کد خبر 477486
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷

یک پایگاه خبری روسی با بررسی حملات روسیه در سوریه از تفاوت فاحش زمان تعیین شده از سوی روس‌ها و آمریکایی‌ها برای نابودی داعش خبر داد.

برنامه نابودی داعش؛ آمریکا 10 سال، روسیه 4 ماه
 به گزارش مشرق، روسیاالیوم اعلام کرد: در حالی که آمریکایی ها جدول زمانی  10 ساله ای را برای جنگ با داعش ترسیم کرده بودند، روس ها مدت زمان تخمینی جنگ خود با تروریست های سوریه را چهار ماه تعیین کرده اند!

بر این اساس  بیش از یک سال از عمر جنگ "ائتلاف بین المللی" ضد تروریسم در سوریه و عراق به سرکردگی آمریکا، گذشته و هنوز نتایج قابل ذکری نه در هدف قرار دادن تشکیلات اصلی داعش و نه در عرصه جلوگیری از گسترش آن، محقق نشده است، این درحالی است که جنگنده های روسی تنها در چند ساعت، گروه های تروریستی را در سوریه زمین گیر کرده اند.

بر اساس این گزارش، به دنبال حملات جنگنده های روسی، تروریست های النصره، جیش الفتح و احرار الشام در ادلب و حومه آن که از حمایت عربی، ترکی و غربی برخوردارند، دست به عقب نشینی جمعی به سوی مرز ترکیه زده اند و تروریست های داعش نیز استان های رقه و دیرالزور فرار تدریجی به سوی اراضی عراق را آغاز کرده اند که این امر بیانگر ظهور فوری نتایج حملات روسیه است.

کارشناسان نظامی عقیده دارند که مرحله جدیدی در درگیری های ارتش سوریه با تروریست ها آغاز شده است و این بار تروریست ها ضربه مهلکی متحمل خواهند شد.
همچنین برنامه هایی برای بستن خطوط امدادرسانی به تروریست ها از مرز عراق و ترکیه، ترسیم شده است؛ برنامه ای که با اجرا شدن می تواند ضربه سنگینی به تروریست ها وارد کند.

به عقیده ناظران سوری، ریف دمشق به زودی شاهد فروپاشی خود به خودی گروه های مسلح خواهد بود زیرا با تدارک این گروه های تروریستی برای بازسازی اوضاع خود، علایم این فروپاشی آشکار شده است و در برخی مناطق در عمل رایزنی ها برای تسلیم شدن آغاز شده و در برخی مناطق غوطه نیز تروریست ها در حال تسلیم شدن هستند.

سرکرده های گروه های تروریستی به صورت گروهی با مخفی شدن در میان آوارگان سوری، درحال فرار به اروپا هستند و این امر بیانگر آن است که این گروه ها بعد از چند سال توسعه و پروراندن رویای رسیدن به قدرت، ممکن است به زودی از درون متلاشی شوند.

هرچند که ماموریت نظامی روسیه- سوریه، عراق و ایران، آسان به نظر نمی رسد اما این ماموریت در نخستین ساعات و روزها، آثار مهمی داشته است و به همین علت حامیان گروه های تروریستی در سوریه را به عکس العمل وادار کرده است.

به عقیده کارشناسان، روس ها در چارچوب برنامه ای ویژه گروه های تروریستی در سوریه را هدف قرار می دهند؛ نکات مهم این برنامه تدریجی به شرح ذیل است:

- هدف قرار دادن مواضع مهم تروریست ها به همراه تمام تجهیزات و طرح های سیاسی، اجتماعی، تاسیساتی و ... آنها.

- هدف قرار دادن تحرکات تروریست ها در تمام مناطق و قطع امدادرسانی آنها.

-  تمرکز حملات بر مراکز آموزشی و انبارهای سلاح و تجهزات نظامی.

- محاصره تروریست ها در مناطق جداگانه و کنترل تماس های آنها.

- زمینه سازی برای عملیات زمینی مشخص ارتش سوریه و متحدانش.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    زنده باد پوتين
  • ماهور ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    لعنت خدا بر داعشیا ، ولی خودمونیم این روسی ها هم بد جوری شاخ شدنا ، یادشون رفته افغانیا 30 40 ساله پیش چه بلایی سرشون آوردن
  • حسین ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    تخم ها و بذرهاي سمي كاشته شده توسط حاميان داعش (تركيه، آمريكا و اروپا)، حالا به همان كشورها باز مي‌گردند تا انشاء الله در همانجا به ثمر برسند و امنيت آنان را ناامن كنند. همان خوابي كه روزي براي كشورمون ايران توسط صدام داشتند و آرزو را به گور بردند. مرگ بر تمامي كشورهايي كه حامي تروريست و خشونت هستند.
  • اشنا ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    ما نابودی کامل کلیه ی تروریست ها در سوریه رو بوسیله ی ارتش روسیه تایید می کنیم و اعتقاد داریم امریکا کاملا دروغگو در این مسئله هست هرچند اینده رو میدونیم ولی معتقدیم امریکا و غرب مجبوره دست از نیرنگ و دروغ برداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس