کد خبر 476080
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

دهها هزار یمنی شرکت کننده در راهپیمایی بزرگ صنعاء درخواست کردند مدیریت حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره به یک نهاد اسلامی واگذار شود زیرا نظام سعودی نشان داد در مدیریت حج ناتوان است.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: راهپیمایی گسترده دیروز یمنی ها در صنعاء دارای مضامین ملی و اسلامی در تأکید بر ادامه پایداری در مقابله با دشمن بود.

راهپیمایان جنایات مهاجمان و اشغالگران را محکوم و با بستگان قربانیان فاجعه منا ابراز همبستگی کردند . آنها در خواست کردند مدیریت حرمین شریفین را در مکه و مدینه یک نهاد اسلامی به دست بگیرد چرا که نظام سعودی نشان داد در مدیریت حج ناتوان است.

ملاطف موجانی خبرنگار المسیره در گزارشی با اشاره به حضور گسترده یمنی ها در این راهپیمایی گفت آنها در راهپیمایی تقویت پایداری و محکومیت قتل عام المخاء در تعز و ابراز همبستگی با بستگان قربانیان حج تجمع کردند. فاجعه کشتار حجاج در منا بر همه جهان اسلام آشکار شده است و جهان اسلام از دستان جنایتکاری که این جنایت را مرتکب شد اطلاع دارد.

یکی از سخنرانان گفت:« ما به بستگان شهدای کعبه مشرفه و بستگان شهدای منا تسلیت می گوییم آنها قربانی سازماندهی بد و نامناسب و سوء مدیریت مملکت شرارت و یاغی و مملکت اهل یورش و حمله و شرارت شدند.»

خبرنگار گفت شرکت کنندگان در این راهپیمایی گسترده که از همه قبایل و طیفهای مدنی و مردمی بودند ، جنایت قتل عام مردم را در مراسم عروسی در شهر المخا در استان تعز که بیش از 130 شهید داشت محکوم کردند.

آنان همچنین سکوت جامعه بین المللی را نیز محکوم و اعلام کردند جرم آن کمتر از متجاوزان نیست.
یک نفر گفت:« جنایتی که در المخاء رخ داد وجدان جهانیان و انسانیت را به لرزه در می آورد.»  یک نفر دیگر گفت:« این اقدامات قتل عامهای جمعی است لعنت خدا بر سعودی ها.»

نخبگان دانشگاهی و سیاسی و بزرگان شرکت کننده در این راهپیمایی تأکید کردند پایداری یمنی ها در برابر نیروهای متجاوز که خسارات سنگینی متحمل شده اند افزایش یافته است.

یکی از نخبگان گفت:« آنهایی که می گویند برای آزادی ملت یمن تلاش می کنند و مشروعیت را می خواهند بازگردانند دروغین بودن حرفهایشان ظاهر شده است. همه مسائل روشن شده و رژیم صهیونیستی در قضیه یمن خودش را نشان داده و هدف از تلاش برای تقسیم یمن نیز بر ملا شده است.»

یک نفر دیگر گفت:« می خواهند باب المندب را با حمله ظالمانه ساقط کنند اما این حمله شکست خورد و همواره شکست خواهند خورد.»
یک نفر دیگر گفت:« هر تلاش دیگری با هر امکاناتی که داشته باشند انجام دهند و هر قدر نیرو و تجهیزات و هم پیمانی کنند شکست خواهند خورد.»

راهپیمایان به سعودی ها و فرزندان صهیونیسم تأکید کردند یمن شکست ناپذیر است.
یک شخصیت دیگر گفت:« یمن تسلیم نخواهد شد و تاریخ بزرگ و درخشانی دارد ما دارای قدرت زیادی هستیم و تسلیم نمی شویم.»

یک نفر دیگر گفت:« ما یمنی ها تا پای جان بر سر اهداف خود ایستاده ایم.» راهپیمایان در بیانیه خود از همه دلاوران یمنی خواستند در برابر مهاجمان ایستادگی کنند.

آنها آنچه را که بر سر حجاج در منا آمد محکوم و درخواست کردند کمیته تحقیق بیطرف برای شناسایی علل این فاجعه و همچنین نهادی اسلامی برای اداره حج و مقدسات تشکیل شود.

در این بیانیه آمده است:« ما فاجعه بزرگ به وجود آمده را در حج محکوم می کنیم و خواستار تشکیل کمیته بیطرف تحقیق هستیم تا ابهامات این قضیه روشن شود. از همه علمای مسلمان می خواهیم مدیریت حرمین شریفین به یک نهاد اسلامی بازگردانده شود که با سیاستهای کشورها بی ارتباط باشد.»

خبرنگار در پایان گفت یمنی ها با وجود مصیبتهایی که خود متحمل می شوند با مهمانان خدا ابراز همبستگی کردند و عظمت پایداری خود را به رخ جهانان کشیدند . پایداری یمنی ها با گذشت زمان بر خلاف محاسبات د شمنان رو به افزایش است.

تلاشهای مأیوسانه در مأرب و باب المندب باعث نمی شود که سعودی ها از پاسخ کوبنده یمنی ها در امان بمانند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس