کد خبر 479333
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال انجام تشریفات قانونی برای انتقال ۸۷ نفر از زائران شناسایی شده هستیم که امیدواریم تا فردا عملیات انتقال آنها انجام شود.

انتقال ۸۷ نفر از زائران جان‌باخته منا تا فردا

به گزارش مشرق، سعید اوحدی در مورد آخرین وضعیت شناسایی زائران جان‌باخته و مفقود در حادثه منا، افزود: در حال حاضر همچنان آمار مفقودین ۶۷ نفر است و فرد جدیدی را شناسایی نکرده‌ایم.

 رئیس سازمان حج و زیارت از ایجاد دسترسی به سردخانه دیگری در جده خبر داد و گفت: در این سردخانه ۱۰۰ پیکر از کشورهای مختلف قرار دارد که برای شناسایی جان باختگان حادثه منا به آنجا مراجعه خواهیم کرد.

وی گفت: ۱۰۰ زائر جدید را به این سردخانه منتقل کرده‌اند.

اوحدی با تاکید بر اینکه شناسایی مفقودین با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از حادثه منا کمی سخت شده است، گفت: تمام سردخانه‌های مکه و جده بررسی شده بودند و فقط یک سردخانه باقی مانده بود که آن هم به تازگی از سوی سعودی‌ها برای شناسایی به ما اجازه داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات انتقال ۸۷ زائر جان‌باخته حادثه منا در حال انجام است، گفت: سعی می‌کنیم تا فردا بتوانیم این زائران را به کشور انتقال دهیم و این تشریفات قانونی است که کمی کار را طولانی کرد و ربطی به کارشکنی سعودی‌ها نداشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ نفر از زائران جان‌باخته از سوی مقامات سعودی دفن شده‌اند، افزود: امیدواریم زائر ایرانی در بین آنها نباشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس