سرپرست مخابران ایران گفت: درخواست بازگردانی تعرفه‌های تلفن ثابت به قبل از هم‌کدسازی را به رگولاتوری ارائه دادیم.

 به گزارش مشرق، اسدالله دهناد سرپرست مخابران ایران با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران ظرفیت بالقوه فروانی در حوزه ITC دارد اظهار کرد: قطعا توسعه نمایشگاه تله‌کام در توسعه صادرات غیرنفتی کمک بسیاری خوبی خواهد کرد و به نظرم باید در استانها نیز همایش معرفی سرمایه‌گذاری در مخابرات برگزار شود.

سرپرست شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما توسعه مخابرات متناسب ظرفیت‌هاست و همین موضوع منجر شد که بعد از تغییر مالکیت این شرکت از بخش دولتی به خصوصی متناسب با شرایط جدید ساختار سازمانی این شرکتها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری ساختار جدید مخابرات تصویب و ابلاغ شد عنوان کرد: ساختار استانهای مخابرات نیز تصویب شد و در جلساتی که با مدیرعامل استانها برگزار کردیم اهداف این بخش را ترسیم کرده و در تاریخ 30.6.94 تصویب و ابلاغ کردیم. براین اساس قرار است ظرف 15 روز آینده ساختارهای پیشنهادی را به مخابرات ایران ارائه دهند تا پس از تصویب در هیئت مدیره مجددا به آنها ابلاغ شود.

دهناد افزود: ساختار جدید ترسیم شده فرصت‌های زیادی برای ما ایجاد می‌کند که به طبع چابکسازی سازمانی و استفاده بهینه از نیروی انسانی  به دنبال آن ایجاد خواهد شد.

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت امیدواریم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر صنایع مخابرات در کشور باشیم در ارتباط احتمال حذف شرکتهای مخابرات استانی ابراز کرد: فعلا بنای تغییر نداریم و ظرف ماه آینده بعد از اینکه ساختار جدید اجرایی شد و مورد ارزیابی قرار گرفت تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهیم و لذا شرکتها پیش از تصویب ساختار جدید با همان ساختار قبلی به کار خود ادامه می‌أهند.

وی گفت: باز هم تاکید می‌کنم که بعد شش ماه عملکرد شرکتها در ساختار جدید تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهیم داد و فعلا بنایی به تبدیل شرکتهای مخابراتی به اداره کل نداریم.

دهناد با بیان اینکه در نظر داریم با افزایش بهره‌وری ارتقای ستادی در مخابرات ایران جهت افزایش خلاقیت و نوآوری داشته باشیم گفت: در نظر داریم هم افزایی بخش ثابت و سیار به سمت این موضوع حرکت کنیم تا خدمات نیز به صرفه شود.

وی ادامه داد: طبق ساختار جدید مخابرات تعداد پست‌ها از 29 هزار به 23 هزار پست کاهش می‌‌یابد و در بخش ستادی نیز از کارشناس پایین‌تر در ساختار وجود ندارد و بین پست‌ها و کارهای مدیریتی تناسب وجود خواهد داشت.

سرپرست شرکت مخابرات در پاسخ به این که شرکت مخابرات چه برنامه‌ای برای برون‌رفت از شرایط خود دارد؟ گفت: این مسائل در حوزه کاری و اجرایی نیست و  شرایط خاص ما بین سهامداران عمده و دولت است که حل خواهد شد زیرا معقتدیم بدون تعامل با دولت نمی‌توانیم به توفیق کاملی در ارائه خدمات خود دست یابیم و البته از وزارت ارتباطات نیز انتظار کمک داریم.

وی افزود: تا آخرین روز کاری‌ای وظیفه اجرایی را پیش می‌برم و کار را بدون حاشیه دنبال می‌کنم. قطعا معاونان مخابرات برنامه‌هایی مورد نظر خود دارند که بخشی از آنها مورد بررسی ما قرار گرفته و انشاءالله شاهد تحول خوبی در مخابرات خواهیم بود.

دهناد در پاسخ به این سوال که با عدم وجود افزایش تعرفه‌های مخابراتی چگونه می‌خواهید سرویس‌های جدید ارائه دهید؟ گفت: از سال 82 تعرفه‌های ما تغییر چندانی نداشته در حالی که دنبال جبران عقب‌ماندگی نیز هستیم. هزینه‌های حقوقی و دستمزدهای ما 6 برابر شده و با توجه به اینکه از سال مذکور تاکنون سال به سال هزینه‌های کشور در همه بخش‌‌ها بالا رفته اما با ثابت ماندن تعرفه ما دچار عقب‌ماندگی در حوزه درآمدی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال 94 همانند درآمدهای سال 82 اداره شود، شبیه معجزه است گفت: قیمت تمام شده هر خط تلفن یک میلیون و 100 هزار تومان می‌شود اما آن را به قیمت 50 هزار تومان واگذار می‌کنیم از سوی آرپی خط ثابت نیز 6 هزار تومان است.

ی در پاسخ به این سوال که یکی از معاونان مخابرات صراحتا اعلام کرد که اگر از هر خط روستایی و هر خط تلفن شهری ماهانه به ترتیب 3 و 10 هزار تومان تمام شود دیگر مشکل درآمدی نخواهید داشت، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: اگر رگولاتوری با همچنین قضیه‌ای موافقت کند ما آمادگی داریم.

سرپرست مخابرات ایران افزود: تعرفه‌ها ما در واقع یک سال است که به بن‌بستی با رگولاتوری خورده یک بار عنوان کردند برنامه توسعه‌ای ندراید و بار دیگر چیزی دیگری گفتند.

او افزود: این پیشنهاد را از آن جهت دادیم که آنقدر تعرفه‌های تلفن پایین است که ما حاضریم از هر خط تلفن روستایی 3 هزار تومان دریافت کنیم.

اسدالله دهناد گفت: پیشنهادمان را یکی دو هفته پیش به رگولاتوری اعلام کردیم اما از سمت آنها پاسخی به ما داده نشد.

وی در ارتباط با اینکه بازگردانی تعرفه‌ها به قبل از هم کد سازی به معنای جلوگیری از اجرای هم کدسازی تلفن ثابت و حذف بلوک‌های نامبرینگ است؟ گفت: این موضوع روی نامبرینگ تاثیر ندارد پیشنهاد دادیم که تعرفه‌ها به قبل از هم‌کدسازی و طبق مصوبه 160 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درآید که رگولاتوری در دولت جدید آن را کنسل کرد.

سرپرست شرکت مخابرات عنوان کرد: ما خواستیم همان تعرفه‌ها ا جرا شود و طرح هم‌کدسازی سر جای خود بماند. اگر قرار بود تعرفه‌ها به قبل از مصوبه 160 برگردد در این صورت طرح تکلیفی دولت که همان هم‌کدسازی است کنسل می‌شد.

دهناد با بیان اینکه برنامه داریم با بهره‌گیری از خدمات دیتا هزینه‌های ثابت را جبران کنیم، گفت: اگر برنامه‌های حوزه تجاری ما به تصویب برسد این کار را در استانها انجام خواهیم داد.

وی در ارتباط با بالا بودن قیمت اینترنت و کمبود کیفیت آن گفت: در بخش اینترنت پرسرعت 50 درصد بازار را در اختیار داریم که این نشان از رضایتمندی مردم را دارد هرچند که معتقدیم بایستی توجه جدی به خدمات و کیفیت آنها شود، 6،7 پروژه بهینه‌سازی خدمات به مشترکان را در دستور کار داریم.

سرپرست شرکت مخابرات ایران افزود: به عنوان مثال امور مشترکان 2020 را در حال تقویت هستیم و با شرکت خدمات اول برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم تا به کیفیت بالاتر دست یابیم.

او افزود:‌ البته بخشی از کیفیت مربوط به حوزه زیرساخت و پهنای باند در کشور می‌شود که باید د رحوزه زیرساخت تغییرات اساسی صورت گیرد. حاضریم در پهنای باند گواهی سطح خدمات به مردم ارائه دهیم به شرطی که پهنای باند خریداری شده را با گواهی دریافت کنیم.

وی با اشاره به یکسری از مطالبات مخابرات از شرکتهای دولتی و متقابلا، گفت: مجموع بدهی مخابرات به شرکتهای دولتی نظیر زیرساخت و کل بدهی دولت به ما 1500 میلیارد تومان لاوصولی سیار و ثابت را شامل می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس