کد خبر 477742
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی که یکسال پیش سکان هدایت پرجمعیت ترین کشور اسلامی و جنوب شرق آسیا را بر عهده گرفت، در تلاش است با تجهیز ارتش، این کشور را به قدرت نظامی منطقه تبدیل کند.

به گزارش مشرق، رییس جمهوری اندونزی روز گذشته در هفتادمین سالگرد تشکیل ارتش این کشور در نبدر 'اینداح کیات' در 'بانتن'، گفت: اندونزی برای توسعه نیروی دفاعی باید قادر به رفع نیازها نظام دفاعی به طور یکپارچه در نیروی زمینی، هوایی و دریایی باشد.

گزارش قدرت های نظامی جهان در سال 2015 نشان می دهد نیروی دریایی اندونزی با در اختیار داشتن 171 کشتی، ناوچه و دیگر تجهیزات نظامی در جایگاه دوازدهم قرار دارد. جایگاه اندونزی نشان دهنده آن است که این کشور در مقایسه با سایر کشورهای حوزه منطقه جنوب شرقی آسیا از قدرت دریایی بیشتری برخوردار است.

نیروی دریایی اندونزی قدرت برتر منطقه است، اما این کشور هیچ ناوشکن و یا ناوی در اختیار ندارد. از نظر تعداد وسایل جنگی سنگین نیز اندونزی با در اختیار داشتن 468 تانک شامل مدل های سبک و سنگین در رده 36 جهان قرار گرفته و پس از کشورهای تایلند و میانمار در بین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا سکوی سوم را به خود اختصاص داده است.

تایلند با 722 فروند تانک بیست و ششمین کشور و میانمار با 569 فروند در جایگاه 32 جهان قرار گرفته و همچنین جایگاههای نخست و دوم منطقه جنوب شرقی آسیا را از آن خود کرده اند. از نظر تجهیزات دفاعی هوایی نیز براساس گزارش قدرت های نظامی جهان، اندونزی با در اختیار داشتن 405 فروند هواپیمای جنگی از انواع مختلف در رده 30 جهان قرار دارد.

این کشور در عرصه هوایی یک پله عقب تر از تایلند است که با در اختیار داشتن 573 فروند هواپیمای جنگی در رده بیستم جهان قرار گرفته است. اگرچه اندونزی از نظر تجهیزات نظامی از برخی کشورهای منطقه عقب تر است، اما براساس این گزارش، این کشور از نظر نیروهای نظامی آماده به خدمت در میادین نسبت به سایر کشورهای منطقه برتری دارد.

اندونزی با در اختیار داشتن 476 هزار نیروی نظامی آماده به خدمت پس از چین، آمریکا، هند، روسیه، کره شمالی، کره جنوبی، پاکستان، ایران و الجزایر در رتبه دهم قرار دارد. اندونزی، ویتنام، میانمار، تایلند، فیلیپین، مالزی، سنگاپور و لائوس به ترتیب قدرتمندترین کشورهای منطقه از نظر در اختیار داشتن نیروهای نظامی آماده به خدمت هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس