کاپیتان جدید تیم‌ملی ایران عصر امروز بعد از یک سال و 10 ماه و 24 روز تحت نظارت کی‌روش وارد ترکیب اولیه نشد در شرایطی که وظایف او در میانه میدان به امید ابراهیمی سپرده شده بود.

فرصتی که کی‌روش به گنجی داد و از شجاعی گرفت

گروه ورزشی مشرق - دیدار دوستانه ایران و ژاپن با تساوی 1-1 به پایان رسید. ظاهرا نتیجه این دیدار برای کی‌روش هدف اصلی نبود، چرا که حداقل دیدن ارنج اولیه مربی پرتغالی و نشاندن کاپیتان تیمش روی نیمکت این ادعا را ثابت می‌کرد.

ترکیب نخست تقابل با سامورایی‌ها حاوی چند نکته جالب توجه بود. نکاتی از جمله بازگشت مرتضی پورعلی گنجی به ترکیب اصلی یا توجه دوباره کارلوس به هافبک-مدافع آینده دارای مثل سعید عزت‌اللهی.

گنجی برگشت

مرتضی پورعلی گنجی مدافع-هافبک بابلی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا یکی از بهترین سربازان ارتش کی‌روش بود. مرتضی در استرالیا 2014 تمام دقایق دیدارهای ایران برابر بحرین، قطر، امارات و عراق را به‌عنوان مدافع اصلی تیم مرد پرتغالی تجربه کرد.

این مازندرانی حتی در دقیقه 113 دیدار برابر عراق گلی تماشایی هم درون دروازه حریف کاشت تا از عوامل اصلی تساوی 3-3 دو تیم در پایان وقت‌های اضافه باشد.

با این حال پس از دیدار مذکور ورق برگشت و مرتضی دیگر مدافعی نبود که کی‌روش از توانایی‌هایش «مطمئن» استفاده کند. پورعلی بعد از جام ملت‌ها تقابل دوستانه با شیلی را 90 دقیقه از روی نیمکت دنبال کرد. بعد در بازی برابر سوئد وارد ترکیب اصلی شد اما گل‌های زلاتان (11) و برگ (21) سبب شد تا کی‌روش در اولین دقیقه نیمه دوم او را از ترکیب خارج کند.

فرصتی که کی‌روش به گنجی داد و از شجاعی گرفت

پس از آن بود که مرتضی شانس رسیدن به ترکیب اصلی تیم‌ملی را از دست داد. به این ترتیب نه در دیدار برابر ترکمنستان و گوام وارد، زمین شد و نه حتی مقابل هند و عمان شانس بازی پیدا کرد.

شاید عصر سه شنبه از نظر فوتبالی، یک اتفاق مهم برای پورعلی روی داد و آن تلاش برای جلب نظر مجدد مرد پرتغالی بود حتی به‌عنوان یک بازیکن جایگزین.

شجاعی بعد از 4 ماه

مسعود شجاعی عصر روز گذشته این شانس را پیدا نکرد تا دوباره برای جلب اعتماد کی‌روش «انرژی» صرف کند. هافبک این فصل الغرافه در لیگ ستارگان قطر، آخرین‌بار سه‌شنبه 26 خرداد ماه سال جاری وارد ترکیب اصلی تیم‌ملی شد. 3 ماه و 28 روز قبل مسعود از جمله مردانی بود که آغازگر دیدار با ترکمنستان در خانه حریف بودند. نمایش نه‌چندان مطلوب هافبک تکنیکی تیم‌ملی در 45 دقیقه نخست و بدتر از آن دریافت گل تساوی در دقیقه 1+45 از مینگازو سبب شد تا کی‌روش شجاعی را از ترکیب خارج کند. بعد از آن بود که در گروه D رقابت‌های انتخابی جام جهانی شانس بازی مقابل گوام، هند و عمان به مسعود داده نشد. عصر روز گذشته شجاعی بعد از 315 دقیقه بیرون ماندن از ترکیب تیم کی‌روش طی 4 دیدار همچنان با پیراهن تیم‌ملی ایران در زمین چمن غریبه ماند تا به آینده فوتبالی‌اش کنار کی‌روش بیشتر فکر کند.

فرصتی که کی‌روش به گنجی داد و از شجاعی گرفت

آندو؛ یک سال و 10 ماه و 24 روز قبل

آندو تیموریان آخرین بار در دیدار ایران مقابل لبنان سال 2013روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود. کاپیتان جدید تیم‌ملی ایران عصر امروز بعد از یک سال و 10 ماه و 24 روز تحت نظارت کی‌روش وارد ترکیب اولیه نشد در شرایطی که وظایف او در میانه میدان به امید ابراهیمی سپرده شده بود.

تیموریان 23 ماه قبل در دیداری که 4بر یک به سود ایران خاتمه پیدا کرد 90 دقیقه روی نیمکت بود در شرایطی که صادقی (39)، دژآگه (51)، نکونام (پنالتی - 55) و قوچان نژاد (65) گل‌های تیم کی‌روش را زدند.

دیدار مذکور در چارچوب مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    کیروش با این تیم جوان، نشون داد دل شیر داره......................................
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    مهم اینه که نبردیم
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    بازی ایران و ژاپن همیشه جذاب بوده
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    هرچی بیشتر از جوانان استفاده کنیم برد کردیم
  • حامد ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    اندو بازیک خوبیه ولیی دیگه اخرای بازیشه
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    شجاعی هنوز بازی میکنه؟1
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا شجاعی رو بازی نداد؟!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس