خط توليد انبوه اژدر پيشرفته والفجر با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و امير دريادار دكتر حبيب‌اله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع افتتاح و بهره‌برداري رسيد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار دهقان در مراسم افتتاح خط توليد اژدر پيشرفته والفجر در جمع خبرنگاران طي سخناني اظهار داشت : يكي از اولویت‌هاي اصلي وزارت دفاع تجهيز نيروهاي دريايي ارتش و سپاه به تجهيزات و سلاح‌هاي پيشرفته و قدرتمند است تا آنان بتوانند به تعبير و تأكيد فرمانده معظم كل قوا بعنوان دستان بلند جمهوري اسلامي ايران ضمن دفاع از حريم دريايي كشور ، تهديد هر خصم متجاوزي را با قاطعيت درهم كوبند.

وزير دفاع گفت : در اجراي اين اولويت راهبردي ، دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع با روحيه و تلاش جهادي اقدام به طراحي ، ساخت و فراهم‌سازي توليد انبوه اژدر والفجر نموده و با بهره‌گيري از فناوري‌هاي بسيار پيشرفته موفق شدند اين پروژه مهم را به نتيجه برسانند.

سردار دهقان در تشريح اين اژدر بومي اظهار داشت : اژدر پيشرفته والفجر با ويژگي‌هاي هوشمندي ، قابليت  ضد فريب ، سرعت زياد و سرجنگي با قدرت انفجاري و تخریب بسيار بالا  قادر است با غافلگيري ظرف چند ثانيه اهداف و شناورهاي بزرگ دريايي را بطور كامل منهدم و غرق كند.

خط تولید انبوه نسل جدید اژدرهای ایرانی با نام «والفجر» افتتاح شد+عکس

وي افزود: از ويژگي‌هايي كه اژدر والفجر را نسبت به ساير محصولات مشابه در دنيا متمايز كرده ، زمان كوتاه آماده‌سازي در يگان‌هاي پشتيباني كننده و يگان‌هاي شليك‌كننده است كه موجب افزايش فوق‌العاده توان تاكتيكي ، سرعت عمل و واكنش سريع يگان‌هاي رزمي سطحي و زير سطحي نيروي‌هاي دريايي ارتش و سپاه مي‌شود.

سرداردهقان تصريح كرد: افتتاح اين خط توليدي نشان از عزم وزارت دفاع و دولت يازدهم در پشتيباني مؤثر و همه  جانبه از نيروهاي مسلح براي تحقق اصل بازدارندگي و اجراي آيه شريفه ترهبون به عدوالله و عدوكم دارد ؛ كه فرمانده معظم كل قوا در ديدار اخير كاركنان نيروهاي دريايي سپاه با معظم له ،  بدان تأكيد وي‍ژه‌اي داشتند.

خط تولید انبوه نسل جدید اژدرهای ایرانی با نام «والفجر» افتتاح شد+عکس

وزير دفاع با بيان اينكه اين تجهيزات و تسليحات پيشرفته صرفاً جنبه دفاعي دارد گفت : گلوله‌ها ، موشك‌ها  و اژدرهاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران فقط به سمت كساني نشانه روي و شليك خواهد شد كه قصد تعرض به اين آب و خاك را داشته باشند.

وزیر دفاع تأکید کرد :ما بر مبنای  تهدیدات محتمل پیش روی ملت ایران با تمام توان نسبت به تقویت بنیه دفاعی خود اقدام خواهیم کرد و هیچ قطعنامه ای نمی تواند مانع افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران شود.حتی اگر زمانی تهدیداتی در فراجو را محتمل بدانیم خود را قادر می دانیم تا در این زمینه نیز وارد شده و پیش بینی های لازم دفاعی را بعمل آوریم.آنچه که برای ما مهم است تضمین امنیت پایدار ملی و منطقه ای است.

افتتاح خط توليد انبوه اژدر پيشرفته والفجر+عکس

سردار دهقان با تبريك اين موفقيت و دستاورد بزرگ به ملت رشيد ايران و فرماندهي معظم كل قوا كه همواره در مسير خودكفايي صنعت دفاعي هادي و حامي بوده‌اند ؛ از زحمات و تلاش مديران ، دانشمندان ، متخصصان و كارگران افتخارآفرين سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع كه با طراحي و ساخت اين اژدر پيشرفته برگ زرين ديگري به مجموع افتخارات وزارت دفاع و صنعت دفاعي افزودند تشكر و قدرداني نموده و تاكيد كرد: روند تعالي و پيشرفت براي خلق و ابداع فناوري‌هاي جديد با سرعت ادامه داشته و لحظه‌اي دچار توقف نخواهد شد.

در ادامه امیر حبیب اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با تشکر و قدردانی از وزارت دفاع که با پشتیبانی های موثر، نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به انواع سلاح های پیشرفته مجهز می کند گفت: یکی از سلاح های موثر و ارزشمند در تقویت توان رزم دریایی اژدر است و اژدر پیشرفته والفجر که به دست متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع به تولید انبوه رسیده است نسبت به اژدرهایی که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته از برد مناسب تر ، دقت و قدرت انفجار و تخریب بالاتر برخوردار است .

وی در ادامه افزود:این سلاح که بیشترین کاربرد را در زیر دریایی ها دارد با استفاده از رادار و سونار قادر است اهداف را شناسایی و به صورت هوشمند مورد تعقیب قرار داده و با قدرت تخریب بسیار زیاد آن را منهدم کند.

امیر سیاری در پایان گفت:این موفقیت بزرگ را به همکارانم در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تبریک عرض می کنم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سید دکتر محمود ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    رویش هم نوشته پیشرفته ایول
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    4 0
    نصر من الله و فتح قریب.
  • غلام شیش لول بند ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    چه عجب بعد از مدت ها یه خبر نظامی گذاشتی مشرق دیگه داشتیم نا امید میشدیم این ها رو از قایق تندروی جدیده دوزیست سپاه هم میشه شلیک کرد؟؟؟
  • کرمانشان ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    ادبیاتت فرق کرده دکی؟ای ول میگی .زشته این الفاظ سخیف
  • رضا ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    سوزنهایی برای خالی کردن باد بادکنک ابهت آمریکاییها و اذنابش..
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    اسامی عربی آنها واقعا روی مخه آخه این اسامی غیر ملی چیه واسه اینها میگذارند اه
  • سید دکتر محمود ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    کمال هم نشین در من اثر کرد
  • علیا ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    اسامی اسلامی قسمتی از فرهنگ ما هست. همونطور که ایرانی بودن ما جزیی از فرهنگ ماست. شما منافقان به دنبال این هستید که اسلامی بودن ما رو به عنوان عرب بودن مطرح کنید و با سو استفاده از عرق ملی به اهدافتون یعنی تضعیف اسلام بپردازید.
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    بدبخت آمریکایی ها ، بخوان با ما بجنگن نمی دونن موشک فجره ، پهباد فجره ، اژدر فجره ، جنگنده فجره ! ، خمپاره فجره ، زیر دریایی فجره ، قایق فجره ....
  • افشین تهران ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    فقط یک جمله برای دشمن کافیست. پس در خلیج فارس دستا بالا.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    دمتون گرم . خیلی قدرتش زیاده
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    به نظر دومرحله ای هست مرحل اول نفوذ مرحله دوم انفجار قویتر البته همون مرحله اول کار هدفو میسازه
  • شهرام ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    ببخشید یه سوالی داشتم این اژدر والفجر همان اژدر حوت است؟؟ که تغییر نام داده یا هر دو موشک مجزا هستند؟؟؟
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    زنده باد تدبیر و امید دوران توقف دستاوردها به سر امد.
  • احمد ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    دوست عزیز اژدر کلمه کاملا فارسی (گ چ پ ژ)در عربی نیست و والفجر هم کلمه قرآنی است پیشرفته هم کلمه کاملا فارسی است . دلبندم
  • علیا ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    خیلی با هم فرق دارند. اژدر حوت در قسمت دماغه ی دستگاه حباب ساز داره که این نداره. حئت در انتهای بدنه اش نازک تر میشه و تقریبن دو متر آخرش به مرور قطرش کم میشه. اما این در تمام طول بدنه قر یکسانی داره. در ضمن حوت به دلیل تنولوژی بالا و به نسبت قیمت خیلی بالاتری که پیدا میکنه نمیشه در تمام یگانها استفاده بشه. اما این اژدر به دلیل قیمت پایین تر که ناشی از تکنولوژِ پایین تر هست برای استفاده ی گسترده مورد مناسب تریه.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    ناشناس ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱ خیلی جالبه چقدر راحت یکنفرو منافق کردی امثال شما توهم دارن
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    برد،سرعت، قدرت تخریب؟ طول و عرض، هیچ مشخصات ظاهری نیست که بدونیم این چیه؟ فقط ذوق که اژدره؟ قابلیت مانورش چقدره؟ احتمال خطا چه اندازه است و چقدر احتمال داره که بتوان آن رو هدفگیری و منهدم کرد. در سطح دنیا در چه رده ای است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس