شرکت کنندگان در نشست به سوی انتفاضه قدس با نقل بیانات حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری انتفاضه جدید درفلسطین را فرصتی تاریخی توصیف کردند و اعلام نمودند که این فرصت می تواند اولویت اول جهان اسلام را به جایگاه خود برگردانده و مسلمانان را از شر پدیده های انحرافی رهایی بخشد.

به گزارش مشرق، نشست «به سوی انتفاضه دفاع از موجودیت مسجد الاقصی» صبح امروز با حضور نمایندگان جنبش های فلسطینی در تهران و حسین شیخ الاسلام دبیرکل کنفرانس انتفاضه و قدس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این نشست توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین و همکاری خبرگزاری قدس و با حضور نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد.

در این نشست آقایان ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ، دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران، دکتر حسین شیخ الاسلام معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل کنفرانس انتفاضه و قدس و حسین رویوران کارشانس ارشد مسائل فلسطین به تشریح و تحلیل رخ دادهای این روزهای فلسطین پرداختند و حقیقتا آن را انتفاضه سوم فلسطینی ها عنوان کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین با طرح دلایل خود مبنی بر راه اندازی انتفاضه جدید در فلسطین، به نقش جنبش ها و گروههای فلسطینی در آغاز و استمرار این انتفاضه و همچنین چگونگی حمایت دنیای عرب و اسلام از این انتفاضه اشاره کرده و پیامدهای آن بر محیط داخلی،‌ پیرامونی و بین المللی فلسطین و جهان اسلام را برشمردند.

مشروح این نشست در پی می آید:

ابوشریف: انتفاضه امروز، قیام جوانان فلسطینی علیه 22 سال ناکامی مذاکره است

"ناصر ابو شریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین درتهران گفت: نسل امروز جوانان فلسطینی در سایه حکومت تشکیلات خودگردان و توافق نامه اسلو بزرگ شده و علیه ناکامی های 22 سال مذاکره دست به قیام زده اند.

نشانه هایی که ثابت می کند انتفاضه جدید آغاز شده است

نماینده  جنبش جهاد اسلامی فلسظین با اشاره با حوادث اخیر در اراضی اشغالی فلسطین  به خصوص در کرانه و قدس، تصریح کرد: آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است یک انتفاضه حقیقی و یا خیزش مردمی گسترده است.

وی گفت :همانطور که می دانیم این انتفاضه از شهر اشغالی قدس به کرانه باختری و سپس به اراضی اشغالی 1948، از شمال به جنوب و مرکز آن منتقل شد.

ابو شریف ادامه داد: از سویی دیگر فلسطینی ها در نوار غزه در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس برخواسته اند، بنابراین تمام ملت فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی دست به قیام زده است، بر این اساس نمی توان رخدادهای اخیر در اراضی فلسطینی را کمتر از یک انتفاضه یا خیزش مردمی گسترده توصیف کرد.

وی  در ادامه افزود : اگر به شرکت کنندگان در این انتفاضه بنگریم، در می یابیم که تمام کسانی که علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات و قیام کردند، در سنین بین 13 الی 23 سال هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد : این نسل در سایه حکومت تشکیلات خودگردان و توافق نامه اوسلو بزرگ شدند، و ناکامی های ملت فلسطین را مشاهده کردند، بنابراین اکنون این جوانان علیه این شرایط سخت و غیر قابل قبول دست به قیام زدند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در قسمت دیگری از اظهارت خود خاطرنشان کرد :ملت فلسطین به این نتیجه رسیده است که مذاکرات 22 ساله با رژیم صهیونیستی  نتیجه ای جز توسعه شهرک سازی و یهودی سازی اراضی فلسطینی و افزایش وحشی گری شهرک نشینان صهیونیست نداشته است.

زمینه ها و انگیزه های وقوع انتفاضه

ابو شریف با بیان اینکه تعداد شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری حدودا به یک میلیون اسرائیلی رسیده است، افزود : شهرک نشینان به صورت روزانه اقدامات تروریستی و نژادپرستانه خود را علیه ملت فلسطینی انجام می دهند و نمونه های بسیار زیادی وجود دارد که وحشی گیری شهرک نشینان صهیونیست و اقدامات غیر انسانی آنها علیه ملت فلسطین را نشان می دهد.

نماینده  جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: نگاه ملت فلسطین نسبت به توافقنامه اسلو تغییر کرده است و اکنون برای آنها ثابت شد که این توافقنامه در طول چندین سال گذشته هیچ چیزی برای آنها به ارمغان نیاورده و از طریق آن به هیچ یک از حقوق خود نرسیدند، بلکه برعکس ظلم و ستم به آنها بیش تر شده و اراضی بیشتری از آنها سلب شد.

ابوشریف تاکید کرد که البته خود آنهایی که به اسلو معتقد بودند از جمله ابومازن و عبدربه، به شکست و بی نتیجه بودن این توافقانه اعتراف کردند.

وی افزود: بنابراین تمام این اتفاقات باعث شد که ملت فلسطین و به خصوص نسل جوان، برای رهایی از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و تجاوزات صهیونیست ها، دست به قیام و انتفاضه بزنند. ملت فلسطین به این نتیجه رسیده است که جز با مبارزه و انتفاضه نمی توان سیاست های رژیم صهیونیستی را متوقف کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در بخش بعدی  اظهارت خود با بیان اینکه  ملت فلسطین هیچ وقت از مقاومت و مبارزه خود علیه رژیم صهیونیستی دست برنداشته است تاکید کرد : فلسطینیان از زمان پایان انتفاضه دوم تا به امروز به مبارزات خود علیه اشغالگران صهیونیست ادامه داده اند، و شاهد اقدامات مردمی زیادی علیه صهیونیست ها در سایر سرزمین های اشغالی بودیم. سال گذشته نیز بعد از به شهادت رسیدن محمد ابو خضیر کودک فلسطینی شاهد خیزش مردمی در کرانه باختری بودیم، بنابراین تمام این حوادث کنونی در یک خیزش گسترده مردمی جمع شده و منجر به وقوع انتفاضه جدید شد ه است .

وی در ادامه به تلاش صهیونیستها برای عملیاتی کردن طرح تقسیم مسجد الاقصی گفت :  تلاش های اخیر صهیونیست ها برای اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و یهودی سازی قدس  از جمله عوامل شروع این انتفاضه است، انتفاضه ای که در پاسخ به اقدامات و تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینیان و مقدسات آنها آغاز شد.

ترکیب شرکت کنندگان در انتفاضه جدید / همه هستند منهای رهبران فتح

ابو شریف  همچنین به  شرکت کنندگان در این انتفاضه اشاره کرد و  افزود : در این انتفاضه شاهد حضور نوجوانان و جوان فلسطینی از جمله دانش آموزان و دانشجویان هستیم. حضور دختران و زنان نیز در این انتفاضه به وضوح قابل مشاهده است. تمام گروه های فلسطینی نیز در این انتفاضه شرکت کردند که طبیعتا اغلب شرکت کنندگان  در آن از جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس هستند. درباره جنبش فتح نیز برخی از اعضای و مبارزان این جنبش در این انتفاضه شرکت می کنند و عده ای دیگر نیز از این انتفاضه حمایت می کنند اما مقامات ارشد این جنبش و تشکیلات خودگردان از این انتفاضه به دور هستند.

کمیته چهارجانبه برای متوقف کردن انتفاضه دست به کار شده است

نماینده جنبش جهاد اسلامی  در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه تشیکلات خود گردان در این انتفاضه شرکت کرده است یا خیر؟ گفت: تشکیلات خودگردان سعی می کند که خود را از این انتفاضه دور کند. اعضای گروه چهارجانبه نیز چهارشنبه این هفته به منظور مقابله و متوقف کردن با این انتفاضه در رام الله با مقامات تشکیلات خودگردان دیدار می کنند.

ابو شریف در ادامه تصریح کرد که اکنون شرایط برای پایان بخشیدن به دو دستگی ها و کنار گذاشتن منافع حزبی برای محقق کردن خواسته های ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی مناسب است. از طریق متحد شدن و پایان بخشیدن به دودستگی های می توانیم در این انتفاضه به نتایجی برسیم که با نتایج توافقنامه اسلو متفاوت است. ما می خواهیم که از طریق این انتفاضه از رژیم نژادپرست اسرائیل که بدتر از نظام آپارتاید آفریقای جنوبی است، رهایی یابیم.

گلایه از کشورهای عربی اسلامی

وی در پایان با ابراز گلایه از عدم  حمایت کشورهای عربی و اسلامی  از انتفاضه ملت فلسطین گفت : متاسفانه حمایت کشورهای عربی و اسلامی از انتفاضه کنونی بسیار ضعیف است. حتی در جمهوری اسلامی ایران که به موضع گیری های خود در حمایت از مساله فلسطین معروف است، به جز از جانب برخی افراد معروف و گروههایی که در این زمینه همواره از فلسطین حمایت کرده اند، هیچ اقدام یا حمایتی را شاهد نبودیم.

نماینده جهاد اسلامی در ادامه خواستار پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از انتفاضه جدید به عنوان تنها کشوری که همواره از قضیه فلسطین حمایت کرده است، شد و در پایان افزود: انتظار داشتیم آقای روحانی رئیس محترم جمهور اسلامی ایران در سخنرانی دیروز خود به موضوع فلسطین و حوادثی که در این کشور اسلامی درحال رخ دادن است، اشاره کنند چون معتقدیم آنچه در فلسطین می گذرد می تواند فرصتی باشد برای بازگرداندن توجهات از مسائل انحرافی در دنیای اسلام به مسئله اصلی یعنی فلسطین . ضمن اینکه امام خمینی(ره) نیز مساله فلسطین را یک مساله اصلی برای جمهوری اسلامی ایران معرفی کردند.

قدومی: انتفاضه جدید منتظر پشتیبانی دنیای عرب و اسلام است    

نماینده جنبش حماس در تهران تحولات کرانه باختری و سرزمینهای اشغالی را قیام و انتفاضه ملت فلسطین عنوان کرد و افزود که هدف گروههای مقاومت آزادی کل فلسطین است.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در این نشست افزود: اگر شروع این انتفاضه را یکم اکتبر محاسبه کنیم، امروز سیزدهمین روز انتفاضه مجاهدان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی است. البته امروز سی امین روز تلاشهای اسرائیلی برای یهودی سازی قدس نیز محسوب می شود که طی آن شاهد اجرای عملی برخی اقدامات از سوی صهیونیستها در مسجدالاقصی بوده ایم. امروز حتی تحلیلگران سیاسی و نظامی صهیونیست معتقد شده اند که این فلسطینی‎ها هستند که سرنوشت نهایی تحولات فعلی در فلسطین را رقم خواهند زد.

به نقل از خبرگزاری قدسنا قدومی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک انتفاضه به تمام معنا در فلسطین جریان دارد، سخنان خود درباره شرایط این انتفاضه را در شش محور ارائه کرد  افزود: در محور نخست به دلایل آغاز انتفاضه اشاره می کنم که شامل بسته شدن تمام افق های سیاسی در زمینه مذاکرات سازش و ناتوانی آمریکا در مجبور کردن طرف اسرائیلی به ازسرگیری مذاکرات، انسداد افق توافق فلسطینی – فلسطینی (شکست در ایجاد رویکرد مشترک میان گروههای فلسطینی برای مواجهه با اشغالگر) می شود.

وی افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که هم اکنون نمایندگان ملت فلسطین چه کسانی هستند.ما شاهد بودیم که تشکیلات خودگردان فلسطین و ابومازن در سخنان خود در سازمان ملل تهدیداتی در توقف همکاری امنیتی با طرف اسرائیلی مطرح می‎کند که ما به عنوان یکی از گروههای مقاومت از این اظهارات استقبال کردیم. اما نتیجه چه شد؟، ابومازن پس از آن با طرح ارائه شده از سوی فرانسه موافقت کرد.

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: سپس شاهد این بودیم که تشکیلات خودگردان ضمن تقویت همکاری امنیتی با طرف اسرائیلی 1390 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرد که دقیقا مشابه تعدادی است که نظامیان صهیونیست در مدت مشابه بازداشت کرده بودند. در واقع شاهد این بودیم که ابومازن حتی آنچه خود  گفته بود را نقض کرد و این مسئله بر عزم ملت فلسطین برای آغاز انتفاضه افزود.

وی  در ادامه تصریح کرد : عامل مهم دیگر در آغاز انتفاضه وضعیت افسارگسیخته شهرک نشینان در ماههای اخیر است. پس از جنایت شهرک نشینان در به آتش کشیدن ابوخضیر (کودک فلسطینی) آنها اخیرا با تشدید اقدامات خود اعضای  یک خانواده فلسطینی را در آتش سوزنداند.

قدومی در ادامه عامل مهم دیگر در آغاز انتفاضه  را تداوم عملیاتهای فردی در قدس، کرانه باختری ، اراضی 1948 و مرز غزه (منطقه سبز) دانست  و افزود : صهیونیستها در پژوهشهای راهبردی خود از عاملان این عملیاتهای به عنوان "گرگهای رها شده" استفاده می کنند که جدای از معنای لغوی آن، از نگرانی شدید صهیونیستها از این نوع عملیتهای حکایت دارد. اخیرا در یکی از تصاویر ویدیویی منتشر شده شاهد بودیم که یک جوان فلسطینی در قدس در حین صحبت با سه سرباز صهیونیست با شجاعت تمام چاقوی خود را بیرون کشیده و هر سه آنها را به شدت زخمی می‎کند.

وی  در ادامه به  ارکان انتفاضه  اشاره کرد و گفت : باید توجه داشته باشیم که انتفاضه در نهایت به دو طرف دخیل در آن آسیبهایی را وارد می‎آورد که البته این تحرکات عملی ناشی از انسداد سیاسی رخ داده در گذشته است. البته در این وضعیت ما شاهد حاکم شدن فضایی از تشنج و ناآرامی و ترس بر صهیونیستها هستیم. به عنوان نمونه در حادثه ای در کرانه باختری چندین نظامی صهیونیست به علت همین فضای ترس و وحشت به سوی یک دختر محجبه فلسطینی که هیچ عامل تهدید کننده نداشت تیراندازی و وی را به شهادت رساندند. همچنین روز گذشته به سوی یک زن فلسطینی که کیسه هوای اتومبیلش در جاده باز شده و ترکیده بود تیراندازی کرده و وی را نیز به شهادت رساندند.

قدومی تصریح کرد :  دومین رکن مهم انتفاضه بسیج گسترده مردمی است . در این انتفاضه فقط اعضای گروههای مقاومت فلسطین حضور ندارند بلکه تمامی آحاد ملت فلسطین مشارکت دارند. همچنین نقش نخبگان  فلسطینی در انتفاضه فعلی بسیار مهم است و آنها بر خلاف نخبگان عربی و اسلامی تمام تلاش خود را جهت آگاهی بخشی به مردم فلسطین به کار گرفتند.

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه  حمایت عربی و  اسلامی را  دو رکن دیگر شکل نگرفته انتفاضه  عنوان کرد و گفت :  ما در رسانه های عربی پوشش رسانه ای همسان با سطح تحولاتی که در فلسطین رخ داده را ندیدیم . همچنین در سطح کشورهای اسلامی هنوز تظاهرات گسترده ای در حمایت از انتفاضه برگزار نشده است. دومین عامل محقق نشده عنصر رهبری است که هنوز محقق نشده است. هنوز گروههای فلسطینی نتوانسته اند رهبری واحد را برای قیام خود برگزینند و یا ساختار رهبری را ایجاد کنند که این مسئله ادامه انتفاضه را با مشکل مواجه می کند و ممکن است دوباره شاهد باشیم که این انتفاضه همچون انتفاضه اول و دوم به سردی گراییده شود و با ترفندهای غربی و صهیونیستی دور زده شود.

وی افزود: هم اکنون بهترین فرصت برای مقامات و گروههای فلسطینی است که دور هم جمع شده و درباره رهبری واحد انتفاضه به توافق برسند. البته متاسفانه در همین شرایط شاهد آن هستیم که پس از سخنان نتانیاهو در زمینه سرکوب انتفاضه، ابومازن ضمن تایید ضمنی آن از عزم خود برای خاموش کردن شعله خشم ملت فلسطین دم می زند.

خالد قدومی در سومین محور سخنان خود به تفاوت انتفاضه  کنونی با انتفاضه های قبلی اشاره کرد و افزود: این بهار فلسطینی است که جریان دارد. کابینه رژیم صهیونیستی در باتلاق سیاسی و امنیتی بزرگی گرفتار شده و در شرایط فعلی حتی با آمریکا و اروپا نیز دچار چالش شده است  و در انزوای بین المللی بسر می برد. همچنین آمریکا دیگر آن قدرت تصمیم گیری و اجرایی را در سطح بین المللی ندارد و نمی تواند هر آنچه می خواهد را به اجرا بگذارد.

وی در محور چهارم سخنان خود به تشابهات انتفاضه فعلی با انتفاضه های قبلی پرداخت و افزود: خشم توده های مردمی از جمله اشتراکات با انتفاضه های قبلی است البته عملیاتهای فردی فلسطینی ها که نمونه های آن را در شهرک صهیونیست نشین ایتمار و منطقه نبی صالح شاهد بودیم می تواند از سوی گروههای مقاومت و مردم با عملیاتهای نظامی گسترده تر ادامه یابد.

نماینده حماس در پنجمین محور سخنان خود به اهداف انتفاضه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی طی یک ماه اخیر یهودی سازی قدس را تشدید کرده اما به مدد پاسداران مسجدالاقصی و قیام ملت فلسطین به طور موقت اقداماتش را متوقف کرده است. البته هدف باید تداوم انتفاضه باشد و باید بتوانیم انتفاضه قدس را به انتفاضه آزادی فلسطین ارتقا دهیم .

قدومی در ششمین محور سخنرانی خود به چالش های پیش روی انتفاضه اشاره کرد و افزود: گروههای مقاومت تلاش کرده و می کنند بسیج عمومی میان ملت فلسطین را افزایش دهند تا شعله انتفاضه کاسته نشود. یکی از اصلی ترین اقدامات ما باید حمایت از مرابطین و پاسداران مسجد الاقصی باشد که لحظه به لحظه و طی 24 ساعت شبانه روز درون مسجدالاقصی مشغول به حمایت از این مکان مقدس اسلامی هستند. البته تعداد آنها در حال حاضر 1500 نفر است که باید از همه لحاظ تقویت شوند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده گروههای مقاومت فلسطین از فرصت کنونی برای اجرای عملیاتهای نظامی، این اقدامات را ضامن رسیدن به هدف اصلی که همان آزادی فلسطین از اشغالگران صهیونیست است دانست.

نماینده حماس در تهران در پایان تاکید کرد: چالش آخر ما مربوط به جهان اسلام است که باید همراه و همگام انتفاضه باشد. برداران شما هم اکنون در فلسطین از جان مایه می گذارند و امید به حمایت کشورهای اسلامی دارند. البته درباره تسلیح کرانه باختری و زوال رژیم صهیونیستی مباحث مختلفی مطرح شده که در این زمینه بیانات مهم مقام معظم رهبری امام خامنه ای وجود دارد. همچنین شیخ احمد یاسین پیش از شهادتش برای اساس استنتاجات قرآنی خود پیش بینی کرده بود اسرائیل تا سال 2027 از بین برود.

قدومی دو چالش مهم را از نگرانی های خود در خصوص استمرار این انتفاضه دانست و افزود: پشتوانه و پشتیبانی عربی و اسلامی اولین نگرانی ما است که تاکنون محقق نشده است و چالش دوم را عنصر رهبری در استمرار این انتفاضه دانست و گفت: تلاش هایی دارد صورت می‌گیرد میان گروههای فلسطینی که انشالله این دغدغه رفع خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما ترس آن داریم که تاریخ دوباره تکرار شود زیرا انتفاضه اول را با اوسلو متوقف کردند و انتفاضه دوم را با قطع ارتباط میان کرانه باختری و نوار غزه دور زدند و حالا ممکن است به گونه دیگری این انتفاضه را بخواهند خاموش کنند.

نماینده حماس تاکید کرد: امروز هدف تمامی گروههای مقاومت آزادی کل سرزمین فلسطین است .

شیخ الاسلام: انتفاضه کنونی فرصت طلایی است/امام فرمودند، سرنوشت اسلام در فلسطین تعیین می شود

مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل کنفرانس انتفاضه و قدس گفت: هر کشوری با هر خطایی که نسبت به ما و عالم اسلامی کرده است اگر در مسئله فلسطین دست در دست ما بگذارند ، ما حاضریم از آنها گذشت کنیم و پذیرای آنها باشیم و این موضع صریح ما است.

امام فرمودند، سرنوشت اسلام در فلسطین تعیین می شود

«حسین شیخ الاسلام» با اشاره به توجه شدید حضرت امام خمینی (ره) به مسئله فلسطین گفت: شاید مهمترین صحبت های ایشان پیش از این کلام که  «اسرائیل غده سرطانی است»  این فرموده ایشان  باشد که «سرنوشت اسلام در فلسطین تعیین می شود»، این جمله ای بسیار مهم برای مسلمانان است.

وی با بیان اینکه  در ادبیات غرب نیز اسرائیل را به عنوان آخرین خاکریز تمدن غرب در مقابل اسلام توصیف می کنند ، افزود :انتفاضه کنونی یک فرصت طلایی برای بازگرداندن مسئله فلسطین به صدر جهان اسلام است.

شیخ الاسلام همچنین تاکید کرد: هر کشوری با هر خطایی که نسبت به ما و عالم اسلامی کرده است  اگر در مسئله فلسطین دست در دست ما بگذارند، ما  حاضریم از آنها گذشت کنیم و  پذیرای آنها باشیم و این موضع صریح ما است.

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد : این بسیار ناراحت کننده است که صهیونیست ها اینگونه مسلمانان را سرکوب می کنند. رهبران، شاهان و ولیعهدان کنونی کشورهای اسلامی به همه ی مسائل می پردازند به غیر از موضوع مسجدالاقصی، و البته این صحبت شامل گروه هایی می شود که خود را اسلامی می نامند ولی در واقع منحرف هستند. ما به گونه ای احساس شکست می کنیم که می بینیم در شرایط کنونی مسلمانان علیه مسلمانان شده اند و جان یکدیگر را می گیرند.

شیخ الاسلام در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخ اشغال  فلسطین اشاره کرد و افزود :  حرکت صهیونیستها در فلسطین از اواخر قرن 19 به طور غیر رسمی و از 1897 به طور رسمی آغاز شد. در سال 1915 قرارداد سایکس - پیکو اجرا شد که بر اساس امیال استکبار تقسیماتی صورت گرفت که تا 30 سال بعد نیز ادامه یافت ، در سال 1945 دیدیم که دنیا بر اساس طاغوت آمریکایی تقسیم بندی شد و 30 سال بعد دنیا بر اساس سازمان ملل  و شورای امنیت و ساختار ابر قدرتی آمریکا تقسیم شد، 30 سال پس از آن  نیز به پیروزی انقلاب اسلامی ایران رسیدیم که در این پیروزی، آزادی فلسطین در آن نهادینه شده است.

وی افزود:  امروز انقلاب اسلامی ایران از داخل و خارج همواره پایداری می کند و پیش می رود. وی سپس به موضوع انقلاب و قیام فلسطینی ها پرداخت و گفت:  سه عنصر حضور مردم، مکتب، فرهنگ و مذهب و رهبر در مسئله فلسطین بسیار اساسی است  ولی همیشه در فلسطین مشکل رهبری وجود داشته است و ما هیچگاه رهبری شایسته ای برای فلسطین ندیده ایم که امیدواریم ایجاد شود. به یک معنی رهبری در فلسطین همواره پشت سر مردم حرکت کرده است در حالی که باید پیش روی انها حرکت نماید.

دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد : حدود 100 سال از قرارداد سایکس - پیکو می گذرد و امروز بر اساس صحبت رهبری جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای  در یک پیچ تاریخی قرار داریم و درگیری های کنونی از این نظر مهم است که این پیچ به کدام سمت می رود.

وی تصریح کرد: این درگیری، درگیری تعیین کننده ای است و این برهه تاریخی برهه تعیین کننده ای است. باید دریابیم که مشکل کنونی در جهان اسلام کجا است.

وی گفت انتفاضه اول فلسطینی ها هم پس از حوادث خونین مکه در سال 1366 اتفاق افتاد که امام همان زمان فرمودند که انتافضه فلسطینی ها نتیجه حوادث خونین مکه است. انتفاضه کنونی فلسطینی ها هم  پس از حوادث اخیر منا در مکه آغاز شده است. آیا می شود که دنیای اسلام به یک درکی برسند که بی مسئولیتی ها  و ضعف ها کجاست ؟ و قدرت جهان اسلام کجاست؟.

امام فرمودند این انقلاب متعلق به مستضعفین و پا برهنگان سراسر دنیا است . بنابراین ما در برهه ای قرار گرفته ایم که باید مشخص که ایا در حزب مستضعفین هستیم یا حزب شیاطین باید مشخص کنیم که در کنار حق هستیم یا باطل باید مشخص کنیم که در کنتار مظلوم هستیم یا ظالم. وقتی که چندین نظامی صهیونیستی یک دختر جوان دانشجو را محاصره می کنند و به او دهها تیر شلیک می کنند خب معلوم است که ظالم کیست مظلوم کیست. ما باید کنار مظلوم باشیم.

شیخ الاسلام با بیان اینکه بر اساس قانون بین المللی اقدامات صهیونیست ها جنایت است، افزود :  امروز ظالم و مظلوم کاملا مشخص شده است و ما باید مشخص کنیم که در کدام جبهه قرار داریم و در این پیچ تاریخی به کدام سمت حرکت می کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: هرکشور یا گروهی که اولویتشان فلسطین باشد اولویتشان مسجدالاقصی باشد جمهوری اسلامی ایران از ان حمایت خواهد کرد و پذیرای آنان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس