مسئول موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱۰ نفر از توریست‌های خارجی در قالب گروه‌های تفریحی و کاری از کشورهای مختلف از جمله امریکا، چین، سوئد، آلمان ازبیت تاریخی و مقدس حضرت امام(ره) بازدید داشتند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد رضوی، با اشاره به گزارش عملکرد 6 ماهه بیت تاریخی امام خمینی(ره) اظهار داشت: برنامه‌های اجرا شده در این 6 ماهه، پذیرایی از مسافران نوروزی با ارائه بسته فرهنگی از حضرت امام(ره) به همه مسافران(کتب منشورات و سی دی‌های فرهنگی) که تعداد 44 هزار نفر در ایام عید از بیت بازدید کردند.

وی افزود: مراسم ولادت حضرت امام(ره) با حضور اقشار مختلف و میهمانان از استان و شهرستان و گلباران بیت توسط دانشجویان و دانش آموزان شهر برگزار گردید.

مسئول موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین تصریح کرد: برگزاری مراسم ارتحال و عطر افشانی و غبار روبی محل تولد امام راحل(ره) توسط خواهران هیئت‌های مذهبی با مشارکت‌صدا وسیما استان، برگزاری دعای کمیل و مراسم ویژه با حضور کاروان طریق مهر(حراست‌های‌کل استان مرکزی)، برگزاری نمایشگاه  هنرهای تجسمی با همکاری ادارۀ ارشاد، همایش یک روزۀ معرفی شخصیت امام راحل(ره) با حضور اقلیت‌های مذهبی(کلیمی زرتشتی اشوری و ارامنه) از جمله برنامه‏‌های اجرا شده در 6 ماهه نخست امسال در بیت تاریخی امام خمینی(ره) بوده است.

حجت‌الاسلام رضوی بیان کرد: برگزاری جلسه شورای اداری استان و شهرستان در بیت، برگزاری محفل انس با قران(ختم کل قرآن کریم در تمام مساجد شهر در شب ارتحال)، نمایشگاه عکس یاد یار(تعداد 100 قطعه عکس از زندگی نامه امام راحل)، برگزاری شب شعر با همکاری حوزه هنری استان در بیت حرکت روز ارتحال دسته‌های عزاداری به صورت کاروانی از خمین به سمت حرم از دیگر برنامه‎های بیت در 6 ماهه نخست سال بوده است.

وی با اشاره به عملکرد 3 ماهه تابستان بیت گفت: درماه مبارک رمضان 4 برنامه استانی و شهرستانی از جمله برگزاری کتابت دعای جوشن کبیر با همکاری ارشاد توسط خطاطان کل استان، برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری مراسم استقبال و پذیرایی از 120 هزار نفر از هم میهنان و مسافرین در فصل تابستان از بیت و زادگاه حضرت امام(ره) بازدید داشتند.

مسئول موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین خاطرنشان کرد: برگزاری اختتامیه جشنواره گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی با حضور فاطمه طباطبایی، در این ایام برنامه‌های مختلفی با همکاری دیگر ارگان‌های استان و شهرستان به مناسبت‌های مختلف در بیت برگزار شد.

حجت الاسلام رضوی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست امسال 210 نفر از توریست‌های خارجی در قالب گروه‌های تفریحی و کاری از کشورهای مختلف ازجمله امریکا، چین، سوئد، آلمان از بیت تاریخی و مقدس حضرت امام(ره) بازدید داشتند و در این 6 ماه حدود 200 هزار نفر در قالب اردوهای تفریحی ودانش آموزی و گروه‌های خانوادگی و انفرادی از بیت بازدید داشتند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس