کد خبر 480
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸

مربي تيم ملي فوتبال گفت: يک لحظه دوستي‌ام با بازيکنان جام جهاني 98 از جمله علي دايي را با تمام دنيا عوض نمي‌کنم.


به گزارش مشرق، عليرضا منصوريان در مورد حواشي مربوط به اردوي تيم ملي در اتريش و ساير موارد مربوط به تيم ملي و همچنين شايعه اختلاف با علي دايي و فرهاد مجيدي گفت و گويي با فارس انجام داده است که مشروح آن را در زير مي‌خوانيد:

شرايط اردوي تيم ملي در اتريش چطور است؟ در تهران حاشيه‌هاي زيادي مبني بر ايجاد اين اردو به وجود آمده است که يکي از آنها مربوط به نداشتن کولر در اتا‌ق‌ها هتل است.

با توجه به اينکه خودم در اروپا بازي کرده‌ و تجربه زيادي در اين مورد دارم، مي‌دانم تمام کمپ‌هاي ملي و باشگاهي مانند همين کمپ اتريش است. معمولاً در کمپ‌هايي که در ارتفاع 1800 متري سطح دريا هستند کولر وجود ندارد. بازيکنان تيم ملي هم چون از تهران و از زير کولر آمده‌اند، کمي روي اين موضوع حساسيت ايجاد شده است.

پس شرايط مطلوب است؟

در حال حاضر هوا به قدري خنک است که پنجره تمام اتاق‌ها باز و امکانات هتل بسيار خوب و مفيد است. در کنار هتل، سالن بدنسازي، استخر و زمين فوتبال مستقر است و آب ميوه‌هاي رايگان در هر لحظه براي بازيکنان مهيا است.
مي‌دانيد که ساير هتل‌ها براي اين موضوع هزينه‌هاي کلاني مي‌گيرند، اما انواع و اقسام آب ميوه‌ها براي ملي‌پوشان به صورت رايگان سرو مي‌شود.

از لحاظ تغذيه مشکلي نداريد؟

براي شام و ناهار و ساير وعده‌ها آشپز ايراني داريم. غذاها با ذبح اسلامي پخته مي‌شود و همه چيز ايده‌آل است.

در مورد ساير شايعات چه نظري داريد؟

در اخبار شنيده‌ام که به طور مثال کنار کمپ بوي گاو مي‌دهد و ساير مسائل ديگر؛ اما اگر از من مي‌پرسيد اين اطمينان را به شما مي‌دهم که هيچکدام از اين مسائلي که عنوان مي‌شود صحت ندارد.
دوست داشتم ساير خبرنگاران به اردوي ما در اتريش اضافه مي‌شدند تا با چشم خود اين مسائل را ديده و اخبارش را به تهران مخابره مي‌کردند. از اخباري که مي‌شنوم، خنده‌ام مي‌گيرد. بازيکنان پس از تمرين از طبيعت اينجا لذت زيادي مي‌برند.

اين حواشي به روند آماده‌سازي تيم ملي لطمه نمي‌زند؟

اين حواشي بزرگترين ضربه‌ را به تيم ملي مي‌زند. هميشه در خانواده‌ها هم، افراد از نزديکان خود ضربه مي‌خورند. ما هم اگر قرار باشد ضربه بخوريم همين حواشي ضربه اصلي را مي‌‍‌زند. مطمئناً تنها کساني که مي‌تواند اين حواشي را از بين ببرند، خبرنگاران و رسانه‌ها هستند.

در جام جهاني2006 هم اينگونه بود. براي حضور در جام جهاني 98 فرانسه و در ديدار مقابل استراليا، تمام خبرنگاران، مطبوعات، رسانه‌ها و مردم از همه جا دست به دعا بردند تا تيم ملي به جام جهاني صعود کرد. اگر اين خواستن دوباره براي تيم ملي تکرار نشود و شکل نگيرد ديگر راهي به جايي نخواهيم برد. در حال حاضر که بايکوت هستيم و پس از اين اتفاقات نيز بيشتر به بن‌بست خواهيم خورد.

پس رسانه‌ها بيشترين کمک را مي‌توانند به تيم ملي بکنند؟

شک نکنيد. خواهش مي‌کنم رسانه‌ها کمک کنند تا از اين حواشي به دور باشيم. آرزو مي کردم تعداد زيادي از خبرنگاران ايران در کمپ کنار ما بودند و مي‌ديدند که تمرينات‌مان در چه شرايطي انجام مي‌شود.

شايعه درگيري و قهر علي کريمي از تيم ملي از کجا شکل گرفت؟

در اردوي تيم ملي کريمي در کنار ما بوده و هيچ اتفاقي مبني بر درگيري يا قهر کريمي رخ نداده است.

پس همدلي خوبي بين بازيکنان ايجاد شده است؟

بازيکنان در اردوي اتريش احساس دوستي زيادي به هم مي‌کنند و همدلي خاصي بين آنها وجود دارد. همه بازيکنان طبق برنامه تمرينات خود را انجام مي‌دهند. آنها نگاه حرفه‌اي به فوتبال پيدا کرده‌اند و با دقتشان نشان مي‌دهند تمرکز کافي براي موفقيت دارند.

وضعيت مهرزاد معدنچي که در بازي نخست تدارکاتي مصدوم شد به کجا انجاميد؟

او بازي اول مقابل ستاره سرخ بلگراد گرفتگي عضله پيدا کرد. پس از عکسبرداري مشخص شد مشکل خاصي نيست و خطري وجود ندارد. معدنچي بسيار زود به شرايط آرماني باز مي‌گردد.

گويا فرزاد آشوبي هم مصدوم شده است؟

آشوبي مشکلي ندارد و سرحال تمرين مي‌کند.

ماجراي اين که گفته مي‌شد شما مي‌خواهيد در بازگشت به ايران پاسخ دايي را به شکل کوبنده بدهيد، چيست؟

اين موضوع شايعه است. يک بار ديگر محکم و مقتدرانه مي‌گويم که براي دوستي‌اي که با امثال دايي، پيرواني، خاکپور، عزيزي و ... ايجاد شده 20 سال زمان صرف شده است. اعتقاد دارم به خاطر جايگاه‌مان، نبايد دوستي‌ها را ناديده بگيريم. يک لحظه دوستي‌ام با بازيکنان جام جهاني 98 را با تمام دنيا عوض نمي‌کنم، چرا که بزرگترين لذت دنيا را با تيم ملي 1998 برده‌ام. در مورد دايي هم مشکلي نبوده است که آن را شايعه کرده‌اند.

با دايي در اين مورد صحبت کرده‌ايد؟

قبل از سفر به اتريش با دايي صحبت کردم. ما رفاقت گرمي با هم داريم. رفاقت ما نود و هشتي‌ها رفاقتي خانوادگي است.

در مورد فرهاد مجيدي هم شايعاتي مبني بر اين بود که شما مانع دعوت مجددش به تيم ملي شده‌ايد؟

تمام فوتبالي‌ها دقيقاً مرا مي‌شناسند. وقتي در استقلال بودم هميشه منافع جمع را به منافع شخصي ترجيح مي‌دادم. هيچ موقع حاضر نمي‌شوم مسير زندگي يک فوتباليست را به خاطر علايق شخصي خودم تغيير دهم.
اگر روزي احساس کنم بازيکني حتي در شاهين بوشهر يا ساير تيم‌ها به درد تيم ملي مي‌خورد و مي‌تواند به تيم ملي کمک کند، شک نکيند که خودم با کمال ميل او را به تيم ملي مي‌آورم.

موضوع مجيدي ربطي به شما نداشت؟

پيرامون اين موضوع تا به حال فکر هم نکرده‌ام. قبل از هر چيز مديران استقلال مي‌دانند که مجيدي را من به استقلال آوردم. همه من را به عنوان يک استقلالي متعصب مي‌شناسند، اما قداست تيم ملي آنقدر بالا است که علايق شخصي‌ام را در اين گونه موارد دخيل نکنم.

صحبت پاياني..

در مجموع چون کم مصاحبه مي کنم و خودم را درگير اين مسائل نمي‌کنم و در سوي ديگر بازار حواشي هم داغ است، اين شايعات به وجود مي‌آيد. مردم اخلاق من را مي‌شناسند. اگر دنبال منافع شخصي خودم بودم ،حداقل در استقلال يا تيم ملي جايگاه بهتري در گذشته داشتم. به خاطر عقايد شخصي‌ام در گذشته خيلي کارها را نکردم و در عوض خدا بسياري چيزها را در زندگي امروزم به من داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس