشمنان این مرزو بوم تا حالا هیچ غلطی نتونستن بکنن بعد از این هم نخواهند تونست
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    تحلیل شما که بادی بود اصلا! به همین راحتی با چند کلمه شما، موشک های ما رو پدافندشون ساقط کرد، تموم شد و رفت؟ پس اظهار نظر فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل که میگفت برای ایجاد امکان زدن شهاب-3 (که به مراتب سرعتش کمتر از قدر و سجیله) حد اقل باید 2 موشک شلیک کنیم حالا احتمال اصابتش چقدر باشه بماند ضمن اینکه همین امروز پاتریوت ها توان زدن اسکادها و توچکاهای یمنی رو ندارن!!! آزمایشهای ارو-2 بیش از نصفش ناموفق بوده تا الان و ارو-3 هم که از اون هم کمتر، تازه اونها برای زدن شهاب-3 ساخته شده نه قدر و سجیل و عماد!! آقای ظریف هم اگه از مسائل نظامی سررشته داشت اون حرف رو نمی زد، نا سلامتی زبانش خوبه بره یه سرچ بکنه ببینه چند صد کیلو مواد مفجره HE چند کیلومتر شعاع تخریبی بلاست داره!
  • حسین ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    ظریف در حدی نیس تو صنعت موشکی نظر بده
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    مهندس هدف زدن جمعیت دشمنا نیست. هدف زدن تاسیسات هست
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 2
    قبل از اینکه موشک اتمی اونها بخواد به ما برسه، آخرین حباب های ناو هواپیما برشون داره از آب بیرون میزنه... این با یه حساب کتاب علمی گفته شده ها موشک سجیل در 13 دقیقه و 55 ثانیه به برد 1950 کیلومتریش میرسه!! این رو رسما اعلام کردن
  • حسین ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    جنگ سوریه جنگ شهریه و اگه استفاده بشه مردم بی گناه سوری هم کشته میشن و این به دور از مرام مسلمانی هست.و اگر ن که کاری نداره چون تروریستا توی شهر ها هستن و مردم زیادی هم تو شهر های سوریه زندگی میکنن
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    آمین ...
  • علیرضا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    سپاه با اهداف دور برد جای شهید تهرانی مقدم خالی خدا قوت دلاوران به امید نابودی اسرایل
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    آقا ما که خوف کردیم. داعشی ها که سکته کردن. صهیونیستها هم رفتن پوشک عوش کنن برگردن ببینیم چی کردن!
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    آقا ما که خوف کردیم. داعشی ها که سکته کردن. صهیونیستها هم رفتن پوشک عوض کنن برگردن ببینیم چی کردن!
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    مگه بردن موشک 14 متری به یه کشور دیگه الکیه که شما میگید ببرن سوریه نارنجک که نیست موشکه موشک میفهمی ؟ بعدشم راکت های ایران تو غزه دهن اسراییل رو سرویس کرد نکنه اونم الکیه؟ بعدش وقتی اسراییل از این موشک ها میترسه یعنی درست کار میکنه چون اطلاعات اونا از تو خیلی بیشتره !!!!!
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ما آرزوی شهادت داریم تو چی
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا قوت دلیرمردان سپاه اسلام
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا قوت دلیرمردان سپاه اسلام
  • میلاد ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا قوت .من که خیلی حال کردم
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    راست میگه فرض کردن که اشکال نداره....فرض(فرض که محال نیست) کنید اولین ضربه اتمی را بخورید بعدش چیکار میکنید؟؟؟.....مسلما این پایگاهها سالم میمونن ....ولی پاسخ متناسب دارن(کلاهک هسته ای حق مسلم ماست)
  • سلمان ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ناشناس عزیز حرف شما صحیحه ولی این قدرت موشکی ما هست که باز دارندگی مناسب رو ایجاد کرده و تهدیدات رو تا حدی مرتفع کرده و حالا باید به در سایه این بازدارندگی به دنبال توسعه بخش هوایی و دریایی نظامیمون باشیم کاری که حدود دو دهه زمان خواهد برد
  • نوید ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    جان امام حسین حمله کنین به عربستان
  • salam ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ناراحت نشی !!!میشه جوابتو ....... یه کم فکر کن.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ناشناس جان چه ربطی داشت به اقتصاد؟ یعنی ما توان نظامی مون رو عقب مونده نگه داریم چون هیچ فایده ای به اقتصاد نداره و دست به دامن آمریکا بشیم؟
  • محمد ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    در پاسخ به ناشناس 10:55 فایده اش برای اقتصاد امنیت است در جایی که اقتدار نباشد، امنیت نخواهد بود و در جایی که امنیت نباشد اقتصاد! البته یه استثنا هم هست اون خود فروشی است که دیدگاه اصلاح طلباست!!!!!!! در این دیدگاه خود فروشی میکنی (فرهنگ، تاریخ، استقلالت را میدی) در عوض اقتصاد وارداتی میاری و تا زمانی که به فکر عزت نفس نباشی میتونی روی اون اقتصاد هم حساب کنی!!
  • علیا ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خب اگر همه ی دنیا میدونند شما هم میدونی. پس لفن به منم بگو بدونم
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    این ها زیر کوه هستند. نهایتن 50 متر به سمت پایین شیب داشته باشند. اینکه میگند 500 متر زیر زمین احتمالن اینه که 50 یا 100 متر میرند زیر کوه. با ارتفاع کوه یا تپه ی بالاسرشون حدودن 500 متر یا بیشتر بالای سرشون کوه و زمین خواهد بود.
  • محمد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    حالا ترسو کیه؟ حالا بگین ببینیم بی سواد کیه؟ حالا بگید ببینیم تدبیر کدومه؟ این یا مذاکره؟ حالا بگید راه پیروزی دیدن کدخداست یا اقتدار ملی؟
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 1
    فایده اش اینه که کسی جرأت نمیکنه بیاد و زیرساختهای اقتصادی شما رو داغون کنه تا دستت جلو کدخدا دراز بشه
  • محمد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    آقای قهرمان ملی، (ظریف رو می گم) می فرمودند آمریکا با فشار یک دکمه ما رو نابود می کنه؛ به ما هم می گفتن ترسو حالا خدومونیم واقعا راه نجات دیدن کدخداست؟ یا خود خدا؟
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    سفارش میکنم از شما استفاده کنند
  • مهدی ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    فایدش اینه که اولین زمینه داشتن اقتصاد پررونق داشتن امنیت و ثباته که وظیفه نیروهای نظامیه و سپاه به بهترین نحو وظیفشو انجام داده...
  • با نام علی مدد گرفتیم ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بهترین زمان برای رونمایی از این شهر واقعا همین الان بود دمتون گرم مرگ بر آمممممممممممریکا
  • محبوب ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    هموطن عزیز و گرامی متاسفم از اینکه اطلاع ندارید اقتصاد پویا و پیشرفت روز افزون آن در سایه امنیت میسر می گردد. این رو نمایی خاری بر چشم بد خواهان ایران شد. شیر مادرتان حلال سپاهیان دلاور ما را امیدوارتر کردید. پس از رونمایی برایم روشن شد که چرا امریکا و اسرائیل جرات غلط زیادی ندارند. .
  • مجید ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دوستان عزیز اولا که قدرت امریکا و روسیه و ... که کلا قابل مقاسه نیست با سپاه متعصبانه حرف نزنید اما اگر قرار بر قدرتمند بودنه که به اینا نیست به ایمان و هدف کسانی بستگی داره که میجنگن الان مگه داعش چی داره فقط ب کاری که میکنخ ایمان داره همین زیاد از این چیزا که میبینید خوشحال نشین امریکا و روسیه از 100 سال پیش داشتن از اینا
  • شكوهي ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ما بردستهاي شما قوي مردان اسطوره ايران زمين بوسه مي زنيم چرا كه شما مدافع ناموس وشرف ايران هستيد وما آسايش وراحتيمان را مديون تك تك شماهستيم اميدوارم كه هميشه موفق وپايينده وپيروزباشيد شماها افتخارات بزرگ وپهلوانان شريف ايراني هستيد پس به شما مي باليم
  • سید ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    درود بر شرف وغیرت دلاورمردان سپاه. (امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.امام خمینی ره)
  • محبوب ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    یعنی ظریف این حرفارو زده؟؟؟ پس عجب .................
  • علیرضا شیرازی ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا پشت و پناه رهبر و مدافعان کشور.یاحسین
  • محمد ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 1
    باید مملکتی باشه یا نه که توش اقتصاد به وجود بیاد؟؟ الان سوریه رو نگاه تا چند سال قبل قطب اول گردشگری مذهبی در خاورمیانه بود ولی به خاطر نداشتن پشتوانه امنیتی به فنا رفت.
  • علی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    رنگ سایتون خیلی خوب شده دیگه چشم آدمو اذیت نمیکنه
  • MM ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    فایده ان ایجاد امنیت عجیب کشور در منطقه بحرانهاست در محل ناامن اقتصاد سرمایه مناسب شکل نمیگیرد
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ناشناس10:55 از قدیم و ندیم گفته اند که سرمایه و امنیت همزاد هم هستند.
  • حسين ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 0
    سلام خدا قوت به همه غيور مردان سپاه اسلام كه ترس تو دل دشمناتون مياندازيد . در برابر ياغي ها بايد قدرت نشان داد . خيلي وقته كه هم اسرائيل از شما ميترسه هم آمريكا .با ديدن اين فيلم ديگه خودشون خراب كردن..تا ميتوانيد از دستاورهاي جديدتر استفاده كنيد ونيز از موشكهاي با قدرت بالاتر و دقيقتر . خدا به همه شما سلامتي و توقيق بيشتر بده.
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    نیازی هم به کامیون نیست. چون لانچر پرتاب داخل زمین دارند. در ضمن غیر ممکنه که برای این مسئله که شما گفتی کاری نکرده باشند
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    آقای ظریف تخصصی در مورد مسائل نظامی ندارند. مشکل ما اینه که هرکی به جایی میرسه، در مورد همه چیز اظهار نظر میکنه و حرف خودش رو حق میدونه. آقای ظریف از نقطه ضعیف به ایران نگاه میکنند. نمیدونم آقای ظریف چه مدرکی داره ولی صدر درصد نظامی نیست و یا مثل آقای روحانی حقوقدان نیست.
  • سلمان ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    به خدا لاتن دمتون گرم
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اینا فایدش برای اقتصاد چیه ؟؟؟باموشک میشه برای 6 ملیون بیکار اشتغال ایجاد کرد . نمیگم اقتدار نظامی بد اما اگه با اقتدار اقتصادی همراه نباشه مفت نمی ارزه.ما ایرانیها تا یه چیزی می بینیم سریع جو گیر میشیم. اگر بزرگترین نیروی نظامی دنیا رو داشته باشی اما اقتصاد ضعیف و متزلزل بازم آسیب پذیری
  • محمدحسین ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام خداوند و اولیا و دوستانش بر شما باد که مایه اقتدار مملکت امام زمانید . دست حق پشت و پناهتان باد. ما نیز به نوبه خود اعلام می کنیم گوش به فرمان امام و رهبرمان هستیم تا لب تر بفرمایند.
  • محمد ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    این طرز فکر که آمریکا فلان می کنه و بمب اتم میزنه و فلان بسیار سخیف هست و هیچ بحث منطقی پشتش نیست.ضمنا اگر کمی به قرآن ایمان داشتید و خدا رو قبول داشتید اصلا این حرف رو نمیزدید.وقتی خدا میگه اینها از مرگ میترسن و هر کدوم می خوان هزار سال عمر کنند خوب داره میگه راه برتری نسبت به اسراییل رو.اونها هیچ وقت هیچ وقت فکر حمله به ما رو نمی کنند که بعد ببین می تونن بزنن یا نه.آقا خوب می تونه با اینها رفتار کنه وقتی گفت تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان می کنیم کاملا برگرفته بود از اندیشه قرآنی که اونها هم فهمیدن جریان رو ولی یه عده به ظاهر مسلمان درک نمی کنن این مسایل رو.کمی ایمانمون رو قوی بکنیم ما منتظران مهدی هستیم مثلا ترسیدن از آمریکا و امثالش مسخره هست اصلا با قرآن سازگار نیست پس چه طور می خوای جون امام زمانت رو حفظ کنی برادر من؟!!!
  • علیرضا ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    باداشتن همچین رهبری بایدهمچین اقتداری باشه.انشاالله که سایه اش مستدام برسمان باشد.جانم فدای رهبر
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بیش باد
  • محمد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    منطقیش اینه که هر سازمان یا نهادی کارش رو درست انجام بده.حالا سپاه کارش رو درست انجام داده دلیل نمیشه که بیای مثلا با وزارت اقتصاد یا بانک مرکزی مقایسش بکنی!!!!خوب اونها کارشون رو درست انجام ندادن دلیل بر زیر سوال بردن این واقعیت های دفاعی نمیشه!!!هر جا انقلابی کار شد کشور رفته جلو طرز فکر انقلابی نه حزب بازی و سیاسی بازی های مسخره باید به این سپاه افتخار کرد.
  • عمار ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ناشناس عزيزي كه دنبال فايده مسائل دفاعي در اقتصاد هستي... مثل اين است كه شما توي يك محله زندگي كني كه با چند نفر مشكل داري وچند تا دزد هم با آنها رفيق هستند... بعد شما مياي وخانه خودت رو مجهز به دزدگير ودرب هاي ضد سرقت كني... در همان حال يكي از بچه هات بياد بهت بگه بابا اين همه خرج كردي چه فايده اي براي درآمد خانواده داره... به نظرت اين سوالش چه جوابي ميتونه داشته باشه؟
  • محمد ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    آقا جون سپاه کارش رو با نحو احسن داره انجام می ده و امنیت رو به ارمغان آورده برای مردم و مخصوصا آقایون اقتصادی مملکت تا در امنیت کامل اقتصاد مملکت رو جلو ببرند.این همه سال فرصت داشتند تا این کار رو انجام بدهند ولی خوب اگر اینها باین اقتصاد رو جلو ببرن پس کی مشغول دعواهای سیاسی بشه؟کی حزب بازی هاشو انجام بده؟کی بره مذاکره کنه با آمریکا؟خوب یکم هم انصاف خوب چیزیه به خدا نباید این همه امنیت رو زیر سوال برد به خاطر انقلابی نبودن آقایان که ترس از فشار دکمه دارند و اقتصاد رو گره زدن با رفع تحریم ها!!!سپاه با همین تحریم ها موشک ساخت این رو هم یادتون نره.
  • ياور ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    درست است. رنگ سایتتان الان خوب شده. رنگ قبلی خیلی بد بود. حتا بدتر از رنگ سایت فارس.. ديگر آبی يا نارنجی كار نكنید. خیلی بد است.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    یه وجه پشتیبانی از ولایت فقیه اینه که تدابیر و.لی فقیه باید عملیاتی بشه وقتی ولی فقیه تدبیر می کنه که قدرت بازدارندگی موشکی به حد اعلا برسه یکی مثل سپاه و دفاع باید باشه بره موشک و سیلو و شهر زیر زمینی بسازه والا حرف و تدبیر ولی فقیه زمین می مونه حالا اگر غرضت از این ولاغیر اینه که ما نیازی به این تجهیزات نداریم بدون که در هپروتی ناشناس خان این تجهیزات با نیروی مجاهدت ایمانی امثال تهرانی مقدم ها ساخته شده تا تدبیر ولی فقیه زمین نمونه این یعنی پشتیبانی از ولایت فقیهی که اما گفت نه این که موشک و لوازم دیگه اش رو نسازیم
  • علي ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    لاحول ولا قوه الي بالله العلي العظيم اجركم عندالله
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دوستان منظورم این بود وطن رو که فرختیم اون هم به واسطه همین موشکها. حالا آقا زاده ها برای گرفتن نمایندگی مک دونالد احتمالا این ها رو هم بفروشند.
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    با تایید حرف همه دوستان باید یه نکته رو یاد آور بشم اونم اینکه هر مجموعه بر اساس تدبیر و تلاش مجموعه افرادی که در آن عمل میکنن پیشرفت میکنه ... اینکه چرا موشکی پیشرفت کرده با وجود احترامی که برای سایر بخش ها قائل هستم به تفکر افراد بالادستی و تلاش مدیران و افراد پایین دستی بر میگرده ... این سیستم که موفق بوده به نحوی جهادی عمل کرده ... باشد که سایر بخش ها هم با تدبیر و موفق عمل کنن
  • سرباز گمنام امام زمان و امام خامنه ای ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دوستان این تنها یک گوشه از قدرت ماست ما چیزهایی داریم که در نبرد بزرگ ما رونمایی خواهد شد و آن موقع خواهید فهمید که سپاه پاسداران چه قدر قدرتمنده فقط منتظر مولایم فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای هستیم اون موقع خواهید فهمید که چقدر قدرت داریم منتظر باشید خبرهایی در راه هست دیگه چیزی نمونده تا وعده ی حق...
  • اصلاح طلب جوان ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    مرحبا به اين غيرت و مردانگي .......
  • محمد ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اینقدر در زمینه ردیابی این تونل ها مطئمن هستند که حاضر شدند ارتفاع آن را بگویند.
  • محمد ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ایشون میخواسته هزاران نقاط ضعف برجام رو ماست مالی کنه.
  • محمد ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    مجید اطلاعات نظامی خودتو ببر بالا. اگه اینطور بود در آمریکا نشت اضطراری بعد از معرفی عماد(بالستیک) برگزار نمی کرد. در ضمن اگه آمریکا خیلی قوی بود برای از بین بردن ایران یه لحظه هم درنگ نمی کرد.
  • محمد ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    داریم. تو رزمایش پیامبر اعظم 9 رونمایی شد ولی اطلاعات تکمیلی مثل اسم و ... رو هنوز اعلام نکرده.
  • علی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    در جواب ناشناس که گفته فایده اش برای اقتصاد چیه ؟ : اگه امنیت نباشه ، به هیچ عنوان نمیتوان اقتصادی قدرتمند و پویا داشت پس اولین شرط برای داشتن اقتصاد قدرتمند ، داشتن امنیته که سپاهیان اسلام برای تامین کرده اند
  • محمد ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    جالبه، آقای ظریف از اون موقع که وزیر خارجه شده حتی یک بار هم نگفته ما با آمریکا دشمنی داریم. چجوری مجلس این آقا رو به عنوان وزیر جمهوری اسلامی قبول کرد. کسی که در کارنامه کاری اش سال ها با آمریکا رابطه داشته/
  • مسعود ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    من یه انسان اصلاح طلبم ولی به این اقتدار و امنیت افتخار میکنم چرا دوستان اصولگرا فکر میکنن ما به فکر امنیتمون نیستیم ما این موشکها رو واسه دفاع از خاکمون میخواهیم نه جنگ دوستان باز به افتخار سربازهای وطنم عالی دوستتون دارم با هر اعتقد و دینی همه ما ایرانی هستیم
  • محمد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    هر کی حقیقت رو میگه میشه بده؟؟ به قول خودتون آزادی کجا رفته؟؟؟؟ مشرق پرچمت بالاست.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    مگر همه مثل شما هستند که گوشی دومیلیونی دستشون باشه گوشی که یک فرمانده دستشه فکرنکنم مدل اش از 11:00 بیشتر باشه یعنی هیچ نوع امکاناتی نداره والا ما که در پادگان نیرو زمینی بودیم تیمسار پایگاه برای رعایت مسائل امنیتی گوشی 11:00 دستش بود چه برسه به این عزیزان
  • علی ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    به اندازه یه جو هم سواد نداری.... اگه امنیت نباشه ، اقتصادی هم وجود نداره که بخواهیم کار ایجاد کنیم و..... اول امنیت بعد اقتصاد الان به من بگو ببینم اگه سوریه بخواد اقتصادش رو قوی کنه بره سراغ برنامه های اقتصادی موفق میشه؟ نخیر اول باید تروریست هارو از میان برداره
  • مهدی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا قوت...
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    مذاکره با قدرت های جهان و گرفتن امتیاز همزمان با قدرت نمایی نظامی و پیشروی در یمن ، سوریه و عراق بهترین کار ممکنه انشاله استان ادلب بازپس گرفته شود و اوضاع یمن رو به بهبود بره .
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بمب خلا اصلا میدونی چیه اصلا باچه هدفی ساخته شده یه چیزی شنیدی فکر میکنی مثلا با خلا چکار میکنه ؟ خدایا ممنونم که دشمنان از ابلهان هستن .... آب رو هم بریز همونجایی که سوخته ...
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    اولین چمدون حاوی بمب هسته ای که تو نیویورک ترکید توهم تو هم درمان میشه ...
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    روسیه هم با بمب هاش 10 بار میتونه کره زمین رو نابود کنه مگه قرار کل کره زمین نابود بشه .... یه کلید بهت میدم فکر کن روش ... یه بمب اتمی چمدونی اونم وسط نیویورک ... همین
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا حافظ و پشتیبان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و متخصصان و دلاوران آن باشد ماشاءالله لاقوه الا بالله فقط دوست نداشتم چهره شریف این دلاوران را نشان دهند ، خدا حافظ و پشتیبانشان باشد
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    لازمه اقتصاد ثباته ... بخدا زبونمون مو درآورد اونی که کارشو درست انجام داده رو سرزنش نکن اونی که کم کاری کرده رو مواخذه کن
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    می خوای فشفشه ببینی :d
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    نور آفتاب دارد!
  • کاطم ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دروذ خدا بر سپاهیان عزیز .
  • غریب کربلا ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    توانایی این مردان خدا قابل ستایش هست انشالله پیروزی بزرگ نزدیک است
  • ناشناس ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    باعث افتخاره فقط پدافند فراموش نشود.باید روی صهیونیست ها وجنگندهاشونو کم کنیم
  • مرتضی هرندی ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    به نام خدا با صلوات بر محمد و آل محمد بنده یک مقاله کوچکی درباره هدف دشمن از استحاله فرهنگی و اعتقادی آماده کردم .
  • غلام شیش لول بند ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    از زیر زمین استتار تر؟
  • ناشناس ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ایکاش به یمن میدادند تا ریاض و کاخ های آل سعود را ویران کند.
  • ارش ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دمشووون گرم،خدا قوت، برادرا واسم سواله چرا بعضی ها عینک زدن؟
  • همایون ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    الله اکبر مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق مرگ بر وطن فروش مرگ بر اونهایی که منفی می دن ! فکر می کنم اینهایی که منفی می دن تو ایران نیستند . اگه دقت کنید حداکثر پنج نفر هستند .
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    موشک در عرض 15 دقیقه به هدف می خوره جنگنده حدود سی دقیقه تازه زدن جنگنده راحت تر از موشک هست چون سرعتش یک سوم هست
  • سیذ ایمان ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    چمیدونو عشقه :))))
  • جواد ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    دست مریزاد دلاورا
  • ياور ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    مسائل امنیتی
  • خیرالله ازارومیه ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    ما میتوانیم یعنی میتوانیم با اتکا به توان داخلی و جوانان مومن متعهد سدی شکست ناپذیری را درمقابل دشمنان ایجاد کنیم ایرانی یعنی این سلام و درود خداوند متعال بزحمتکشان بی ادعا خدا قوت دلاوران
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    بیش از دهها سال است که استکبار از رقابت نظامی در منطقه سود میبرد و ما ساده انگارانه در پازل دشمن بازی داده شده ایم بلافاصله بعد از رسانه ای شدن تصاویر موشکها عربستان سفارش تعداد زیادی پاتریوت داد ما دشمنی کنیم در منطقه و سودش به جیب امریکا بره
  • علی ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    وقتی ایمان قوی داشته باشی وحتی به یک آیه قر
  • امیر ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    تازه یه عالمه پهپاد داریم
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    احساس غرور کردم.بسیار زیبا و تحسین برانگیز بود.انشالله برای نابودی کفار و مشرکین
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    مرسی واقعا خوشحال شدیم خسته نباشید خداوند یار ونگهدارتون باشه
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    خداوند انشاالله برخی از دوستان گمراه و کوته فکر رو به راه راست هدایت کنه...درود بر سپاه پاسداران
  • افشین تهران ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم.به همین راحتی؟!!با لو رفتن یک پایگاه و گرفتن ان ایران را میگیرن!!!!مثل جناب همیشه خندان حرف میزنید؟حتما گفتن یهویی میگیریم!!
  • افشین تهران ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    بنده خدا در زمان جنگ هم در امریکا بوده مگه یادتون نیست سناتور امریکایی بهش تیکه انداخته بود.البته این را هم مد نظر داشته باشید که اسرار نظامی را فقط به خودیها میگویند نه انهایی که ممکن هست فردا لا دست مهاجرانی بشینن.
  • افشین تهران ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    یه سری به سایتهای زنجیره ای بزنیید بد نیست.درست یه حالی بهت دست میده که فکر میکنی وسط منافقین خلق نشستی و با مریم قجر ......داری بحث سیاسی میکنی.البته با مظلوم نماییهای رایج.
  • افشین تهران ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    اقا یاور علیا چی؟؟اون عشقت نیست؟؟اشتی کردی یا هموز در کمینی؟
  • افشین تهران ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    اخه موشک بالستیک به این با ارزشی رو میزنن به 4تا عبدالپشمک؟اونم با کلاهک 750کیلویی؟کجا رو با اون نشانه بگیرن؟زیر ساختهای مردم سوریه را که بعدا باید با کمک خودمون بسازن؟روسیه حتی برای زدن داعش از موشک کروز با 300کیلو کلاهک استفاده کر انوقت توقع داری ما از بالستیک استفاده کنیم؟اگه قرار به استفاده از موشک بالستیک بود که سوریه خودش کم نداره؟هم ما میتونیم بهش بدیم و شاید دادیم و هم از روسیه قبلا خریده.انشالله این نظر از بی سوادی شما هست نه ماهواره نگاه کردنت و یا نریختن اب در مکان سوزش.
  • افشین تهران ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    شاید روی موشک هم پوشیده میشه و این هم خودش یه جور استتاره.مثل کامیونهای باربری.
  • افشین تهران ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    اصلاح طلب و این فرمایشات!!!!!!!!!!!!
  • افشین تهران ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    فرمودید چرا؟چون ما تا حالا یهویی با اوباما دست ندادیم.البته چون ما فتنه 88یادمون میاد.چون ما افتخارات بقیه رو فوری صاحب نمیشیم.دوستان اصولگرا در مورد شما فکری نمیکنن عزیز.خیلی وقت هست که نمیکنن.
  • افشین تهران ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    در ان روزیکه امام خامنه ای در مشهد مقدس فرمودند که اگر از انها غلطی سر بزند حیفا و تلاویو را با خاک یکسان میکنیم باید امروز را با چشم بصیرت و اعتماد به ولایت میدیدیم که خوشبختانه دیدیم.چرا که رهبری که دوست و دشمن برای سخنانش اعتبار خاصی قائل هستند این تهدید را فرمودند.دوباره میگم مجلس خبرگان رهبری که در سال 1367این انتخاب شایسته را انجام داد چه ان اساتیدی که نیستند و چه انانی که هستند امروز با افتخار سر خود را بالا بگیرند چرا که بهترین انتخاب را داشته اند.
  • سجاد ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    با سلام فقط ی دعا امیدوارم خدا به تلاشاتون برکت چندین برابری بده یا علی
  • فداییان رهبر ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    زنده باشن تمام. رزمندگان اسلام الله و اکبر
  • حمید ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام. دو نعمت هست کا تا از دست ندیم متوجه بودنش نمیشیم یکی سلامتی و یکی هم امنیت. خدا خیرتون بده که امنیت رو برای ما آوردین. زمانی که تجهیزات نبود اون جوری تو هشت سال حماسه آفریدید برای مثال حمله به اچ 3 که یکی از برترین حملات هوایی تاریخ ، فقط با توکل بر خدا و قدرت فکر ومهارت خلبانانمون انجام شد نه با تکیه بر تجهیزات. الان که این قدرت تسلیحاتی رو داریم کی جرات حمله نظامی داره. دشمن تمام امیدش به ندانستن ما و دست کشیدن از ولایت فقیهِ و تجزیه داخلیه. با تشکر
  • عاشق ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    salam . sakhte maket baraye faribe doshman faramoosh nashode enshaallah
  • چهاردانگی از بم ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    ایران باید حتی از زمان کوروش و داریوش بزرگ هم نیرومند تر شود واین موشک های اتشین بر سر کافران مینشیند اما موشک قویتری هم داریم به نام فرهنگ ایرانی که ان در ژرفای دل هر ایرانیست
  • علی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    شیر مادر حلالتون
  • همایون ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    اگه دقت کنید از ساعت 19/36 دیروز فقط یک روباه صفت منافق که بیشه رو از شیران خالی دیده که البته شاید هم تو ایران نباشه به تموم نظرات منفی داده .
  • نوقابی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 1
    سلام بر محرم ، اسلام علیک یا ابا عبدالله ، سلام بر حسین ع سلام بر یاران حسین ع در همه اعصار ، سلام بر اصحاب حسین ع سلام بر رهروان راه حسین ع به پرچم داری امام خامنه ای عزیز که خداوند ایشان را از بلایای ارضی و سمائی محفوظ بدارد انشاالله . و سلام بر بازوان توانمند برادران پاسدار در سامانه موشکی مقتدر ایران اسلامی . و درود سلام بر روان امام راحل عظیم الشأنمان و شهید حست طهرانی مقدم و همراهانش و سلام و صلوات به ارواح مطهر شهدای انقلاب اسلامی . اقتدار نظامی در جمهوری اسلامی یعنی امنیت اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی
  • محمد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    منظور دکتر ظریف از اون صحبتها بمب الکترومغناطیسی هست که می تونه تمام تجهیزات الیکتریکی رو از کار بندازه و یه کشورو به عصر حجر برگردونه این بمب مثل سلاح هسته ای از سلاحهای ممنوعه می باشد رونمایی سپاه از این سیلوها نشان داده که اگر امریکا قصد استفاده از این سلاح رو داشته باشه در فلج کردن تمام سیستم دفاعی ایران ناکام مانده و تهدیدی برای اسراییل خواهد بود ولی این بمب کل تجهیزات سطحی دفاعی ایران رو فلج می کنه و موجب استفاده از حملات پراکنده ناتو به ایران می شه به هر حال در کل اگر جنگی بین ایران و ناتو شکل بگیره هیچ کدوم پیروز نمی شن و این جنگ با کشتن افراد بی گناه و در مراحل بعدی مذاکره برای پایان جنگ بی نتیجه خواهد بود در جنگ اگر ایران اسراییل رو هدف حمله موشکی قرار بده اونا کلاهکهای هسته ای به سمت ایران شلیک می کنن این حرفو وزیر جنگشونم به صراحت گفته با این اتفاق هم ایران و هم اسراییل اسیب می بینن و امریکا هیچ اسیبی به خاطر دور بودن از جنگ نخواهد دید اما انفجار چمدان هسته ای در نیویورک یک تفکر انتزاعی هست ولی عملا امکان پذیر نیست به خاطر اینکه اونا به حسگرهای امنیتی حساس مثل هواپیمای ار کیو مجهزند و هر جا که حسگرها اعلام وضعیت بدن مکان دقیق اون چمدان هسته ای رو می فهمن و اونو خنثی می کنن
  • ناشناس ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام بر برادران سپاه پاسدران ... خدا قوت ... باور كنيد اگر اقتصاد را هم بدن دست سپاه ايران گلستان ميشه ... اگر دلالان اقتصادي بزارن ... گرفتيد كه كيارو ميگم ؟ اره همون اربابان مختلسين رو ميگم ... خود امريكائيها و اسرائيل غاصب باورشون شده با ايران نميتوانند بجگند ... ما چرا باور نكنيم ؟
  • مرتضی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    ضمن عرض سلام و ادب و خدا قوت باد به نیروهای مسلح سپاه که سرداران همیشه ماندگار امام راحل میباشند.خیلی خوشحال و خرسندیم از تکنیک های اصولی و کاربردی شان.شما ثابت کردید که به عمل هم میشود اقتدار ایران و اسلام را به نمایش بگذاریم.والسلام و صلوات بر سرور شهیدان.یا حسین
  • رضا از مازندران ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    حالا بگید این کد خداست یا خود خداست مرهبا به بچه ها سپاه 10 تا دیگه مثل امریکا جمع بشن نمیتونن هیچ گوهی بخورن
  • وحید ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    منم اشتباهی مثبت دادم . داداش اگه قرار بود به همین راحتی لو بره نمیساختن که بهتر بود.
  • فرهاد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    4 1
    ایران قدرتمند گوش به فرمان رهبری است. رهبری اشاره کند دشمنان را نابود می کنیم.
  • saeedalipor amir ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    درود بر تمام سردان رشید سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران باتمام وجود اماده ی نبرد با استکباریم باشد که رستگار باشیم من الله توفیق
  • saeedalipor amir ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    درود بر تمام سردان رشید سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران باتمام وجود اماده ی نبرد با استکباریم باشد که رستگار باشیم من الله توفیق
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    فايدش برا اقتصاد ؟؟؟؟؟؟ فايدش اينه كه ديگه جنگي به كشورمون تحميل نميشه و در طول تاريخ كه پدرمون در جنگهاي مختلف در اومد ديگه تكرار نخواهد شد
  • افشین تهران ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 1
    تازگیها مد شده که ایران را با قدرت داریوش کوروش قدرتمند کنند؟ایران در هیچ زمانی اینقدر نیرومند نبوده و این از سر ایمان مردم و اسلام و اهل بیت هست نه شاهان 2500سال پیش.هوشیار باشد وقتیکه تاریخ دفاع مقدس رو داریم نیازی به رفتن سفر 2500ساله نیست.
  • افشین تهران ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    باز از اون حرفهای روشنفکرانه در سطح نظامی البته!!!اولا اقای ظرف که منظورشون رو خودشون گفتن و لازم نیست شما بگیید.دوما اگه خبرها رو دنبال میکردی میفهمیدی که ایران برای تمام لوازم در خطرش از این بمب که فرمودید فیلتر گذاشته و این بمب هم چیزی نیستجز همون بمب هسته ای که البته در فاصله ای از زمین منفجر میشه و البته اسراییل ...ه خورده که بخواد بمب اتم بزنه .بمب اتم برای زدن نیست وکسیکه بزنه کارش در تمام دنیا تمام شده هست.ضمنا شما مطمئن هستیکه امریکا در امان هست و بردی برای روز مبادا نیست؟خیلی از کشورها هستن که کلاهک اتمی میسازن و در مقابل پول انچنانی هم میفروشن تازه خیلیهاشون که اگه بدونن به امریکا زده میشه مجانی هم میدن.کره شمالی یکیش فعلن.زیاد ماهواره نگاه نکن اگه بمب اتم زدنی بود در ویتنام که امریکاییها رو مثل سگ کشتن میزدن.
  • پويا ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    از كجا مطمئن هستي ما نداريم
  • پويا ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    تا حالا اسلحه دست گرفتي ؟
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام چرا فکر میکنی فقط امریکا بمب الکترئمغناطیسی داره ؟!!! شاید ماهم داریم ولی رو نکردیم در خصوص جنگال تحقیق کن کمی !!! ثانیا قدرت خداوند بالاتر از هرقدرتی حتی امریکای زپرتی !!!!
  • علي اسكندري پور ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    دمتون گرم
  • علیا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    اقشین جان این چه حرفیه؟ من که شخصن با کسی قهر نیستم. من هم عاشق سپاه و ارتشی هستم که برای این مردم خدمت میکنند
  • فرهاد ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    کی میخواین سیاست رو بفهمین معلوم نیست . حرفهای ظریف همه هماهنگ شدست برای گرفتن امتیاز از طرف های غربی . حالا که امتیاز رو گرفتن قدرت موشکی رو نشون دادن تا بفهمند ایران قدرت دور از تصوری داره . اینه سیاست , قبل اجرای برجام یک زهر چشم به دشمن بدن که دست از خرابکاری بردارند
  • مصطفی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    همتون رو دوست دارم....امام زمان همتون رو دعا کنه ان شاءالله...ایول...اول و آخر خدا....چه با موشک چه بی موشک..خدا پشت وپناهتون
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    فقط فرض کنین اگه سپاه و بسیج هم تدبیرشون دست مدبران بود! وامصیبتا الان باید پشت سگ آمریکایی ها را پاک میکردیم.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    یعنی فقط مونده بودن شما عقل کل از اون سر دنیا نکات امنیتی به سرن سپاه اونم درباره مدل گوشی اطلاع بدی! مچکریم
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    فرمودند؟! کی دقیقا؟!
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    نه ما فقط یه چشمه نشون میدیدم اونا که سوختن ازش مینویسن
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    یعنی خوشم میاد انقد خودت به خودت خندیدی که نیاز به بیشترش نیس!
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    +1000000
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    ا»ریکا غلط میکنه! سگ کی باشه؟ در دوران پساآمریکا تاریخ میخونی؟!
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    به رژیم غاصب صهیونیستی
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    چون شما انگلیسی نمیدونی اصلاح طلب یعنی چی؟ این جمعا یه لغتی با معنی خاط خودش فکر نکن باید از دو لغت تشکیل دهنده دنبال معنی اش بگردی
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    ملت ما عاشق مبارزه با صهیونیستها هستن تا 25 سال دیگه رژیم صهیونیستی وجود نداره
  • حاج علی ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    دستان تلاشگر شمارامیبوسم .موفق و پیروز باشید
  • hossein ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    بايد بزنيم پدر عربستان و وهابيت رو در بياريم
  • احمدرضا ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس زنده باد ایران و ایرانی
  • محمد حسنی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    سپاه ایران شیر است در مقابل شغال های بیگانه .
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    عزیزان ایرانیان غیور و غیرتمند ایران چند هزار قبل از تمدن بشریت قدمت وتمدن داشته و مطمینا چند هزار سال بعد از نابودی همه تمدن ها خواهد بود . این سامانه کوچکی بخش بسیار ناچیز و کوچک از توامندی سربازان غیور مرد ایرانی است . ضمنا نگران صحبت های وزیر امور خارجه هم نباشید این ها همه جز پازل پیچیده سیاست ایران است که از آن هم هیچ کس جز خودمان سر درنم آورند و نخواهند آورد درود بر سپاهیان اسلام درود براسلام و حق و حقیقت
  • افشین تهران ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خب خدا رو شکر.اگه یه روزی گوشت هم رو خوردید ولی استخونش رو دور نریزید.
  • سعد ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خداوند روح همه شهداء دوران دفاع مقدس ، خصوصا پدر موشکی ایران شهید سرافراز و شجاع و متخصص ، شهید طهرانی مقدم را شادکند که با گذشتن از جان خویش باعث افتخار و اقتدار ایران زمین شدند
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    ای ول حال کردم دمشون گرم موفق باشن عجب عظمتی
  • حسن ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    به نام خداوند بخشنده و مهربان با توجه به قدرت نظامی ایران(موشک حوت،سجیل،فجر5،و بسیاری از دستاوردهای نظامی که هنوز رو نشده) و همچنین موقعیت استراتژیک ایران در خاورمیانه و از همه مهمتر روحیه شهادت طبلی ایرانی ها ونیروی خداوندی که پشتیبان ایرانی هاست هیچ دشمنی هیچ غلطی نمیتواند بکند.
  • مسعود ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    دوستان عزیز لطفا بدانیم آقایان روحانی. ظریف وهمه دولتمردان فرزندان ودلسوزان نظام هستندوبرگزیده وموردتاییدرهبرمعظم انقلاب ومنتخب مردم هستندکارسپاه ومردان مخلص سپاه بسیارارزشمنددریک بعدپیشرفت ایران اسلامی است وکاررییس جمهوروکابینه اش نیزبسیارارزشمندوبه سودومنافع مردم ونظام جمهوری اسلامی است پس دست همه بزرگ مردان ایرانی که تمام وجودبرای اقتدارایران تلاش میکننددردنکنه اقتدارایران دریک هدف رادنبال کردن به دست می آیدازدولت شهیدرجایی تاکنون همه روسای جمهوردرمسیرآبادانی وسربلندی نظام مقدس تلاش کرده وهمه ولایی بوده اند هم اکنون تحت اومر حکیمانه رهبرفرزانه حرکت کرده اندپس انشااله به آینده ای درخشان امیدواریم چون نائب امام زمان راداریم
  • علی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام دمتون گرم حال کردم ولی ای کاش میشد توی همه ی کار های کشور اینجوری بودن
  • کاپیتان ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    واقعا" ایشون همچین حرفی زده؟؟
  • علي ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام. خيلي خيلي دمتون گرم بسيار افتخار ميكنم به اين همه اقتدار ملي واز جمله برادران ما در سپاه پاسداران جمهوري اسلامي كه عزت ايراني بودن را به رخ جهانيان كشاندن .امريكا بايد بداند كه هيچ غلطي نميتواند كند.
  • مهدی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    1 0
    عاشق این عکسا شدم مطمعنم اگه هزارتا عکس هم بود تا آخرین عکس رو بدون خوردن و نوشیدن و خوابیدن تماشا میکردم با افتخار
  • بهنام ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    1 0
    هموطن خوبی که فکر میکنی داشتن قدرت تصلیحاتی بالا و اونم در این سطح فایده نداره بگم که موافق نیستم .... اما کاش همه وزارای ما مام مثل برادران سپاهی علاوه بر داشتن مهارت و تسلط دلسوزانه فعالیت میکردن تا کارنامه جمهوری اسلامی در همه امور به این سطح میرسید. کارنامه زمانی مورد تایید هر ایرانی قابل قبول که در همه امور به این سطح برسیم ....مثال : ریاضی ۲۰ بشیم دفاعی ۲۰ بشیم اما اقتصاد زیر ۱۰.
  • سردار ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    2 0
    درودبرسپاه اسلام درودبرحاج قاسم سلیمانی درودبرایران سرزمین دلیران ازسپاه کورش تاسپاه سیدعلی
  • علی ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    بزن این شیخ عرب را نابود کن
  • امیر ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 0
    مرگ بر صهیونیست مرگ بر امریگا درود بر جمهوری اسلامی ایران افرین بر سپاهیان قدرتمندمان درود بر شما باد
  • حامد عهدی ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    1 0
    من هم افتخار میکنم و احساس امنیت از شنیدن این اخبار اما فرماندهان و سران کشورمان که ادعای فرهنگ شهادت دارند و همانگونه که میدانیم در دفاع مقدس همین عامل برتری مان بود و نه تجهیزات.من نمیگویم صنعت نظامی نباید پیشرفت کند اما باید یک تعادل و توازن در صنعت نظامی و اقتصاد و فرهنگ و ... باشد.
  • سعید ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 1
    دمتون گرم بچه های سپاهی اما هیچ وقت به پای ارتش نمی رسید...
  • محسن ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    3 0
    من بسیجی نیستم ولی خسته نباشید شما اسطوره های زنده من و خیلی از جونایی که مثل من از دور اصلا فکر میکنید با این چیزا کار ندارند هستید.یه خسته نباشد از ته دل به سردار سلیمانی عزیز و قهرمان.خدا حفظت کنه پسر ایران
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    3 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    4 3
    با سلام . اجرتون با امام زمان (ع) ، بسیار خوشنود شدم.
  • نا شناس ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    2 0
    درود بر فدائیان و اشخاص فدارکار و از جان گذشته ایران و لعنت خدا بر دشمنان ایران و اختلاص گران و پایمال کنندگان حق و حقوق این مردم و مرز و بوم درود بر کسی که پیدا شود در ایران تا کسانی که حق مردم و ثروت ایران را به عنواینی بالا کشیدند و از ایران خارج کردند اگر ثروت ایران در ایران بماند ایران اولین کشور سرمایه دار در جهان است به جای نام ایران نام امارت و عربستان و انگلیس و امریکا گفته نمی شد
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    6 4
    مرگ بر روسیه مرگ بر روسیه مرگ بر روسیه مملکت بخواد پیشرفت کنه و مثل کشور های اروپایی باشه باید با امریکا همکاری کنیم نه جنگ بخ خدا معرفت امریکایی بیشتر از روس ها هست از قدیم گقتن سگ امریکایی صد شرف داره به روس
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    4 0
    درود وپیروزی روزافزون
  • عمار IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    1 0
    هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکت خون شهدا و مجاهدت های ایثارگران است
  • مهدی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 0
    خداوند حفظتان کند و بر نیرویتان بیفزاید انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس