کد خبر 473470
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۲

آخرین بیمارستان کمکی برای مصدومان سوختگی در خیابان سنایی بود که حدود 20 سال پیش به آنجا مراجعه کردم،اما این بیمارستان نیز چند سالی است به مطب پزشکان تبدیل شده است.

به گزارش مشرق «مهدی چمران» در روزنامه «جام‌جم» نوشت:

کمبود بیمارستان‌های ویژه سوانح و سوختگی در کشورمان فقط در مواقعی که حادثه‌ای رخ می‌دهد بازگو می‌شود، مانند حادثه‌ای که سال 83 در مسجد ارگ اتفاق افتاد یا در روزهای پایانی سال که به دلیل چهارشنبه سوری نیاز به این بیمارستان‌ها دو چندان می‌شود. این درحالی است که چنین حوادثی در کشورمان کم اتفاق نمی‌افتد، زیرا براساس آمار در کشور هر سال 150 هزار مورد سوختگی اتفاق می‌افتد که 3000 مورد آن به مرگ مصدومان منجر می‌شود.

واقعیت این است که در کشورمان چنین بیمارستان‌هایی با نیاز شهروندان تناسب ندارد، برای نمونه در استان تهران با جمعیتی حدود 14 تا 15 میلیون نفر که علاوه بر این جمعیت باید آماده کمک به بیمارانی که از شهرهای دیگر برای مداوا مراجعه می‌کنند نیز باشد فقط یک بیمارستان ویژه سوانح و سوختگی وجود دارد. که اوایل دهه 50 احداث شد، البته آن زمان بودجه و اعتبار کافی در اختیار داشت،اما اکنون چنین شرایطی نیز ندارد. علاوه براین بیمارستان‌های خاص دیگری نیز هستند که تعداد محدودی تخت برای شهروندانی که دچار سوختگی می‌شوند، دارند مانند بیمارستان شهید چمران که آقای طلایی در آن بستری بود یا بیمارستان‌هایی که ایشان به آن مراجعه کرد و با شلوغی و تعداد بالای بیماران روبه‌رو شد.

اما در تهران هنوز بیمارستان ویژه دیگری برای بیماران سوانح و سوختگی ایجاد نشده و این درحالی است که مقابل بیمارستان سوانح و سوختگی که اکنون بیمارستان حضرت خاتم‌ الانبیاء ساخته شده برای گسترش بیمارستان سوانح و سوختگی در نظر گرفته بودند.

افزون براین باید یاد آور شد تعدادی از درمانگاه‌ها یا بیمارستان‌هایی که به عنوان کمک در نظر گرفته شده بود، این روزها تعطیل شده‌اند. به عنوان مثال آخرین بیمارستان کمکی برای مصدومان سوختگی در خیابان سنایی بود که حدود 20 سال پیش به آنجا مراجعه کردم،اما این بیمارستان نیز چند سالی است به مطب پزشکان تبدیل شده است؛ در واقع این بیمارستان و درمانگاه‌های کمک‌کارهای اولیه بیماران را انجام می‌دادند تا بقیه مراحل درمان در بیمارستان اصلی انجام شود، چون زمان رسیدگی به افرادی که دچار سوختگی می‌شوند بسیار مهم است.

این در حالی است که با وزیر بهداشت و درمان نیز موضوع کمبود بیمارستان و تخت‌های ویژه سوانح و سوختگی در میان گذاشته شده است، پس این کمبود باید با برنامه‌ریزی جبران شود. امیدواریم وزارت بهداشت درصدد تکمیل تخت‌های مورد نیاز در بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    یکبار مثل مردم شدید فهمیدید چه خبر است ؟ حالا هی شعار مردمی بودن بدهید -

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس