کد خبر 476107
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

ناتو امروز (شنبه) بزرگترین رزمایش خود از سال 2002 را آغاز می‌کند تا کارایی 36 هزار سرباز این ائتلاف را در ایتالیا، اسپانیا و پرتغال به بوته آزمایش گذاشته و آمادگی آنها علیه پیامدهای بحران اوکراین را تقویت کند.

به گزارش مشرق، مرکز فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف ناتو در برانسام در وب‌سایت خود اعلام کرد: رزمایش "Trident Juncture" از امروز آغاز و تا 6 نوامبر (15 آبان) سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت و شامل نیروهای بیش از 30 کشور خواهد بود.

این رزمایش شامل کانادا، نروژ، آلمان، بلژیک و هلند به همراه عملیات‌هایی در آتلانتیک و مدیترانه خواهد بود.

این مرکز فرماندهی اعلام کرد: رزمایش Trident Juncture سال 2015 میلادی سطح جدید جاه‌طلبی‌های ناتو در جنگ‌های مدرن مشترک را نشان می‌دهد و یک ائتلاف ماهر و پیشتاز مجهز به ظرفیت‌ها و تسلیحات‌ مناسب برای رسیدگی به چالش‌های امنیتی کنونی و آتی را نمایش خواهد داد.

پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال گذشته میلادی و حمایت مسکو از جدایی طلبان شرق اوکراین این مانور از اهمیت تازه‌ای برخوردار شد.

در واکنش به این رویداد ناتو نیروهای خود را در اعضای جدیدترش در شرق اروپا همچون کشورهای حوزه بالتیک و لهستان به صورت گردشی مستقر کرده است. این کشورها می‌ترسند که روسیه بخواهد نفوذش را بر کشورهای تابع عصر جنگ سرد احیا کند.

ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا همچنین سطح آمادگی‌اش را در مواجهه با یکسری تهدیدهای در حال توسعه از جمله رویدادهای اوکراین و درگیری‌ها وآشوب‌های سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش داده است.

رهبران ناتو سپتامبر سال گذشته میلادی با تشکیل یک نیروی واکنش سریع جدید که قادر است ظرف چند روز در میدان نبرد مستقر شوند موافقت کردند.

مرکز فرماندهی برانسام گفت: رزمایش Trident Juncture به ناتو اجازه خواهد داد تا از آمادگی نیروهای واکنش سریع که قرار است سال آتی میلادی فعالیت خود را آغاز کند، مطمئن شود.

مقامات ناتو تاکید دارند که این رزمایش‌ها از جمله مانور Trident Juncture هیچ کشوری را هدف قرار نمی‌دهد.

روسیه نیز در واکنش به این رزمایش‌ها با اشاره به افزایش نگرانی‌های امنیتی در مرزهای غربی و جنوبی اش یکسری مانورهای نظامی بزرگ را به راه انداخته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    جبهه ها علیه روسیه روز به روز دارد بیشتر میشود این ها همش نتیجه ی سیاست غلط مدودوف است . مدودوف هیچگاه به این فکر نکرد که امریکا هر چند که سیاست خوبی با روسیه دارد ولی در عین حال رقیب او است هر گاه فرصتی خوب گیر بیاورد از ان در تضعیف روسیه استفاده خواهد کرد. اگر امریکا دوست روسیه بود هیچ وقت علیه روسیه اقدام نمیکرد . امریکا با گول زدن روسیه تمام متحدین روسیه را یا تحریم یا از دور خارج ساخت. تا حالا به این فکر کردین که چرا تروریست فقط در کشورهایی وجود دارد که امریکا را دشمن خود میداند یا همواره کشورهایی تهدید میشوند که از سیاست امریکا انتقاد میکنند. مثلا عربستان که جنایتکارترین کشور جهان است چرا نه تحریم میشود نه تهدید چون سیاست امریکا را قبول دارد. پس از این به بعد نباید روسیه کاری به نفع امریکا و نوچه هایش انجام دهد به جای مشاوره نظامی دادن به ناتوی امریکایی . به فکر ایجاد ناتوی روسی با کشورهای قدرتمند همسو با روسیه باشد . چین و ایران در اولین گام مناسب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس