تازه‌ترین اثر تقریظ شده رهبر انقلاب در موضوع حجاب و سبک زندگی است که نشان‌گر توجه ویژه رهبر انقلاب به مسئله است. توجه به «من زنده‌ام» و «دختر شینا» با محوریت سبک زندگی جهت‌دهی ایشان به مسئله مهم سبک زندگی در حوزه کتاب است.


 به گزارش مشرق، فردا سه شبنه تقریط رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» در مدرسه ای دخترانه رونمایی می‌شود. به بهانه این رونمایی نکاتی کمتر دیده شده پیرامون کتاب بازگو می‌شود.

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب» در حالی رسانه‌ای می‌شود که پیش از این اکثر آثار تقریظ‌شده دفاع مقدسی بودند و تنها دو کتاب «سفرنامه حج» رحیم مخدومی و کتاب «هدیه‌ای برای تو» اثری غیردفاع مقدسی محسوب می‌شدند که تقریظ رهبر انقلاب بر آنها رسانه‌ای‌شده است. همچنین این اولین رمانی است که تقریط رهبر انقلاب بر آن به شکل گسترده رونمایی خواهد شد.

کتاب «دختران آفتاب» تقریبا ده سال از انتشار آن گذشته است و تاکنون نزدیک ده چاپ را پشت سر گذاشته است اما باز هم کتابی گمنام از نظر رسانه‌ای محسوب می‌شود. با این تقریظ کتاب بعد از ده سال شهرت مجددی بدست می‌آورد.

«دختران آفتاب» اولین کتاب انتشارات سروش هست که تقریظ رهبر انقلاب را دارا می‌شود و سروش نیز در زمره ناشرانی قرار می‌گیرد که آثارشان مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته است.

 

تازه‌ترین اثر تقریظ شده رهبر انقلاب در موضوع حجاب و سبک زندگی نوشته شده است و این نشان‌گر توجه ویژه رهبر انقلاب به این مسئله است. بعد از سخنان معظم‌له درباره سبک زندگی در خراسان شمالی چند کتاب دیگر از جمله «من زنده‌ام» و «دختر شینا» با موضوع دفاع مقدس و محوریت سبک زندگی اسلامی انقلابی مورد توجه ویژه ایشان قرار گرفته که نشان‌گر جهت‌دهی ایشان به مسئله مهم سبک زندگی در حوزه کتاب است. ضمن این که رونمایی این تقریظ در مدرسه‌ای دخترانه نیز خود پیام‌های خاصی را در این زمینه القا می‌کند.

کتاب «دختران آفتاب» به لحاظ تعداد صفحه حجم بالایی در حدود 500 صفحه دارد و به لحاظ تعدد منابع درج شده در انتهای کتاب اثری تحقیقی محسوب می‌شود. ضمن این که فهرست موضوعی اثر نیز برای خوانندگانی که نمی‌خواهند ابتدا تمام کتاب را بخوانند مرجع و راهنمای خوبی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از نکات جالب درباره این کتاب دارا بودن سه نویسنده مرد است که کتابی درباره دختران جوان نوشته‌اند که این مسئله نیز قابل توجه است. ضمن این که نویسندگان کتاب از مشاوره‌های افراد خبره‌ای چون سیدمهدی شجاعی،حجت الاسلام دکتر صادق‌زاده و استاد سیدابوالقاسم ژرفا بهره گرفته اند.

این برنامه سه‌شنبه 21 مهرماه از ساعت 15 برگزار خواهد شد و به سبب موضوع و مخاطب کتاب «دختران آفتاب» قرار است در  دبیرستان شهدای هفت تیز واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، نبش غفاری برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس