هفته هشتم لیگ برتر فوتبال پس از مدت‌ها تعطیلی این مسابقات، تحت تأثیر درگذشت کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، بعد از 19 روز تعطیلی برای تیم ملی، لیگ دوباره بعد از این تعطیلات از سر گرفته خواهد شد و پس از اینکه چهارم مهرماه سوت پایان آخرین بازی هفته هشتم به صدا درآمد، فردا (پنجشنبه)‌ سوت آغاز اولین بازی هفته هشتم به صدا در خواهد آمد، این بار البته با شرایطی متفاوت. یکی از بازیکنان لیگ و اتفاقاً جزو محبوب‌ترین‌های آنها در تعطیلات جان خود را از دست داد و حالا لیگ با یاد و به احترام هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس از سر گرفته خواهد شد.

استقلال خوزستان - ملوان بندرانزلی

این بازی مصاف تیم‌هایی است که هیچکس فکر نمی‌کرد تا پایان هفته هفتم در بالای جدول حضور داشته باشند. استقلال خوزستان تا به اینجا پدیده لیگ بوده و با 14 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و ملوان هم با تمام مشکلاتی که داشت 11 امتیازی و در رتبه ششم است. با این شرایط مصاف دو تیم غیرقابل پیش‌بینی است، چراکه تعطیلات لیگ شرایط را برای همه تیم‌ها تغییر داده است و باید دید از بین عبدالله ویسی و حمید استیلی، دو مربی جوان استقلال خوزستان و ملوان کدامیک توانسته تیمش را در شرایط آرمانی حفظ کند.

پدیده خراسان - استقلال تهران

بارزترین نکته بین بازیکنان تیم استقلال، روحیه بالای آنها به دلیل صدرنشینی‌شان است. استقلال که روی کاغذ تا به اینجای لیگ قرعه نسبتاً مناسبی داشته است، توانسته از این موقعیت استفاده کرده و صدر جدول را در اختیار داشته باشد. حالا در چنین شرایطی این تیم باید در مشهد به مصاف پدیده برود که مقابل نام‌های لیگ نتایج خوبی گرفته و علاوه بر متوقف کردن پرسپولیس در تهران، تراکتورسازی را هم شکست داده است. شاید شرایط پدیده تا به اینجای لیگ خوب نبوده و این تیم با 9 امتیاز در رتبه نهم قرار داشته باشد، اما مسلماً استقلالی‌ها نمی‌تواند پدیده را در خانه‌اش دست‌کم بگیرند.

سایپا - ذوب‌آهن اصفهان

همسایه‌های بالانشین در شرایط خوبی به هم رسیدند. شاگردان مجید جلالی و یحیی گل‌محمدی که به ترتیب با 13 و 11 امتیاز رتبه‌های چهارم و پنجم جدول را در اختیار دارند می‌توانند با یک پاتک به حریف خود در دیدار هفته هشتم، شرایط‌شان را بهتر کنند. سایپا می‌تواند با پیروزی و 17 امتیازی شدن از شرایط بازی‌های این هفته استفاده کرده و به صدرجدول نزدیک‌تر شود و ذوب‌آهن هم با پیروزی احتمالی به جمع مدعیانی می‌پیوندد که هنوز نتوانسته‌اند آنقدرها هم مقتدر نشان دهند. پس رسیدن به صدرجدول چندان هم نمی‌تواند سخت باشد و این موضوع را بازیکنان سایپا و ذوب‌آهن به خوبی می‌دانند. البته مساوی در این بازی شاید به درد هیچکدام از تیم‌ها نخورد.

سپاهان اصفهان - سیاه‌جامگان مشهد

سپاهان خیلی سریع وارد حاشیه شد. با اولین شکست و آن هم شکست خارج از خانه مقابل صبای قم، هواداران سپاهان آنچنان به کادرفنی و بازیکنان تیم‌شان تاختند که همه از این نوع رفتار تعجب کردند. اما حاشیه‌های سپاهان فقط همین مسئله نبود. این تیم که پس از جدایی احسان حاج‌صفی در هفته پنجم نشان داده قدرت گذشته را ندارد، حالا به طور رسمی کاپیتانش را هم از دست داده است. محرم نویدکیا که از ابتدای فصل در تمرینات سپاهان شرکت نکرد، در تعطیلات با نامه‌ای رسمی از سپاهان خداحافظی کرد و با این شرایط سپاهان بیش از پیش وارد حاشیه شد. حالا طلایی‌پوشان با این حاشیه‌ها باید به مصاف سیاه‌جامگانی بروند که با تغییرات روبه‌رو بوده است. فرهاد کاظمی که اتفاقاً سابقه نشستن روی نیمکت سپاهان را هم دارد، از هفته هشتم هدایت مشکی‌پوشان مشهدی را به عهده گرفته و مطمئناً می‌تواند سیاه‌جامگان را متحول کند.

راه‌آهن - استقلال اهواز

تیم‌های شش و پنج امتیازی لیگ برتر به هم رسیدند. راه‌آهن از هفته هفتم با اخراج فرهاد کاظمی، مهدی تارتار را به عنوان سرمربی‌اش انتخاب کرد و در اولین قدم هم به استقلال تهران رسید، دیداری که بسیار جنجالی بود و در نهایت با تساوی به پایان رسید، اما راه‌آهن در آن نشان داد که با تارتار تیمی به مراتب خطرناک است. حال اینکه این تیم در پذیرایی‌اش از استقلال اهوازی که از ابتدای فصل شرایط خوبی نداشته، چه خواهد کرد مسئله‌ای است که باید منتظر ماند و دید.

گسترش‌فولاد تبریز - نفت تهران

دو مربی جوان؛ فراز کمالوند روی نیمکت گسترش‌فولاد و علیرضا منصوریان روی نیمکت نفت. حالا تقابل این دو مربی در هفته هشتم می‌تواند دیدنی باشد، کمالوندی که گسترش‌فولاد را با 11 امتیاز در رتبه هفتم جدول حفظ کرده، اما علیرضا منصوریان در عین ناباوری نتوانسته این فصل نتایج خوبی بگیرد و در حد انتظار ظاهر نشده است. با این حال مسئولان نفت با یک جلسه و خواستن توضیح از کادرفنی، حمایت خود را از منصوریان اعلام کردند تا این مربی به کارش ادامه دهد. شاید بازی با گسترش‌فولاد فرصت دوباره‌ای برای نفت تهران باشد تا منصوریان خودش و تیمش را احیا کند، در غیر این صورت باید منتظر به حاشیه رفتن نفت هم باشیم.

فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز

فولاد و تراکتورسازی در لیگ پانزدهم هیچکدام نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. اتفاقاً این دو تیم از مربیان خارجی هم بهره می‌برند که فصل گذشته نیز هدایت تیم‌های فعلی‌شان را در اختیار داشتند و حالا به بد شرایطی رسیده‌اند. دراگان اسکوچیچ، برخلاف سال‌های گذشته نتوانسته فولاد را بین مدعیان قرار دهد و این تیم با سه امتیاز قعرنشین لیگ است و تونی اولیویرا هم نتایج ناامید کننده‌ای با تراکتورسازی گرفته است. حالا این دو تیم با هواداران پرشور خود فقط و فقط از تیم‌های خود پیروزی می‌خواهند و شاید یک شکست دیگر سرنوشت بدی برای اولیویرا و اسکوچیچ رقم بزند، مربیانی که قبل از تعطیلات لیگ هم زمزمه جدایی‌شان شنیده شده بود، اما در سمت خود باقی ماندند.

پرسپولیس - صبای قم

ایست قلبی هادی نوروزی، کاپیتان پرسپولیسی‌ها همه را شوکه کرد. شوکی که تمام لیگ را تحت تأثیر خود قرار داد و حالا با این شرایط تیم‌ها باید بازی‌های خود را آغاز کنند. شرایطی که شاید سخت‌ترین آن برای پرسپولیسی‌ها باشد که بدون کاپیتان خود باید فصل را به پایان برسانند. حالا در آغاز دوباره لیگ پرسپولیس در 24 مهرماه باید بدون شماره 24 خود به مصاف صبای قمی برود که علی دایی سرمربی‌اش است و این مربی پس از اخراج از پرسپولیس، بری اولین بار است که با تیم سابقش روبه‌رو خواهد شد.

مسلماً اتفاقی که برای نوروزی رخ داد، تمام اتفاقات این بازی را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اما باید دید پرسپولیسی‌ها با این اتفاق روحیه خود را به طور کل از دست داده و در ادامه لیگ ضعیف‌تر می‌شوند یا برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش می‌توانند به یاد نوروزی و برای شادی روح کاپیتان‌شان پرسپولیس را به سمت قهرمانی هدایت کرده و شرایط‌شان را در لیگ تغییر بدهند.

پنجشنبه - 23 مهرماه 94

استقلال خوزستان - ملوان بندرانزلی، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 17:10

جمعه - 24 مهرماه 94

پدیده خراسان - استقلال تهران، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد، ساعت 15

سایپا - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه پاس قوامین، ساعت 15:45

سپاهان اصفهان - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 15:45

راه‌آهن - استقلال اهواز، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت 15:45

گسترش‌فولاد تبریز - نفت تهران، ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد، ساعت 15:45

فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 17:10

پرسپولیس - صبای قم، ورزشگاه آزادی، ساعت 18:24

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    مثلا اگه با هادی میرسید میخاست چیکار بکنه؟ تازه اون خدابیامرز که توی ارنج تیم نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس