تیم های ملی ایران و ژاپن، بعد از سال ها امروز، در دیداری دوستانه و در ورزشگاه آزادی، به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

غول‌های آسیایی به تساوی رضایت دادند/ نبرد برابر ایران و ژاپن برای صدرنشینی در رنکینگ +فیلم
گروه ورزشی مشرق - تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن که تا قبل از انجام بازی های پنجم خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی، در صدر گروه های چهارم و پنجم قرار گرفتند امروز در دیداری دوستانه به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید. (خلاصه فیلم دیدار ایران - ژاپن)


داور: یعقوب سعد خلیل عبدالله، کمک ها: ابوبکر سلیم و ناصر سلیم البوسعیدی

اخطار: مایا یوشیدا دقیقه 31 برای ژاپن و مهدی ترابی دقیقه 75 برای ایران

تیم ملی ایران:
علی رضا حقیقی ، ووریا غفوری (23 مهدی ترابی)، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت الهی (64 مرتضی پورعلی گنجی)، رامین رضاییان ، اشکان دژاگه (93 آندرانیک تیموریان)، وحید امیری و سردار آزمون ( 82 مهدی طارمی)

سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی ژاپن :
شونسوکه نیشیکاوا، ماساتو موریشیکه، کوکی یونی اورا، مایا یوشیدا، اوساکایی، ماکوتو هاسبه، شینجی کاگاوا کاگاوا (46 کیوتاکه)، گاکو شیبازاکی، کیسوکه هوندا (67 شینجی اوکازاکی)، تاکیشی اوسامی، موتو یوشینوری

سرمربی: وحید خلیل هودزیچ

شرح گل‌ها:

ایران یک ژاپن 0: (دقیقه 1+45، مهدی ترابی): اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را به سمت راست دروازه بان ژاپن زد که توسط او دفع شد و مهدی ترابی که این ضربه پنالتی را گرفته بود موفق شد آن را تبدیل به گل ایران کند.

ایران یک - ژاپن یک: (دقیقه 48): حرکت تیمی ژاپن در آغاز نیمه دوم با ضربه موتو تبدیل به گل شد. هوندا هافبک راست ژاپن که قصد راه انداختن بازیکن روی دست خود را داشت، ناگهان پا عوض کرد و سانتری موج دار را روی شش قدم ایران فرستاد و خروج اشتباه حقیقی با ضربه موتو تبدیل به گل تساوی ژاپن در نیمه دوم شد.

غول‌های آسیایی به تساوی رضایت دادند/ زد و خورد برای صدرنشینی در رنکینگ فیفا

دقایق حساس:

دقیقه 6: اولین موقعیت ایران روی خطای شکل گرفته روی رضاییان شکل گرفت که اشکان آن را روی تیر یک فرستاد و رامین رضاییان ضربه را با اختلاف کم به بیرون از دروازه زد.

دقیقه 8: روی ارسال پاس عمقی رضاییان برای سردار آزمون این مهاجم در کورس با یوشیدا موفق به تصاحب توپ نشد.

دقیقه 11: حرکت دریبل زیدانی عزت اللهی جو خاصی در استادیوم به وجود آورد که در نهایت با خطای بازیکن ژاپنی همراه شد.

دقیقه 15: پرتاب اوت بلند روی دروازه ژاپنی ها با ضربه سر جلال حسینی همراه بود که ضربه اش با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 19: ارسال پاس از سوی عزت اللهی برای رضاییان و سانتر سرضرب این بازیکن می توانست ایران و آزمون را به گل برساند که مدافع ژاپن زودتر از سردار آن را به اوت فرستاد.

دقیقه 20: ارسال کاگاوا از روی ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه را مدافعان ایرانی با ضربه سر از منطقه خطر دور کردند.

دقیقه 34: ارسال ترابی از سمت راست از روی سر آزمون گذشت و حاج صفی پشت سر مدافعان ژاپنی صاحب توپ شد و با استپ سینه آن را به درون محوطه جریمه برد و در حالی که همه انتظار ضربات مهلک او را داشتند آن را زمینی برای سردار فرستاد که نتوانست در میان مدافعان ضربه مناسبی به آن بزند و توپ در نهایت توسط شوساکو نیشیکاوا دفع شد.

دقیقه 35: یک بار دیگر ارسال توپ از سمت راست و ضربه ای کم اثری که این بار امیری به توپ زد و به راحتی در اختیار دروازه بان ژاپن قرار گرفت.

دقیقه 45: در حالی که داور برای این بازی یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، مهدی ترابی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و در حالی که به نظر می رسید خطری برای ژاپنی ها نباشد توسط مدافع ژاپنی متوقف شد و داور ضربه پنالتی برای ایران اعلام کرد.

غول‌های آسیایی به تساوی رضایت دادند/ زد و خورد برای صدرنشینی در رنکینگ فیفا

نیمه دوم:

دقیقه 46: ارسال مهدی ترابی با گذشتن از روی سر مهاجمان ایران نزدیک بود گلی تصادقی را برای شاگردان کی روش شکل بدهد که مدافع ژاپن از روی خط آن را با ضربه برگردان دور کرد.

دقیقه 51: روی ارسال کرنر ژاپنی ها توسط ضربه سر تاکاشی صاحب فرصت شدند که توپ او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 56: ارسال کرنر از سوی اشکان دژاگه ایران صاحب فرصت شد که در نهایت آزمون موفق نشد از این فرصت استفاده کند و داور با اعلام خطا بازی را متوقف کرد.

دقیقه 58: بار دیگر ضربه کرنر از اشکان دژاگه که در یک فعل و انفعال یک ضد حمله را برای ژاپنی ها شکل داد. ایشو نونی که گل تساوی تیمش را به ثمر رسانده بود در کورس با مدافعان ایران موفق بود و البته در تقابل تک به تک با حقیقی ناکام ماند. در ادامه نیز هوندا صاحب فرصت شد که تکل وحید امیری مانع از ضربه زنی مناسب این بازیکن شد و فرصت از دست ژاپنی ها رفت.

دقیقه 60: روی یک ضربه ایستگاهی، هوندا صاحب فرصت شوتزنی شد که توپش به راحتی در اختیار حقیقی قرار گرفت.

دقیقه 63: روی حرکت سردار آزمون، امیری صاحب فرصت خوبی پشت محوطه جریمه ژاپن شد که در نهایت نتواست پاس خوبی برای اشکان مهیا کند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 76: ارسال ژاپنی از سمت چپ خط دفاعی ایران با ضربه ناقص شینجی اوکازاکی همراه شد که توپ در اختیار حقیقی قرار گرفت.

دقیقه 80: سردار آزمون با یک تکل بلند ضد حمله ژاپنی ها متوقف کرد و توپ را به اوت فرستاد که این مساله به مذاق یاشیدو مایا خوش نیامد و او برخورد بدی با آزمون داشت. مهاجم جوان ایران هم این حرکت او را بی پاسخ نذاشت و این مساله باعث درگیری بین او دو و دخالت داور و بازیکنان دو تیم شد.

دقیقه 82: ارسال اینبار از سمت چپ از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی تماشاگران را به هوای گل نیم خیز کرد که توپ هافبک دفاعی ایران با اختلاف کم به بیرون رفت.

غول‌های آسیایی به تساوی رضایت دادند/ زد و خورد برای صدرنشینی در رنکینگ فیفا

در نهایت این دیدار با تساوی 1-1 خاتمه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناصر ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    سردار آزمون هم از نظر فنی باخت از هم نظر اخلاقی....حقیقی هم که ماشالله هر بازی یه سوتی...واقعا حضور فیکس بازیکنان نیمکت نشین باشگاهی در تیم ملی عجیبه و غریبه!!!
  • بازیکن سابق تیم ملی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    قصد تحلیل فنی رو ندارم فقط در کمال تاسف باید بگم با وجودی که ژاپنی ها نه یک کشور مسلمان هستن و نه حتی مسیحی و یهودی ولی نه اثری از عصبی بودن پرخاشگری و اعتراض به داور و خطاهای بی مورد پی در پی از اونها دیده شد نه خالکوپی روی بدن و نه دعوای ساختگی با بازیکنان حریف... نمی دونم از نظر فرهنگی چه بلایی سر بازیکنان ما آمده و سرمربی چرا این قدر بازیکنان رو آزاد گذاشته ولی قطعا در بازیهای رسمی داورها این قدر با بازیکنان عصبی پرخاشگر و پر خطای ایرانی مهربان نخواهند بود سپاس
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    حقیقی دروازه بان خوبی نیست
  • یاسر ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    غول:))) خدایی اسمش هم زشته..باور کنین این تیم فعلی ایران جز ده تیم برتر آسیا هم نیست...
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    عجب دروازه بانی داریم. ازون گلها خورد که تو برنامه های فان مدام نشون بدن. هر توپی ژاپن سانتر میکرد دلم میریخت. واقعا با وجود چنین دروازه بانی دل دفاع هامون قرصه. خیلی شانس اورد تو ضد حمله ژاپنی ها دفاع هامون رسیدن و گرنه اونجا هم راحت جا موند
  • حمید رضا رحیمی ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    ایران غول آسیا :)) :)) با این بازی های افتضاحش غووووول آسیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس