در اردوی حریف بازیکنی حضور دارد که تجربه بازی در سطح اول فوتبال اروپایش قابل تامل است؛ بازیکنی که 111 بازی 90 دقیقه‌ای در لیگ‌برتر انگلستان انجام داده تا از این حیث رقیبی آسیایی نداشته باشد. انجام 9990 دقیقه بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا یعنی داشتن کیفیت‌هایی فراتر از یک بازیکن آسیایی.

گروه ورزشی مشرق - تیم‌ملی فوتبال ایران فردا مهمان عمان است تا با کسب سه امتیاز دیگر به تحکیم جایگاهش در صدر جدول گروه D رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی روسیه چشم داشته باشد.سه امتیازی که البته 14 سال است مقابل عمان به دست نیامده و به یک طلسم تبدیل شده است.

در مسقط کی‌روش به تجربه مردانی تکیه خواهد کرد که در آن‌سوی آب‌ها توپ‌ می‌زنند. از آندو تیموریان گرفته تا پژمان منتظری و اشکان دژاگه، و صدالبته جوانی جویای نام چون سردار آزمون که قصد دارد از فوتبال روسیه راهی لیگ‌های معتبرتر شود.

پنجشنبه سرمربی پرتغالی ایران روی تجربه علیرضا حقیقی سنگربان لژیونر خود و احسان حاج‌صفی هم حساب می‌کند که این دومی به‌تازگی وارد رقابت‌های بوندس‌لیگای2 آلمان شده است.

بین‌المللی‌ترین بازیکن دیدار ایران و عمان + کارنامه و عکس

با تمام این اوصاف در اردوی حریف بازیکنی حضور دارد که تجربه بازی در سطح اول فوتبال اروپایش قابل تامل است؛ بازیکنی که 111 بازی 90 دقیقه‌ای در لیگ‌برتر انگلستان انجام داده تا از این حیث رقیبی آسیایی نداشته باشد. انجام 9990 دقیقه بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا یعنی داشتن کیفیت‌هایی فراتر از یک بازیکن آسیایی و علی عبدا... الحربی‌ الحبسی کاپیتان تیم‌ملی فوتبال عمان چنین بازیکنی است.

مشرق در گزارشی به مرور سابقه تقابل‌های ایران و عمان پرداخت(اینجا). در این گزارش قصد داریم شما را با عملکرد بهترین بازیکن تیم عمان بیشتر آشنا کنیم:

* استارت بین‌المللی‌ترین بازیکن از نروژ

به گزارش مشرق، علی الحبسی بین‌المللی‌ترین بازیکن دیدار دو تیم ایران و عمان است. گلری 33ساله با 194 سانتی‌متر بلندی‌قامت که اولین‌بار با حضور در لیگ‌برتر نروژ پای به فوتبال اروپا گذاشت. حبسی طی سال‌های 2003 تا 2005 برای لین نروژ 30بازی انجام داد تا مورد توجه متولیان بولتون واندرز در لیگ‌برتر جزیره قرار بگیرد.

* آنلکا و آندو گل زدند، حبسی به نیمکت دوخته شد

علی در نیم‌فصل دوم فصل 06-2005 فوتبال انگلستان به بولتون پیوست تا فقط سه مرتبه روی نیمکت ذخیره‌های این تیم قرار بگیرد. این داستان در فصل 07-2006 هم تکرار شد. حبسی این‌بار 12مرتبه روی نیمکت نشست تا بازهم شانس بازی در لیگ جزیره را پیدا نکند چرا که  یاسکلاینن فنلاندی دروازه‌بان اول بولتون بود.

در فصل مذکور آندرانیک تیموریان کاپیتان فعلی تیم‌ملی ایران پیراهن بولتون را پوشید و 17بازی انجام داد تا شرایطش بهتر از دیگر آسیایی تیم- علی الحبسی- باشد.

بین‌المللی‌ترین بازیکن دیدار ایران و عمان + کارنامه و عکس

آندو شنبه 18فروردین‌ماه سال1386 بهترین روز فوتبالی‌اش در اروپا را سپری کرد. البته هشت‌سال و شش‌ماه قبل الحربی روی نیمکت نشسته بود که اول نیکولاس آنلکا(45) دروازه ویگان را باز کرد و بعد تیموریان دو گل(68 و 73) دیگر زد تا بولتون 3 بر یک حریفش را درهم بکوبد.

* وقتی ورق برگشت

در فصل 08-2007 ورق برگشت. این‌بار آندو روی هم طی سه دیدار 78دقیقه برای بولتون به میدان آمد اما حبسی 10مرتبه شانس حضور در ترکیب اصلی تیم را پیدا کرد و 25بازی را هم از روی نیمکت تماشا کرد.

البته در روزهای نیمکت‌نشینی مشترک علی و آندو سبب شد تا نوستالژی این دو در بازی پیش‌رو پررنگ‌تر شود. مثلا دیدار یکشنبه 20آبان‌ماه سال1386 دو تیم بولتون و میدلزبورو که به تساوی صفر- صفر انجامید. هفت‌سال و 10ماه و 26روز قبل آندو تیموریان و علی الحربی هر دو در کنار یکدیگر روی نیمکت بولتون نشسته بودند در حالی که نمی‌دانستند روزی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

الحبسی در فصل مذکور طی 10دیدار، چهار کلین‌شیت مقابل منچسترسیتی، وستهام‌یونایتد، میدلزبورو و ساندرلند انجام داد تا دریافت 12گل در 10بازی چندان هم برایش کارنامه بدی را رقم نزند.

شاید سخت‌ترین روز علی در فصل 08-2007 دیدار برابر منچستر بود. پنجشنبه اول فروردین‌ماه سال1387 حبسی 90دقیقه برابر شیاطین‌سرخ از دروازه بولتون دفاع کرد و البته دو بار مغلوب ضربات ویران‌کننده کریس رونالدوی پرتغالی شد.

بین‌المللی‌ترین بازیکن دیدار ایران و عمان + کارنامه و عکس

* سه فصل استثنایی

به گزارش مشرق، الحبسی بعد از انجام 10بازی در لیگ‌برتر انگلستان با پیراهن بولتون در فصل 08-2007، در سال‌های 2008 تا 2010 شانسی برای بازی پیدا نکرد تا از ابتدای فصل 11-2010 پیراهن ویگان‌ اتلتیک را بپوشد.

علی الحبسی با ویگان شرایطی را تجربه کرد که قبل از او هیچ بازیکن آسیایی‌ تجربه نکرده بود. علی تقریباً در سه فصل پی‌درپی بی‌قید و شرط تمام رقابت‌های لیگ جزیره را پشت‌سر گذاشت. وی در فصل 12-2011 برای ویگان 34بازی انجام داد تا 3080 دقیقه بازی در لیگ‌برتر انگلستان را به کارنامه‌اش اضافه کند.

در فصل 13-2012 برای ویگان 38بازی دیگر انجام داد و در لیگ 14-2013 هم برای تیمش در لیگ‌برتر 29بار به میدان آمد. ثبت مجموعا 111 بازی در لیگ‌برتر جزیره یک رکورد جالب‌توجه بود. خصوصا که در دیدارهای مذکور یک دقیقه هم زمین بازی را ترک نکرد.

* 37 بازی در لیگ اول

حبسی در فصل 14-2013 همراه با ویگان اتلتیک به لیگ دسته اول انگلستان سقوط کرد. با این حال همچنان انتخاب اول کادر فنی این تیم بود. به این ترتیب در فصل مذکور 24بازی انجام داد تا تجربه 2160دقیقه بازی در دسته اول فوتبال انگلستان را هم به کارنامه‌اش اضافه کند.

در فصل 15-2014 ویگان ترجیح داد پس از 14بازی نیمکت‌نشینی علی، او را به برایتون قرض دهد. الحبسی هم یک بازی 90دقیقه‌ای برای تیم مذکور انجام داد اما دوباره با درخواست ویگان به تیم سابقش بازگشت.

بین‌المللی‌ترین بازیکن دیدار ایران و عمان + کارنامه و عکس

این دروازه‌بان طی 12بازی خود در فصل مذکور دو کلین‌شیت انجام داد و 19گل دریافت کرد تا حاصل 1080 دقیقه تلاش او دریافت یک گل در هر 57دقیقه باشد.

* کلین‌شیت برابر میدلزبورو قبل از تقابل با ایران

به گزارش مشرق، دروازه‌بان ملی‌پوش عمانی در فصل جاری لیگ دسته اول انگلستان ترجیح داد به ردینگ اضافه شود. علی بعد از اینکه 9هفته روی نیمکت بود، چهار روز قبل در ایستگاه دوم رقابت‌ها برای تیم جدیدش 90دقیقه برابر میدلزبورو به میدان رفت تا با واکنش‌های خوبش عامل اصلی پیروزی 2 بر صفر ردینگ در بازی شنبه 7مهرماه لقب بگیرد.

شماره 26 تیم استیو کلارک اسکاتلندی در فصل جاری سه بازی هم برای ردینگ در جام اتحادیه انگلستان انجام داده است. این عمانی 33 ساله ابتدا 120 دقیقه برابر کولچسترسیتی بازی کرد که حاصل پیروزی یک بر صفر ردینگ بود.

بعد 90دقیقه برابر پورتموث بازی کرد تا تیمش 2 بر یک برد دومش در رقابت‌های مذکور را به ثبت برساند.

البته در نهایت حبسی و ردینگ سه‌شنبه 31شهریور یعنی حدودا دو هفته قبل در ایستگاه سوم جام اتحادیه برابر اورتون 2 بر یک زانو زدند تا پرونده‌ آنها در جام مذکور بسته شود.

حال باید دید الحبسی که 11 سال پیش در جام ملتهای آسیا مغلوب ضربات علی کریمی و محمد نصرتی شد، و برای مهاجمان ایرانی خط و نشان کشیده رکورد شکست ناپذیری خود برابر ایران را حفظ خواهد کرد یا مهاجمان ایران تابلوی ورود ممنوع حبسی را رد خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 0
    ممنون مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس