کد خبر 475525
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱

خبر مرگ ناگهانی و دردناک کاپیتان پرسپولیس جامعه فوتبال ایران را داغدار کرده است. جدا از اینکه فوتبال ایران یک بازیکن خوب و مهم را از دست داده توجه به برخی نکات در این لحظات عذاب آور ضروری به نظر می رسد.

به گزارش مشرق، از لحظه ای که خبر درگذشت هادی نوروزی منتشر شد بحث های عجیبی در فضای مجازی درباره علت فوت ناگهانی و غیرمنتظره او شکل گرفته که بیشتر حالت حدس و گمانه زنی دارد. برخی سایت ها رو به مصاحبه با متخصصین قلب آورده اند و گزارشاتی در خصوص مرگهای ناگهانی بازیکنان فوتبال جهان نوشتند.
علت مرگ هر چه باشد ما دیگر هادی نوروزی را در بین مان نداریم و حفظ احترام و وجهه ورزشی و اجتماعی او مهمتر از هر چیز دیگری است. از ساعات اولیه درگذشت کاپیتان پرسپولیس، خبرنگاران و گزارشگران سایت برنامه نود در محل بیمارستان آتیه و منزل آن مرحوم حاضر بودند و آنها هم بهت زده به دنبال علت این اتفاق تلخ می گشتند.
با پرس و جو از بیمارستان متوجه شدیم که پرونده پزشکی مرحوم هادی نوروزی در اختیار کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و بخش پزشکی باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است. با توجه به اینکه نتوانستیم اطلاعاتی از بیمارستان آتیه بگیریم، با خانم دکتر زهره هراتیان عضو کمیته پزشکی فدراسیون و رئیس کلینیک پزشکی سازمان لیگ برتر صحبت کردیم.
خانم هراتیان با تسلیت دوباره به خانواده نوروزی و همسر و فرزندانش، سعی کرد اطلاعات کلی به سایت نود بدهد که حاوی نکات بسیار مهمی است.صحبت های او را بخوانید:


*خانم دکتر هراتیان، با توجه به اینکه پرونده پزشکی در اختیار شما قرار گرفته میخواستیم بدانیم علت مرگ ناگهانی هادی نوروزی مشخص شده است؟


مسلما تا جواب کالبدشکافی نیاید نمی شود به صورت دقیق علت مرگ را اعلام کرد. در حال حاضر پیکر مرحوم نوروزی به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شده است.


*اینکه گفته می شود هادی نوروزی در منزل فوت کرده درست است؟


بله متاسفانه ایشان در منزل فوت شده و همسرش متوجه شده که وی دیگر نفس نمی کشد. البته طبق قوانین کشور، نمی بایست آمبولانس ایشان را به بیمارستان منتقل می کرد منتهی به دلیل اینکه وی کاپیتان پرسپولیس و بازیکن معروفی بود و همچنین سن و سال کمی داشت، به بیمارستان منتقل شد.


*اینکه شما می گویید نباید با آمبولانس یه بیمارستان برده میشد، درست و طبق قوانین است اما این در حالتی است که هیچ علائم حیاتی نداشته باشد. یعنی وی هیچگونه علایم حیاتی نداشته؟


علایم حیاتی نداشته است اما به هر صورت ایشان به بیمارستان منتقل شد تا احیا شود. اتفاقا هادی نوروزی احیا هم شد و ۴۵ دقیقه روی شرایط وی کار کردند اما فایده ای نداشت و ایشان فوت شدند.


*پس در واقع نمی شود گفت دلیل اصلی فوت وی ایست قلبی بوده است؟


بله، با قاطعیت نمی توان گفت که دلیل اصلی مرگ، ایست قلبی بوده است. باید جواب پاتولوژی و کالبدشکافی بیاید.


*چند روز طول می کشد؟


با توجه به اینکه نمونه برداری ها انجام می گیرد،مطمئنا دوره زمانی خودش را دارد.


*برخی سایتها، با متخصصین قلب و عروق صحبت می کنند و آنها هم گمانه زنی هایی انجام می دهند.


اتفاق میخواستم همین را بگویم. متاسفانه برخی متخصصان این کار را انجام دادند که واقعا حرفه ای نیست چرا که اطلاعات دقیقی ندارند و تا اطلاعات دقیقی نداشته باشند نمی تواند به صورت قطعی چیزی را اعلام کند. من به عنوان عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و از موضع این کمیته از همکارانم و رسانه ها می خواهم تا از پرداختن به جزییات تا مشخص شدن نتیجه کالبدشکافی امتناع کنند چرا که خانواده وی و اهالی فوتبال در حال حاضر شوکه هستند و این کار از سوی متخصصان درست نیست.


*آیا جواز دفن تا آخر وقت امروز صادر می شود؟


فکر نمی کنم مشکلی باشد و نمونه برداری انجام می گیرد و اجازه دفن هم صادر می شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    نوروزی همیشه خاطر تو در قلب هایمان می ماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس