کد خبر 475577
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۳

اوباما طی یک سخنرانی از کاخ سفید در واکنش به حادثه تیراندازی دانشکده علوم ایالت اورگون گفت در این کشور این گونه حوادث به یک مسئله عادی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق و به نقل از گاردین، اوباما در اولین واکنش خود به حادثه تیراندازی دانشکده علوم اورگون گفت اینگونه حوادث در کشور آمریکا به یک امر عادی تبدیل شده است و مردم در این کشور هر روز از اینگونه حوادث مشاهده می کنند.

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی که فایل ویدیویی آن توسط کاخ سفید منتشر شد، خطاب به میلیونها آمریکایی در مورد افزایش نرخ کشتارهای جمعی در این کشور هشدار داد. وی همچنین به خانواده قربانیان تیراندازی در دانشگاه اورگان تسلیت گفت.

قرار است باراک اوباما درباره حادثه تیراندازی اورگون در دانشگاه این ایالت سخنرانی کند. اوباما اظهار امیدواری کرد این آخرین حادثه تیراندازی در دوران ریاست جمهوری اش باشد. البته وی به این مطلب اذعان کرد که نمی توان در کشوری مثل آمریکا که حمل سلاح آزاد است، برای چنین چیزی تضمین داد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه CDC هر سال حدود ۳۳ هزار نفر در حوادث تیراندازی کشته می شوند. حادثه دانشکده اورگون هزارمین حادثه در طول دوران ریاست جمهوری اوباما محسوب می شود.

بر اساس اعلام سایت  Shootingtracker.com حادثه تیراندازی اورگون دویست و نود و چهارمین حادثه از این نوع در سال ۲۰۱۵ بوده است. پیش از این حادثه در حوادث مشابهی مثل مدرسه ابتدایی سندی هوک و کلیسای چارلستون در کارولینای جنوبی و دیگر حوادث از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۱۲۳۶ نفر کشته شده اند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    اقای اوباما منتظر باشید خلبانانتان با هواپیماهایتان بزودی شروع به بمباران خودتان می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس